Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ge kunt zeggen wat ge wilt. Als er een middenplakker is rijd ik er gewoon op cruise controle langs rechts voorbij (als ik ervoor ook nog genoeg ruimte heb uiteraard). En anders is het langs links er voorbij en mijn rechter pinker abnormaal lang laten opstaan tot ze het doorhebben :p)
Idem hier. Ene rechts ingehaald met politie achter mij tot ineens blauw lampen en whoop whoop, maar et was de middenplakker die langs de kant mocht.
Ik heb nog een combi rechts ingehaald, kostte mij toen €100. 't Was wel op een gewone steenweg.
Beste van die middenvakkers dat ik ooit zag was een zwarte Volvo die achter een ging rijden en met z'n faren trekken. Die middenvakker gewoon vol op de rem. Toen zette die Volvo een blauw lichtje op het dak en was 't gedaan met ambetant doen. Het vervolg niet gezien want hen gewoon voorbijgestoken, ik hoop alvast op verlies van rijbewijs.
En dat van dat rechts inhalen in de VS, blijkbaar maakten ze mij dan iets wijs.
Kvind het echt jammer dat ze de 'rechts-inhaler' meer als crimineel aan zien dan de middenplakker. Die nochtans alles veroorzaken maarja...
De boete is inderdaad veel hoger voor diegene die rechts voorbijsteekt, wat begrijpelijk is.
Veel mensen kijken niet in hun spiegels.. Blijven onwetend links rijden of ze trekken het zich simpelweg niet aan, het idee is dan ik rijd 120 dus niemand mag mij toch voorbijsteken (wat ik nog wel kan begrijpen)
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Tja langs de andere kant, gisterenavond bijna geen kat op de baan en dus rechts gehouden, maar ge voelt toch dat het wegdek daar slechter is dan op het 2e & 3e door de vrachtwagens ze. Da's nog de enige reden dat ik snap om op het 2e te blijven hangen.
Das ook waar, de vrachtwagens rijden dat kapot.. Zolang ik geen boete krijg om rechts voorbij te steken trek ik er mij allemaal niet veel van aan... Leven en laten leven
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Van linksplakkers gesproken, op de ring van Lier een lange tijd geleden een hardnekkige tegengekomen. Snelheid daar is 90, hij hing tegen 60 links. Op het rechtervak een vrachtwagen aan 70 dus ik kon er niet voorbij. Achter hem gereden, pharen en claxonneren,... gewoon geen reactie. En het was duidelijk waar het aan lag. Meneer was te druk bezig om in geuren en kleuren een verhaal te vertellen aan zijn passagier. Ik zag zijn hoofd meer in de richting van zijn passagier kijken dan naar de weg, en een hele hoop handgebaren bij zijn verhaal (die mens moet dus een fameuze belevenis te vertellen hebben gehad ).
Toen die vrachtwagen voorbij was dan maar ook langs rechts er voorbij gegaan. Ik zag nog in mijn spiegel een camionette afkomen die er ook even achter bleef, ook aan zijn pharen trok, en uiteindelijk ook langs rechts er voorbij moest gaan.
Maar toppunt was toen we aan de lichten stonden. Ik stond al even voor het rood, rechtervak. Hij komt er natuurlijk aangetaffelt nog altijd links. Voor degenen die linksaf moeten wordt het groen, en hij reed natuurlijk ook door, vol door het rood . Totaal niet aan het opletten die kerel.
Voor de Antwerpse ring komt er een Renault clio V6 (deze: http://www.autogespot.nl/renault-cli...013/04/03#img1) van de Gerard le Grellelaan op de A12 gereden. (hier: http://goo.gl/maps/m5AVC)
Ik reed al op het linker rijvak waarna hij meteen van de oprit naar het linker vlak voor mijn neus komt.
Verdomme was dat even verschieten, ook 1 van de zeldzame keren dat ik moest claxoneren.
Op de ring flikt hij het weer...
Van de oprit meteen tot het linker vak gaan en dan rustig 100 rijden terwijl er iemand sneller wou rijden.
Het ergste was dat er weinig verkeer op de midden en rechter rijstroken reden, ook bij mij reed er niet zoveel verkeer op de rechter rijstrook.
Ik hoop dat de man beseft dat hij een dikke lul is.
Ik rij op een doorgaande weg zonder bebouwing... Je mag er 90... Even verder bord 70 en ik vertraag... Komt er uit een zijstraat rechts een witte camionette, die mens twijfelt en beslist dan toch voor me in te voegen... Ik faar omdat ik sterk moet afremmen omwille van zijn voorrangsnegatie, hij wuift dat ik het rustiger aan moet doen. Ik claxonneer, hij stopt midden op het rijvak. Links van me een volle lijn, dus ik mag er niet voorbij. Goed fucker, dan staan we maar stil. Ik claxonneer nog eens, hij wuift weer dat ik maar voorbij moet... Hij vertrekt terug tergend traag - in tussentijd staat het verkeer achter mij ook al stil - en gaat even verder op een parkeerstrook staan. Ik rij door.
Met de motorfiets was het anders afgelopen. Dan had ik vriendelijk zijn vet gegeven.
Als ge zo ne kerel zijn keel een minuutje waterdicht knijpt piept die heel anders. Maar da mag ook weeral nie.... Alle leuke dingen zijn verboden in ons landje.
Ik rij op een doorgaande weg zonder bebouwing... Je mag er 90... Even verder bord 70 en ik vertraag... Komt er uit een zijstraat rechts een witte camionette, die mens twijfelt en beslist dan toch voor me in te voegen... Ik faar omdat ik sterk moet afremmen omwille van zijn voorrangsnegatie, hij wuift dat ik het rustiger aan moet doen. Ik claxonneer, hij stopt midden op het rijvak. Links van me een volle lijn, dus ik mag er niet voorbij. Goed fucker, dan staan we maar stil. Ik claxonneer nog eens, hij wuift weer dat ik maar voorbij moet... Hij vertrekt terug tergend traag - in tussentijd staat het verkeer achter mij ook al stil - en gaat even verder op een parkeerstrook staan. Ik rij door.
Met de motorfiets was het anders afgelopen. Dan had ik vriendelijk zijn vet gegeven.
Nee, met de motorfiets kan je sneller een gesprek aanknopen, en ik begin altijd vriendelijk en meestal eindigt het met excuses van de andere kant. Veel fouten zijn onbewust, en veel reacties komen uit het feit dat men onbewust is van de eigen fout en de reacties van anderen op die fout, waarbij men die reacties niet kan plaatsen.
Ik ben er vrij zeker van dat die met zijn witte camionette verkeerdelijk dacht dat ik te snel reed, hij aan zijn kleine teen ook wel kan voelen dat hij de situatie wat verkeerd ingeschat heeft maar zijn morele gelijk denkt te halen uit de aanname dat ik te hard reed. Als je dan vriendelijk uitlegt dat je je aan de snelheid hielt, je de andere persoon zag twijfelen en deze persoon dan toch de foute beslissing nemen, dan valt dit voor de andere bestuurder veel beter te plaatsen.
Maar bij dit alles moet je je afvragen... Brengt het zoden aan de dijk? Gaat ie de volgende keer niet dergelijke fout maken? Of als ie die fout maakt, gaat ie dan zijn fout beseffen en anders reageren (door bv naar het fietspad uit te wijken, de hand op te steken als een excuus-gebaar)? Geen flauw idee. Maar ik hoop dat als ik zoiets tegenkom en me de moeite doe om een gesprek aan te knopen - en weeral, met de motorfiets lukt dit heel snel, terwijl met de auto dit onbegonnen werk is - de tegenpartij toch even nadenkt over die situatie... Misschien ijdele hoop, maar je wordt een betere chauffeur door ervaring op te doen, en dat is soms ook ervaringen van hoe het niet moet, voor zover je herkent dat je fout bezig was.
op sommige momenten kan je gewoon beter een conflict vermijden en gewoon u eigen kant op gaan. net zoals ik ervaren heb een tijdje terug. als ze ineens naar u deur komen gestormd, is er absoluut geen gesprek te beginnen.
Als ge zo ne kerel zijn keel een minuutje waterdicht knijpt piept die heel anders. Maar da mag ook weeral nie.... Alle leuke dingen zijn verboden in ons landje.
Haha ja, in m'n gedachten heb ik al gehele steden uitgemoord . Gelukkig heb ik voldoende remmingen.
Comment