Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNee, met de motorfiets kan je sneller een gesprek aanknopen, en ik begin altijd vriendelijk en meestal eindigt het met excuses van de andere kant. Veel fouten zijn onbewust, en veel reacties komen uit het feit dat men onbewust is van de eigen fout en de reacties van anderen op die fout, waarbij men die reacties niet kan plaatsen.
Ik ben er vrij zeker van dat die met zijn witte camionette verkeerdelijk dacht dat ik te snel reed, hij aan zijn kleine teen ook wel kan voelen dat hij de situatie wat verkeerd ingeschat heeft maar zijn morele gelijk denkt te halen uit de aanname dat ik te hard reed. Als je dan vriendelijk uitlegt dat je je aan de snelheid hielt, je de andere persoon zag twijfelen en deze persoon dan toch de foute beslissing nemen, dan valt dit voor de andere bestuurder veel beter te plaatsen.
Maar bij dit alles moet je je afvragen... Brengt het zoden aan de dijk? Gaat ie de volgende keer niet dergelijke fout maken? Of als ie die fout maakt, gaat ie dan zijn fout beseffen en anders reageren (door bv naar het fietspad uit te wijken, de hand op te steken als een excuus-gebaar)? Geen flauw idee. Maar ik hoop dat als ik zoiets tegenkom en me de moeite doe om een gesprek aan te knopen - en weeral, met de motorfiets lukt dit heel snel, terwijl met de auto dit onbegonnen werk is - de tegenpartij toch even nadenkt over die situatie... Misschien ijdele hoop, maar je wordt een betere chauffeur door ervaring op te doen, en dat is soms ook ervaringen van hoe het niet moet, voor zover je herkent dat je fout bezig was.
these days i just point at the camera and they will shut up. if they keep shouting i just ignore them.
sad drivers, no respect on these roads in belgium for bikers/cagers. you should drive in Kent, it's all good there
Comment
-
Daarstraks rond 23u weer wat leuks meegemaakt...
Ik ben mijn vrouw bij haar moeder gaan afzetten (na 20j samen is ze het afgebold en nu terug bij haar moeder ingetrokken). Op de terugweg naar huis reed ik in een smal boerenbaantje. Ik zie een auto af komen dus zet mij aan de kant. Die auto bleef gewoon in het midden rijden zonder te vertragen en rijdt los mijn zijspiegel eraf! En je moet natuurlijk niet denken dat die stopte he. Nee, mijn ruit stond open dus hoorde dat die gas bij gaf. Dus ik mij een paar meter verder op een oprit gesmeten om te kunnen terugdraaien en die achterna te gaan. Helaas was hij al uit het zicht verdwenen en op het einde van die weg op een kruispunt kon hij drie richtingen uit gegaan zijn. Rechtdoor, links of rechts. Aangezien je rechtsaf na een goeie 500m op een grote baan uitkomt die gok maar genomen. Maar helaas, nergens meer te zien. Ik weet enkel dat het een Volvo break was. Welke kleur of nummerplaat heb ik niet kunnen zien aangezien dat een onverlichte weg was en het zo snel ging...
Nu al een geluk dat ik met een oude Mondeo rij en een andere spiegel mij maar een 20-30 euro kost 2ehands. Maar dan nog, het gaat mij om het principe dat je in zo'n geval er niet vandoor moet gaan...
Comment
-
Veel courage platten tuub, met alletwee de feiten
Comment
-
Het grote ergernis topic deel VI
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenMensen met een Renault kangoo of partner teepee. Als je daar achter rijdt, ben je in 90% van de gevallen gesjareld.
volgens mij zullen diezelfde mensen over U zeggen : "F*CK weer nen ambetanterik met nen BMW achter ons"
Zijn gewoon veel mensen op de baan die slechts in tweede instantie met het verkeer bezig zijn en in de eerste plaats met hun kinderen of een discussie met de passagier, verhalen aan het vertellen etc...
Eergisteren was ik op de E313 linkse rijvak en ik zie dat de wagen die op het rechtse rijvak rijdt die ik bovendien begin voorbij te rijden simpelweg en dan nog zonder te pinken stilletjes op het linkse komt rijden met als gevolg zwaar in de remmen en claxonneren..
Die bestuurder heeft zich geëxcuseerd maar toch... Zijn spiegels zal die niet gebruikt hebben.Last edited by germinal; 23/07/2014, 10:51.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenLeven en laten leven
volgens mij zullen diezelfde mensen over U zeggen : "F*CK weer nen ambetanterik met nen BMW achter ons"
Zijn gewoon veel mensen op de baan die slechts in tweede instantie met het verkeer bezig zijn en in de eerste plaats met hun kinderen of een discussie met de passagier, verhalen aan het vertellen etc...
Eergisteren was ik op de E313 linkse rijvak en ik zie dat de wagen die op het rechtse rijvak rijdt die ik bovendien begin voorbij te rijden simpelweg en dan nog zonder te pinken stilletjes op het linkse komt rijden met als gevolg zwaar in de remmen en claxonneren..
Die bestuurder heeft zich geëxcuseerd maar toch... Zijn spiegels zal die niet gebruikt hebben.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Ik heb al de helft van mijn stuur opgefret door zulke mensen. hangt er maar achter zulle.. Ergste is N42 Wetteren-Zottegem. neem die baan heel dikwijls. Om de één of andere reden hebben ze de snelheid daar verlaagd van 90 (wat al weinig was) naar 70. En kilometerslang zijn er witte lijnen getrokken. Als er dan zo ne kloefkapper tegen 60 voor u zit, dan begint ge op uw stuur te bijten. Kan me soms niet inhouden en negeer dan de witte lijn om diene klzk zo dicht mogelijk te passeren en liefst nog een beetje te couperen. Maar die zijn zo verkrampt dat ze zelfs daarop niet reageren. Zelfs pinken met hun lichten doen ze niet na zo'n maneuver. En dat maakt me nog kwader.
Comment
-
Ik doe dagelijks ook veel de baan, ik fret iedere dag mijn stuur op maar ik weet ook goed dat ik ook soms fouten maak.
oorzaken zijn vooral: zoeken naar de juiste weg, gps, tel, ...
Alsook kun je signalen verkeerd intrepeteren. Iemand die even met ze lichten knippert, om te zeggen van pas op of om te zeggen van ok passeer maar.
Helaas maken we allemaal fouten in het verkeer.
Comment
-
Ben ik akkoord mee, maar die baan... daar moet je je gps toch niet hebben of naar de juiste weg gaan zoeken. Die gaat gewoon rechtdoor met 2 keer lichten. Telefoon al helemaal niet, dat mag trouwens nergens. ik vind dat geen fout, maar eerder laksheid, gierigheid (om economisch te rijden),... Werkelijk kilometerslang 60, soms 55 gaan rijden op een bijna rechte baan... dat zou bestraft moeten worden. Dat zet aan tot maneuvers van andere weggebruikers die dan wel de wet gaan overtreden. Gisteren reed ik hier achter ene. 45 per uur reed die! Tja, daar heb ik op geclaxonneerd. En dan voelde ze zich opgejaagd hoor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenBen ik akkoord mee, maar die baan... daar moet je je gps toch niet hebben of naar de juiste weg gaan zoeken. Die gaat gewoon rechtdoor met 2 keer lichten. Telefoon al helemaal niet, dat mag trouwens nergens. ik vind dat geen fout, maar eerder laksheid, gierigheid (om economisch te rijden),... Werkelijk kilometerslang 60, soms 55 gaan rijden op een bijna rechte baan... dat zou bestraft moeten worden. Dat zet aan tot maneuvers van andere weggebruikers die dan wel de wet gaan overtreden. Gisteren reed ik hier achter ene. 45 per uur reed die! Tja, daar heb ik op geclaxonneerd. En dan voelde ze zich opgejaagd hoor...
Dezelfde N42 voorbij Zottegem naar Geraardsbergen is terug 90 na een periode van 70 voor de werken er begonnen.
Comment
-
Ja, ik weet dat, maar staan er op dat eerste stuk niet regelmatig borden van 70? Ook na de zijstraten? Moet er morgen weer langs, ga erop letten. 90 is al een meer normale snelheid, kan je rekenen op ong 100 op de teller zonder geflitst te worden en dat zou aanvaardbaar zijn. Maar eerlijk, da's wel een baan waar je 's avonds makkelijk 140 gaat rijden he. Zonder gevaar, zijn bijna geen zijstraten. Ze hebben me er wel al enkele keren geflitst (op het laatste stuk). Maar de tarieven zijn niet zo duur. Ze corrigeren eerst je snelheid waarvoor dank..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alexen Bekijk BerichtenIk doe dagelijks ook veel de baan, ik fret iedere dag mijn stuur op maar ik weet ook goed dat ik ook soms fouten maak.
oorzaken zijn vooral: zoeken naar de juiste weg, gps, tel, ...
De fout is niet de juiste weg, gps en telefoon, de fout is dat je je niet voorbereid en je je laat afleiden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenVolgens mij heb je die zaken perfect zelf in de hand, en als je die zaken aanwijst aan waarom je fouten maakt, ben je gewoon verkeerd aan het rijden.
De fout is niet de juiste weg, gps en telefoon, de fout is dat je je niet voorbereid en je je laat afleiden.
Telefoon is hands free: maar is idd ook ni zo goed om concentratie te behouden.
ik bedoelde met me reactie dat wss 99% van de mensen zicht laat afleiden door allerhande dingen zoals
gps, tel, weg zoeken, huisnr zoeken, radio, coyote, reclameborden langs weg ....
Maar moesten we allemaal wat toleranter zijn, zou het verkeer veel beter verlopen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alexen Bekijk Berichtenmoesten we allemaal wat toleranter zijn, zou het verkeer veel beter verlopen!
Comment
-
Waar ik me, tijdens deze tropische temperaturen, ook mateloos aan erger is: teensletsen. What the f... ??? Draag die dingen thuis, aan het zwembad of op strand, maar niet OVERAL. Ik haat het sloffend geluid dat die dingen maken. Als ik er zo eentje met zijn harige hamertenen hoor komen aansloffen, stijgt mijn cortisol. Dat sloffende geluid... make it stop!!!
Comment
Comment