Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
    E40 Kust-Brussel,oprit St-denijs Westrem ,madam met E93 vind er niet beter op om haar agenda te raadplegen aan +/- 80km/uur,waardoor kamions naar middelste vak moeten,iedereen op de rem ,gevolg accordeonfile,k*twijf gvd
    Vorige keer in de file ook ze nen onnozelaar gezien die de krant zat te lezen achter het stuur.
    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Ja, ik weet dat, maar staan er op dat eerste stuk niet regelmatig borden van 70? Ook na de zijstraten? Moet er morgen weer langs, ga erop letten. 90 is al een meer normale snelheid, kan je rekenen op ong 100 op de teller zonder geflitst te worden en dat zou aanvaardbaar zijn. Maar eerlijk, da's wel een baan waar je 's avonds makkelijk 140 gaat rijden he. Zonder gevaar, zijn bijna geen zijstraten. Ze hebben me er wel al enkele keren geflitst (op het laatste stuk). Maar de tarieven zijn niet zo duur. Ze corrigeren eerst je snelheid waarvoor dank..
      Van Wetteren tot in Zottegem aan het rond punt is het overal 90 uitgezonderd aan de lichten waar je 70 mag. Dan na het rond punt richting Geraardsbergen opnieuw een kort stukje 70, die bocht aan 50 en blijft het even 50 tot je die berg boven bent en die dubbele links/rechts combinatie door bent. Vanaf dat je terug naar beneden gaat is het opnieuw 70, en aan die bocht met vaste middenberm opnieuw 50. Vanaf het verkeerslicht bovenaan vervallen alle beperkingen en mag je een hele tijd 90 (met uitzondering van de verkeerslichten aan het kruispunt met de Brakelsesteenweg waar je 70 mag). Het is pas als je mijn deur gepasseerd bent dat je opnieuw 70 mag (eigenlijk zit je dan al bijna in Geraardsbergen).
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• De 'goedgekeurde' flitsplaatsen op deze route zijn voor zover ik weet beperkt: De N42 in Zottegem (waar de weg twee vakken breed is) wordt gecontroleerd door een Volvo V70 break maar staat er niet zo heel veel, sowieso auto op de pech/parkeerstroot daar = remmen. Van Zottegem tot Wetteren heb ik geen weet van een flitser die er kan staan, tenzij in het laatste stuk voor het rond punt aan de E40. Dat is politiezone Oosterzele en die flitsen met een grijze Toyota Corolla Verso.

De grootste sm**rlappen zijn de mannen met hun miseriegroene (met blauwe schijn) Ford Focus break van politiezone G'bergen/Lierde. Die kunnen hier quasi voor mijn deur staan, maar evenzo iets verderop richting Geraardsbergen of gewoon op één van die 'inhammen' voor of na de kruising met de Brakelsesteenweg. Ook hier hanteer ik: auto langs de kant, ik remmen (eigenlijk gewoon op voorhand een beetje gas lossen is goed als je niet letterlijk 160 km/h doet).

Man, die van zone G'bergen/Lierde doen soms alles om toch maar te kunnen flitsen. Koffer openzetten zodat het lijkt alsof iemand aan het laden/lossen is, pinker naar rechts opzetten zodat het een tijdelijk stilstaande wagen lijkt (bvb. om te bellen), overal echt 'weggestoken' staan. Soms hoop ik gewoon dat die wagen eens ontploft

Ik ben het met je eens dat deze baan geschikt is om zeker 90 te rijden (en eigenlijk meer ook). Nu de nieuwe bedekking in asfalt er is is er ook absoluut voor ons GEEN lawaaihinder meer (beton maakte wat meer lawaai maar IMO nog steeds niet storend). Ik rij meestal 100/110 op teller, en ben nog nooit geflitst.

O ja: let op, politiezone G'bergen-Lierde wisselt, om NOG meer mensen te kunnen flitsen, soms van flitsauto (want de miseriegroene Focus is hier zeer bekend) met een andere PZ. Zo heb ik al de V70 van Zottegem, de Golf IV Break van Ninove en de blauwe Mondeo Break van Brakel gezien hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Van Wetteren tot in Zottegem aan het rond punt is het overal 90 uitgezonderd aan de lichten waar je 70 mag. Dan na het rond punt richting Geraardsbergen opnieuw een kort stukje 70, die bocht aan 50 en blijft het even 50 tot je die berg boven bent en die dubbele links/rechts combinatie door bent. Vanaf dat je terug naar beneden gaat is het opnieuw 70, en aan die bocht met vaste middenberm opnieuw 50. Vanaf het verkeerslicht bovenaan vervallen alle beperkingen en mag je een hele tijd 90 (met uitzondering van de verkeerslichten aan het kruispunt met de Brakelsesteenweg waar je 70 mag). Het is pas als je mijn deur gepasseerd bent dat je opnieuw 70 mag (eigenlijk zit je dan al bijna in Geraardsbergen).
          Ja, je hebt gelijk. Ben er zojuist gepasseerd en je mag inderdaad een heel stuk 90. Die zone 50 is wel overdreven he. En dat flitsen... pfff kan ervan meespreken. Ik ken diene flitsauto heel goed, dus let ik erop. En toch hebben ze mij van tijd nog liggen. Hoe ze het doen en waar ze zich verstoppen weet ik niet. Zelfs de flits zie ik niet... Enkel het papiertje in de brievenbus. En 't is dikwijls bij het binnenkomen van Geraardsbergen dat ik het steken heb, alhoewel ze me in die zone 50 ook al eens gepakt hebben.

Comment

• In die zone 50 is het politiezone Herzele die gaat staan flitsen, nog nooit zien staan. Met wat flitsen die?

Als je geraardsbergen bijna binnenkomt (komende van kruispunt Eurotuinen) moet je opletten: je hebt een punt waar je plots tussen de bomen zit, en net erna (er is daar - dacht ik - een oude garage of zoiets) staan ze vaak te flitsen.

Hier zijn het echt klootzakken, ik kan er me serieus in opjagen. Tijdens de werken (steenweg in één richting open) staan ze gewoon op het 'werfgedeelte' mensen te flitsen die meer dan 50 rijden. Detail: op een zaterdagochtend rond 8u30, als er GEEN KAT aan het werken is natuurlijk.

Als de steenweg volledig dicht was (tijdens de asfaltering) stonden ze in een lokaal boerenbaantje dat dienst deed als omleiding, half IN een struik geparkeerd om toch maar weggestoken te zijn, te flitsen.

Op de Brakelsesteenweg staan ze vaak in Lierde net voorbij het station, uiteraard VOLLEDIG achter een huis zodat het onmogelijk is ze vooraf te spotten, ofwel in de zone 70 waar die gevel geschilderd is in blauw met reclame van Brandstoffen Raoul erop. Of in Ophasselt in de zone 30 voorbij 'den bakker', of net ervoorbij op de berg omhoog richting Ninove (je mag daar opnieuw 70 komende van 50 + het gaat serieus omhoog, denk niet dat er veel bestuurders daar de 70km/h effectief al overschrijden).

Het lijkt wel of flitsen prioriteit nr.1 is van deze zone. In plaats van het drugsdealen aan het station van G'bergen aan te pakken, bvb...

Comment

Ja, je hebt gelijk. Ben er zojuist gepasseerd en je mag inderdaad een heel stuk 90. Die zone 50 is wel overdreven he. En dat flitsen... pfff kan ervan meespreken. Ik ken diene flitsauto heel goed, dus let ik erop. En toch hebben ze mij van tijd nog liggen. Hoe ze het doen en waar ze zich verstoppen weet ik niet. Zelfs de flits zie ik niet... Enkel het papiertje in de brievenbus. En 't is dikwijls bij het binnenkomen van Geraardsbergen dat ik het steken heb, alhoewel ze me in die zone 50 ook al eens gepakt hebben.
              Als ge in't vervolg voorbij dat donkerkleurig nieuwbouwhuis passeert met blauwe Doblo en witte 500 voor de deur, (linkerkant als je van Zottegem komt richting G'bergen, rechtover die afgebroken hoeve): toeter eens

Comment

• Jaaah zal ik doen Ik ga er eens op letten want ik denk vaag je woning te weten staan. Da's vlakbij die voorzitter van Horizon? (ken zijn naam niet)

Comment

Als ge in't vervolg voorbij dat donkerkleurig nieuwbouwhuis passeert met blauwe Doblo en witte 500 voor de deur, (linkerkant als je van Zottegem komt richting G'bergen, rechtover die afgebroken hoeve): toeter eens
                  Zal ik ook doen als ik m'n ouders nog eens bezoek

Comment

• Haha, 't zal daar nogal een concert worden

Comment

Jaaah zal ik doen Ik ga er eens op letten want ik denk vaag je woning te weten staan. Da's vlakbij die voorzitter van Horizon? (ken zijn naam niet)

Voorzitter van Horizon? Zegt me niets. Woon er ook nog niet zo héél lang (twee en een half jaar).

Je hebt die hangars van Vandendriessche hé, en daarnaast staat er een oudere woning. Daaraan heb ik gebouwd. HOB van bouwjaar 2012.

Comment

• Ha ja... dat weet ik wel zijn. Moet er seffens passeren, zal er eens op letten...Ge woont niet erg ver van mij af dan. Kilometertje of 5. Vertrek nu naar Zolder. donderdags is het daar vrij rijden en komen er gasten met hun gti'ke hun kunsten tonen. Dikwijls de max om te zien. Veel mooier als ne race. Ze vliegen al is uit de bocht en zo. Laatste keer was er een kerel die hele tijd op circuit gereden had in de regen. Toen ik wegging en de oprit nam lag hij in de gracht van de oprit lol... Vandaar naar Maastricht om 2 dagen in een hotelletje te verblijven. T is vakantie he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alexen Bekijk Berichten
                          Maar moesten we allemaal wat toleranter zijn, zou het verkeer veel beter verlopen!
                          Toleranter voor de fouten van anderen?

Ik denk dat het verkeer veel beter zou verlopen als iedereen zich aan de regels zou houden. Dan zou je niet zien dat mensen zich zouden keren zonder goed te kijken of ze dit veilig kunnen doen - omdat ze tegelijk aan het bellen zijn. Of dan zouden ze niet proberen 2 voertuigen na mekaar in te halen hoewel er een tegenligger aan komt en er een volle lijn is.

Het zijn maar een paar ideeën...

Comment

• Akkoord, maar ge kunt ten volle met het verkeer bezig zijn, bewust de regels zo goed mogelijk volgens en toch fouten begaan. Ik probeer zo correct mogelijk te rijden, toch maak ik ook fouten.

Er zijn weinig mensen die zonder fouten kunnen rijden, zelfs al zouden ze dat willen.

Comment

• ja timothy, zo is dat

Comment

In die zone 50 is het politiezone Herzele die gaat staan flitsen, nog nooit zien staan. Met wat flitsen die?
                                ik woon in de velden waar die zone 50 is: degoutant! Is nog maar een paar maanden dat het gewijzigd is, maar soms zit je van Zottegem komende achter iemand die maar 35 rijdt! Heb ze nog niet zien flitsen daar, maar net voor t' schip richting G'bergen heeft de V70 al gestaan vorige maand.
                                En wat er veel niet weten is dat de onbemande camera niet vooraan flitst: ze komen van Zottegem en vertragen maar, maar je kan daar wel makkelijk een aantal auto's passeren in het naarboven rijden, als de tegenliggers meezitten (zeker met de m135).

Comment

• Allez en die bochtjes waren net zo leuk aan 80-90!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Toleranter voor de fouten van anderen?

Ik denk dat het verkeer veel beter zou verlopen als iedereen zich aan de regels zou houden. Dan zou je niet zien dat mensen zich zouden keren zonder goed te kijken of ze dit veilig kunnen doen - omdat ze tegelijk aan het bellen zijn. Of dan zouden ze niet proberen 2 voertuigen na mekaar in te halen hoewel er een tegenligger aan komt en er een volle lijn is.

Het zijn maar een paar ideeën...
                                    Alles begint met het naleven van elementaire verkeersregels:
                                    - Rechts houden
                                    - Richtingaanwijzer altijd gebruiken
                                    - Voorrangsregels (geen aanduiding = voorrang van rechts; rond punt)
                                    - Voorsorteerstroken op een deftige manier benutten (niet diagonaal op rijden)
                                    - Linkse bochten niet afsnijden
                                    - Aansluiten bij file voor verkeerslichten
                                    - Rijstroken opvullen bij aanschuiven aan wegversmalling.
                                    - Kruispunten vrijlaten bij file
                                    - Etc...

Comment

Akkoord, maar ge kunt ten volle met het verkeer bezig zijn, bewust de regels zo goed mogelijk volgens en toch fouten begaan. Ik probeer zo correct mogelijk te rijden, toch maak ik ook fouten.
                                      Wat voor fouten zouden dat dan zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                        Hoe moet ik dat allemaal doen en tergelijkertijd mijn selfie posten op Facebook en mijn Twitter updaten?

Ik denk dat uw verwachtingen te hoog gespannen zijn
                                        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                          - Rechts houden
                                          - Richtingaanwijzer altijd gebruiken
                                          - Voorrangsregels (geen aanduiding = voorrang van rechts; rond punt)
                                          - Voorsorteerstroken op een deftige manier benutten (niet diagonaal op rijden)
                                          - Linkse bochten niet afsnijden
                                          - Aansluiten bij file voor verkeerslichten
                                          - Rijstroken opvullen bij aanschuiven aan wegversmalling.
                                          - Kruispunten vrijlaten bij file
                                          - Etc...
                                          Voor de meesten is die boterham dan ook veel te dik.

Daarnet nog op een trajectje van amper 20km vier bijna ongelukken kunnen vermijden omdat anderen de gekste manoeuvres aan het uitvoeren waren.
                                          Als je heden ten dagen niet constant anticipeert heb je het steeds vlaggen.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X