En bebouwde kom 60, zone 30 was er niet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Yep, allemaal juist. Als ge nu rijdt zoals vroeger verklaren ze u zot. Op een 70-baan 100 a 110 op de teller zou overdreven zijn. terwijl een aantal jaren geleden iedereen dit gewoon deed. En dan werd je van tijd nog eens voorbij gestoken.
Gisteren teruggekomen van Maastricht. Moest 70 kilometer lang op dezelfde snelweg rijden. Geen verkeer bijna. Ma dan moet ge karakter hebben om 120 te rijden zulle. Ik begin steeds met goeie moed. begrenzer op 140. maar na een tijdje ben ik dan zo gefrustreerd dat ik da spel uitzet en gewoon rij wat ik wil rijden. Dus ja, pak sneller dan 140, maar ben er zeker van dat ik geen enkel risico was voor mezelf of de anderen... En dan denken dat er toch nog klojo's zijn die 90 tuffen op de eerste band. Maar da zal niet voor de verkeersveiligheid zijn maar voor hun profijt. D'een auto moest ne keer ne halve liter meer verbruiken lol...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHet is griezeliger dan dat...
Vele van die flitsers zijn er zo rotsvast van overtuigd dat ze de verkeersveiligheid helpen, net zoals de rebellen in Oekraïne er rotsvast van overtuigd zijn dat dat Maleisische vliegtuig vol spionnen zat. Er is een hele groep mensen overtuigd dat ons snelheidsbeleid 30-50-70-90 zou moeten zijn, en dat dit aanzienlijk levens zou sparen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenVroeger was een gewone weg 90, nu 70. Vroeger was een 2x2 met gescheiden middenberm 120, nu bijna overal 90.
Idiote snelheidsverlagingen zonder enig nadenken.
So true...
Overal maar nieuwe permanente zones 30 - zoals zelfs het hele centrum van Leuven en - zoals ik recentelijk zelf mocht vaststellen - Kortrijk... -, overal mooie wegen naar de ****** helpen voor de zogenaamde verkeersveiligheid...
In een niet eens zo ver verleden was bijvoorbeeld de kustbaan (koninklijke baan) aan onze Belgische kust quasi overal een mooie viervaksbaan, op vele plaatsen 90 km/u.
Nu zijn de inhaalmogelijkheden haast overal verdwenen (op het absurde af: wat is in godsnaam het nut van het vervangen van een nuttige tweede rijstrook door kilometerslange met witte lijnen gearceerde vlakken???? (stuk Nieuwpoort/Lombardsijde naar Westende bijvoorbeeld) en zijn stukjes 90 km/u haast een zeldzaamheid (waarom kan er bijvoorbeeld geen 90 gereden worden op het stuk viervaksbaan tussen Oostduinkerke en Koksijde, maar slechts 70?).
Eén van de meest absurde voorbeelden vind ik nog de weg vanaf de afrit van Oostduinkerke naar het rondpunt om te kiezen richting Wulpen/Oostduinkerke/Veurne. Men is er daar in geslaagd om een veilige weg waar men veilig 90 km/u mocht rijden en waar men perfect kon inhalen (zie google street view: https://www.google.be/maps/@51.09759...w5QuiWk5Cg!2e0 ) levensgevaarlijk te maken door het aanleggen van plotse wegveranderingen, het plaatsen van een heleboel paaltjes en het verlagen van de snelheid (op een voorheen perfect recht stuk weg waar zelfs 90 km/u traag leek) tot 70 km/u. Vriend van mij - die nota bene steeds braaf de snelheidsbegrenzingen volgt - is daar 's nachts recent nog bijna het decor met paaltjes ingereden omdat de paaltjes slecht zichtbaar waren. Begrijpe wie begrijpen kan...
Enfin. Ik moest deze frustraties even kwijt.BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk BerichtenSo true...
Overal maar nieuwe permanente zones 30 - zoals zelfs het hele centrum van Leuven en - zoals ik recentelijk zelf mocht vaststellen - Kortrijk... -, overal mooie wegen naar de ****** helpen voor de zogenaamde verkeersveiligheid...
In een niet eens zo ver verleden was bijvoorbeeld de kustbaan (koninklijke baan) aan onze Belgische kust quasi overal een mooie viervaksbaan, op vele plaatsen 90 km/u.
Nu zijn de inhaalmogelijkheden haast overal verdwenen (op het absurde af: wat is in godsnaam het nut van het vervangen van een nuttige tweede rijstrook door kilometerslange met witte lijnen gearceerde vlakken???? (stuk Nieuwpoort/Lombardsijde naar Westende bijvoorbeeld) en zijn stukjes 90 km/u haast een zeldzaamheid (waarom kan er bijvoorbeeld geen 90 gereden worden op het stuk viervaksbaan tussen Oostduinkerke en Koksijde, maar slechts 70?).
Eén van de meest absurde voorbeelden vind ik nog de weg vanaf de afrit van Oostduinkerke naar het rondpunt om te kiezen richting Wulpen/Oostduinkerke/Veurne. Men is er daar in geslaagd om een veilige weg waar men veilig 90 km/u mocht rijden en waar men perfect kon inhalen (zie google street view: https://www.google.be/maps/@51.09759...w5QuiWk5Cg!2e0 ) levensgevaarlijk te maken door het aanleggen van plotse wegveranderingen, het plaatsen van een heleboel paaltjes en het verlagen van de snelheid (op een voorheen perfect recht stuk weg waar zelfs 90 km/u traag leek) tot 70 km/u. Vriend van mij - die nota bene steeds braaf de snelheidsbegrenzingen volgt - is daar 's nachts recent nog bijna het decor met paaltjes ingereden omdat de paaltjes slecht zichtbaar waren. Begrijpe wie begrijpen kan...
Enfin. Ik moest deze frustraties even kwijt.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Jullie missen allemaal het punt. Asverschuivingen en snelheidsverschuivingen zorgen voor een vlottere doorstroming van het verkeer;
En vooral, minder ongevallen!
Kunt ge geloven dat er ooit een wegendeskundige is geweest die op die werf een paar stappen achteruit zette en bij zichzelf zei "man dit heb ik goed gedaan!"
Comment
-
ma alle man, diene voorlaatste foto... die had nu eens de kans al die paaltjes omver te rijden met geldige reden.
aja, voorband sloeg scheef op die borduurs...
witte lijnen mag je trouwens niet overschrijden. die chauffeur kan zich niet draaien en niet verder rijden zonder wetten te overtreden. stoppen, handrem op, motor af en stadsbestuur bellen om de situatie onmiddelijk recht te zetten .
dikke factuur naar stad voor verloren tijd van die firma. zet uwe fiets maar eens op slot aan een paalke waar den tram niemeer voorbij geraakt...
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenYep, allemaal juist. Als ge nu rijdt zoals vroeger verklaren ze u zot. Op een 70-baan 100 a 110 op de teller zou overdreven zijn. terwijl een aantal jaren geleden iedereen dit gewoon deed. En dan werd je van tijd nog eens voorbij gestoken.... En dan denken dat er toch nog klojo's zijn die 90 tuffen op de eerste band. Maar da zal niet voor de verkeersveiligheid zijn maar voor hun profijt. D'een auto moest ne keer ne halve liter meer verbruiken lol...
nu is alles 30-50-70 en uitzonderlijk mag je nog eens 90. waarom de moeite nog doen om snel te rijden en ergens een zware boete te krijgen omdat er ergens een snelheidsbord verdoken stond. als je tegenwoordig ziet hoe snel die borden elkaar opvolgen.
een weg van 90, dan een bord 70 en nog geen 50meter later 50km/h (perfect legaal want ze mogen 20km/h zakken met zo een bord. hadden ze van 90 naar 50 gegaan, moest daarvoor eerst een bord 50staan met onderschrift van de afstand. bv 300meter). en na dat bord 50 ne dikke flitser hé. meestal staat da bord 50 dan achter een bocht zodat ge da nie zag toen ge 90 mocht.
gij komt af, ziet bord 70, laat gas los, ge gaat da bord 50 voorbij aan 70-80km/h en FLITS. 1zijstraat verder krijgt ge dan weer 90.
ik was het zo beu dat ik zelf een trage auto kocht (2 zelf)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik was het zo beu dat ik zelf een trage auto kocht (2 zelf)
Je doet eens een sprintje en dan moet je je gas a lossen omdat je dure flitsboetes riskeert. Je voelt die motor gewoon denken van "komaan, ik kwam net op dreef!"
Mijn volgende wordt wel een 520d. Tegen dan hebben die ook 200pk en dat volstaat ruimschoots in dit land.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenAwel, dat is ook mijn frustratie tegenwoordig. Potente motoren maken het echte verschil boven de 100km/h.
Je doet eens een sprintje en dan moet je je gas a lossen omdat je dure flitsboetes riskeert. Je voelt die motor gewoon denken van "komaan, ik kwam net op dreef!"
Mijn volgende wordt wel een 520d. Tegen dan hebben die ook 200pk en dat volstaat ruimschoots in dit land.
Comment
-
Haha... heb 175 pk en speel elke dag met mijn rijbewijs. Maar gisteren eens simulatie gedaan en tot 170 kan je 'veilig' rijden. Reken daar een kleine afwijking van je kilometerteller vanaf, dan de gercorrigeerde snelheid en je moet niet voor de rechtbank komen. Geloof dat de boete maar zo'n 165 euro was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHaha... heb 175 pk en speel elke dag met mijn rijbewijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVreemd genoeg mag je bij het buiten rijden van De Haan richting Oostende wel 90. Moet je nu eens gaan kijken in volle zomerperiode. Hallucinant hoe mensen daar in & uit de wagen stappen zonder enig afscheiding van de rijweg.
Het zijn wel maar stroken van een goede kilometer, of je nu 70 of 90 rijdt zal niet veel uitmaken... Maar dit toont aan hoe logisch men in het Dienst Verkeer denkt .
Een paar jaren terug heb ik laten opmerken dat één van de zebrapaden op de Leopold II laan niet aangeduid was zoals alle andere (en er was daar een ongeval gebeurd !) Reaktie : alle andere borden werden verwijderd omdat ze strikt wettelijk niet verplicht waren (zijstraten zijn geen "echte" kruispunten) Om de slappe lach van te krijgen, maar dit toont de mentatliteit aan van deze "deskundigen"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHaha... heb 175 pk en speel elke dag met mijn rijbewijs. Maar gisteren eens simulatie gedaan en tot 170 kan je 'veilig' rijden. Reken daar een kleine afwijking van je kilometerteller vanaf, dan de gercorrigeerde snelheid en je moet niet voor de rechtbank komen. Geloof dat de boete maar zo'n 165 euro was.
Comment
-
Neeje dikken...Ik vind dat dat gewoon nogal meevalt. Men zegt altijd dat het zware boetes zijn en ik verwachtte 400 of 500 euro of zo. 165 Euro, da's ne tank en half. Of met vieren goedkoop gaan eten. Heb zo onlangs een periode gehad dat als ik in de brievenbus keek, er een boete in zat. Wel allemaal kleintjes. Dankzij die correctie dat ze doen(allemaal van de periode dat ze aan het werken waren op de n42). Kost 50 euro. Dus ze beseffen wellicht dat ze aan het overdrijven zijn en houden daarom de boetes niet te hoog.
Ik hoop wel dat onder invloed rijden, smsjes sturen tijdens het rijden en orale seks tijdens het rijden duurder gestraft worden.
Maar het is jammer dat ze zich vooral op snelheid toeleggen terwijl er zoveel andere overtredingen gemaakt worden. Bvb voorrang niet verlenen, dat gebeurt erg veel vind ik.
Met die 175 pk wil ik zeggen dat je hiermee al ruim voldoende hebt om boetes te krijgen, want zo'n zware monovolume is geen racemonster. Dat gaat goed, maar da's ook alles. Jij hebt iets meer power lol. Dat zou voor mij het ideale zijn, jouw motor in mijn auto. (ik zeg dat als reactie op diene you are awesome, maar dat is ne goeie vriend van dbr2 die dat schreef)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenNeeje dikken...Ik vind dat dat gewoon nogal meevalt. Men zegt altijd dat het zware boetes zijn en ik verwachtte 400 of 500 euro of zo. 165 Euro, da's ne tank en half. Of met vieren goedkoop gaan eten. Heb zo onlangs een periode gehad dat als ik in de brievenbus keek, er een boete in zat. Wel allemaal kleintjes. Dankzij die correctie dat ze doen(allemaal van de periode dat ze aan het werken waren op de n42). Kost 50 euro. Dus ze beseffen wellicht dat ze aan het overdrijven zijn en houden daarom de boetes niet te hoog.
Ik hoop wel dat onder invloed rijden, smsjes sturen tijdens het rijden en orale seks tijdens het rijden duurder gestraft worden.
Maar het is jammer dat ze zich vooral op snelheid toeleggen terwijl er zoveel andere overtredingen gemaakt worden. Bvb voorrang niet verlenen, dat gebeurt erg veel vind ik.
Met die 175 pk wil ik zeggen dat je hiermee al ruim voldoende hebt om boetes te krijgen, want zo'n zware monovolume is geen racemonster. Dat gaat goed, maar da's ook alles. Jij hebt iets meer power lol. Dat zou voor mij het ideale zijn, jouw motor in mijn auto. (ik zeg dat als reactie op diene you are awesome, maar dat is ne goeie vriend van dbr2 die dat schreef)
Heb eens gezien op wegcode.be:
Bebouwde kom (50): 86Km/h (80 na correctie) is de grens (250 EUR inning)
Weg 70: 118 km/h (110 na correctie) is grens (200 EUR inning)
Weg enkel 90: 139 km/h (130 na correctie) is grens (200 EUR inning)
Weg 2x2 witte lijn 90: idem
Weg 2x2 gescheiden 90: idem
Snwel 120: 171 km/h (160 na correctie) is grens (200 EUR inning)
Comment
-
En dan van de Duinkersesteenweg hier in Oostende maar gezwegen zeker .....
Vroeger mocht je daar 90. Als een voorganger trager reed kon je makkelijk en veilig inhalen.
Nu nog 70 met een heeeeel groot verdrijvingsvlak in het midden zodat inhalen strafbaar is geworden.
Rij daar nu maar eens achter een klein autotje of tractor. Je kan er soms je stuur opfretten van frustraties.
En voor de veiligheid van de fietsers hoeven ze het niet te doen. Deze hebben een volledig afgezonderd fietspad van een rijstrook breed.
Diegene die deze opstelling heeft bedacht mogen ze van mijn part onderste boven met z'n ***spel aan de wasdraad hangen, totdat ze snappen dat dit niet goed zit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk BerichtenEn dan van de Duinkersesteenweg hier in Oostende maar gezwegen zeker .....Last edited by guyugy; 28/07/2014, 20:46.
Comment
Comment