Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Buren ... Een tikkende tijdbom!
    Valt mee, wij komen daar zeer goed mee overeen. Is precies zeldzaam als ik het zo hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
      Valt mee, wij komen daar zeer goed mee overeen. Is precies zeldzaam als ik het zo hoor.
      Dat is geld waard, echt. Probleem is dat er altijd wel eentje tussenzit die ge kunt doodpitsen...:-) maar ik versta u ook ze, ze overdreef wel wat.

Nog een goei bij ne maat van mij, die koopt een huis met inrit langs het huis. Ze waren nog geen week daar of ineens zien ze een oud vrouwtje over hun inrit naar hun tuin sjokken. Die deed in de omheining een poortje open, en ging de achtertuin van de buren in.

Wat bleek, van de 10 huizen in die straat zijn er 8 van dezelfde familie...en die gaan overal "langs de achterdeur" naar binnen...

"Ja dat is de gewoonte langs uw oprit en tuin door dat poortje naar buiten gaan, wij gebruiken onze voordeur eigelijk nooit...stoort dat?"

...
      ..
      .

"oh nee hoor"

Mijne maat heeft dus geen poort kunnen zetten, want zijn oprit afsluiten ging niet. Ze hebben dan een hond gehad, die ontsnapte altijd...beeld u in, die hebben dus een immense omheinde tuin, maar om van het huis naar hun eigen tuin te gaan moesten ze die hond aanlijnen. En als ze hun achterdeur opendeden en ze waren niet snel genoeg, was die hond weg he.

en nu hebben ze een kindje van 1 jaar, en zijn vriendin zit borstvoeding te geven in de living, en ineens de ouwe bompa voor het raam die "eikes kwam brengen"

Ik denk dat die al veel spijt hebben van die 1 keer niet kordaat "sorry maar nee" gezegd te hebben!

1 van de dingen die ik haat met passie, mensen die zeggen "kom maar binnen langs de achterdeur"...ffs gebruik uw voordeur en uw deurbel!
      Last edited by TooTall; 30/07/2014, 23:07.
      Mijn Skoda

Comment

• dan stond mijn auto toch wel voor mijn eigen oprit...

heb het al gedaan trouwens. Dacht er ook ene dat hij op mijn oprit kon staan om bij de buren langs te gaan. Auto ervoor gezet. Die heeft dan een 10 tal minuten aan de voordeur gestaan eer ik open ben gaan doen. Ik zou direct komen wat dan nog eens een kwartier geduurd heeft. Als ik dan uiteindelijk buiten kwam wou hij nog wat van zijn oren maken. Straal genegeerd en op mijn dode gemak de auto verzet. Buurman is zich de dag erna komen verontschuldigen...
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          dan stond mijn auto toch wel voor mijn eigen oprit...

heb het al gedaan trouwens. Dacht er ook ene dat hij op mijn oprit kon staan om bij de buren langs te gaan. Auto ervoor gezet. Die heeft dan een 10 tal minuten aan de voordeur gestaan eer ik open ben gaan doen. Ik zou direct komen wat dan nog eens een kwartier geduurd heeft. Als ik dan uiteindelijk buiten kwam wou hij nog wat van zijn oren maken. Straal genegeerd en op mijn dode gemak de auto verzet. Buurman is zich de dag erna komen verontschuldigen...
          Hier eens een X5 voor mijn poort. Ik had een idee van wie hij was, dus gaan aanbellen, kerel zei dat hij geen X5 had en niet wist van wie die was. Die auto dan vastgezet tussen mijn pa zijn camionette en aan de andere kant de remork. 10 minuten later komt die kerel die net zei dat het niet de zijne was van zijn kloten maken dat hij niet meer weg kon. Ik had de bedoeling hem te blokkeren met het idee de bestuurder te confronteren met de overlast en dan een stuk vooruit te rijden zodat hij weg kon, maar toen ik zag dat het dezelfde was, gewoon niet verzet. In een blinde woede is die dan tegen mijn pa zijn remork gereden. Enige "schade" aan remork was een zwarte streep verf van die X5. Sindsdien parkeert die toch nooit meer dicht in mijn buurt.

Ik hou wel al mijn hart vast voor na de zomervakantie, staat hier dan vol met schoolmeesters die te tam zijn om letterlijk 50 meter verder te parkeren op een lege en gratis parking met 280 plaatsen. Ze parkeren hier en moeten dan nog 5 minuten wandelen naar school, maar kijken echt naar niets. 9 kansen op 10 staat er een met zijn kofferbak of zijn kapo voor de poort. Die is 2.45 breed en ik moet schuin achterwaarts inrijden (want mijn garage is schuin). Die 2.45 kan ik dus best gebruiken. Als ik van een 14-uurige werkdag thuiskom en er staat er een voor mijn poort kan ik ook serieus doordraaien hoor. Je bedoelt het met die 2 minuten niet slecht waarschijnlijk, maar als je aankomt en de zoveelste staat daar weer de boel te blokkeren, dan snap ik heel goed dat er plots iemand de volle lading krijgt. Dat bimmer nu dat slachtoffer was is natuurlijk jammer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            Als ik van een 14-uurige werkdag thuiskom en er staat er een voor mijn poort kan ik ook serieus doordraaien hoor. Je bedoelt het met die 2 minuten niet slecht waarschijnlijk, maar als je aankomt en de zoveelste staat daar weer de boel te blokkeren, dan snap ik heel goed dat er plots iemand de volle lading krijgt. Dat bimmer nu dat slachtoffer was is natuurlijk jammer.
            Kan ik volledig begrijpen hoor, maar 't is weer een compleet andere context bij jou natuurlijk
            Bij mij is het nu de 1e keer gebeurt in 4 maand tijd dat ik er mij voor zet, en 'k zal het niet meer doen nu ik weet dat die er zo zwaar aan tilt. Maar ik snap je punt wel

Enja inderdaad, moest ze het niet erg vinden zou ik het waarschijnlijk terug doen moesten er weer uitzonderlijk 3 wagens staan, nu ik erover nadenk. Maar dan nog kan ze vriendelijk zijn, nah

Comment

• Het moet niet altijd kommer en kwel zijn;

Antwerpen wil ‘nutteloze’ verkeerslichten weghalen

Rekeningrijden: getest en afgeschoten

Een bijzonder goede ochtend iedereen!
              Mijn Skoda

Comment

• Ik heb het ook al meegemaakt. Ik laat dan telkens de lucht uit een band van het voertuig dat voor mijn garage geparkeert staat . Op vriendelijke vraag bezorg ik hen dan mijn fietspomp waarmee ze hun band terug kunnen op pompen. Dit is zeer effectief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                  Het moet niet altijd kommer en kwel zijn;

Antwerpen wil ‘nutteloze’ verkeerslichten weghalen

Rekeningrijden: getest en afgeschoten

Een bijzonder goede ochtend iedereen!
                  Crevits had er een tijd terug al een antwoord op hoor. De testrijders werkten met fictief geld. Met écht geld zou het wel een verandering teweeg brengen, meende ze.

Nu ja, laat ons hopen dat die bende hopelozen het rapport volgt en die belachelijke km-heffing definitief afvoert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                    Ik heb het ook al meegemaakt. Ik laat dan telkens de lucht uit een band van het voertuig dat voor mijn garage geparkeert staat . Op vriendelijke vraag bezorg ik hen dan mijn fietspomp waarmee ze hun band terug kunnen op pompen. Dit is zeer effectief.
                    Als 't een vrouw is ziet die dat niet en rijdt ze weg op platte band.

Comment

• ik heb het omgekeerde. ik heb een oprit waar 3 autos naast elkaar kunnen. in mijn straat kan je nergens parkeren aan de zijkant, dus bij bezoek, heb je een probleem.
                      de nieuwe buur rechts van mij (huis recent gekocht) was verbouwingen beginnen doen en zijn oprit was opgebroken. hij zet zijn auto naast zijn huis deel in gras, deels op steenpuin. had hem al eens gezegd dat hij die gerust op mijn oprit mocht zetten als die vrij is (wel 1 plaats vrijhouden voor als ik thuis kom. in mijn garage staan enkel oldtimers en die komen 5keer op een jaar buiten. als er ene voorstaat, ga ik wel eens bellen dan.

kreeg die ineens bezoek van een interieurarchitecte. die staat dus half op straat, half op mijn oprit. maar in de lengte mee met de straat. gevolg, ik kan niet eens meer op de 2vrije plaatsen van mijn oprit.
                      heb mij er dan scheef tussen gezet, auto tot pal tegen haar deur gezet met de bumper en dan naar binnen.
                      buur is zich erna komen excuseren en ik zei hem gewoon: ze mocht op de oprit staan, versta niet waarom ze dan half op straat gaat staan en de hele oprit haast blokkeerd.

gisteren ook weer een ergernis. ik heb een kas van een capri staan in uitzonderlijk goede staat, originele verf, geen deuken of roest. keihard mooi ding. staat al 20jaar stil ofzo (vorige eigenaar en bij mij). zit onder een dekentje en met een plastiek erover. ik heb een 2de verdiep met onderdelen erboven en daar viel een jaar of 2geleden een stuk uitlaat omlaag, recht op de voorvleugel. gevolg deuk. baalde er echt van.
                      ben ik gisteren mijn 2de verdiep anders aan het inrichten (lees: steviger maken). valt er een balk van 6m20 van zijn steun, recht op die capri achteraan. gevolg : achterscherm 2-3cm ingedeukt . dat wordt dus uitdeuken en auto compleet herspuiten nu

Comment

• Gloeiende gloeiende...

1. E40 Brussel => Leuven. 4 rijvakken beschikbaar. 5 ( V I J F ! ! ! ) troepjes 3/4devaksrijders tegengekomen! Echt abnormaal, tegen 100-110 op de 2 meest linkse vakken...1 + 2 gewoon VRIJ. Gewoon telkens langs rechts voorbijgegaan. Miljaar.

2. De werf op de E40 die sinds gisteren actief is.

WIE denkt dat DIT een goed idee is??

Richting Luik had gewoon 1 rijstrook (de meest linkse) moeten zijn. Nu heb je dus richting Leuven op het rechtervak vrachtwagens die naar Leuven willen, en op het linkervak vrachtwagens die naar Luik willen...Dat persé willen behouden van een dubbelvakscapaciteit naar Luik is leuk, maar totaal onhaalbaar.

En wat is het ergste? Op de website van wegen en verkeer...

E40 richting Luik in Bertem/Heverlee: tijdelijke herstellingen wegdek, hinder verwacht
                        E40 richting Luik in Bertem/Heverlee: tijdelijke herstellingen wegdek, hinder verwacht
                        Een hele facking maand hinder voor een herstelling die een jaar na datum WEER kapot gaat zijn?

Ze hebben maanden aan het viaduct van Leuven en in Sterrebeek zitten werken vorig jaar, dat nieuw wegdek heeft zulke slechte naden dat de weg er slechter bijligt dan voor de werken! Wat gaat dit weer zijn...

3. En dan komt ge thuis, hangt er een papiertje op de groencontainer..."de inhoud was vastgevroren, gelieve in het vervolg uw afval in papier te wikkelen"

Mijn Skoda

Comment

• Vriest het in Hasselt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                            WIE denkt dat DIT een goed idee is??
                            Het resultaat was er: file vanaf Bertem tot de aansluiting met de E40. Hoe lang is dat weer geleden?

Overigens houden die camions op het tweede vak het spel niet tegen. Het is bijna alle verkeer dat naar Luik wilt, dat het linkervak vol steekt, wat al vol is omdat daar al het verkeer van 2 rijvakken op moet passen.

Comment

• Een 5 tal oude mensen in een Fiat Qubo voor mij, onderweg naar een bingoavond of de petanquebaan, denk ik, al durven die oudjes tegenwoordig ook jong en hip doen, dus onderschat ze niet.
                              En natuurlijk, hoe kan het ook anders, vond de chauffeur van het 5 tal het niet echt nodig om 70 te rijden waar dat mag. Neu, taffelen tegen 40 gaat ook. Dat er nog mensen achter u rijden en er zot van worden dat hebben we gewoon niet door.

Oh en die linksplakkers op de snelweg, en die mensen die geen pinkers gebruiken,... ik zou ze graag afschieten. Maar ja dat mag dan allemaal weer niet he.

Comment

• 70 rijden op de nieuwe baan van Geel naar Turnhout.

Comment

• Het Peugeoke break met een L erop dat zojuist op de E40 van de kust richting Brussel reed... leer rijden bij de rijschool man en niet met je vader naast je. Eerste vak gebruiken heeft die domme vader hem niet aangeleerd, nee alles ophouden aan 110... Ben rechts voorbij gegaan en zag de debiele blik van die vader. Ze moesten sommige mensen verbieden andere op te leiden. Afgaande op die debiele kop denk ik dat z'n IQ ruim onder de 70 zat. Hopelijk leest hij hier ook

Comment

• diegenen die iemand willen opleiden een test laten meedoen alvoorens ze dat mogen?
                                    want op deze manier blijven er chauffeurs op de baan die volgens de oude stempel rijden

Comment

• Dat zou zeker niet slecht zijn. Als mijn zonen leren rijden zullen ze eerst de rijschool doen.

Comment

• Onze zonen en dochters hebben toch de allerbeste leraar ter wereld, dacht ik zo?

Comment

• mijn dochter later zal volledig met rijschool doen. tegen dan zijn er toch weer nieuwe technieken van het rijden (zoals nu het ecologisch rijden) en daarna zonder begeleider alleen met haar L rijden.
                                          t is niet omdat ik slecht rij, maar gewoon omdat het goed is een andere manier te zien. ze moet dan later haar eigen rijstijl maar ontwikkelen met hetgeen ze op de rijschool zag en hoe ze mij haar eerst 18jaar zag rijden

Comment

Working...
                                          X