als iedereen eens om de zoveel jaar verplicht wordt om terug een theoretische test af te nemen zal je dat probleem minder hebben en gaat er toch minder volk op de baan komen omdat ze op het examen niet slagen. De tijd dat een rijbewijs voor het leven is had al lang voorbij moeten zijn. En doe er dan ook maar ineens elke 10 jaar een praktisch rijexamen bij want de gemiddelde belg wil maar niet snappen dat er wel degelijk regels zijn op de openbare weg.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenals iedereen eens om de zoveel jaar verplicht wordt om terug een theoretische test af te nemen zal je dat probleem minder hebben en gaat er toch minder volk op de baan komen omdat ze op het examen niet slagen. De tijd dat een rijbewijs voor het leven is had al lang voorbij moeten zijn. En doe er dan ook maar ineens elke 10 jaar een praktisch rijexamen bij want de gemiddelde belg wil maar niet snappen dat er wel degelijk regels zijn op de openbare weg.
Comment
-
een rijbewijs mag wel voor iedereen. maar als jij van iets een getuigschrift of diploma haalt moet je wel om de zoveel tijd bijscholing volgen. voor een rijbewijs hoeft het blijkbaar niet hoewel er daar elk jaar regels in veranderen. En nog maar te zwijgen van de vele slechte gewoontes die na verloop van tijd in je rijstijl sluipen terwijl jezelf denkt dat je toch oh-zo'n goede chauffeur bent.
wil men iets doen aan verkeersveiligheid dat men daar al eens mee begint.
Comment
-
elk ongeval door foute interpretatie of onwetendheid mbt verkeersregels is er eentje te veel, zeker als er slachtoffers vallen. Al eens in zwitserland gereden? Indien niet dan moet je dat zeker eens doen. Er wordt nergens zo naar de letter van de wet gereden als daar. Hier is het de volkssport om de wet zo hard mogelijk te rekken als men maar kan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenelk ongeval door foute interpretatie of onwetendheid mbt verkeersregels is er eentje te veel, zeker als er slachtoffers vallen. Al eens in zwitserland gereden? Indien niet dan moet je dat zeker eens doen. Er wordt nergens zo naar de letter van de wet gereden als daar. Hier is het de volkssport om de wet zo hard mogelijk te rekken als men maar kan.
Comment
-
-
ik moet in mijn job ook regelmatig de regels en wetten nog eens terug nazien. ik ben geen encyclopedie die alles foutloos onthoudt. als er een verandering zit aan te komen weet ik het al alvorens het in het staatsblad is verschenen. De dag dat het werkelijk van kracht is, krijg ik daar weer bericht van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenHeeft die al een rugoperatie achter de eheum rug &heupprothese steken?,na 20jaar Internationaal rijden aan rato van 14-16uur/dag met 200.000km/jaar waren die nl versleten op 44jarige leeftijd
Comment
-
en vaak staat de wettekst er niet goed in uitgelegd. Iets wat me direct te binnenschiet is de uitleg omtrent ritsen. Het gedeelte over druk verkeer en werkzaamheden wordt vaak vergeten waardoor iedereen de indruk krijgt dat je moet ritsen bij elke wegversmalling. Ik zie elke dag flagrante overtredingen omtrent die wet en chauffeurs die menen dat ze gelijk hebben (terwijl ze het niet hebben) agressief reageren op de auto die hun niet voorlaat en dus 2 maal in fout gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenKNIPwaardoor iedereen de indruk krijgt dat je moet ritsen bij elke wegversmalling. Ik zie elke dag flagrante overtredingen omtrent die wet en chauffeurs die menen dat ze gelijk hebben (terwijl ze het niet hebben) agressief reageren op de auto die hun niet voorlaat en dus 2 maal in fout gaan.
Comment
-
rek de wet wat ge wilt, het gaat erom wat er in het wetboek staat en wie daar dan voorrang heeft
Comment
-
Ik moet eerlijk bekennen dat, mocht er een theoretisch examen zijn, ik toch weer wat zou moeten gaan studeren. Denk niet dat ik de wegcode echt 100 procent ken. En ik denk ook, mocht iedereen die zijn rijbewijs al een jaar of 20-30 heeft, dit ook zal beamen. Ben 45 jaar, rijd nu 27 jaar per auto. Wij hebben wel het voordeel van de ervaring en hierdoor ben je wel een stuk veiliger op de baan dan een jong iemand met veel theoretische kennis, maar weinig ervaring. Je moet toch minstens 100.000km op de baan zijn om te spreken van een beetje ervaring...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenNee, als je redeneert zoals jij, dan staat daar eerder het bord egoïst op je voorhoofd.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHa, die is goed. Doa geeft misschien jaarlijks € 5000 aan de Cliniclowns.lets have some more member berries
Comment
Comment