Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    op de vraag van jonas: moeilijk eigenlijk. Beste wat je kan doen is met handgebaren de bestuurder van rechts tonen dat hij mag doorrijden. Blijft die echter halstarrig staan, zal je toch moeten doorrijden. Er zullen misschien chauffeurs achter jou zijn die voorbijsteken, maar die maken zelf een zware overtreding, namelijk een auto bij een kruispunt met voorrang van rechts voorbijrijden. Het is niet omdat je stilstaat omwille van een verkeerssituatie (en niet stilstaan als de tegenhangen van parkeren) dat je niet meer deelneemt aan het verkeer.

Zelfde met de situatie: je komt aan kruispunt met voorrang van rechts. Van de andere zijde komt een auto die in diezelfde straat wil indraaien. Volgens de wet moet jij voorrang geven aan die van rechts komt, die daar rechts staat moet voorrang geven aan het voertuig dat uit de andere richting als jij komt en dat voertuig moet voorrang geven aan jou omdat het jouw rijstrook kruist.
    Wie rijdt het eerste door?

Mag iedereen eens een antwoord op proberen te geven.
    Ik vraag me af wat 4 zelf rijdende auto's op een dergelijk kruispunt gaan doen

Infinite loop :p

Comment

• tegen dan moeten de auto's met elkaar kunnen communiceren. Een goede programmeur heeft zulke situatie ingebouwd en omdat de auto's van elkaars aanwezigheid op de hoogte zijn zal er dus eentje als eerste mogen vertrekken, dan een tweede, enzovoort...
      www.peugeotforum.be

Comment

• D'r is hier al eens een discussie geweest hierover.
        Als de programmatie van die zelf rijdende auto's goed gedaan is, dan zou er geen probleem mogen zijn (net zoals wanneer de bestuurders nu de verkeersregels kennen).
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

tegen dan moeten de auto's met elkaar kunnen communiceren. Een goede programmeur heeft zulke situatie ingebouwd en omdat de auto's van elkaars aanwezigheid op de hoogte zijn zal er dus eentje als eerste mogen vertrekken, dan een tweede, enzovoort...
          Gaan de programmeurs bij BMW er dan niet voor zorgen dat wij altijd voorrang hebben? Je weet wel priemiejoem?

Comment

• misschien wel ja
            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              Ik vind het persoonlijk niet normaal dat ze decennialang vijftigers met brugpensioen hebben gestuurd. Elke keer was het de laatste keer maar telkens er terug een mediageniek dossier was (meestal auto-industrie trouwens) werden er 'uitzonderingen' toegestaan door de politiek om hun kiespubliek te paaien.
              Een vijftiger was halfweg vorige eeuw 'oud', tegenwoordig is die in de fleur van zijn leven. Ik kijk mijn ogen uit naar wat die vijfigers soms doen in de fitness of op hun fiets, marathon,...

Er zijn gewoon veel te veel misbruiken gegroeid met de jaren (ook in de invaliditeit trouwens, iedereen kent voorbeelden...), maar iedereen is dit 'normaal' en 'verworven rechten' gaan beschouwen.
              Sorry maar de kruik gaat zolang te water tot ze barst. En ze ligt al heeeeeeeel lang in het water...
              Ik ben in principe voor het recht op luiheid, maar dan moet je ook niets in ruil verwachten. Bijv. buurvrouw neemt halftime tijdskrediet, krijgt opgelegd door de dop. Waarom eigenlijk? Half-time werken is half-time loon, lijkt me billijk toch? Kun je daar van leven? Mooi zo! Indien niet, ga dan meer werken.
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

Je komt aan kruispunt met voorrang van rechts. Van de andere zijde komt een auto die in diezelfde straat wil indraaien. Volgens de wet moet jij voorrang geven aan die van rechts komt, die daar rechts staat moet voorrang geven aan het voertuig dat uit de andere richting als jij komt en dat voertuig moet voorrang geven aan jou omdat het jouw rijstrook kruist.
                Wie rijdt het eerste door?

Mag iedereen eens een antwoord op proberen te geven.
                Nu weet ik waarom sommigen zo'n grote dobbelsteen aan hun achteruitkijkspiegel hebben hangen: dat is om te beslissen wie als eerste mag vertrekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                  Ik ben in principe voor het recht op luiheid, maar dan moet je ook niets in ruil verwachten. Bijv. buurvrouw neemt halftime tijdskrediet, krijgt opgelegd door de dop. Waarom eigenlijk? Half-time werken is half-time loon, lijkt me billijk toch? Kun je daar van leven? Mooi zo! Indien niet, ga dan meer werken.
                  Halftijdse loopbaanonderbreking wegens bv ouderschapsverlof levert je de volle +/- 350 euro/maand door de RVA op. Ze krijgt niet opgelegd tot haar volledig loon.

Of je er nu voor of tegen bent, het systeem van tijdskrediet gaat grondig wijzigen (lees verstrengen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Halftijdse loopbaanonderbreking wegens bv ouderschapsverlof levert je de volle +/- 350 euro/maand door de RVA op. Ze krijgt niet opgelegd tot haar volledig loon.
                    Het zou er nog maar aan mankeren zeker!
                    Zelfs die 350€ is compleet van de pot gerukt.
                    Wij waren met 3 thuis en mijn ma is na het tweede kind gestopt met werken om fulltime huismoeder te worden.
                    Kon toen niet anders want crèches en gesubsidieerde fiscaal aftrekbare kinderopvang bestond in de jaren '70 en '80 niet, evenmin als ouderschapsverlof met opleg van de RVA, niet gaan werken was 0 inkomen, zo simpel als iets. Nu vindt iedereen het blijkbaar normaal dat ze sowieso geld 'krijgen'.
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Nu vindt iedereen het blijkbaar normaal dat ze sowieso geld 'krijgen'.
                      Je betaald ook sociale lasten, cm, ...
                      Vind het wel goed systeem, kan altijd iets gebeuren waardoor je niet meer kan werken.
                      MAAR helaas zitten er ook teveel profiteurs tussen.

Comment

• Ja natuurlijk moet er een vangnet zijn, dat betwist ik ook helemaal niet, maar waarom moet iemand die er vrijwillig voor kiest om minder te werken extra geld toegestopt krijgen? Ik hoop dat jullie snappen dat dergelijke systemen totaal niet houdbaar zijn?
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• BMW-rijders die het cliché van de agressieve chauffeur bevestigen. Ik heb er een hekel aan. Het automerk verdient beter.
                          Deze week bijna van de baan gedrukt (opzettelijk) door een kerel in een E92 cabrio (1 kapot voorlicht) op de E19 thv Wilrijk.

Comment

• dat is altijd maar tijdelijk dat je geld 'krijgt'
                            www.peugeotforum.be

Comment

• ah als het dat maar is... je mag mij dan ook tijdelijk 350 euro per maand geven
                              lets have some more member berries

Comment

• als gij de nodige papieren aanvraagt aan uw werkgever dan krijgt gij dat ook
                                www.peugeotforum.be

Comment

Het zou er nog maar aan mankeren zeker!
                                  Zelfs die 350€ is compleet van de pot gerukt.
                                  Wij waren met 3 thuis en mijn ma is na het tweede kind gestopt met werken om fulltime huismoeder te worden.
                                  Kon toen niet anders want crèches en gesubsidieerde fiscaal aftrekbare kinderopvang bestond in de jaren '70 en '80 niet, evenmin als ouderschapsverlof met opleg van de RVA, niet gaan werken was 0 inkomen, zo simpel als iets. Nu vindt iedereen het blijkbaar normaal dat ze sowieso geld 'krijgen'.
                                  In de jaren 70 en 80 was het anders wel nog mogelijk dat de vader alleen ging werken en zo z'n gezin kon onderhouden. Nu leven we in tijden waar een eigen woonst haast onbetaalbaar is geworden (behalve voor de gesponsorden onder ons) en waar het dan ook vaak onmogelijk is voor de vrouw om zonder loon thuis te blijven. Los van het financiële willen veel vrouwen ook geen "full time huisvrouw" meer zijn en hechten ze ook belang aan hun eigen carrière en leven. Door tijdskrediet kan een vrouw deeltijds (of een bepaalde korte periode volledig) thuis blijven om voor haar kinderen te zorgen. Zonder hierbij al te ernstig financieel nadeel te ondervinden of haar carrière op te geven.

Al dat gezeik over "geld" dat anderen krijgen. Wees een voorbeeld voor ons allen en weiger bij je eigen kind (als je er nog geen zou hebben) de geboortepremie van een 1.200 EUR, het maandelijks kindergeld, etc etc. Als je (hopelijk nooit) werkloos of ziek wordt, sta dan gerust de helft af, want waarom moet jij als werkloze of zieke 1.500 of meer EUR krijgen? Of telt het enkel bij de andere?

Dergelijke systemen moeten blijven bestaan. Het zijn de misbruiken die ze moeten vermijden.

Comment

• Ik ben net terug uit de VS en erger mij feitelijk gewoon te pletter aan het rijgedrag van elke Belg (en Europeaan). Moesten we allemaal eens een maand de USA in gaan en rondrijden.. hoffelijkheid & respect staat er daar in elk geval hoger op de ladder dan snel rijden, das zeker.

Comment

Het zijn de misbruiken die ze moeten vermijden.
                                      Voila. Een vangnet, geen hangmat.
                                      Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                        hoffelijkheid & respect staat er daar in elk geval hoger op de ladder dan snel rijden, das zeker.
                                        Passen de BMW-rijders dat daar dan ook toe? 😐
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Nu leven we in tijden waar een eigen woonst haast onbetaalbaar is geworden (behalve voor de gesponsorden onder ons) en waar het dan ook vaak onmogelijk is voor de vrouw om zonder loon thuis te blijven
                                          En waarom zijn de huizen zo duur denk je?
                                          Prijzen evolueren mee met besteedbare inkomsten, op hun beurt in de hand gewerkt door fiscale stimuli die hun doel volledig voorbij schieten (woonbonus maakt huizen duurder en niet goedkoper).
                                          De prijzen gaan altijd naar een niveau waar een voldoende grote groep ze nog net kan betalen. Dat is met alles zo.

Comment

Working...
                                          X