Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1500 euro of meer voor een zieke.... Wou dat het zo was man. Gelukkig heb ik altijd hard gewerkt en goed kunnen sparen. en heeft mijn vrouw een goed inkomen. In 2008 invalide geworden. Trek 1000 euro per maand. Mocht ik geen spaarboek hebben en mocht mijn huis niet afbetaald zijn zou ik er een totaal andere levenswijze moeten op nahouden want ik had een heel mooi inkomen vroeger.
    En alhoewel ik tal van verslagen door professoren had die mijn ziekte staven heb ik toch in het begin probs gehad met het riziv. Ik moest gaan werken terwijl ik amper mijn bed uitkwam. Heb moeten procederen tegen riziv en uiteraard de zaak gewonnen. Maar op zo'n moment kan je je heel erg kwaad maken op het systeem. Wetende hoeveel misbruiken er gemaakt worden en hoe makkelijk bepaalde bevolkingsgroepen uitkeringen en premies krijgen...
    Zoals de expert zei, de goeie bekopen het door de slechte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      Ja natuurlijk moet er een vangnet zijn, dat betwist ik ook helemaal niet, maar waarom moet iemand die er vrijwillig voor kiest om minder te werken extra geld toegestopt krijgen? Ik hoop dat jullie snappen dat dergelijke systemen totaal niet houdbaar zijn?
      100% akkoord!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
        En waarom zijn de huizen zo duur denk je?
        Prijzen evolueren mee met besteedbare inkomsten, op hun beurt in de hand gewerkt door fiscale stimuli die hun doel volledig voorbij schieten (woonbonus maakt huizen duurder en niet goedkoper).
        De prijzen gaan altijd naar een niveau waar een voldoende grote groep ze nog net kan betalen. Dat is met alles zo.
        Onlangs nog een ernstige studie gelezen over het effect op woningprijzen bij afschaffen Woonbonus. Dat werd geraamd op amper 6%. Na enkele jaren is dat weer genormaliseerd, vermoed ik.

Onze woningmarkt is verzadigd. Als je ziet welke kleine percelen ze verkopen.

Huizen gaan plots niet drastisch goedkoper worden. Ik heb bijvoorbeeld totaal geen rekening gehouden met de Woonbonus bij het bepalen van mijn budget. Als je dat al doet, ben je sowieso te hoog bezig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Wetende hoeveel misbruiken er gemaakt worden en hoe makkelijk bepaalde bevolkingsgroepen uitkeringen en premies krijgen...
          True!!!!
          Helaas zijn er in dit democratisch land dan stemmingen, je stem om dan te zien dat er regering moet gevormd worden met meerdere partijen waarop je vooral niet stemde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Passen de BMW-rijders dat daar dan ook toe? ��
            Wordt niet verwacht van BMW-rijders :-)
            Als je met je bmw hoffelijk bent, zie je de mensen denken van: "die rijdt nog niet lang met BMW"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alexen Bekijk Berichten
              Wordt niet verwacht van BMW-rijders :-)
              Als je met je bmw hoffelijk bent, zie je de mensen denken van: "die rijdt nog niet lang met BMW"
              Volgens mij liggen veel van die vooroordelen aan het design, bmw's zien er gewoon agressiever uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                In de jaren 70 en 80 was het anders wel nog mogelijk dat de vader alleen ging werken en zo z'n gezin kon onderhouden. Nu leven we in tijden waar een eigen woonst haast onbetaalbaar is geworden (behalve voor de gesponsorden onder ons) en waar het dan ook vaak onmogelijk is voor de vrouw om zonder loon thuis te blijven. Los van het financiële willen veel vrouwen ook geen "full time huisvrouw" meer zijn en hechten ze ook belang aan hun eigen carrière en leven.
                het gaat niet meer full-time huisvrouw, overlevinspensioen is doodeenvoudig afgeschaft voor vrouwen jonger als 30 op 1 januari 2012, vrouwen zijn verplicht om te gaan werken

maar ik ben wel akkoord dat vroeger vaak vrouwen thuis zitten
                de oude garde zegt vaak dat ze belgie hebben opgebouwd, een vééél meer uren tellende werkweek, minder verlof etc...en das waar
                maar vaak ging er idd maar 1 van de partners werken en waren er full-time mensen met hun eigen kinderen bezig

Comment

• Ik ken de woonbonus zelfs niet... Toen ik mijn huis kocht bestond dat niet. Met hard werken en spaarzaam leven als je jong bent kan je wel een huis kopen hoor. En laat de percelen maar kleiner worden, ik wrijf in mijn handen. Op de tijd dat ik mijn huis heb is het meer dan verdubbeld in waarde. Grote percelen vind je haast niet meer. Als de kinderen het huis uit zijn verkoop ik het hier en koop ik mij 2 appartementen. Eén aan zee en één hier. Kan ik rustig oud worden lol.
                  Probleem bij veel jonge mensen is dat ze alles willen. Een huis, mooie auto, tweetal keren per jaar op reis gaan. Tot mijn veertigste ben ik nooit ver weggeweest. En in het begin altijd okkaziewagens gekocht. T is zoals ze zeggen, je kan niet alles willen. Een dikke vrouw en veel plaats in je bed gaan niet samen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    D'r is hier al eens een discussie geweest hierover.
                    Ja. Je ging me het relevante wetsartikel halen waaruit zou blijken dat je in zo een geval toch mag doorrijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                      Ik ben net terug uit de VS en erger mij feitelijk gewoon te pletter aan het rijgedrag van elke Belg (en Europeaan). Moesten we allemaal eens een maand de USA in gaan en rondrijden.. hoffelijkheid & respect staat er daar in elk geval hoger op de ladder dan snel rijden, das zeker.
                      Tot er een wegversmalling is en je hier moet ritsen

Comment

1500 euro of meer voor een zieke.... Wou dat het zo was man. Gelukkig heb ik altijd hard gewerkt en goed kunnen sparen. en heeft mijn vrouw een goed inkomen. In 2008 invalide geworden. Trek 1000 euro per maand. Mocht ik geen spaarboek hebben en mocht mijn huis niet afbetaald zijn zou ik er een totaal andere levenswijze moeten op nahouden want ik had een heel mooi inkomen vroeger.
                        En alhoewel ik tal van verslagen door professoren had die mijn ziekte staven heb ik toch in het begin probs gehad met het riziv. Ik moest gaan werken terwijl ik amper mijn bed uitkwam. Heb moeten procederen tegen riziv en uiteraard de zaak gewonnen. Maar op zo'n moment kan je je heel erg kwaad maken op het systeem. Wetende hoeveel misbruiken er gemaakt worden en hoe makkelijk bepaalde bevolkingsgroepen uitkeringen en premies krijgen...
                        De mensen die nooit ziek zijn en alles moeten uit de krant halen voor hen is het altijd een 'goed nieuwsshow'.
                        Maar de mensen die ermee te maken krijgen merken dat de 'goed nieuwsshow' haaks op de realiteit staat.
                        IK ondanks mijn invaliditeit tientallen jaren gewerkt en dan merkt je niet veel van het 'goede systeem'. Nu lukt het niet meer, maar nu moet je wel voor alles verantwoording afleggen ondanks dat je definitief in een rolstoel zit en je wordt dan nog eens behandeld als de bijna grootste crimineel ...
                        Maar nu zeggen ze er wel niet bij dat ook de mensen met invaliditeit die tientallen jaren gewerkt hebben ook altijd schoon hebben afgedragen op hun loon .... Totdat je iets nodig hebt van 't RIZIV, dan gaan de poppen aan 't dansen.

Comment

• jullie sukkelen helaas met lichamelijke problemen

2 goeie kenissen van me werken niet omdat de ene adhd heeft, de andere omdat ze alcoholverslaafd is, korsakov

ik kan begrijpen dat voor hen het leven niet simpel is, maar soms vraag ik me af voor wie wel ?
                          iedereen kampt vroeg of laat met zijn beesten, ik heb het geluk een zondagkind te zijn en geen tegenslagen heb maar je hoeft niet ver te kijken voor miserie
                          Last edited by bobo; 07/08/2014, 19:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                            De mensen die nooit ziek zijn en alles moeten uit de krant halen voor hen is het altijd een 'goed nieuwsshow'.
                            Maar de mensen die ermee te maken krijgen merken dat de 'goed nieuwsshow' haaks op de realiteit staat.
                            IK ondanks mijn invaliditeit tientallen jaren gewerkt en dan merkt je niet veel van het 'goede systeem'. Nu lukt het niet meer, maar nu moet je wel voor alles verantwoording afleggen ondanks dat je definitief in een rolstoel zit en je wordt dan nog eens behandeld als de bijna grootste crimineel ...
                            Maar nu zeggen ze er wel niet bij dat ook de mensen met invaliditeit die tientallen jaren gewerkt hebben ook altijd schoon hebben afgedragen op hun loon .... Totdat je iets nodig hebt van 't RIZIV, dan gaan de poppen aan 't dansen.
                            Allez, 'k ben niet alleen dus. heb een rolstoel voor de grotere verplaatsingen. Dat betalen ze weer en anderzijds doen ze dan moeilijk over je uitkering. Begrijpe wie begrijpen kan.
                            In ieder geval, in 't leven heb je een goede portie geluk nodig, maar de meesten onder ons worden ooit geconfronteerd met moeilijke tijden. Ieder huisje heeft zijn kruisje zeiden ze vroeger. hoe ouder ik word, hoe meer ik dat besef.

Comment

• Dat hangt er vanaf of ge ze op stang jaagt of nie

Comment

Ik ken de woonbonus zelfs niet... Toen ik mijn huis kocht bestond dat niet. Met hard werken en spaarzaam leven als je jong bent kan je wel een huis kopen hoor. En laat de percelen maar kleiner worden, ik wrijf in mijn handen. Op de tijd dat ik mijn huis heb is het meer dan verdubbeld in waarde. Grote percelen vind je haast niet meer. Als de kinderen het huis uit zijn verkoop ik het hier en koop ik mij 2 appartementen. Eén aan zee en één hier. Kan ik rustig oud worden lol.
                                Probleem bij veel jonge mensen is dat ze alles willen. Een huis, mooie auto, tweetal keren per jaar op reis gaan. Tot mijn veertigste ben ik nooit ver weggeweest. En in het begin altijd okkaziewagens gekocht. T is zoals ze zeggen, je kan niet alles willen. Een dikke vrouw en veel plaats in je bed gaan niet samen...
                                Ik gun je je meerwaarde volledig. Alleen is dat nu niet meer mogelijk. Heb 2 jaar terug, op m'n 32, m'n eerste eigen woning gekocht. Ik verwacht niet dat dit gaat verdubbelen in waarde binnen 15-20 jaar. Die explosieve groei ligt achter ons.

Zelf ga ik niet op reis. Vind het weg gegooid geld. Sommigen spenderen graag elk jaar duizenden euro's aan reizen. Ik heb het liever materieel of op de spaarrekening. Elk het zijne.

Wel gelachen met je afsluitende zin.

Comment

• inderdaad een goeie van DHL

Een dikke vrouw en veel plaats in je bed gaan niet samen...

Comment

• T begint mij duidelijker en duidelijker te worden dat het gemiddeld verkeersinzicht van de vrouw omgekeerd even redig is met de omvang van hun borsten.

ongeloofelijk wa sommigen toch uitsteken. Ik rij gisteren de Q8 in Hoeselt voorbij richting Bilzen, komt er een van de parking die dacht wss dat ik sneller reed (t was rood, dus da ging toch nie) ze anticipeerde maw een beetje te veel dat ik juist door zou zijn en zo achter mij kon invoegen.
                                    Goed dat ik wakker was en da al een beetje gezien had, want als ik nie op t fietspad (mag ook nie I know) was gaan rijden had ze mij gewoon in mijne flank gezeten.
                                    Van t verschieten geeft ze dan nog gas bij ipv te remmen, zie ik die echt juist achter mij door de wei in schieten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                      Van t verschieten geeft ze dan nog gas bij ipv te remmen, zie ik die echt juist achter mij door de wei in schieten.
                                      man man man

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                        T begint mij duidelijker en duidelijker te worden dat het gemiddeld verkeersinzicht van de vrouw omgekeerd even redig is met de omvang van hun borsten.
                                        Ben ik blij dat mijn vrouw niet voor een borstvergroting ging...

Comment

Ben ik blij dat mijn vrouw niet voor een borstvergroting ging...
                                          Wat ben je dan ook met valse tetten? Als je er te hard in knijpt springen ze misschien kapot, en als de vrouw ouder wordt zijn het precies 2 sokken met in elke een halve bal die tegen hun buik ligt te kletsen.

Comment

Working...
                                          X