Alle automaten die ik ken kruiien lichtjes vooruit. Dit omdat de motor de koppelomvormer blijft aandraaien en het gedeelte van de transmissie dus ook aangedreven word.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Maar bij die Renault boite zou dit ook iets speciaals zijn. Je voelt echt dat die ontkoppelt en als je de rem lost koppelt hij weer. Is wel comfortabel als je voor de lichten staat of zo, de wagen trekt niet. In de file kan je dus wel kruipen. Enkel is het beetje moeilijk als je tot op de centimeter van een obstakel wil rijden. Je lost de rem en je moet een fractie van een seconde wachten tot hij 'pakt'. Hierdoor zijn de laatste centimeters beetje moeilijker in te schatten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk geraak gefrustreerd door mensen die gedurig aan remmen zonder echte reden. Gisteren op de snelweg reed er weer zo ene voor mij, ben hem na een tijdje maar voorbij gegaan. Kon het niet meer aanzien. Op de gewone weg zie je het ook dikwijls. Vraag me af of die mensen dan steeds teveel gas geven achter hun voorligger en dan weer remmen. Moet heel aangenaam zijn om daar bij in de auto te zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenAlle automaten die ik ken kruiien lichtjes vooruit. Dit omdat de motor de koppelomvormer blijft aandraaien en het gedeelte van de transmissie dus ook aangedreven word.
als die op 700rpm staat, gaat die wel vooruit, tenzij die in bergop staat (dan bolt die achteruit)
Comment
-
Zonet een klein kruispunt met oversteek voor fietsers. Evenwel staan er haaientanden op het fietspad, die heel duidelijk aantonen dat de fietser géén voorrang heeft. Er rijden een paar auto's voor mij en ik zie daar een fietser aanstalten maken om over te steken, maar alle auto's rijden gewoon door. Dik tegen de zin van de fietser die begint te gesticuleren naar de witte lijnen op de grond (zijn oversteekplaats, niet naar de haaientanden). Net als ik aankom, besluit hij bruusk aanstalten te maken over te steken. Ben op de oversteekplaats gestopt, raam af en net toen ik begon te brullen, reed hij snel achter m'n wagen de straat in. Evenwel nog teken doen dat ik gek was en in fout. Hij was wel snel weg.
Misschien raar dat een donkere BMW met zwarte ramen remt, het raam gaat naar beneden, je hoort wat hardcore beats en ziet dan een buffel van 107kg zitten. En dat terwijl ik hem gewoon schuimbekkend wou wijzen op zijn fout om te vermijden dat hij in de toekomst lichamelijk letsel zou oplopen. Het is ook nooit goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fortega Bekijk BerichtenKan dat ook niet door de adaptieve cruise control komen? Ik heb toch het gevoel dat die van mij nogal dikwijls remt bij een voorligger met een niet zo constante snelheid. Maar of de remlichten dan aangaan weet ik niet eigenlijk, want dat kan ik niet zien :-p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenHet zit mij niet mee. Eerst rijden ze mijn zijspiegel eraf, vandaag een camionette in mijn gat gereden. Meneer was te druk bezig met sms'en achter zijn stuur en zag niet dat ik afremde om een straat in te slaan...
Zal bye bye Mondeo worden vrees ik.
hopelijk meer geluk met je volgende wagen
maar zelf zal hij toch ook veel schade hebben? door de trekhaak o.a. ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIk durf ook niet te stellen dat dit bij iedere automaat zo is.
Op zich vind ik dat best handig.
Als je volledig tot stilstand komt is dat vaak met een reden.
Als je weer wil bewegen, gewoon terug op het gas.
Lijkt me comfortabel, zeker in bv. voortdurende stop and go in druk verkeer. Anders moet je voortdurend je voet op de rem houden.
maar het kruipen is fijn, in file hoef je niet altijd gas te geven alleen rem lossen, benz autobak vetrekt in eco in z'n 2 zodat je respectabele snelheid bolt
wil je niet op de rem blijven staan druk je ff extra op de rem zodat hij van zichzelf blijft stilstaan, hill hold
met een manuele hou ik ook sowieso voet op rem, is ondertussen gewoonte, dat achteropkoment verkeer ziet dat je stilstaat
wil je niet kruipen tik je hem in neutraal, de andere manuele mensen moeten contenu pook bedienen
zelf vind ik in neutraal zetten een grotere opgave dan te blijven remmen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDe remlichten gaan dan idd aan. Heb dat al gemerkt met m'n eigen wagen.
jaloers hierzo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenhangt er vanaf hoe hoog het stationair staat. mijn dodge op 500rpm blijft gewoon stilstaan zonder rem en zonder gasgeven in versnelling. ding weegt ook wel meer dan genoeg om de minimale overbrenging tegen te houden.
als die op 700rpm staat, gaat die wel vooruit, tenzij die in bergop staat (dan bolt die achteruit)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenheeft je Mazda, aktieve cc ?
jaloers hierzo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk geraak gefrustreerd door mensen die gedurig aan remmen zonder echte reden. Gisteren op de snelweg reed er weer zo ene voor mij, ben hem na een tijdje maar voorbij gegaan. Kon het niet meer aanzien. Op de gewone weg zie je het ook dikwijls. Vraag me af of die mensen dan steeds teveel gas geven achter hun voorligger en dan weer remmen. Moet heel aangenaam zijn om daar bij in de auto te zitten.
Dat zijn gewoon mensen die geen vaste snelheid kunnen aanhouden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ja, normaal als je in een rijtje rijdt moet je toch haast nooit remmen... Wellicht zijn dat mensen die het niet begrijpen dat ze maar 30.000 km met hun remblokken doen.
Daarjuist op de E40 een vunzige Volvo v40 vol roestplekken en blutsen. Bleef ook weer gewoon op het middenvak aan 90 per uur. Iedereen moest errond. Toen ik passeerde zag ik twee vrouwen waarvan de bestuurster op hare gsm bezig was. Wordt afgezaagd, maar kan me daar telkens weer in opjagen. Was vrij druk, dat zorgde direct voor een soort van opstopping.
Comment
-
Fuck it, erjuist mij serieus kwaad gemaakt. Rijdt ene rechtervak, ik op het middenvak om hem in te halen en links van mij was ene mij aan het inhalen. Tot diegene op het rechtervak zijn pinker naar links opzet en gewoon komt als ik daar dus naast hing (camion zat op zo'n 200a300m voor hem nog). Ik kon dus ook niet naar links want daar zat al ene. Denk dat mijne claxon morgen hees gaat zijn.
Erna komt diene aap naast mij rijden en teken doen dat ik zot ben en voor hem naar links moet gaan. Wat ik ook zou gedaan hebben als ik kon.
Voegt hij net voor mij in, zonder pinken, om mij wat te klooten en 3x brake checken.
Ik nam dan de afrit waar ik moest zijn en zie hem ineens achter mij afkomen dus ik wacht en stap uit om hem uitleg te vragen. Totaal niet aggressief en gewoon op mijn gemak, meneer zat naar voor te kijken en durfe niet opkijken, zou em dan door hebben gehad dat hij de klootzak was of gewoon in zijn broek aant schijten geweest.Last edited by IbifaHo; 14/08/2014, 00:08.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenKen dat ook ja, is om zot van te worden als ge daar achter zit te rijden.
Dat zijn gewoon mensen die geen vaste snelheid kunnen aanhouden.
Wordt je helemaal van.
Comment
-
Awel, als je er begint op te letten zijn het er veel. Sinds kort let ik erop en als ge enen ziet zigzaggen, traag ziet rijden, zijn pinkers niet gebruiken,... is de kans groot dat hij met zijn telefoon in z'n handen zit. Begrijp niet goed wat je daar constant moet op doen. Ik stap in en dan verbindt hij zich met de carkit. Moet ik nooit aan de telefoon zelf komen... Of krijgen die zoveel belangrijke berichten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenMensen bellen mij alleen maar als ik net op wc zit.
Comment
-
het valt mij op dat er te weinig boetes worden uitgedeeld op dat vlak.
vandaag sta ik geparkeerd en wil instappen in mijn auto, komt een terreinvoertuig afgereden (tegenligger) die nogal veel in het midden rijd waardoor ik maar ff wacht met de deur open te doen. terwijl die voorbij rijd zie ik een oudere dame aan het stuur met de gsm aan het oor.
als ik er ECHT op let, kom ik er dagelijks wel 2-3 zo tegen. en dan moet je weten dat ik met de trein ga werken....
statistisch gezien zou ik zelf durven zeggen dat 1:100 van de autos die tegenligger zijn, met de gsm belt. weet niet of andere dat ook zo ervaren, of bevind ik mij altijd in die ene plaats waar iedereen dringend moet bellen?
Comment
-
Verhoudingsgewijs zien jullie nog niet zò veel.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment