Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    het valt mij op dat er te weinig boetes worden uitgedeeld op dat vlak.

    vandaag sta ik geparkeerd en wil instappen in mijn auto, komt een terreinvoertuig afgereden (tegenligger) die nogal veel in het midden rijd waardoor ik maar ff wacht met de deur open te doen. terwijl die voorbij rijd zie ik een oudere dame aan het stuur met de gsm aan het oor.
    als ik er ECHT op let, kom ik er dagelijks wel 2-3 zo tegen. en dan moet je weten dat ik met de trein ga werken....
    statistisch gezien zou ik zelf durven zeggen dat 1:100 van de autos die tegenligger zijn, met de gsm belt. weet niet of andere dat ook zo ervaren, of bevind ik mij altijd in die ene plaats waar iedereen dringend moet bellen?
    Er wordt gigantisch veel gebeld aan het stuur, en het lijkt voor velen ook allemaal zo erg niet te zijn, en als je hen erop wijst, doen ze bijna alsof het jouw zaken niet zijn.

    Comment


    • Douane die ne auto aan de kant zetten. OP het fietspad terwijl er een klein 200m verder een parkeerstrook is.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Er wordt gigantisch veel gebeld aan het stuur, en het lijkt voor velen ook allemaal zo erg niet te zijn, en als je hen erop wijst, doen ze bijna alsof het jouw zaken niet zijn.
        Ik heb de indruk dat het niet alleen bellen is. Maar nog veel gevaarlijker sms'en. Hoeveel ik er zie met hun gsm in hun handen...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          En mensen die voortdurend aan het remmen zijn omdat ze aan het bellen zijn en er niet met hun hoofd bij het rijden zijn en compenseren door onnodig remmen.
          Wordt je helemaal van.
          Mensen die aan het bellen zijn en daardoor niet meer voldoende opletten vertragen en versnellen meestal juist zonder de rem te gebruiken.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Ergernis van vandaag, mensen die gewoon mooi de max. toegelaten snelheid rijden maar toch bij iedere flitspaal op hun rem moeten gaan staan. Zo vandaag weer een aantal gevallen gezien, ze reden mooi 70 (waar je 70 mocht) maar toch bij iedere flitspaal moesten afremmen tot 60km/h en minder. Onder het motto 'ze ben ik zeker dat ik niet geflitst wordt'.
            2012 Abarth 500 'esseesse'

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              het valt mij op dat er te weinig boetes worden uitgedeeld op dat vlak.

              vandaag sta ik geparkeerd en wil instappen in mijn auto, komt een terreinvoertuig afgereden (tegenligger) die nogal veel in het midden rijd waardoor ik maar ff wacht met de deur open te doen. terwijl die voorbij rijd zie ik een oudere dame aan het stuur met de gsm aan het oor.
              als ik er ECHT op let, kom ik er dagelijks wel 2-3 zo tegen. en dan moet je weten dat ik met de trein ga werken....
              statistisch gezien zou ik zelf durven zeggen dat 1:100 van de autos die tegenligger zijn, met de gsm belt. weet niet of andere dat ook zo ervaren, of bevind ik mij altijd in die ene plaats waar iedereen dringend moet bellen?
              Ja, ik denk ook wel dat ze hier nog veel meer op zouden moeten controleren en beboeten.

              Ik doe dagelijks 50 km woon-werk verkeer, ook niet zoveel, maar het aantal mensen dat ik zie bellen achter het stuur is echt groot.
              Daarstraks nog, toen ik van het werk naar huis reed op e N80, ik ga een auto voorbij die schijnbaar zonder reden vertraagt en versnelt. Bij het voorbij rijden zie ik dat de dame achter het stuur aan het bellen is. Het volgende verkeerslicht staat op rood, en ik moest stoppen, ik heb me wijselijk op het linker vak gezet en zag in mijn spiegel dat ze op de laatste moment alles dicht heeft geslagen en net de auto voor haar niet heeft geraakt.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                Ergernis van vandaag, mensen die gewoon mooi de max. toegelaten snelheid rijden maar toch bij iedere flitspaal op hun rem moeten gaan staan. Zo vandaag weer een aantal gevallen gezien, ze reden mooi 70 (waar je 70 mocht) maar toch bij iedere flitspaal moesten afremmen tot 60km/h en minder. Onder het motto 'ze ben ik zeker dat ik niet geflitst wordt'.
                Dat is ook iets wat ik dagelijks ervaar.
                En is iets wat ik zelf nooit doe, als het veilig kan ga ik op dat moment ook meestal die voorligger voorbij.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Ik heb de indruk dat het niet alleen bellen is. Maar nog veel gevaarlijker sms'en. Hoeveel ik er zie met hun gsm in hun handen...
                  Sms'en? Facebook, Twitter, ...

                  Als ik instap, zet ik Bluetooth aan en verdwijnt de gsm. Een sms kan wel wachten tot ik thuis ben.

                  Comment


                  • ik ook, BT altijd aan en gsm komt niet uit mijn broekzak

                    Comment


                    • bij mij is zit de gsm meestal op zijn lader (aangesloten VOOR ik vertrek) omdat ik zowat altijd met een lege accu op de baan ben. ( * voor de mensen die daar info over willen zal ik een klein blokje onderaan zetten hier).
                      als ik dan ergens rijd waar ik de weg niet ken, staat de GPS gewoon op. ik krijg ik de linker bovenhoek wel te zien dat er zo een envelopje komt. als ik dan ff naar omlaag schuif kan ik het bericht lezen maar niet antwoorden (of de GPS moet uit). en meer is niet nodig. als het echt een superdringend sms is, ga ik wel ff aan kant om te antwoorden (nog niet gehad). bellen doen ze mij niet. iedereen weet dat ik veel op de baan heb of bezig ben en ze weten dat ze gewoon moeten mailen. ik kan dan antwoorden als ik er tijd voor heb. bij dringende zaken moeten ze maar SMS'en .


                      ***voor de batterij nu, ik heb gemerkt dat mijn nieuwe smartphone zijn batterijen veel sneller kapot maakt, en heb ook gevonden waarom:
                      -een li-ion accu mag maximaal op 4,2V geladen worden en minimum tot een 3,3-3,6V gaan (afhankelijk welk model). door een accu op die extremen te gebruiken, gaan ze HEEL SNEL kapot. ik haalde 6maand met die samsung accus en dan houd die geen 3uur meer. ik heb bij onderzoek gevonden dat de lader tot 4,33V oplaad (zwaar overladen). hiermee kan de batterij de telefoon ongeveer 10% langer voeden, maar gaan ze extreem snel achteruit in levensduur.
                      voor een telefoonfabrikant dus ideaal. de telefoon kan lang bellen met 1 lading, dus klant tevreden. en na 6maand moet je de accu vervangen, dus fabrikant tevreden. bij een oude nokia 3210 ging de accu 5jaar mee en was nog steeds goed.
                      voor stockage MOET je een li-ion accu onder de 4V houden zoniet gaan die alsnog kapot. een li-ion accu mag dus slechts beperkt boven de 4V blijven staan. wat doen wij mij onze gsm, elke dag opladen zodat we zeker een volle accu hebben op het werk. dus de accu zit elke dag een aantal uur boven de 4V.
                      een li-ion accu op 4,2V = 100% vol
                      een li-ion accu op 4V = 85-90% vol. je wint dus niet zo overdreven veel met het volledig opladen.
                      zodoende gebruik ik mijn gsm zowat altijd tussen de 40 en 80%. onder de 40% steek ik ze op de lader, en als die onder de 80% zit, steek ik de in op de auto lader. de accu wordt niet tussen 100 en 0% gebruikt maar tussen 90 en 15% in extreme gevallen en gaat dus veel langer meegaan. ik dacht dat tesla ook op deze manier werkte door niet de volle 100% te laden van zijn accu

                      Comment


                      • Aangezien ik geen gsm heb ken ik dit probleem niet.

                        Comment


                        • De vrouwen bellen al vaker (en vooral langer) en dat blijven ze ook doen in de wagen, maar meestal zonder de enige kennis van de werking van een handfree-set of een ingebouwde telefooninstallatie. Idem trouwens voor de GPS...
                          Voor mijn gemak en veiligheid heb ik een redelijk goedkope BT-GSM gekocht die met een belkaart werkt en in de wagen steeds gekoppeld is met de ingebouwde handfree installatie. Het nummer is niet medegedeeld aan familie en kennissen, ik moet kunnen bellen, niet opgebeld worden. Ik kan een paar uren zonder telefoon overleven

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Ik heb de indruk dat het niet alleen bellen is. Maar nog veel gevaarlijker sms'en. Hoeveel ik er zie met hun gsm in hun handen...
                            Ik durf wel is te sms'en als ik aan een rood licht sta, tijdens het rijden zal dat een zeldzame keer zijn. Als er iemand naast mij zit laat ik die het gewoon sturen. Bellen doe ik ook, maar dan via bluetooth dus heb mijn handen op het stuur evenals mijn aandacht op de weg.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                              Aangezien ik geen gsm heb ken ik dit probleem niet.
                              Omdat er u niemand wil bellen.

                              Comment


                              • Nee hoor , totaal geen behoefte aan.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                  Aangezien ik geen gsm heb ken ik dit probleem niet.
                                  Zonder gsm is alles eenvoudiger heb gsm maar gebruik die quasi niet, ben stralingsgevoelig daarom dat ik vooral bel met vaste tel.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                    Nee hoor , totaal geen behoefte aan.
                                    Je bent een uitzondering de dag van vandaag.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                                      Zonder gsm is alles eenvoudiger heb gsm maar gebruik die quasi niet, ben stralingsgevoelig daarom dat ik vooral bel met vaste tel.
                                      Liefst dan niet met een draadloos toestel ...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Liefst dan niet met een draadloos toestel ...
                                        ja kbel met vast toestel, die draadloze dect-tel. stralen evenveel tijdens het bellen als gsm en die dect-centralekes stralen continu in het huis, eigenlijk echt af te raden, idem dito met wifi, internet hier gewoon met lan-kabel, werkt ook op mijn tablet

                                        Comment


                                        • Ik hoef niet altijd en overal bereikbaar te zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X