Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk Berichten
    Allez, puur amusement dus als gij nekeer me mij in Brussel zou moeten meerijden.
    Of als ik me mijne GPS eens ergens heen moet...

Ma om nu ff terug on Topic te gaan en ter aanvulling van Int3x0r z'n post:
    Ik woon hier aan een T-kruispunt, maar als ik wegrij moe ik ni denken dak mij voorrang van rechts kan pakken, want dan zou ik wel eens opnieuw kunnen eindigen me een bluts in mijne bestuurderszijde... genen ene die hier voorrang geeft, om dan nog te zwijgen over hun snelheid. Da is hier een zone 30 en ge hoort ze hier geregeld met gierende banden doorkomen. Hoe da ze da kunne doen zonder accidenten, da weet ik ook ni, want ze staan hier langs beide kanten van het straat geparkeerd en der is ni genoeg plaats om elkaar op die plaatsen te kruisen... Ik ben hoe dan ook content me mijnen oprit.
    Zoals je wel al had begrepen, zijn wij hier allen voorbeeldige chauffeurs die nooit een overtreding begaan behalve als het ons uitkomt

Ergernis: verkeersdrempels. Soms moet ik door centrum Wommelgem... Wat een massa verkeersdrempels je daar hebt, abnormaal. Alsof die aannemer steekpenningen heeft uitgedeeld. In tijdens van uitstoot en ecologisch rijden, zijn veel van die dingen totaal onredelijk. Soms zijn zo ook zo steil dat je er met ware doodsverachting en aan een slakkengang af bolt. Met toegeknepen billen wacht je op het schrapend geluid dat gelukkig niet komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      opel ascona 1.6SV die op de E411 naar libramont rijd haalt in die bergaf echt wel 215km/h.
      Een koekenblik op 4 wielen vanuit de jaren '70 aan 215 per uur?

Ik pas.

Comment

• Mja de afwijking van de snelheidsmeter was vroeger blijkbaar nog groter dan nu. 30 km/u verschil met de echte snelheid is wel heel veel. Meer respect trouwens voor de 4.4 l/100 km van uw Golf 2 dan voor die onrealistisch hoge topsnelheden.

Comment

• 165 per uur met de caravan eraan... Begint dat spel achter u dan niet te slingeren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
            165 per uur met de caravan eraan... Begint dat spel achter u dan niet te slingeren?
            Euh, wie zegt ier iet van ne caravan?

Comment

opel ascona 1.6SV die op de E411 naar libramont rijd haalt in die bergaf echt wel 215km/h.
              een capri 2.0S uit 1978 zou volgens de fabriek ook maar 179km/h halen. op GPS heb ik die al op 197km/H gehad. onderstaande foto is trouwens een screenshot van het filmpje (vlakke baan E40 in leuven). die gaat vlot boven de 165km/h met de caravan eraan, en daar zijn getuigen van
              Daar

Comment

Ik pas.
                Ascona C is van de jaren '80. Niet dat het veel verschil maakt in techniek maar kom. Ik heb indertijd ook nog met een Capri uit '78 gereden en die ging (op de teller) een goei 190 als ik het nog goed voor heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                  Daar
                  Ah! Der zijn precies een aantal dingen die ni blijven hangen zijn...
                  Ma ja, op één scherm dees aant lezen en opt ander en vree intelligent serieke aant zien... kan mij maar op 1 ding tegelijk voor 100% concentreren

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                  Ascona C is van de jaren '80. Niet dat het veel verschil maakt in techniek maar kom. Ik heb indertijd ook nog met een Capri uit '78 gereden en die ging (op de teller) een goei 190 als ik het nog goed voor heb.
                  Ge hebt et er ni bijgezegd dat het ne C was eh! Kheb maar opgezocht voor nen A en nen B Die Ascona's zijn hoe dan ook toch van voor mijnen tijd. EN als ge het wel gezegd hebt, zie mijn reactie op de quote hierboven
                  Last edited by ; 16/08/2014, 23:45.

Comment

Ik pas.
                    in diene tijd konden wij nog rijden

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                    mijn ascona haalde 215km/H op teller en was uit 1988.
                    die screenshot hierboven is mijn capri 2.0 uit 78 die 210km/h op teller haalde. daar heb ik in eupen 197km/H op GPS mee gehaald. ik rijd al 10jaar met die jaren 70 koekenblikken en vlam er altijd goed mee door. aan mijn herstelde stukken goed te zien dat ik die autos ook niet spaar. op 10jaaR 1versnellingsbak, 1achteras, 3cardans, 1 cilinderkop, en 6koppelingsplaten mee kapot gereden. verspreid over 10 000km . dat zijn sportcoupés uit de tijd dat snel rijden nog kon. die zijn gebouwd voor snelheid. in de jaren 78 tot 81 was de capri zakspeed ook de kampioen bij races (een opgeboorde 1300cc tot 1700cc met 2turbos op die 600pk haalde troefde zomaar BMW's en porsches af die met 3.0 en 3.5liter blokken reed met , ik denk, 800 en 900pk). de capri zakspeed haalde 310km/h

de blikkendoos met wat polyester op. de cabine zelf is een normale productiewagen auto

.

die jaren 70: stuur mij daar maar heen met een tijdmachien
                    Last edited by ; 16/08/2014, 23:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      250 km/h (begrensd) op de Belgische snelwegen... Dat durf ik niet eens, moet ik toegeven.
                      bwah bwah tot over een jaar of 2 's natchs in het naarhuis rijden van zaventem naar oostende 250 op de E40 ging toch wel makkelijk.
                      nu durf ik enkel nog eens tot de Vmax gaan tussen jabbeke en oudenburg op de A10
                      lets have some more member berries

Comment

• We zijn nu een beetje off topic aan het gaan (precies een nostalgie topic ipv ergernissen ). Maar in dei tijd kon je nog eens goed doorgassen zonder schrik om gepakt te worden. Toen kon je nog 2000 frank aan de rijkswacht betalen als je toch gepakt werd. Zij gingen dan een pint van dat geld drinken en jij kon gewoon weer verder rijden zonder uw rijbewijs kwijt te zijn. Nu wordt je aanzien als moordenaar als je tegen 160 eens geflitst wordt.

Comment

in diene tijd konden wij nog rijden
                          "In dienen tijd", precies of gij nen ouwen pee zijt van toen den helft nog te paard ging

Als gij het hebt over toen gij just u rijbewijs had, gezien uwe leeftijd, dan is da 17 jaar geleden... ik was toen 7 jaar oud, m'n ouders reden toen me ne Citroen Visa rond diene altijd stilviel int midden van de kruispunten. Een paar jaar nadien hadden ze ne Mercedes (ik denk nen 180E) tweedehands gekocht, mijn moeder had toen ook just haar rijbewijs en kheb haar toen op een gegeven moment ffkes derop attent moete maken da ze 140 aant doen was op den diestsesteenweg tussen Rillaar en Aarschot waar ge maar 70 moogt... iet verder stond ne flitspaal....

"Ik voel da ni dak daar zo rap mee rij..."

Comment

• Ja, wel bij de les blijven eh gasten. Het is de bedoeling dat hier gekankerd wordt dat de stukken er afvliegen.
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              bwah bwah tot over een jaar of 2 's natchs in het naarhuis rijden van zaventem naar oostende 250 op de E40 ging toch wel makkelijk.
                              nu durf ik enkel nog eens tot de Vmax gaan tussen jabbeke en oudenburg op de A10
                              Of de E429 hé. Daar kan je echt doorgeven.

Comment

• Kan er niet tegen dat ze aan rode lichten staan te lummelen, en dan uiteindelijk als het groen wordt duurt dat een half uur eer ze vanvoor in gang geraken en tegen dat ge aan het licht zijt springt dat terug op rood.
                                Heb ook iets tegen linksplakkers!

Laatste tijd ook veel voetgangers die over straat lopen en u zien aankomen maar toch nog op hun dooi gemakje verder wandelen en u dan nog vuil bekijken. Spijtig dat de OPC gepikt is, anders volle gas er voorbij!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                  Heb ook iets tegen linksplakkers!
                                  Dat treft, ik ook

Comment

"In dienen tijd", precies of gij nen ouwen pee zijt van toen den helft nog te paard ging

Als gij het hebt over toen gij just u rijbewijs had, gezien uwe leeftijd, dan is da 17 jaar geleden... ik was toen 7 jaar oud, m'n ouders reden toen me ne Citroen Visa rond diene altijd stilviel int midden van de kruispunten. Een paar jaar nadien hadden ze ne Mercedes (ik denk nen 180E) tweedehands gekocht, mijn moeder had toen ook just haar rijbewijs en kheb haar toen op een gegeven moment ffkes derop attent moete maken da ze 140 aant doen was op den diestsesteenweg tussen Rillaar en Aarschot waar ge maar 70 moogt... iet verder stond ne flitspaal....

"Ik voel da ni dak daar zo rap mee rij..."
                                    Zijt gij 17 jaar? Edit: 24 uit goede bron vernomen
                                    Last edited by nickotje; 17/08/2014, 00:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                      Zijt gij 17 jaar?
                                      Ma neej

Den fcapri is der volgens zijnen profiel 35, ik veronderstel da diene op zijn 18 z'n rijbewijs gehaald heeft, das dus 17 jaar geleden en 17 jaar geleden was ik 7 jaar.
                                      17 + 7 = ?

Goed gij, als ik 17 was... dan had ik nu toch nog ni aan mijnen 2den oto gezeten

@Den Paarse Cabri:
                                      Kzou graag on topic willen blijve, ma kben de laatsten tijd ni veel op de baan geweest, kzou ni weten waar naartoe.... kben feitelijk ook maar ne kluizenaar ze...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                        Dat treft, ik ook
                                        Als we nu eens een politieke partij oprichten

punt 1: linksplakkers beboeten
                                        punt 2: ..

Spijtig genoeg vinden veel mensen hier dat normaal (in België)

Comment

• punt 1: linksplakkers beboeten
                                          punt 2: 20 per uur minder rijden dan aangegeven snelheid beboeten
                                          punt 3: zebrapaden verwijderen (voetgangers zijn alleen maar een gevaar op de baan)
                                          punt 4: iedereen van autoforum mag niet afgesloten worden van het elektriciteitsnetwerk bij tekort aan stroom (hoe zouden we anders nog kunnen posten)

I'm in

Comment

Working...
                                          X