Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • punt 1: linksplakkers beboeten
    punt 2: 20 per uur minder rijden dan aangegeven snelheid beboeten
    punt 3: zebrapaden verwijderen (voetgangers zijn alleen maar een gevaar op de baan)
    punt 4: iedereen van autoforum mag niet afgesloten worden van het elektriciteitsnetwerk bij tekort aan stroom (hoe zouden we anders nog kunnen posten)
    punt 5: bmw rijders zonder gebruik van pinkers beboeten

    Comment


    • Waar kan ik mij inschrijven?

      Comment


      • Bij de volgende verkiezingen gewoon op NVA stemmen! Nationale Vlaamse Autoforummers

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
          Bij de volgende verkiezingen gewoon op NVA stemmen! Nationale Vlaamse Autoforummers
          Eerst de huidige NVA afknallen dan?
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Een partij die slechts aandacht heeft voor dergelijke futiliteiten en non-problemen lijkt me weinig toekomst te hebben.

            Comment


            • elke 5jaar rijbewijs vernieuwen... ge hebt daarna geen linksplakkers meer, geen traagrijders meer, veel minder volk op de baan.

              en terug naar vroeger. daar werd ge als kind geleerd dat autos gevaarlijk zijn en moest ge maar maken dat ge weg zijt. als nen auto een deuk had van u, dan kreeg ge der nog kletsen bij van u ma.
              nu maken ze die klein mannen wijs dat autos altijd moeten kunnen stoppen, en daarom lopen ze gewoon over straat.

              OT: toen ik mijn rijbewijs haalde, kan ik mij niet herinneren dat er flitspalen waren. ik reed ALTIJD zo hard mijn auto ging. ook toen ik met de moto leerde rijden reed ik dagelijks 250km/H naar het werk (ik reed in tegengestelde richting van brussel weg, dus nooit verkeer).
              ff opgezocht: in belgie werd de eerste flitspaal geplaatst in 1994. iets later had ik mijn rijbewijs. toen werd ge geflitst met een politiewagen of anonieme langs de weg. en die anonieme waren goed gekend. in aalst was het een donkerblauwe oude escort.
              k denk dat de meeste flitspalen opdoken rond 2002-2004?? die foto van men capri is uit 2004 en één van de laatste periodes waar ik zonder schrik kon doorvlammen. ik ben misschien maar 35, maar er is veeeeeeel veranderd op die 15jaar

              Comment


              • Er is inderdaad veel veranderd de laatste 15 jaar. Het aantal ongevallen met dodelijke afloop is drastisch afgenomen mede doordat gevaarlijke gekken die met oude rammelbakken onverantwoorde snelheden halen afgeschrikt worden door die nog te weinig aanwezige flitspalen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                  punt 5: bmw rijders zonder gebruik van pinkers beboeten

                  Ik gebruik altijd m'n pinkers. Ik hou van het premium gevoel.

                  Comment


                  • Wat heeft BMW met premium te maken?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      250 km/h (begrensd) op de Belgische snelwegen... Dat durf ik niet eens, moet ik toegeven.
                      Lijkt me ook niet echt verantwoord maar als je het al zou durven lijkt het me bovenal bijna onmogelijk om 250 te rijden, er hangt altijd wel iemand tegen 180 voor je
                      Last edited by ; 17/08/2014, 09:29. Reden: Taal

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                        Er is inderdaad veel veranderd de laatste 15 jaar. Het aantal ongevallen met dodelijke afloop is drastisch afgenomen mede doordat gevaarlijke gekken die met oude rammelbakken onverantwoorde snelheden halen afgeschrikt worden door die nog te weinig aanwezige flitspalen.
                        het feit dat wagens nu airbags hebben heeft daar niks mee te maken misschien?
                        er zijn van 2005-2013 meer dodelijke ongevallen vermeden dan van 1995-2005. ik vind geen pré 1995 gegevens
                        vlaams gewest:
                        1995: 719 doden, 2005: 527 oftewel 26% minder
                        2005: 527, 2013: 363 oftewel 31% minder
                        sinds de flitsers er zijn sinds 1994 was in 2000 het topjaar van verkeersdoden van 803.
                        er werd vroeger ook niet zo streng gecontroleerd en beboet op dronken rijden

                        EDIT: tabel gevonden met verkeersdoden door de jaren heen:


                        in 1985 waren er dus minder doden dan in 1991...
                        in 1975 was er een dip na de grote peik. in december 1975 wordt de snelheidsbeperking ingevoerd in belgie en daarna stijgt het aantal doden 3jaar na elkaar. grootste reden voor de algemene daling: gordels ingevoerd en lagere limiet alcoholgebruik.
                        zo kan je nu ook zeggen: er vallen nu minder doden met autos uit de jaren 70, dan met recente wagens, bijgevolg waren de auto vroeger veiliger.

                        verder is er ook een groot verschil met een porsche die 150rijd en een nissan micra aan 150. één van die 2 kan heel snel stoppen. ga je dan invoeren dat autos die sneller kunnen stoppen, rapper mogen rijden, dan van die prutsbakjes die niet kunne remmen.?
                        Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                        lijkt het me bovenalbijna onmogelijk om 250 te rijden, er hangt altijd wel iemand tegen 180 voor je
                        LOL
                        Last edited by ; 17/08/2014, 09:53.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                          Wat heeft BMW met premium te maken?
                          Ben je ook een zure buur geworden dbr2?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dbr Bekijk Berichten
                            Vandaag een rit van 200 km gedaan en me nergens aan geergerd.
                            En hoeveel hebben er zich geërgerd aan u?
                            2.0 JTDm

                            Comment


                            • Ik zie dit niet veel gebeuren maar als ik het zie dan is dit ook een grote ergernis:


                              HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                              Anderzijds zijn de verkeerslichten in dit land totaal niet op elkaar afgestemd. Ik herinner me de woorden van politici die beloofden om hier zo snel mogelijk werk van te maken... Hoe moeilijk moet zoiets zijn dat ze er nog steeds niet aan zijn begonnen?

                              Comment


                              • heb het artikle nog ni gelezen maar crevits beloofde ons in apen slimme lichten

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                                  Lijkt me ook niet echt verantwoord maar als je het al zou durven lijkt het me bovenal bijna onmogelijk om 250 te rijden, er hangt altijd wel iemand tegen 180 voor je
                                  Tenzij je 's morgens vroeg rijdt uiteraard. Dan kun je makkelijk 200 halen (afhankelijk van de wagen uiteraard), of dat echter comfortabel rijden is betwijfel ik ("als ik nu maar ni geflitst wordt") grote snelheden gewoon voor de duitse banen houden

                                  @Diabolic: In Leuven op de Tiensesteenweg zijn ze met een pilooproject begonnen dat moet uitbreiden naar de ring. Maar daar waren wat problemen mee de laatste keer dat ik daarvan hoorde. Je vraagt je idd af hoe moeilijk het kan zijn.

                                  Comment


                                  • Ik vraag me dikwijls af wat Crevits eigenlijk gedaan heeft in haar vijf jaar als Vlaams minister van mobiliteit.

                                    Comment


                                    • De wegen in elk geval een stuk beter gemaakt dan ze waren, maar das een werk van lange adem. Ik zou liever de NL-manier zien ipv om de 5 voet weer opnieuw een werf te zien waar ze het jaar ervoor al hadden gewerkt.

                                      Comment


                                      • Klopt, ik zie dit gedrag zelf veel te vaak, en ik kom al niet zo vaak de baan op (kluizenaarsleven en pendelen naar het werk met bus en trein)

                                        En da gebeurd ni alleen op drukke kruispunten, ook de kleine zijstraatjes die op die drukkere banen uitkomen. Vaak genoeg gebeurd et da ik sta aan te schuiven voor een rood licht op een tweevaksbaan en dat de mensen de kleine baantjes blokkeren. Resultaat: als er dan ene van de andere richting afkomt die in de straatje moet, dan moet em maar hopen op de goedwilligheid van ander mensen. Ondertussen is er achter diene mens ook al een heel file ontstaan. Ik kan mij daar echt in kwaadmaken.

                                        Nogtans is da iet wa ge moet weten als ge uw theoretisch rijbewijs gehaald hebt: hou kruispunten groot en klein vrij zodat de mensen door kunnen.

                                        Ik vind persoonlijk da ze da ook mogen beboeten als ze het zien.

                                        Comment


                                        • Kluizenaarsleven?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X