Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Het groot kruispunt aan Wijnegem shopping is ook zo een geval. Als het bijna sluit, is het aanschuiven naar de rotonde van Wommelgem. Hierdoor draait gans dat kruispunt ook vaak in de soep.

Als ik groen heb en ze staan voor mij halverwege stil op het kruispunt dan wacht ik tot ik door kan rijden. Indien niet, blijf ik staan achter de lijn.
    Dat doe ik ook altijd in zo een gevallen.
    Hetzelfde heb je soms bij tijdelijke lichten aan wegenwerken. Het wordt groen voor je en daar komen er nog een paar debielen van de andere kant aangereden.
    Dat is heel vaak de fout van de debielen die die lichten instellen, lichten zijn zo slecht geregeld dat die andere kan gewoon nog groen had wanneer jij ook al groen hebt!
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Simpel, omdat het ook gebeurt dat je er door de daden/gebrek aan inzicht van anderen ook soms kan komen te staan!
      moogt ge mij dan toch eens uitleggen: ge rijdt pas door als er plaats is voor je auto NA het kruispunt anders sta je op het kruispunt. Als je doorrijdt terwijl er nog auto's staan op het kruispunt sta je daar vast door je eigen toedoen.
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk Berichten
        Ja zenne, kluizenaarsleven. Ik kom ik mijn kot ni uit.

Ge zou zeggen, 24 jaar, da gaat uit, da gaat feesten, ma da heeft mij nu echt nooit iets gezegd. Ik zit liever gerust thuis.

De enige reden da ik nekeer naar buiten ga is alsk ergens op bezoek gaan of als ik naar de winkel ga. Laatst ook nekeer int Stafort gaan paintballen met het werk, maar daar blijft het zowa bij.

Maar als er binnenkort nekeer eens iet te doen is vant autoforum en het kan der vanaf, dan ga ik denk ik nekeer mee, maar het zal wel iets moeten worde zonder CO, want niemand in mijn kennissenkring interesseert zich daarin...

@bobo: neje, geen kind. Da zal nog wel ewa jaarkes duren
        21 september eens komen kijken aan de parking van decathlon in antwerpen rond 13u, je zal veel mooie sterren zien
        lets have some more member berries

Comment

• Het kruispunt aan de Carrefour in Zemst is ook zoiets. De mensen die van het parkeerterrein van de Carrefour komen moeten allemaal rechtdoor tot aan de lichten, maar daarvoor moeten ze de Zemstbaan oversteken. Op da stukske tussen de Zemstbaan en de lichten raken maar een paar auto's in twee rijen (als iedereen zich nu nekeer schoon aan zijne kant zou houden tenminste), maar de meeste mensen vinden het nodig om zich dwars over de Zemstbaan te zetten om aan te schuiven achter degene die al aan de lichten aan het wachten zijn. Ondertussen kan niemand op de Zemstbaan er nog door.

Die mensen die van bij de Carrefour wegkomen denken echt dat ze het alleenrecht hebben op de baan, en ik wacht daar altijd wel schoon, maar dan komen ze toch gewoon langs u door om de straat te blokkeren....

Da is daar dus elke dag, de hele dag door. Op de foto is het nog kalm, ma ge kunt u zo het probleem visualiseren.

Kruispunt Carrefour.JPG

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          21 september eens komen kijken aan de parking van decathlon in antwerpen rond 13u, je zal veel mooie sterren zien
          Ah ja? Wa is der dan misschien te doen? Ik gan volgende week al naar ginder, ma ni voor sterrekes
          Last edited by ; 17/08/2014, 23:03.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            't is nochtans heel simpel in mijn ogen: staat er volk op het kruispunt, dan blijft ge staan voor het kruispunt. Waarom er dan nog oprijden?
            Ja simpel he.
            Zal eens een situatie uitleggen die ik veel meemaakte toen ik een jaar lang een andere weg moest pakken wegen werken in de buurt.
            Ik kwam dan op een kruispunt met lichten waar ik naar links moest afslaan
            Ik was daar vaak de eerste, dus GEEN wagens voor mij. Uit de tegenovergestelde richting komen altijd veel auto's, die krijgen dan oranje en rood, op die moment zou ik kunnen afslaan naar links maar de bestuurders blijven doorrijden tot het al enkele seconden rood is!
            Dan moet ik daarna heel snel afslaan om dat kruispunt vrij te maken, want dan heeft de kruisende richting al groen.
            Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Simpel, omdat het ook gebeurt dat je er door de daden/gebrek aan inzicht van anderen ook soms kan komen te staan!
            Voila
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

moogt ge mij dan toch eens uitleggen: ge rijdt pas door als er plaats is voor je auto NA het kruispunt anders sta je op het kruispunt. Als je doorrijdt terwijl er nog auto's staan op het kruispunt sta je daar vast door je eigen toedoen.
              Wel, hier een voorbeeld, wat ik al eerder trouwens gegeven heb:

Groen licht voor uw strook aan het KP. Aan de overkant, voorbij de lichten, is er een strook van wagens die van rechts van het KP komen maar geen lichten hebben, enkel haaientanden.
              Doordat barmhartige Samaritanen voor jou de auto's van die strook tussenlaten (hoewel ze dus voorrang moeten geven) wordt jouw strook opgehouden en dus kan je midden het kruispunt stil komen te vallen. Meerbepaald, de afstand tot de overkant is redelijk groot. Dat betekent dat het onmogelijk is te anticiperen wanneer er ene verderop in de rij voor jou op het idee komt te stoppen en die van rechts te laten inschuiven (hoewel dus geen voorrang).
              Dat betekent dat je dus vertrekt aan jouw kant met vlot rijdend verkeer voor jou en (en dus een vrije overkant, wat we dus aanbevelen te doen), maar dat wanneer je halfweg bent, er een paar voor jou er hebben zitten tussenlaten, waardoor jij daar (zonder enige mogelijke anticipatie daarop van jouw kant) in het midden komt vast te zitten.

Dat is dus een voorbeeld van midden het kruispunt vast te zitten door de lompigheid "van een ander". En zo zijn er ongetwijfeld nog gelijkaardige verkeerssituaties te bedenken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk Berichten

Ah ja? Wa is der dan misschien te doen? Ik gan volgende week al naar ginder, ma ni voor sterrekes
                mercedes meeting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  Wat is er te doen? En vooral, waarom weet IK van niets?

Comment

• en dan? Staat het kruispunt vol, blijf er dan af. Omdat anderen in een put springen, moet gij maar mee springen? Dan mogen die anderen nog zo lomp en stoem zijn als het achterste van een varken.
                    En dan verschiet men hier dat er zoveel ergernissen zijn. Rijdt volgens de regels en misschien gaat de rest het ook eens beginnen te doen. Anders gaan er alleen maar meer en meer maatregelen komen welke het rijden compleet naar de zak gaan helpen.
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      mercedes meeting
                      Mogen mensen met het betere Duitse merk ook komen zien? :p

Comment

Mogen mensen met het betere Duitse merk ook komen zien? :p

Nee, die staan er al...

Comment

en dan? Staat het kruispunt vol, blijf er dan af. Omdat anderen in een put springen, moet gij maar mee springen? Dan mogen die anderen nog zo lomp en stoem zijn als het achterste van een varken.
                          En dan verschiet men hier dat er zoveel ergernissen zijn. Rijdt volgens de regels en misschien gaat de rest het ook eens beginnen te doen. Anders gaan er alleen maar meer en meer maatregelen komen welke het rijden compleet naar de zak gaan helpen.

Doe eens de moeite om mijn verkeerssituatie behoorlijk te begrijpen in plaats van direct naast de kwestie te praten.

Er zijn er trouwens al verschillende hier die situaties aangeven waardoor je in die situatie terecht kan komen. Het is niet altijd zwart wit, voor zover zoiets nog moet gezegd.

Ik veronderstel dat ge het met me eens zijt dat het moeilijk is om zich verantwoordelijk te voelen voor een situatie waar men, zelfs met de vereiste vooruitziendheid, gewoon niet aan kan doen.

Comment

Wat is er te doen? En vooral, waarom weet IK van niets?
                            omda jij een propeller hebt en geen ster
                            nog eens een mercedes & amg meeting in a'pen en dan toer en shoot in doel gaan doen.
                            altijd welkom hoor

Comment

Doe eens de moeite om mijn verkeerssituatie behoorlijk te begrijpen in plaats van direct naast de kwestie te praten.

Er zijn er trouwens al verschillende hier die situaties aangeven waardoor je in die situatie terecht kan komen. Het is niet altijd zwart wit, voor zover zoiets nog moet gezegd.

Ik veronderstel dat ge het met me eens zijt dat het moeilijk is om zich verantwoordelijk te voelen voor een situatie waar men, zelfs met de vereiste vooruitziendheid, gewoon niet aan kan doen.
                              ik denk dat gij niet weet wat ik doe voor werk en dat het aanleren van dergelijk rijgedrag niet tot mijn jobbeschrijving hoort. Ik praat over dergelijke dingen nooit naast de kwestie en geloof me, mits wat gezond verstand staat ge nooit vast op een kruispunt. Ik kom dagdagelijks veel erger tegen dan het probleem wat gij beschrijft en ongelooflijk maar waar ik sta toch nooit vast.
                              www.peugeotforum.be

Comment

ik denk dat gij niet weet wat ik doe voor werk en dat het aanleren van dergelijk rijgedrag niet tot mijn jobbeschrijving hoort. Ik praat over dergelijke dingen nooit naast de kwestie en geloof me, mits wat gezond verstand staat ge nooit vast op een kruispunt. Ik kom dagdagelijks veel erger tegen dan het probleem wat gij beschrijft en ongelooflijk maar waar ik sta toch nooit vast.
                                Je bent ongetwijfeld ne verstandige in wat ge doet en het juiste weet aan te leren, maar ik ben er vrij gerust dat ook jij het onvoorzienbare niet kan voorzien noch aanleren.

Comment

• als het werkelijk zo'n probleem is al jij aankaart dan zou ik daar zeker eens mee verder gaan. Dan gaat ge misschien een hele boel mensen dezelfde frustratie besparen die gij daar tegenkomt. Maw eens horen bij het gemeentehuis van die plaats ofwel eens contact opnemen met de juiste instanties. En ja hoor, soms luisteren die daarnaar...
                                  www.peugeotforum.be

Comment

als het werkelijk zo'n probleem is al jij aankaart dan zou ik daar zeker eens mee verder gaan. Dan gaat ge misschien een hele boel mensen dezelfde frustratie besparen die gij daar tegenkomt. Maw eens horen bij het gemeentehuis van die plaats ofwel eens contact opnemen met de juiste instanties. En ja hoor, soms luisteren die daarnaar...
                                    En wat met de situatie die ik aanhaalde?
                                    Want daar heb ik nog geen reactie op gezien.

Comment

als het werkelijk zo'n probleem is al jij aankaart dan zou ik daar zeker eens mee verder gaan. Dan gaat ge misschien een hele boel mensen dezelfde frustratie besparen die gij daar tegenkomt. Maw eens horen bij het gemeentehuis van die plaats ofwel eens contact opnemen met de juiste instanties. En ja hoor, soms luisteren die daarnaar...
                                      Ik kan mij niet anders dan voorstellen dat dit probleem zich bij meerdere kruispunten op moment van druk verkeer voordoet waar men rechts (zonder lichten) kan inschuiven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Misschien wel door lompigheid, maar daarom niet lompigheid van de persoon die daar in de weg staat, wel lompigheid van anderen.
                                        Dus toch door lompigheid.
                                        Wil je trouwens een kruispunt vrij houden, moeten er wel minstens twee slimmeriken aan het licht staan, anders helpt het niet.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Wel, hier een voorbeeld, wat ik al eerder trouwens gegeven heb:

Groen licht voor uw strook aan het KP. Aan de overkant, voorbij de lichten, is er een strook van wagens die van rechts van het KP komen maar geen lichten hebben, enkel haaientanden.
                                          Doordat barmhartige Samaritanen voor jou de auto's van die strook tussenlaten (hoewel ze dus voorrang moeten geven) wordt jouw strook opgehouden en dus kan je midden het kruispunt stil komen te vallen. Meerbepaald, de afstand tot de overkant is redelijk groot. Dat betekent dat het onmogelijk is te anticiperen wanneer er ene verderop in de rij voor jou op het idee komt te stoppen en die van rechts te laten inschuiven (hoewel dus geen voorrang).
                                          Dat betekent dat je dus vertrekt aan jouw kant met vlot rijdend verkeer voor jou en (en dus een vrije overkant, wat we dus aanbevelen te doen), maar dat wanneer je halfweg bent, er een paar voor jou er hebben zitten tussenlaten, waardoor jij daar (zonder enige mogelijke anticipatie daarop van jouw kant) in het midden komt vast te zitten.

Dat is dus een voorbeeld van midden het kruispunt vast te zitten door de lompigheid "van een ander". En zo zijn er ongetwijfeld nog gelijkaardige verkeerssituaties te bedenken.
                                          Begrijpelijke situatie, maar als iedereen zich nu aan de verkeersreglementen zou houden, dan zie ik geen probleem want als je groen krijgt mag je pas verder rijden ALS HET KRUISPUNT VRIJ IS, dus niet als er nog mensen op het midden van het kruispunt staan om af te slaan. Daarom dat er dringend dus iets gedaan moet worden, hetzij meer controle, hetzij betere signalisatie, want bijna niemand op de baan houdt zich aan de meest elementaire regels.

Nu even Off-topic
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          mercedes meeting
                                          Waar vind ik hier informatie over? Misschien kom ik eens piepen. Is er nog plaats op de parking van de decathlon voor de bezoekers of moeten die hun auto maar ergens anders dumpen? En is er een inkomprijs?

Comment

Working...
                                          X