Gisteren ook even 'zen driving' verloren toen een Franse camion op de wegenwerken op E34 wilde duidelijk maken door op een paar meter van zijn voorligger te plakken en te zwalpen over de beide versmalde wegstroken dat de 70km per uur hem niet aanstonden. Je zag de mensen die keurig rechts de snelheidslimiet respecteerden, en het ging nog relatief vlot, plots volle gas een paar wagens inhaalden op van die camion af te zijn. Toen die ten slotte achter mij hing te dreigen ook maar even gas gegeven..
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDenk je dat het verschil met Nederland groot is? Zijn toch ook duurdere auto's daar?
Comment
-
Ik dacht Audi hier in BE op de derde plaats stonden, achter BMW & RR. Dat lijstje hadden ze toch eens opgemaakt naar aanleiding van de agressieve BMW-rijder.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Rang rover ook? Dat zou je nu echt niet verwachten van dit merk. Dat BMW gekocht wordt door sportievere chauffeurs en hierdoor agressiever overkomt kan ik begrijpen. Audi vind ik ook een merk waarvan ik eerder een braaf imago verwacht. Jaren geleden werd er op de kap gezeten van Mercedesrijders. Dat waren zogezegd dikke nekken die geen voorrang gaven.
Ik denk eerder dat een mooie wagen bij bepaalde mensen een vorm van jaloezie oproept en dat ze hierdoor negatiever zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenErgernis van vandaag (niet in het verkeer, maar wel met de auto)
Remlicht links is WEER stuk, januari dit jaar nog een nieuw gestoken omdat het toen ook stuk was.
Toch wat snel dat dat lampje d'r na 7 maanden weer de brui aan geeft.Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten1 remlicht stuk is toch niet erg
vorig weekend ene met ALLE 3 stuk en mijnheer wou niet begrijpen waarom ik "flash" !!!
maandag, wagentje van thuisverpleging, blijkbaar achteraan aangereden, 1 remlicht werkte nog, maar dat scheen wit, om dat kap volledig weg wasOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Deze morgend op weg naar het werk !!!15 minuten!!! stil gestaan aan rode lichten ter hoogte van werken aan de weg
(asfalt laag afscharpen voor nieuwe laag te zetten)
Hadden ze ook nog ineens over de hele breedte van de weg afgeschraapt en moesten de auto's over het fietspad rijden.
Vanavond lag er al een nieuwe laag asfalt, maar zo slecht gedaan.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Morgen naar Antwerpen.. zie er al tegen op. Zal in de avondspits zitten. Respect voor de mensen die dit elke dag doen.
Waar is de minste kans op files? Over de snelweg via Lokeren (e17 zeker?) of via de ring van Brussel?
Tot hoe laat is het doorgaans file rijden overigens?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenveel mensen die een premium kunnen betalen denken ook dat ze king of the road zijn en zich van niks moeten aantrekken. mijn nonkel met zijn XJ is ook zo
't Geeft een goed gevoel, te weten dat je altijd voorrang hebt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenNeenee, t is het omgekeerde. Ze gaan sneller op kant voor een grote auto dan voor een kleine. Zelfde met voorrang en zo...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMorgen naar Antwerpen.. zie er al tegen op. Zal in de avondspits zitten. Respect voor de mensen die dit elke dag doen.
Waar is de minste kans op files? Over de snelweg via Lokeren (e17 zeker?) of via de ring van Brussel?
Tot hoe laat is het doorgaans file rijden overigens?
bij terugkomen savonds valt die wel mee, maar moet je wel de hele tijd op de ring aanschuiven
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenDat is inderdaad zo, op een subtiele manier kan je meer je plaats afdwingen in het verkeer. Toch ook wel een voordeel van een hogere auto/monovolume/SUV..
met de golf wordt ge continue de pas afgesneden. gisteren weeral van dat.
baan waregem-vichte is 70km/H, alle zijstraatjes moeten stoppen. gisteren kom ik dus aan 70 af, ik nader zo een kruispunt waar een audi stil komt te staan. ik denk al bij mijn eigen, die gaat er zich toch niet voorschieten hé. en ik liet men gaspedaal al los.
jaja, t was van da, hij schiet zich er nog voor. maar t ergste van al: er rijd een DIKKE mercedes sprinter ook gewoon nog de baan op achter die audi. ik VOL op de remmen en zitten claxoneren.
ben ik verdorie de firma vergeten, want ging eens een mailke sturen. de camionette was van een firma in ingelmunster en moest aan de mercedes garage zijn op de vichtseweg. moet toch eens een dashcam aanschaffen dat ik die kan terugvinden dan en eventueel eens doorsturen naar de firma zelf.
met de dodge:
1) had die mij wel zien aankomen en had die audi het waarschijnlijk ook niet meer geriskeerd.
2) reden ze ook beide door en was er nu een mercedes minder op de baan
EDIT: ff bedrijvengids van ingelmunster erbij genomen: WWW.FAMI.BE !!! werd er vroeger ook altijd ingehamerd dat ik met de firmanaam rondreed en dus ook DE reklame was van het bedrijf. zowel positief als negatief. bij deze. over de nummerplaat denk ik nog na.
en dan ben ik diegene die achtervolgt wordt door camionettes, achteraan geramd wordt (lang leve trekhaak) en dan bij de politie ook te horen krijg dat de andere partij mij beschuldigd van verkeersagressie...
Comment
-
Ik rij al lang BMW en gebruik altijd m'n richtingsaanwijzer. Heel premium gevoel dat pookje van BMW.
Gezien ik ook af en toe in andere auto's rij en daar blijkbaar mijn gedrag niet wijzigt, kan ik concluderen dat het gewoon aan de persoon ligt en niet het type voertuig.
Als je eens goed rondkijkt dan zie je heel veel andere merken ook idioten dingen uitspoken en geen richting aangeven of voorrang verlenen.
Alleen springt het bij BMW in het oog omdat dit net je vooroordeel bevestigt.
Als je op internet info zoekt, ga je ook meer geneigd zijn te lezen wat jouw mening steunt.
Comment
-
Ik geloof er niks van dat chauffeurs met een Audi of een Bmw of weet ik wat veel anders rijden door hun wagen. Kom meer stommeriken tegen met een camionetje of zo dan met een Duitse wagen. Zelf reed ik vroeger altijd met Mercedes tot ik overstapte naar Renault. Mijn rijstijl is just gelijk gebleven. Enkel petjes met ne witte auto zijn doorgaans helden. Denk dat daar het percentage idioten hoger ligt. Langs de andere kant zijn we allemaal jong geweest. Komt wel een dag dat ze hun petje thuis laten en een ander kleur kopen lol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk rij al lang BMW en gebruik altijd m'n richtingsaanwijzer. Heel premium gevoel dat pookje van BMW.
Gezien ik ook af en toe in andere auto's rij en daar blijkbaar mijn gedrag niet wijzigt, kan ik concluderen dat het gewoon aan de persoon ligt en niet het type voertuig.
Als je eens goed rondkijkt dan zie je heel veel andere merken ook idioten dingen uitspoken en geen richting aangeven of voorrang verlenen.
Alleen springt het bij BMW in het oog omdat dit net je vooroordeel bevestigt.
Als je op internet info zoekt, ga je ook meer geneigd zijn te lezen wat jouw mening steunt.
Als ik naar mijn situatie kijk dan stel ik hetzelfde vast (dat ik ongeveer dezelfde rijstijl hanteer) enig verschil is dat de Astra 95pk heeft en de BMW bijna 3 keer zoveel, met als gevolg dat je met de BMW bepaalde manoeuvres kan uitvoeren waar ik met de Astra zelfs nog niet aan hoef te denken, met als gevolg dat mensen Uw inhaalbeweging als agressief kunnen beschouwen omdat ze dit bekijken met de bril van hun 70pk voertuig.
Ik hanteer wel ongeveer dezelfde rijstijl (hoffelijk in stedelijke omgeving en snel op de autostrade) maar de buitenwereld percipieert dit geheel anders. het is te zeggen volgas met de Astra aan een licht vertrekken en na 13 sec zit ik pad aan 100 km/u met de BMW een scheet boven de 5 sec.
Mensen naast U aan het licht denken in het eerste geval dat je een trage slak bent en in het tweede geval is het "weer ne zot in nen bemwee", hoewel je net hetzelfde doet.
In die optiek rijd je dan WEL anders zeker naar de buitenwereld toe, maar dat heeft eerder te maken met het vermogen van de wagen dan het merk.
Nu is het wel zo dat buiten BMW, Mercedes, Audi er weinig mainstream merken zijn die sedans, stationwagens aanbieden met 300pk en meer.
Met als gevolg dat je door de motoren die je aanbiedt dergelijk imago creëert en daarenboven is voor BMW de motor het belangrijkste waardoor mensen die de 'snelste' willen misschien eerder een BMW zullen kopen dan een Audi of Merc waardoor BMW ontegensprekelijk een nog 'sportiever/agressiever' imago krijgt zeker wanneer al die petjes dan nog speciaal voor dat imago een BMW gaan kopen! Ergo vicieuze cirkel!
PS zijn er statistieken voorhanden waaruit je het totale vermogen (pk's) van de verschillende merken zou kunnen optellen en dan delen door het aantal voertuigen?
Zou een leuke statistiek kunnen zijn.
Denk dat dit aanzienlijk hoger zal liggen voor bijvoorbeeld BMW dan Peugeot.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
ligt natuurlijk niet aan de auto, wel heb je doorgaans veel vermogende mensen die denken dat ze god zijn wat zich vertaald op de baan en die kopen meestal ook een mooie dure auto.
nu ik heb veel meer schrik van een dacia, een matchbox (yaris, twingo & co) of hele oude wrakken. De keren dat ik zo'n auto al deftig zien rijden heb kan ik op 1 hand tellenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHeel premium gevoel dat pookje van BMW.
Comment
-
Auto is 25 jaar geworden, ik blij, legaal belasting ontduiken! Tot ik tax kreeg en nog steeds volle pot. Reden is omdat de termijn liep van toen hij nog geen 25 jaar was. (25dagen...)
Ik bellen naar 1700, eerste keer bijna omvergeblazen omdat ik het niet snapte. Dan maar eens terug gebeld en dan werd de lijn opeen onderbroken en dan de derde keer eindelijk wat ik moet doen...
Er is dus geen terugwerkende kracht. Ik moet dus plaat schrappen en nieuwe plaat aanvragen, op wat slaat dat eigenlijk allemaal. En dan pas kan ik het gunstige tarief rijden.
Wat een weg en weer geloop en weeral nieuwe plaat pfff. Geen wonder dat er financiële tekorten zijn, als men zo moeilijk te werk gaat. Ben echt gefrustreerd.
Comment
Comment