Oorspronkelijk geplaatst door Stef69
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenin Noorwegen (of Zweden) zijn boetes ook afhankelijk van inkomen, maar wat doe je dan met al die arme zelfstandige (die op papier bijna niets verdienen) ?
Comment
-
Aan de mevrouw die het vanmorgen op de "ring" van mechelen nodig vond om te claxonneren bedankt!
Als ik mijn pinker ruim op voorhand aanzet om de jongens van de groendienst (maar vooral hun auto's) niet plat te rijden en tussen jou en je voorganger kan een trekker / oplegger, moet je echt niet claxonneren als ik met mijn simpele 5-deurs invoeg. Ik had je uiteraard al lang gezien, maar jij blijkbaar de groendienst niet. Volgende keer niet alleen op je eigen vak letten maar misschien ook even verder kijken als je neus lang! Dan hoef je nadien ook niet zo te reageren....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PiTTbuLL003 Bekijk BerichtenAan de mevrouw die het vanmorgen op de "ring" van mechelen nodig vond om te claxonneren bedankt!
Als ik mijn pinker ruim op voorhand aanzet om de jongens van de groendienst (maar vooral hun auto's) niet plat te rijden en tussen jou en je voorganger kan een trekker / oplegger, moet je echt niet claxonneren als ik met mijn simpele 5-deurs invoeg. Ik had je uiteraard al lang gezien, maar jij blijkbaar de groendienst niet. Volgende keer niet alleen op je eigen vak letten maar misschien ook even verder kijken als je neus lang! Dan hoef je nadien ook niet zo te reageren....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHet valt me op dat vrouwen in het algemeen minder geneigd zijn je ergens tussen te laten, voorrang te verlenen of voetgangers te laten oversteken. Ze kunnen er niet aan doen, gewoon een gebrek aan verkeersinzicht.
Als vrouwen zelf moeten invoegen of ritsen, durven ze vaak niet de ruimte te benutten.
En als ze dan iemand moeten laten invoegen of voorrang verlenen, doen ze het niet.
Denk alleen dat het naast gebrek aan verkeersinzicht ook vaak het 'ikke ikke ikke' is...
Comment
-
Chance dat er staat "in het algemeen", anders was er hier een bom ontploft denk ik
Ik laat er altijd minstens ene tussen, vaak meer en ik ben ook eerder geneigd om camions enzo voor te laten en te seinen als ze der volledig tussen kunnen. 't Zal al wel moeilijk genoeg zijn zeker om met zo'n monster te rijden, en de meeste mensen willen altijd nog rap voor die camion raken, precies alsof ze daarmee tijd gaan winnen.
Trouwens, achter de camion ist toch veiliger. Als ge dan nekeer ne noodstop moet maken, gij staat misschien direct stil, ma die camion...
Comment
-
Mijn vriendin kent er ook iets van. In de week reed iknog is le haar mee. Ik zeg pas op voetganger, ah tiens vanwaar komt die? Erna kruispunt dat ze rechts afdraait zeg ik pasop komt ne fiets af, toch gewoon doorrijden, voorang van rechts? Bestaat denk ik nie voor haar, pinkers zelden gebruiken, continue gat plakken,... Zone 70? Nee jong 110 is the way to go! En toch nog geen enkele boete, denk dat ze al vaak chanse heeft gehad. Nee ze rijdt niet met een bmw maar met aan alfa.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenterecht opgemerkt,
in Noorwegen (of Zweden) zijn boetes ook afhankelijk van inkomen, maar wat doe je dan met al die arme zelfstandige (die op papier bijna niets verdienen) ?
maar ik ben in principe niet tegen, maar wel op voorwaarde dat alle andere verkeersovertredingen in de zelfde mate gecontroleerd worden (zie nieuws VTM vorige week ivm voorrang van rechts, waarbij specialist verkeer komt vertellen dan geen voorrang geven niet zo een zware overtreding is, ik heb dit vroeger toch anders geleerd!) en in dezelfde mate gestraft worden !
Toevallig linkje van ofzo?
Wat is dan wel een zware overtreding volgens die specialist? 60 rijden in de bebouwde kom?
Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk BerichtenChance dat er staat "in het algemeen", anders was er hier een bom ontploft denk ik
Ik laat er altijd minstens ene tussen, vaak meer en ik ben ook eerder geneigd om camions enzo voor te laten en te seinen als ze der volledig tussen kunnen. 't Zal al wel moeilijk genoeg zijn zeker om met zo'n monster te rijden, en de meeste mensen willen altijd nog rap voor die camion raken, precies alsof ze daarmee tijd gaan winnen.
Trouwens, achter de camion ist toch veiliger. Als ge dan nekeer ne noodstop moet maken, gij staat misschien direct stil, ma die camion...
Comment
-
Ergernissen van vandaag:
Ten eerste de omleiding aan de werken in Herk-de-Stad in de richting van Sint-Truiden. Eeste stuk geen probleem, perfect aangeduid, en dan ineens niks meer, geen enkel bord. Gelukkig dat ik daar de weg een beetje ken, anders was het erg geweest.
Dan, tot drie maal toe bijna ienand die in mijn flank is gereden.
Tot slot, een traktor die uit een straat rechts komt (geen voorrang), naar links moet en duidelijk niet over kan door verkeer dat van rechts komt. Ik kom van links (het baanvak dat hij moet kruisen) aangereden en dat stuk onbenul komt gewoon al op mijn baanvak staan waardoor hij heel den boel blokkeert.
Ik ben geen agressief persoon, maar de dag dat ik er eens eene van achter zijn stuur ga sleuren komt steeds dichter bij!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Golf_MK2 Bekijk BerichtenIk hoop dat je niet bedoelt dat je dat doet bij het ritsen, want zo werkt dat niet natuurlijk.
Laten we zeggen, die nieuwe regel om te ritsen is fantastisch, alleen spijtig dat ik tot nu toe nog niemand ze in de praktijk heb zien toepassen.
Comment
-
En dan nog iets dat een aparte post waard is.
In Scherpenheuvel, aan de Basiliek, is daar enkele richting.
Is daar een ouwe zak met een Mercedes die tegen de richting rijd.
Doe mijn raampje naar beneden (zijn was al af):
Ik: 't is hier wel enkele richting he.
Hij: Sorry niet gezien
(men kloten ja)
Ik: Als ge niet goe ziet moogt ge niet met den auto rijden
Hij: Ik zal er aan denken
Ik: Mensen zoals gij moesten ze het rijbewijs afpakken
Hij: Dan rij ik zonder
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenAls je 80 jaar bent en in Wallonië woont krijg je daar vrijspraak voor. Ben ik gisteren achter gekomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk BerichtenIk rij amper in de file, maar als ik dat doe dan probeer ik me wel te houden aan die 1 wagen per keer. Helaas de plaatsen waar ik dan rij... daar zijn van die randdebieltjes die het principe van ritsen NIET doorhebben en het dus ook niet toepassen... dat zijn dus de "ikke ikke ikke en de rest kan stikke" gevallekes. Die voegen dan zo snel als ze kunnen in ipv tot het einde van de invoegstrook te rijden zoals het hoort en dat ze staan te wringen om ertussen te raken. Zo eindig je dus dat je meerdere mensen er tussen laat, want ik kan er moeilijk tegenaan gaan rijden he en tegen dat ik aan het einde van die invoegstrook kom ben ik in principe verplicht van er iemand tussen te laten.
Laten we zeggen, die nieuwe regel om te ritsen is fantastisch, alleen spijtig dat ik tot nu toe nog niemand ze in de praktijk heb zien toepassen.
De moment dat ge opening laat zijt ge verloren want dan wringen ze zich er idd tussen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenUit het artikel leid ik af dat het gaat om echte hardrijders, zij die dubbel zo snel rijden als toegelaten of meer dan 200 op de snelweg.
Dit gaat om een absolute minderheid imo.
En dus niet als je 10 of 20 km te snel rijdt. Dan heeft niemand nog een rijbewijs of auto.
Iemand die in uw huis inbreekt komt er soms nog vanaf met een straf met uitstel of werkstraf.
Nu ni gaan overdrijven he. Dat ze die Zwitserse toestanden ma ver weg houden!!previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk BerichtenLaten we zeggen, die nieuwe regel om te ritsen is fantastisch, alleen spijtig dat ik tot nu toe nog niemand ze in de praktijk heb zien toepassen.
Gewoon rustig op het te vervallen rijvak rijden (vooral niet vliegen en op het einde vol in de remmen) en de meeste laten plaats op het einde van het vak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenGewoon goed aansluiten op die voor u, dan kunnen ze d'r niet tussen.
De moment dat ge opening laat zijt ge verloren want dan wringen ze zich er idd tussen.
En op da punt als ze echt vastberaden zijn er tussen te komen, dan laat ik ze liever der tussen dan dak der tegenaan zou rijden (al zou ik dan wel een HEEL stoem kieken moeten zijn als da gebeurd )
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenGoh, begint toch stilaan beter en beter te worden.
Gewoon rustig op het te vervallen rijvak rijden (vooral niet vliegen en op het einde vol in de remmen) en de meeste laten plaats op het einde van het vak.
Ik zit vaak al op de snelweg voor de file begint en moet er pas vanaf op een stuk dat het verkeer weer vlotter rijdt, dus jah...
Comment
-
Met nen halve meter (50 centimeterkes) hebben ze nooit de ruimte om zich "er tussen" beginnen te wringen.
Gij zult er dan ook nooit tegen rijden, maar zij tegen u, als ze al zouden doorzetten, wat ze niet gaan doen als ze zien dat je niet afgeeft, want zij willen net zo min schade als jij (zeker omdat zij het zijn die in fout zullen zijn).
Door ze er wel tussen te laten leren ze hun slechte gedrag nooit af en zou er dus nooit iets veranderen.Last edited by knight-rider; 03/09/2014, 20:34.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenIemand die in uw huis inbreekt komt er soms nog vanaf met een straf met uitstel of werkstraf.
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
Ik ben geen agressief persoon, maar de dag dat ik er eens eene van achter zijn stuur ga sleuren komt steeds dichter bij!
vandaag was t ook plezant, heb eens een dagje kunnen rondtoeren met zo een versleten militaire camionette. de hoeveelheid bumperklevers was niet normaal. die ouw camionette kan ook niet harder optrekken, ik kan er niks aan doen dat ik er 20seconden en 1km straat nodig heb om aan 60 te geraken. en dat ik een afrit niet kan pakken aan 90km/h omdat ik een heleboel delicate apparatuur had zitten achteraan.
het ergste van al in ath. zit een hele tijd een taxi achter mij, duwen, links proberen voorbij kijken, dan weer rechts, dan weer links ... en zich ergeren aan het feit da ik 80 reed op een 70km/H weg.
uiteindelijk kom ik ver op bestemming en zet ik zowat 200meter op voorhand de pinkers naar links op. ik wijk ook naar links uit om die zijn zicht weg te nemen zodat hij zeker niet kan dubbelen. zien ik die toch niet ineens opduiken in men linker spiegel op moment ik ga afdraaien. diene ging mij daar eens voorbij gaan.
dat zou een pak geld gekost hebben als de camionette zou tollen en op het dak geraken. hoop calibratie materiaal aan boord, aantal dure long distance wifi antennes en bijhorende modems, ultrasone windsensoren ...
en da was al niet de eerste gatplakker die dag. ik moet den diesel niet betalen, dus rijd de hele weg haast volgas (in bergop haal ik volgas 80, in bergaf met VEEEL KABAAL de 130 op teller eens aangetikt. en men gps was bijna heel de dag bezig "you're over the speedlimit... you're over the speedlimit..."
Comment
Comment