Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk Berichten
    Ik rij amper in de file, maar als ik dat doe dan probeer ik me wel te houden aan die 1 wagen per keer. Helaas de plaatsen waar ik dan rij... daar zijn van die randdebieltjes die het principe van ritsen NIET doorhebben en het dus ook niet toepassen... dat zijn dus de "ikke ikke ikke en de rest kan stikke" gevallekes. Die voegen dan zo snel als ze kunnen in ipv tot het einde van de invoegstrook te rijden zoals het hoort en dat ze staan te wringen om ertussen te raken. Zo eindig je dus dat je meerdere mensen er tussen laat, want ik kan er moeilijk tegenaan gaan rijden he en tegen dat ik aan het einde van die invoegstrook kom ben ik in principe verplicht van er iemand tussen te laten.

Laten we zeggen, die nieuwe regel om te ritsen is fantastisch, alleen spijtig dat ik tot nu toe nog niemand ze in de praktijk heb zien toepassen.
    Dan is het goed

Ik kom zelf ook niet zo vaak ik een situatie waar ik moet ritsen, maar als ik wel in zo'n situatie zit is er altijd wel iemand die het principe niet doorheeft...

Zo was er een hele tijd geleden eens een man die mij er niet wilde tussenlaten, maar waar ik toch ben tussen 'gewrongen' (file ging heel traag, anders zou ik het niet gedurfd hebben). Ergste vond ik dan dat hij begon te claxonneren en zich zichtbaar kwaad was aan het maken terwijl zijn zoontje naast hem zat...

Comment

• zo een mensen verdienen een goed pak rammel en een dagske rijschool.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
        Nee ze rijdt niet met een bmw maar met aan alfa.
        Ahbon. Ik heb gelezen dat de meeste bmw-rijders tegenwoordig met audi rijden
        http://www.netpolis.nl/onderzoek_aut...kering/#boetes.
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

Ja, kweet et, ik ben altij degene die plaats laat
          Ik zit vaak al op de snelweg voor de file begint en moet er pas vanaf op een stuk dat het verkeer weer vlotter rijdt, dus jah...
          Merci

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Het valt me op dat vrouwen in het algemeen minder geneigd zijn je ergens tussen te laten, voorrang te verlenen of voetgangers te laten oversteken. Ze kunnen er niet aan doen, gewoon een gebrek aan verkeersinzicht.

OEF! Int3x0r bedankt! dan ben ik toch niet de enige die dit opmerkt :-) je kan er bij een bizar manoeuvre bijna prat op gaan dat een vrouw aan het stuur zit. het valt me de laatste tijd echt meer en meer op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PiTTbuLL003 Bekijk Berichten
              OEF! Int3x0r bedankt! dan ben ik toch niet de enige die dit opmerkt :-) je kan er bij een bizar manoeuvre bijna prat op gaan dat een vrouw aan het stuur zit. het valt me de laatste tijd echt meer en meer op
              Absolute onzin. ieder agressief manoeuvre dat ik zie op de weg is altijd een man. Volgens mij meestal een met een klein pietje.
              Als rechts voorbijsteken, in de kont kleven, te snel rijden, inhalen op plaatsen waar het niet mag voorbeelden zijn van verkeersinzicht, dan hebben vrouwen minder verkeersinzicht...
              BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                Absolute onzin. ieder agressief manoeuvre dat ik zie op de weg is altijd een man. Volgens mij meestal een met een klein pietje.
                Als rechts voorbijsteken, in de kont kleven, te snel rijden, inhalen op plaatsen waar het niet mag voorbeelden zijn van verkeersinzicht, dan hebben vrouwen minder verkeersinzicht...
                Pitbull zei 'bizar' manoeuvre, niet 'agressief' manoeuvre.

Mannen zijn daardoor voorspelbaarder in het verkeer dan vrouwen. Het rechts voorbijsteken ziet ge bv meestal wel aankomen

Comment

• Voetgangers die vlak voor uwen auto het zebrapad op komen en denken dat je op 1 meter stil staat. Daarjuist nog een rosse trut, ik was met de fiets. (reed 15 per uur) Vlak voor mij komt ze het zebrapad op en kon niet stoppen. Doorgereden en hoorde haar roepen 'nog ene dat 't regelement niet kent'. Stom lelijk wijf...

Comment

De mijne op teller 220, maar de topspeed staat begrensd op 185.

.
                    Da's gewoon de aanduiding op uw teller die tot 220 loopt. Dat heeft niets te maken met hoe snel je kan rijden... Je auto is niet begrensd, de topsnelheid is gewoon 185.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Da's gewoon de aanduiding op uw teller die tot 220 loopt. Dat heeft niets te maken met hoe snel je kan rijden... Je auto is niet begrensd, de topsnelheid is gewoon 185.
                      Zegt da maar eens tegen de chiptuners.

Veel auto’s zijn vanaf fabriek voorzien van een elektronische snelheidsbegrenzer. Met name de Duitse auto merken als Audi, BMW en Mercedes zijn in de regel begrensd op 250km/h. Dit is een instelling die door Chiptuning Experience kan worden verwijderd. Door opheffing van de software matige snelheidsbegrenzer kunnen deze auto’s snelheden halen tot wel boven de 300km/h.
                      Bron

Standaard heeft de autofabrikant de motoren op een bepaalde waarden afgesteld. Wij kunnen nieuwe instellingen bepalen aan de hand van technische gegevens van de motor (turbo, brandstofpomp, aandrijflijn). Bij ZIPtuning willen we eruit halen wat erin zit, maar dan wel op een veilige manier uiteraard. Een verbeterde drivability is bij ons net zo belangrijk als het verhogen van vermogen en koppel.
                      Bron

En hier een heel topic eraan gewijd waarin verwezen wordt naar "de begrenzer"

En ja, kweet dat die 220 gewoon een stickerke of een laagske verf is

Comment

• goe gelachen, kissa

Comment

• die VMAX van 250km/h bij mercedes, BMW en porsche is deel van een gentlemen agreement, bij een AMG kan je die VMAX verhogen of weglaten fabrieksaf mits forse bijbetaling.
                          geen idee wat daar zo moeilijk aan te snappen is.
                          als je auto met de VMAX zijn topsnelheid onder de 250 ligt zal je na het wegnemen nog steeds geen 250 halen...
                          lets have some more member berries

Comment

Zegt da maar eens tegen de chiptuners.

Bron

Bron

En hier een heel topic eraan gewijd waarin verwezen wordt naar "de begrenzer"

En ja, kweet dat die 220 gewoon een stickerke of een laagske verf is
                            Heel schattig Kissa.

Om 250+ of 220 te rijden, hebben je meer vermogen nodig dan in je huidige auto zit.

Ofwel moet je met een Audi A1 rijden, want sommige forummembers halen daar makkelijk 260 uit.

Comment

• héél vroeger keek je door het raampje van een auto binnen en keek je naar de snelheidsmeter, trok van die top 20 a 30 af en je had de topspeed van een wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                héél vroeger keek je door het raampje van een auto binnen en keek je naar de snelheidsmeter, trok van die top 20 a 30 af en je had de topspeed van een wagen
                                Vooral bij moto's deed ik dat, stond regelmatig 320 op
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

Comment

• een begrenzer van 250km/h is er softwarematig ingestopt en kan eruit gehaald worden.
                                  een begrenzer van 185km/H is geen softwarematige maar wel een mechanische begrenzer. namelijk de motor die niet sneller kan. door bepaalde handelingen uit te voeren, kan je die iets verleggen (=tunen zodat er meer pk's in hogere toeren bijkomen)

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  héél vroeger keek je door het raampje van een auto binnen en keek je naar de snelheidsmeter, trok van die top 20 a 30 af en je had de topspeed van een wagen
                                  hmmm

heb het ook gefilmd staan indien je fotoshop vermoed. ford capri 2.0S 1978, 5bak van een sierra (T9), 195/50R15 banden, 38/38EGAS carbu (komt van een 3.0V6), bigbore spaghetti uitlaat met enkel absorptiedempers (als ge der vooraan ne knikker ingooid, rolt die er achteraan uit), gestript interieur (lees: enkel dashboard en 2 voorzetels). en ik denk toen ook nog met polyester voorvleugels. iets erna de boel weer omgebouwd naar staal, interieur erin... nu haalt die nog 195 op GPS.

als je dan weet dat een capri 1.3 dezelfde km teller heeft... en die haalt maar een goei 145km/H

PS: hoeveel trek je eraf als de naald tot 0km/H doorgaat
                                  Last edited by ; 04/09/2014, 10:03.

Comment

• ja ik spreek over benz, bij andere merken is die truk minder accuraat

Comment

... Iets over vermogen en begrenzer ...
                                      De lach van de dag, bedankt

Comment

• Mijne kilometriek gaat tot 999!!!!!!! Brrrr, als Heinz diene begrenzer eraf haalt natuurlijk. Maar da kost 400 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Mijne kilometriek gaat tot 999!!!!!!! Brrrr, als Heinz diene begrenzer eraf haalt natuurlijk. Maar da kost 400 euro.
                                          Kunt ge u voorstellen dat uwe dagteller dubbele zoveel aankan!!?! De mogelijkheden!!!

Comment

Working...
                                          X