Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
    Ik begrijp ook niet waarom sommige hun spiegels er 'bijna' af rijden en rare toeren uithalen op dat stuk van 70 om na de werken gewoon verder te tuffen tegen 110-120, die halve minuut dat ze uitsparen? Ben er op beginnen letten, bijna iedereen dat me inhaalt op het stuk wegenwerken heb ik een kilometer na de werken al weer zelf ingehaald. Enige verschil is dat ik er, volgens mezelf dan toch, veel relaxer ben doorgekomen.
    Je houdt het niet voor mogelijk hoe dom mensen rondrijden.

Sent from somewhere, using Tapatalk

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Zondag op de E34 ter hoogte van de werken richting Nederland. Twee gasten met een grote bestelwagen (type renault master) met een caravan er achter denken van mij (ik ben breder dan rechterrijstrook) in te halen net voor het versmalde stuk, maar in de S bocht werden ze bang en gingen ze op de rem waardoor ze weer achter me kwamen. Op het smalle stuk probeerden ze dan nog verschillende keren in te halen. Resultaat, hun spiegel er af en een kusje tegen de vangrails (zij dan, ik heb mijn plaats op de weg afgedwongen). Na de werken, ipv te volgen naar eerste parking, gaan ze me voorbij en, zoals ik al had voelen aankomen, komen ze voor mij rijden en gaan ze brakechecken. Meteen 101 gebeld, moest blijven zeggen waar we waren tot WPR er was, 10 min later stond ik aan de kant, maar camionette had afrit net genomen.
    Politie had in elk geval geen compassie met die gasten. Om mij in te halen moeten ze te snel gereden hebben (mijn tacho gaf 71 aan waar ik 70 mocht) en ze haalden in waar dat duidelijk niet kon. Of hij dient klacht in, wat ik niet doe wegens geen schade, en schiet in zijn eigen voet, of hij betaalt zijn spiegeltje zelf. Woorden van de politie: "eigen schuld, dikke bult".
    Of hoe idioot sommigen zijn ...
    Ik begrijp ook niet waarom sommige hun spiegels er 'bijna' af rijden en rare toeren uithalen op dat stuk van 70 om na de werken gewoon verder te tuffen tegen 110-120, die halve minuut dat ze uitsparen? Ben er op beginnen letten, bijna iedereen dat me inhaalt op het stuk wegenwerken heb ik een kilometer na de werken al weer zelf ingehaald. Enige verschil is dat ik er, volgens mezelf dan toch, veel relaxer ben doorgekomen.

Leave a comment:

• Rennfox
    replied
    Ronse, tja...

Leave a comment:

• germinal
    replied
    Het grote ergernis topic deel VI

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
    Resultaat van 15min.shoppen in Ronse ,ne mens zou er moeten opkomen
    Ze hebben Uw wagen proberen openen.. Althans dat is een gekend manier om een slot te forceren

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Resultaat van 15min.shoppen in Ronse ,ne mens zou er moeten opkomen

Leave a comment:

• |) ][ |V| ][
    replied
    Zondag op de E34 ter hoogte van de werken richting Nederland. Twee gasten met een grote bestelwagen (type renault master) met een caravan er achter denken van mij (ik ben breder dan rechterrijstrook) in te halen net voor het versmalde stuk, maar in de S bocht werden ze bang en gingen ze op de rem waardoor ze weer achter me kwamen. Op het smalle stuk probeerden ze dan nog verschillende keren in te halen. Resultaat, hun spiegel er af en een kusje tegen de vangrails (zij dan, ik heb mijn plaats op de weg afgedwongen). Na de werken, ipv te volgen naar eerste parking, gaan ze me voorbij en, zoals ik al had voelen aankomen, komen ze voor mij rijden en gaan ze brakechecken. Meteen 101 gebeld, moest blijven zeggen waar we waren tot WPR er was, 10 min later stond ik aan de kant, maar camionette had afrit net genomen.
    Politie had in elk geval geen compassie met die gasten. Om mij in te halen moeten ze te snel gereden hebben (mijn tacho gaf 71 aan waar ik 70 mocht) en ze haalden in waar dat duidelijk niet kon. Of hij dient klacht in, wat ik niet doe wegens geen schade, en schiet in zijn eigen voet, of hij betaalt zijn spiegeltje zelf. Woorden van de politie: "eigen schuld, dikke bult".
    Of hoe idioot sommigen zijn ...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    van het moment die 1dag als <25jaar ingeschreven staat en 364dagen als oldtimer, gaat ge nog altijd dat laatste jaar de volle tax betalen. of u auto uitschrijven, opnieuw inschrijven, nieuwe plaat betalen, nieuw duplicaat aanmaken... als het een deftige besparing is, kan je het misschien doen.

Is zo ja, ben al naar de verzekering geweest, volgende week naar DIV...

400 Euro is de moeite in mijn ogen.

Leave a comment:

• platten tuub
    replied
    Gisteren nog achter een recente Kangoo gehangen waar maar 1 stoplicht van werkte (de rechter, linkse en middelste deed niks). Wou die vrouw er attent op maken maar reed de andere richting uit. En achtervolgen is ook een beetje raar . Maar valt mij toch op dat er veel zo rondrijden met 1 of meerdere achterlichten die niet werken.

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    van het moment die 1dag als <25jaar ingeschreven staat en 364dagen als oldtimer, gaat ge nog altijd dat laatste jaar de volle tax betalen. of u auto uitschrijven, opnieuw inschrijven, nieuwe plaat betalen, nieuw duplicaat aanmaken... als het een deftige besparing is, kan je het misschien doen.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    ...die zitten daar toch maar

veel regels worden gemaakt om mensen werk te verschaffen, maar das een andere discussie natuurlijk

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    tis natuurlijk allemaal een beetje absurd, maar als er voordelen mee gepaard gaan presenteert de nv belgie ze niet op een blaadje, das nooit zo
    Maar als je kijkt wat een rompslomp en ook papierwerk snijden ze in hun eigen vel.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    Belgie logica is soms ver te zoeken.
    tis natuurlijk allemaal een beetje absurd, maar als er voordelen mee gepaard gaan presenteert de nv belgie ze niet op een blaadje, das nooit zo

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Blijft op Normale plaat het. Du verzekering veranderd niet in mijn geval.

Tax is geen verzekering

Leave a comment:

• Doa
    replied
    je doet dat toch gewoon via je verzekering? want die veranderd toch ook eens het een oldtimer is?

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    Belgie logica is soms ver te zoeken.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Auto is 25 jaar geworden, ik blij, legaal belasting ontduiken! Tot ik tax kreeg en nog steeds volle pot. Reden is omdat de termijn liep van toen hij nog geen 25 jaar was. (25dagen...)

Ik bellen naar 1700, eerste keer bijna omvergeblazen omdat ik het niet snapte. Dan maar eens terug gebeld en dan werd de lijn opeen onderbroken en dan de derde keer eindelijk wat ik moet doen...

Er is dus geen terugwerkende kracht. Ik moet dus plaat schrappen en nieuwe plaat aanvragen, op wat slaat dat eigenlijk allemaal. En dan pas kan ik het gunstige tarief rijden.

Wat een weg en weer geloop en weeral nieuwe plaat pfff. Geen wonder dat er financiële tekorten zijn, als men zo moeilijk te werk gaat. Ben echt gefrustreerd.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Heel premium gevoel dat pookje van BMW.
    het geluid van een benz-pinker als die door de nok van het stuur bij het terugdraaien na de bocht wordt afgezet

Leave a comment:

• Doa
    replied
    ligt natuurlijk niet aan de auto, wel heb je doorgaans veel vermogende mensen die denken dat ze god zijn wat zich vertaald op de baan en die kopen meestal ook een mooie dure auto.
    nu ik heb veel meer schrik van een dacia, een matchbox (yaris, twingo & co) of hele oude wrakken. De keren dat ik zo'n auto al deftig zien rijden heb kan ik op 1 hand tellen

Leave a comment:

• germinal
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Ik rij al lang BMW en gebruik altijd m'n richtingsaanwijzer. Heel premium gevoel dat pookje van BMW.

Gezien ik ook af en toe in andere auto's rij en daar blijkbaar mijn gedrag niet wijzigt, kan ik concluderen dat het gewoon aan de persoon ligt en niet het type voertuig.

Als je eens goed rondkijkt dan zie je heel veel andere merken ook idioten dingen uitspoken en geen richting aangeven of voorrang verlenen.

Alleen springt het bij BMW in het oog omdat dit net je vooroordeel bevestigt.

Als je op internet info zoekt, ga je ook meer geneigd zijn te lezen wat jouw mening steunt.
    Ik volg Uw mening, maar toch een kanttekening.

Als ik naar mijn situatie kijk dan stel ik hetzelfde vast (dat ik ongeveer dezelfde rijstijl hanteer) enig verschil is dat de Astra 95pk heeft en de BMW bijna 3 keer zoveel, met als gevolg dat je met de BMW bepaalde manoeuvres kan uitvoeren waar ik met de Astra zelfs nog niet aan hoef te denken, met als gevolg dat mensen Uw inhaalbeweging als agressief kunnen beschouwen omdat ze dit bekijken met de bril van hun 70pk voertuig.

Ik hanteer wel ongeveer dezelfde rijstijl (hoffelijk in stedelijke omgeving en snel op de autostrade) maar de buitenwereld percipieert dit geheel anders. het is te zeggen volgas met de Astra aan een licht vertrekken en na 13 sec zit ik pad aan 100 km/u met de BMW een scheet boven de 5 sec.

Mensen naast U aan het licht denken in het eerste geval dat je een trage slak bent en in het tweede geval is het "weer ne zot in nen bemwee", hoewel je net hetzelfde doet.

In die optiek rijd je dan WEL anders zeker naar de buitenwereld toe, maar dat heeft eerder te maken met het vermogen van de wagen dan het merk.

Nu is het wel zo dat buiten BMW, Mercedes, Audi er weinig mainstream merken zijn die sedans, stationwagens aanbieden met 300pk en meer.

Met als gevolg dat je door de motoren die je aanbiedt dergelijk imago creëert en daarenboven is voor BMW de motor het belangrijkste waardoor mensen die de 'snelste' willen misschien eerder een BMW zullen kopen dan een Audi of Merc waardoor BMW ontegensprekelijk een nog 'sportiever/agressiever' imago krijgt zeker wanneer al die petjes dan nog speciaal voor dat imago een BMW gaan kopen! Ergo vicieuze cirkel!

PS zijn er statistieken voorhanden waaruit je het totale vermogen (pk's) van de verschillende merken zou kunnen optellen en dan delen door het aantal voertuigen?

Zou een leuke statistiek kunnen zijn.

Denk dat dit aanzienlijk hoger zal liggen voor bijvoorbeeld BMW dan Peugeot.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik geloof er niks van dat chauffeurs met een Audi of een Bmw of weet ik wat veel anders rijden door hun wagen. Kom meer stommeriken tegen met een camionetje of zo dan met een Duitse wagen. Zelf reed ik vroeger altijd met Mercedes tot ik overstapte naar Renault. Mijn rijstijl is just gelijk gebleven. Enkel petjes met ne witte auto zijn doorgaans helden. Denk dat daar het percentage idioten hoger ligt. Langs de andere kant zijn we allemaal jong geweest. Komt wel een dag dat ze hun petje thuis laten en een ander kleur kopen lol.

Leave a comment:

Working...
X