Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Als er geen opdeling is, dan is het 1 rijvak en geen 2.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Het grote ergernis topic deel VI

      Gisteren nog maar eens een staaltje gezien van weinig verkeersinzicht door niet aangepast rijgedrag.
      Op de E19 Antwerpen > Brussel rijden we tegen 124 op het uiterste rechtse vak en komen we bijna (0,5 km ongeveer) van een oprit. Links achter me, op het middelste rijvak dus, komt er eentje in een witte F10 tegen 140 á 145 aangereden. Haalt mij dus vlot in, maar op die moment komt er een debiel zonder kijken de snelweg opgereden. Kapt daar zonder kijken 3 auto's voor mij in en begeeft zich onmiddellijk naar het middelste rijvak alwaar onze "witte" net komt aangereden natuurlijk. Kerel moet vol in de remmen maar in de plaats dat die de coupeerder gewoon langs links voorbij gaat, blijft ie gewoon afremmen tot in het gat van de voze parei. Zelf begeven we ons op hetzelfde ogenblik nog steeds op cc van het rechtse naar het uiterste linkse rijvak en halen de twee ongelukkigen gewoon in vermits er daar op dat rijvak toch niets aankwam...




      Sent from somewhere, using Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Gisteren nog eens naar zee geweest... Nu begrijp ik het. De nieuwe tendens is blijkbaar dat de eerste band voor vrachtwagens is. Vermits er op zaterdag weinig of geen vrachtwagens rijden is die band dus leeg.
        Is makkelijk, je kan kilometerslang van deze rechtse strook gebruik maken zonder snelheid te moeten minderen, terwijl ze op het derde vak treintje rijden tussen 100 en 120.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Gisteren nog eens naar zee geweest... Nu begrijp ik het. De nieuwe tendens is blijkbaar dat de eerste band voor vrachtwagens is. Vermits er op zaterdag weinig of geen vrachtwagens rijden is die band dus leeg.
          Is makkelijk, je kan kilometerslang van deze rechtse strook gebruik maken zonder snelheid te moeten minderen, terwijl ze op het derde vak treintje rijden tussen 100 en 120.

          Tegenwoordig is dat inderdaad ongelofelijk. Ik denk dat velen ofwel niet op de rechterrijstrook willen rijden omdat er spoorvorming en soms veel putten zijn ofwel omdat anderen het niet doen ofwel uit gewoonte. Men zou hier toch eens tegen moeten optreden.

          Comment


          • Gisteren op de A2 van Hannover naar Dortmund. Lekker lange stukken zonder limiet. Peren aan 250 en dan vanuit het niets een bord 120 en wat verderop 80. Moet je wel vol in de ankers. Werven duiden ze wel op voorhand aan, maar in dit geval zou een bordje zoals 120 in 500 meter ofzo niet misstaan.

            Op een bepaald moment wel een Belgische audi A1 1.6 TDI gezien die me vlot voorbij knalde. Proest lol. Het zal een "stage 2" zijn geweest zeker. Lolol.

            Comment


            • Normaal gezien is dat toch wel verplicht zo een aankondiging dat er plots een snelheidsbeperking volgt?
              Dus ofwel bord verdwenen? Ofwel een bord gemist (effe niet gezien)?
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Gisteren op de A2 van Hannover naar Dortmund. Lekker lange stukken zonder limiet. Peren aan 250 en dan vanuit het niets een bord 120 en wat verderop 80. Moet je wel vol in de ankers. Werven duiden ze wel op voorhand aan, maar in dit geval zou een bordje zoals 120 in 500 meter ofzo niet misstaan.

                Op een bepaald moment wel een Belgische audi A1 1.6 TDI gezien die me vlot voorbij knalde. Proest lol. Het zal een "stage 2" zijn geweest zeker. Lolol.
                Couple questions

                Hoe rijdt dat aan 250? Wijzertje komt dan net voorbij de 260? Hoeveel toeren maakt ie? Iets minder dan 4000?



                Reed die A1 U dan voorbij aan 280 ofzo????
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

                Comment


                • Het grote ergernis topic deel VI

                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Gisteren nog eens naar zee geweest... Nu begrijp ik het. De nieuwe tendens is blijkbaar dat de eerste band voor vrachtwagens is. Vermits er op zaterdag weinig of geen vrachtwagens rijden is die band dus leeg.
                  Is makkelijk, je kan kilometerslang van deze rechtse strook gebruik maken zonder snelheid te moeten minderen, terwijl ze op het derde vak treintje rijden tussen 100 en 120.
                  Dit gedrag beperkt zich niet enkel tot België.

                  Denk dat de reden is dat veel mensen voor zichzelf de weg kiezen van de minste weerstand.

                  Voor iemand die 150 wil gaan is dat dus links.

                  Voor iemand die 110 rijdt zal dat het midden zijn (Ah ja want rechts rijden vrachtwagens en dan kunnen ze soms worden ingesloten)

                  voor iemand die dan 120-130 wil is dat ook links, die wordt dan nog af en toe voor de voeten gereden door iemand die 110 gaat op het linkse omdat die op zijn beurt iemand anders die aan 100 op het midden rijdt voorbijsteekt.

                  ondertussen zit jij daar Uw kas op te vreten want iedereen houdt het verkeer op

                  niemand gaat graag remmen vertragen voor iemand die trager is dan hem.

                  Ik heb daar alle begrip voor, zolang ze niet kwaad worden als je ze rechts voorbij gaat (wanneer dit veilig kan). Als je rechts voorbijgaat dan durven er nogal is kwaad worden.

                  Tot slot blijven velen ook links rijden omdat ze vinden ik rijd 120-130 dus niemand moet sneller want dat mag toch niet. Hier kan ik weinig begrip voor opbrengen.
                  Last edited by germinal; 21/09/2014, 16:08.
                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                  current : BMW 330D F30

                  Comment


                  • dat is het ergste vanal, die hopeloze middenvakplakkers zijn dan nog boos als je ze rechts voorbij gaat. ik begrijp dat echt niet, ze willen er zelf niet rijden dus jij mag er dan ook niet rijden? of ze kunnen wel onthouden dat rechts inhalen verboden is, maar dat rechts rijden indien je kan verplicht is vergeten ze gemakkelijkshalve?

                    Comment


                    • Het grote ergernis topic deel VI

                      Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                      dat is het ergste vanal, die hopeloze middenvakplakkers zijn dan nog boos als je ze rechts voorbij gaat. ik begrijp dat echt niet, ze willen er zelf niet rijden dus jij mag er dan ook niet rijden? of ze kunnen wel onthouden dat rechts inhalen verboden is, maar dat rechts rijden indien je kan verplicht is vergeten ze gemakkelijkshalve?
                      De nagel op de kop, al is natuurlijk wel een groot verschil tussen iemand rechts voorbij rijden en terug invoegen en langs rechts iemand inhalen en vlak voor zijn neus dan zelf op de rem moeten gaan staan omdat er voor diegene die je rechts voorbij ging en zijn voorligger maar 50 meter plaats is/was.

                      Mijn criterium is meestal, is de baan vrij voor diegene die ik rechts zou kunnen voorbijrijden.
                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                      current : BMW 330D F30

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        Couple questions

                        Hoe rijdt dat aan 250? Wijzertje komt dan net voorbij de 260? Hoeveel toeren maakt ie? Iets minder dan 4000?



                        Reed die A1 U dan voorbij aan 280 ofzo????
                        Op zomerbanden rijdt dat heel stabiel. De teller wijst dan 255 aan. Toeren niet echt op gelet, maar hij heeft nog over.

                        Over die A1 dat is een grap omdat er een kerel hier op het forum beweerde met z'n 1.6 ruim 260 te kunnen halen.

                        Comment


                        • Ipv zo belachelijk en kinderachtig over te doen zouder mss beter eens met meerijden.

                          en mss ook eens leren lezen, want hij zou u dan niet voorbijsteken aangezien de TELLERSNELHEID (das de snelheid die op het dashboard komt en niet reeel is, mss dage het zo wel snapt ) ook 255-256 aanduid.
                          Last edited by kefkie; 21/09/2014, 18:18.
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Ipv zo belachelijk en kinderachtig over te doen zouder mss beter eens met meerijden.

                            en mss ook eens leren lezen, want hij zou u dan niet voorbijsteken aangezien de TELLERSNELHEID (das de snelheid die op het dashboard komt en niet reeel is, mss dage het zo wel snapt ) ook 255-256 aanduid.
                            Laat da gewoon passeren man. Ze geloven het toch niet. Steek daar uw tijd niet in. Ook al klopt het volledig en zijn/waren er bewijzen van die tellersnelheid.

                            Comment


                            • Oei het 260 km/u Poloke is er weer.....

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                De nagel op de kop, al is natuurlijk wel een groot verschil tussen iemand rechts voorbij rijden en terug invoegen en langs rechts iemand inhalen en vlak voor zijn neus dan zelf op de rem moeten gaan staan omdat er voor diegene die je rechts voorbij ging en zijn voorligger maar 50 meter plaats is/was.

                                Mijn criterium is meestal, is de baan vrij voor diegene die ik rechts zou kunnen voorbijrijden.
                                Heb wel nog nooit gehad dat er ene kwaad was omdat ik rechts passeerde. Maar gisteren moest ik dus van het eerste naar het derde vak omdat er dus enen met een heel klein autooken 90 a 100 reed op de tweede band, zonder dat er rechts iets te zien was. Maar ik rij me klem omdat er op het derde vak een snellere wagen afkwam. Boos, ik trek mijn lichten op die middenvakrijder. Hij ziet me in de spiegel en reageert niet. Als ik hem daarna voorbij geraak begint hij op mij te pinken. Ben uitdrukkelijk naar het eerste vak gereden maar kerel bleef gewoon rijden.
                                Als zo iemand er voor zorgt dat je je klem rijdt, daar wordt je wel geirriteerd van. Resultaat was dat ik op een meter van zijn auto ging rijden voor ik hem over ging. Hopelijk vond hij dat intimiderend, een lompe Espace vlak achter zijn kont. Politie zou hier eindelijk eens moeten tegen op treden en misschien eens een campagne starten zodat ze beseffen dat dit niet kan. Die zorgen ervoor dat je opeenhopingen krijgt op de snelweg, waar anders het verkeer vele vlotter verloopt. Is zo'n beetje hetzelfde resultaat als wanneer 2 vrachtwagens mekaar gedurende enkele kilometers voorbij gaan. Het verkeer hoopt zich dan ook op. (off topic, mogen vrachtwagens elkaar voorbij gaan bij regen?)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Heb wel nog nooit gehad dat er ene kwaad was omdat ik rechts passeerde. Maar gisteren moest ik dus van het eerste naar het derde vak omdat er dus enen met een heel klein autooken 90 a 100 reed op de tweede band, zonder dat er rechts iets te zien was. Maar ik rij me klem omdat er op het derde vak een snellere wagen afkwam. Boos, ik trek mijn lichten op die middenvakrijder. Hij ziet me in de spiegel en reageert niet. Als ik hem daarna voorbij geraak begint hij op mij te pinken. Ben uitdrukkelijk naar het eerste vak gereden maar kerel bleef gewoon rijden.
                                  Als zo iemand er voor zorgt dat je je klem rijdt, daar wordt je wel geirriteerd van. Resultaat was dat ik op een meter van zijn auto ging rijden voor ik hem over ging. Hopelijk vond hij dat intimiderend, een lompe Espace vlak achter zijn kont. Politie zou hier eindelijk eens moeten tegen op treden en misschien eens een campagne starten zodat ze beseffen dat dit niet kan. Die zorgen ervoor dat je opeenhopingen krijgt op de snelweg, waar anders het verkeer vele vlotter verloopt. Is zo'n beetje hetzelfde resultaat als wanneer 2 vrachtwagens mekaar gedurende enkele kilometers voorbij gaan. Het verkeer hoopt zich dan ook op. (off topic, mogen vrachtwagens elkaar voorbij gaan bij regen?)
                                  Jij zou een BMW logo op je espace moeten kleven

                                  Comment


                                  • Ik zal voor mijn volgende wagen eens bij BMW gaan kijken. Misschien hebben ze tegen dan ook een monovolume. Zou wel kunnen want ik las overlaatst iets van een kleine monovolume als ik me niet vergis. Nu val ik uit de toon lol...

                                    Comment


                                    • Dat is de BMW 2 active tourer, mijn beste.

                                      Comment


                                      • blah deze namiddag int naar huis rijden weer zo'n brit in een oude bmw 5 zonder CC, ik haal die in, geeft die gas bij, ik ga er terug achter laat die weer zijn gas los, duw ik dan door en ga hem voorbij, komt die mij wel niet inhalen om dan weeral trager te rijden... en zo een half uur lang. ze zijn dan verwonderd da een mens plots zijn pedaal tot tegen de bodem duwt
                                        lets have some more member berries

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          Ipv zo belachelijk en kinderachtig over te doen zouder mss beter eens met meerijden.

                                          en mss ook eens leren lezen, want hij zou u dan niet voorbijsteken aangezien de TELLERSNELHEID (das de snelheid die op het dashboard komt en niet reeel is, mss dage het zo wel snapt ) ook 255-256 aanduid.
                                          Bij int3x0r is de reële snelheid van 255 op de teller 250 op gps.

                                          @int3x0r als hij op 140 nog geen 2000 toeren doet en 70 nog geen 1000 dan zou 280 4000 toeren moeten zijn.

                                          Als je in Duitsland bent, kijk er eens naar aub en ook hoeveel koppel/vermogen hij dan gebruikt? Dat zou misschien een bottle-Neck kunnen zijn, maar anderzijds zou 280 dus zeker mogelijk moeten zijn?
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

                                          Comment

                                          Working...
                                          X