Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Iemand dat zwerfvuil al gezien op de afrit Expo in Strombeek-Bever op de Brusselse ring?
    +100 vuilzakjes
    Op sommige plaatsen kan het echt erg zijn, sinds ik dat werk doe valt het mij ook veel meer op.
    Wij doen de gewestwegen rond Hasselt, gemiddeld 1 keer per maand en iedere keer ligt het weer vol.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      t spelleke begint ook weer voor de fietsers. t is donker smorgen tussen 6 en 7, lichte regen in bevekom, en zowat ALLE tegenliggers rijden met groot licht aan. ook al is er straatverlichting in opvelp. er is daar dan ook nog een stukje die opengebroken ligt, waardoor de tegenliggers op mijn vak komen. de grootlichten recht in mijn gezicht, ik zie dus NIKS meer.
      ze mogen die regel van china hier ook invoeren waarbij grootlichtrijders 5min voor hun auto moeten zitten naar de grootlichten staren.
      t ergste vanal, het grote deel dat daarna zijn grootlichten afzette, toen ik als een gek zat teken te doen, had een defecte koplamp.
      t wordt weer tijd voor men superfelle ledlamp op men fietsstuur te monteren. de versie die ik kan verdraaien naar tegenliggers hun ogen
      Heb ik ook nog gedaan. Heb zo'n megafel led licht dat ik altijd mooi naar beneden richt. Als auto/tegenligger zie je duidelijk dat ik er rij. En toch doet 75% z'n grootlicht nie uit. Tot ik even m'n lichtje op en neer zwaai.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

      Comment


      • Ik heb me ook zo'n sterk licht besteld. Niet om mee te zwaaien maar om langs de Dender te rijden in het donker. Beetje gevaarlijk zonder goed licht, k ga er nog eens insukkelen lol.

        Comment


        • Mensen die direct naar het linkervak op de autostrade gaan als ze er op komen gereden, zeker op dit uur, als ne mens al eens aan deftige snelheid daar al durft te vertoeven.
          Last edited by Seth; 24/09/2014, 07:23.
          2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

          Comment


          • Blijkbaar telt het inhaalverbod voor vrachtwagens op snelwegen als de E34 helemaal niet meer.

            Comment


            • Geeft een onbemande camera altijd een flits?
              Deze morgen om 6u te snel langs de onbemande in Zoutleeuw, de tijdelijke lichten aan de werken stonden nog op groen en wilde die halen... 80/u langs de camera van 50. Geen flits.

              Natuurlijk de coyote opstaan en net vandaag vergeten de luidsprekers in de helm op te zetten. Verdoemme toch.

              Comment


              • Vrees zelfs dat't richting de 100 gaat in bebouwde kom. Mooi te zien op't filmpje, 10m voor de camera rij ik nog 65. Dan zie ik de lichten en trek op, net langs de camera en 10m voorbij de camera rij ik 98. Vrees dat ik een tijdje met de trein zal mogen gaan werken.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                  Vrees zelfs dat't richting de 100 gaat in bebouwde kom. Mooi te zien op't filmpje, 10m voor de camera rij ik nog 65. Dan zie ik de lichten en trek op, net langs de camera en 10m voorbij de camera rij ik 98. Vrees dat ik een tijdje met de trein zal mogen gaan werken.
                  Ik ga je geen valse hoop geven, maar een onbemande camera geeft wel een serieuze flits. Dat zal je in het donker normaal wel gezien moeten hebben.

                  Comment


                  • Tja, ik dacht dat er ook van die infraroodcameras bestaan. Deze staat in de bebouwde kom dus ik vermoed dat voor de mensen hun nachtrust wel eens geen flits gebruikt wordt.
                    Stoemerik, versnellen net langs ne camera waar ge elke dag langskomt.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Ik ga je geen valse hoop geven, maar een onbemande camera geeft wel een serieuze flits. Dat zal je in het donker normaal wel gezien moeten hebben.
                      gister laat rond Parijs in tunnel flits, ja reed iets te snel, maar flits kwam gelijk van voor? dus veronderstel reflectie v m'n achteruitkijkspiegel ofwel voor m'n tegenligger bestemd?!

                      daarvoor anders goed opgelet dat k pauze inlaste bij tankstation tss de péage controlepunten, om m'n gemiddelde wat te doen zakken!

                      Comment


                      • In sommige landen flitsen ze sowieso vanvoor, Duitsland zeker. Frankrijk weet ik niet.
                        Heb daar volgens mij nog nooit een lichtflits gezien dus ik denk niet dat die normaal flitst. Zou eens aan de buren moeten gaan vragen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Ma... gaat dienen nu echt 260 per uur?

                          Yap

                          Comment


                          • ik reed een week of 2 geleden binnendoor van ronse naar ath en in zo een bebouwde kom deel (waar men teller 55km/h aanduide) toch een flits lang voor gezien. er waren geen tegenliggers, dus moet wel voor mij zijn geweest. vast paal die aan de linkerkant stond en recht neer mij TOE gericht.

                            van de morgen was het weer ambras op de trein. ik zit altijd in de laatste wagon en daar stapt om 4h55 ongeveer 2-3 man op. deze morgen stond daar ook een groep "buitenlanders" (geen idee of het op papier ook belgen waren). t is een dubbeldekkertrein en ik zit onderaan. de bende (10-15man) ging boven zitten. na 5min controleur die passeerde langs onderen en toen die doorgelopen was, kwamen van de andere kant ineens die hele groep beneden zitten (met het nodige kabaal ook. ik slaap niet op de trein, maar anderen wel). nog geen 5min later passeerd de controleur (vrouw) nog eens en gaat direct naar die groep. hoor die in het nederlands, in het frans, ... de tickets vragen. mannen praten verder door in een onbekende taal voor mij. hoor nog wat geruchten van politie en de controleur stapt door, en sluit de middendeur tussen de 2wagons af.
                            in brussel zuid stond een groepje forse mannen met van die rode truitjes (spoorwegpolitie?) de trein op te wachten. gewoon het lef hebben om met 10man op een trein te stappen en dan in groep sterk blijven staan en geen ticket aankopen of paspoort willen afgeven. wel makkelijk zo met een groep tegen 1 controleur. mogen ze toch eens een pak harder tegen gaan optreden.

                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Ma... gaat dienen nu echt 260 per uur?
                            afhankelijk van de weg misschien? op de E411 heb ik met mijn opel ascona 1.6SV toch ook dik over de 200 op de teller gekregen. goed bergaf en reed al 10km ofzo op maximale snelheid voor ik de bergaf begon.
                            Last edited by ; 24/09/2014, 11:28.

                            Comment


                            • Als ik het goed begrijp heeft die auto 175 pk, net evenveel als ik heb. Maar ik haal maar 205 met dat vermogen (op vlakke baan, nooit geprobeerd wat er in bergaf gebeurt.)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                ik reed een week of 2 geleden binnendoor van ronse naar ath en in zo een bebouwde kom deel (waar men teller 55km/h aanduide) toch een flits lang voor gezien. er waren geen tegenliggers, dus moet wel voor mij zijn geweest. vast paal die aan de linkerkant stond en recht neer mij TOE gericht.
                                Klopt ,flits ook langsvoor,en andere richting staat er ook dezelfde

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Als ik het goed begrijp heeft die auto 175 pk, net evenveel als ik heb. Maar ik haal maar 205 met dat vermogen (op vlakke baan, nooit geprobeerd wat er in bergaf gebeurt.)
                                  veel, en al helemaal als er geen tegenwind is. jaartje terug zo naar gent gereden met de golf, wind tegen, vlakke baan. kreeg die niet boven de 125km/h. onder normale omstandigheden is 140-145 echt niet moeilijk te halen, en met een stukske bergaf erbij ga ik boven de 160 (met 55pk)

                                  aerodynamica speelt ook nog mee. men capri haalt met zijn 100-120pk al vlot 200km/h op vlakke baan (990kg normaal leggewicht, bij mij was het interieur gestript, redelijke lage auto)

                                  Comment


                                  • Iemand een idee of ge aan zo'ne camera kunt zien of ie zou flitsen of niet? Als't gene infrarode is moet ik nog geen treinabo gaan kopen.

                                    Comment


                                    • yep. juist achter u stuur staat zo een rond ding met een hoop getallekes en een naald. als dat getalleke hoger is dan die ronde borden aan de zijkant van de straat, dan zou de camera flitsen

                                      er bestaan zoveel cameras dat je dat niet meer kan. diegene met radar zou je een toestel in de auto kunnen steken die dat signaal ook 'ziet' en u dan waarschuwd (die piep ... ... ... piep ... ... piep ... piep piep).
                                      je hebt cameras die met een lus in de straat werken dmv een metaaldetector. de eerste ziet u passeren, de 2de lus ook. de tijd dat je er over deed om van de eerste tot de 2de te rijden is u snelheid. die kunt ge dus niet detecteren, alleen gij kunt ze zien.
                                      nu zouden er ook al laser detectoren zijn. laserlicht kan zichtbaar of onzichtbaar zijn
                                      en wie weet wat gaan ze nog uitvinden. zoals trajectcontrole (elke auto die passeerd wordt gefotografeerd en digitaal uw nr plaat uit gefilterd. x km verder staat er nog ene die nog eens u plaat eruit haalt. de tijd tussen die 2punten wordt gebruikt om u 'gemiddelde' snelheid te berekenen. persoonlijk een veel beter systeem. als je dan eens 130 rijd als je ene snel dubbelt, hoef je geen schrik te hebben dat er misschien op die lokatie een flitser staat. als je daarna weer 119 rijd is er niks aan de hand
                                      Last edited by ; 24/09/2014, 13:30.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                        Iemand een idee of ge aan zo'ne camera kunt zien of ie zou flitsen of niet? Als't gene infrarode is moet ik nog geen treinabo gaan kopen.
                                        Rij er eens ne keer voorbij met den auto van uw vrouw aan 140. Als 't niet flitst is 't in orde

                                        Comment


                                        • Heb ik nog gedacht. Als ik morgenvroeg eens tegen 60 zou voorbijrijden . Maar 50€ extra is een beetje zot, zal gewoon op de blaren moeten zitten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X