Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Die met zijne Renault rijdt dan ook met een halve camionette.
    Mijn papa zijne jeep haalde ook maar 199, logisch ook wel, veel wind en niet echt aerodynamisch.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Stock A1 105pk -> 210 op TELLER

      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


      Nu dit eens voorstellen met 70pk meer
      en dit geeft audi op voor die wagen
      10,7 sec.
      190 km/u
      veel te optimistische tellers zeker van die wagentjes?
      lets have some more member berries

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Die met zijne Renault rijdt dan ook met een halve camionette.
        Mijn papa zijne jeep haalde ook maar 199, logisch ook wel, veel wind en niet echt aerodynamisch.
        Tja daar houden ze hier geen rekening mee heb ik al gemerkt dus verlaag ik mij maar tot dat niveau en doe rustig mee
        BMW X5 45e

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          en dit geeft audi op voor die wagen
          10,7 sec.
          190 km/u
          veel te optimistische tellers zeker van die wagentjes?
          Het is dan ook op teller he, niemand spreekt over GPS waarden.
          Feit is wel dat ik het beu begin te worden om afgestempeld te worden als een leugenaar, ik weet wat ik gezien heb en sorry voor de non believers maar ik win niks met dit te zeggen.

          vroeger zouden ze hier opt forum zeggen: Waauw, zalig dat dit mogelijk is, mogen we eens komen kijken? meerijden?

          Nee, alleen wordt er nu op de man gespeeld en alleen maar afgebroken, dit heeft hier niks meer met passie te maken... eigen aan de verzuurde maatschappij? Mss wel, alleen jammer voor wat vroeger een of zo tof forum was.

          My 2 cents

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            256 teller is geen 256 reëel

            Is da nu zo moeilijk te snappen??

            Een megane rs gaat 250 en harder reëel

            Ik weet wel wie of wat ik naar huis kan rijden
            Zeer respectabel en bewonderenswaardig dat u zich heeft aangesloten bij de Responsable Young Drivers en de mensen na een avondje uit gratis naar huis rijdt.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Kan nie!!! Die me zijne renault haalt da maar net met 170pk!
              Ja, maar diene met zijn Renault heeft het niet meer nodig om te overdrijven. Als ik zou denken dat topsnelheid mijn visitekaartje is, dan zou 'k mij voor 40k iets anders gekocht hebben. Maar er komt een moment in uw leven dat grote praat niet belangrijk meer is. Mijnen auto is niet mijn grootste bezit, ik zou met andere zaken kunnen uitpakken als ik imago wil...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                Een megane rs gaat 250 en harder reëel
                Hoe snel een Megane RS gaat, zal jij me toch niet vertellen? Teller Megane RS wijkt 4 per uur af op gps.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Mijnen auto is niet mijn grootste bezit, ik zou met andere zaken kunnen uitpakken als ik imago wil...

                  Met respect ook niet...

                  Comment


                  • Kan iemand eens zeggen hoeveel vermogen je nodig hebt om de luchtweerstand te overwinnen, bij respectievelijk 150-200-250-300-350 km/u ?

                    Ik weet dat ik voor 120 amper 30-40pk nodig het en 50 Nm ( volgens grafiekje in de auto)

                    volgende keer dat ik op de baan ben zal ik het even testen bij 180 km/u.


                    Mijn wagen doet exact 147 km/u bij 2000 toeren en 75 bij 1000 toeren. Dus het is ongeveer een verdubbeling per 1000 toeren.

                    Met andere woorden tussen de 4000 en 4500 toeren zou die 320 moeten kunnen lopen, of ben ik nu gewoon aan het dromen??
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • Ik denk dat deze discussie meer indruk maakt in het tuningtopic...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Met respect ook niet...
                        Voor wie moet ik respect hebben? Voor mensen die ik niet ken en die me nog niets bewezen hebben, kan ik toch geen respect opbrengen?
                        Moest je nu zeggen beleefdheid dan ben ik akkoord.

                        Comment


                        • Zal dan aan mijn opvoeding liggen waar ik geleerd heb om voor iedereen respect te hebben, ook voor de gene die ik niet ken.
                          Eigen principes.

                          Nu ja, ik ga dit topic links laten liggen, hier is niks te bereiken.

                          Comment


                          • Neeje man, dat moet ge afleren om voor iedereen respect te hebben. Daar ben je fout in... Respect moet verdiend worden. Seffens krijgde nog respect voor de politiekers lol.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                              Zijn er verschillende die zich er serieus aan mispaken, peizen da stom poloke gaan we is op zijn plaats zetten. A4 2.0tdi 140pk rij ik echt gewoon kwijt. Natuurlijk een a4 weegt meer dan een polo maar was wel zot hoe hard ik er weg van reed. Zijn op et forum al verschillende die op een rondrit ook goed van de polo verschoten.
                              Kan ik bevestigen.
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Hoe heb jij ooit een 330d kunnen betalen met zo'n kinderachtig karakter
                                Blijkbaar kan ik er in real life wel wat tegenover zetten. Ga je echt persoonlijk mensen beginnen beledigen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Het is dan ook op teller he, niemand spreekt over GPS waarden.
                                  Feit is wel dat ik het beu begin te worden om afgestempeld te worden als een leugenaar, ik weet wat ik gezien heb en sorry voor de non believers maar ik win niks met dit te zeggen.
                                  jij kan dat misschien gezien hebben op de teller, maar klopte die? ik ken niet veel autos die standaard al een 260km/h teller hebben steken, dus waarschijnlijk werd de teller al vervangen? verlaagde auto en andere bandenmaat? allemaal beinvloeden deze de tellerweergave.
                                  stel dat de teller 10% afwijkt, dan mag er al 26km/h af en zit de auto op 234km/h nog een heftige prestatie maar zeker haalbaar als lokatie en weer meezitten. 234km/h haalt een scirocco 2.0tfsi van VW van fabriek al.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                  Kan iemand eens zeggen hoeveel vermogen je nodig hebt om de luchtweerstand te overwinnen, bij respectievelijk 150-200-250-300-350 km/u ?

                                  Ik weet dat ik voor 120 amper 30-40pk nodig het en 50 Nm ( volgens grafiekje in de auto)
                                  Mijn wagen doet exact 147 km/u bij 2000 toeren en 75 bij 1000 toeren. Dus het is ongeveer een verdubbeling per 1000 toeren.
                                  Met andere woorden tussen de 4000 en 4500 toeren zou die 320 moeten kunnen lopen, of ben ik nu gewoon aan het dromen??
                                  hangt van de aerodynamica af. een lage wagen met 60pk haalt met gemak 160km/h, een hogere of zwaardere wagen niet.
                                  als voorbeeld mijn golf 1.6D kan de 160km/h aantikken. een vw T3 met diezelfde 1.6D motor erin haalt slechts 105km/h. de t3 is dan meer uitgerust met de TD of de 1.7D motor

                                  nog een voorbeeld een capri 2.8 met 160pk haalde 210km/H, diezelfde capri met een turbo erop heeft 205pk en haald 225km/h. 45pk meer om 15km/h sneller te geraken. zelfde aerodynamica, zelfde gewicht, zelfde versnellingsbak ...
                                  een gewone personenwagen met een 100pk moet toch richting 180-200km/h geraken. om van 200 naar 220km/h te geraken heb je een pak meer vermogen nodig en dat gaat nog feller omhoog als je sneller wil.
                                  om boven de 250km/H te geraken heb je al meer dan 300pk nodig in gewone wagens, of een verdomd goed aerodynamische wagen (bv porsches, ferarris,... die komen daar al met misschien 250pk).

                                  hier anders een leuk lijstje: http://www.autosnout.com/Car-Top-Speed-List.php

                                  voor jouw auto nu zelf, die heeft zijn maximale koppel ongeveer bij 2000rpm. op 4000rpm haalt die dat koppel allang niet meer. je kan dus doortrekken tot een 3000rpm en dan houd die er wel mee op. het motorvermogen neemt af terwijl de luchtweerstand fel stijgt. bouw je nu een motor die op lage toeren weinig presteerd, maar zijn maximale vermogen op hogere toeren haalt, die zal dan moeilijk aan de lichten vertrekken in een sprint, maar van 100->200 is die zo weg van u. kijk maar eens naar motos. die halen maximale vermogen zo rond de 10-12 000rpm. die halen met gemak 250km/h en die hebben dan ook nog eens een pak minder luchtweerstand en gewicht
                                  Last edited by ; 25/09/2014, 08:39.

                                  Comment


                                  • Het grote ergernis topic deel VI

                                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    jij kan dat misschien gezien hebben op de teller, maar klopte die? ik ken niet veel autos die standaard al een 260km/h teller hebben steken, dus waarschijnlijk werd de teller al vervangen? verlaagde auto en andere bandenmaat? allemaal beinvloeden deze de tellerweergave.
                                    stel dat de teller 10% afwijkt, dan mag er al 26km/h af en zit de auto op 234km/h nog een heftige prestatie maar zeker haalbaar als lokatie en weer meezitten. 234km/h haalt een scirocco 2.0tfsi van VW van fabriek al.



                                    hangt van de aerodynamica af. een lage wagen met 60pk haalt met gemak 160km/h, een hogere of zwaardere wagen niet.
                                    als voorbeeld mijn golf 1.6D kan de 160km/h aantikken. een vw T3 met diezelfde 1.6D motor erin haalt slechts 105km/h. de t3 is dan meer uitgerust met de TD of de 1.7D motor

                                    nog een voorbeeld een capri 2.8 met 160pk haalde 210km/H, diezelfde capri met een turbo erop heeft 205pk en haald 225km/h. 45pk meer om 15km/h sneller te geraken. zelfde aerodynamica, zelfde gewicht, zelfde versnellingsbak ...
                                    een gewone personenwagen met een 100pk moet toch richting 180-200km/h geraken. om van 200 naar 220km/h te geraken heb je een pak meer vermogen nodig en dat gaat nog feller omhoog als je sneller wil.
                                    om boven de 250km/H te geraken heb je al meer dan 300pk nodig in gewone wagens, of een verdomd goed aerodynamische wagen (bv porsches, ferarris,... die komen daar al met misschien 250pk).

                                    hier anders een leuk lijstje: http://www.autosnout.com/Car-Top-Speed-List.php

                                    voor jouw auto nu zelf, die heeft zijn maximale koppel ongeveer bij 2000rpm. op 4000rpm haalt die dat koppel allang niet meer. je kan dus doortrekken tot een 3000rpm en dan houd die er wel mee op. het motorvermogen neemt af terwijl de luchtweerstand fel stijgt. bouw je nu een motor die op lage toeren weinig presteerd, maar zijn maximale vermogen op hogere toeren haalt, die zal dan moeilijk aan de lichten vertrekken in een sprint, maar van 100->200 is die zo weg van u. kijk maar eens naar motos. die halen maximale vermogen zo rond de 10-12 000rpm. die halen met gemak 250km/h en die hebben dan ook nog eens een pak minder luchtweerstand en gewicht
                                    Allee toch ene dat het snapt over het verschil van tellersnelheid en reële snelheid.

                                    Was trouwens de digitale teller want de wijzerteller is 240 of 250 dachtek
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Blijkbaar kan ik er in real life wel wat tegenover zetten. Ga je echt persoonlijk mensen beginnen beledigen?
                                      Als ge dat al beledigen noemt
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                        Kan ik bevestigen.
                                        Da kan nie! Zot! Toch niet door een poloke ?!?
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                          jij kan dat misschien gezien hebben op de teller, maar klopte die? ik ken niet veel autos die standaard al een 260km/h teller hebben steken, dus waarschijnlijk werd de teller al vervangen? verlaagde auto en andere bandenmaat? allemaal beinvloeden deze de tellerweergave.
                                          stel dat de teller 10% afwijkt, dan mag er al 26km/h af en zit de auto op 234km/h nog een heftige prestatie maar zeker haalbaar als lokatie en weer meezitten. 234km/h haalt een scirocco 2.0tfsi van VW van fabriek al.



                                          hangt van de aerodynamica af. een lage wagen met 60pk haalt met gemak 160km/h, een hogere of zwaardere wagen niet.
                                          als voorbeeld mijn golf 1.6D kan de 160km/h aantikken. een vw T3 met diezelfde 1.6D motor erin haalt slechts 105km/h. de t3 is dan meer uitgerust met de TD of de 1.7D motor

                                          nog een voorbeeld een capri 2.8 met 160pk haalde 210km/H, diezelfde capri met een turbo erop heeft 205pk en haald 225km/h. 45pk meer om 15km/h sneller te geraken. zelfde aerodynamica, zelfde gewicht, zelfde versnellingsbak ...
                                          een gewone personenwagen met een 100pk moet toch richting 180-200km/h geraken. om van 200 naar 220km/h te geraken heb je een pak meer vermogen nodig en dat gaat nog feller omhoog als je sneller wil.
                                          om boven de 250km/H te geraken heb je al meer dan 300pk nodig in gewone wagens, of een verdomd goed aerodynamische wagen (bv porsches, ferarris,... die komen daar al met misschien 250pk).

                                          hier anders een leuk lijstje: http://www.autosnout.com/Car-Top-Speed-List.php

                                          voor jouw auto nu zelf, die heeft zijn maximale koppel ongeveer bij 2000rpm. op 4000rpm haalt die dat koppel allang niet meer. je kan dus doortrekken tot een 3000rpm en dan houd die er wel mee op. het motorvermogen neemt af terwijl de luchtweerstand fel stijgt. bouw je nu een motor die op lage toeren weinig presteerd, maar zijn maximale vermogen op hogere toeren haalt, die zal dan moeilijk aan de lichten vertrekken in een sprint, maar van 100->200 is die zo weg van u. kijk maar eens naar motos. die halen maximale vermogen zo rond de 10-12 000rpm. die halen met gemak 250km/h en die hebben dan ook nog eens een pak minder luchtweerstand en gewicht
                                          Informatieve post, hoe doet me denken van de Veyron waar ze 200pk bijstaken om 20 km/u sneller te gaan.
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

                                          Comment

                                          Working...
                                          X