Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Was dat ook al aan het denken, want 200 per uur met slechts 500 toeren
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ergernis: mensen die een STOP-bord negeren, denken voorrang te hebben op mij (als ik op een voorrangsweg rijd) en bovendien nog eens claxoneren alsof ik een gevaarlijke zot ben.
Situatie is dus een hoofdweg die 90° draait en ook zo wordt aangegeven door een verkeersbord. De zijweg heeft sinds enkele maanden ook een duidelijke stopstreep gekregen, dus dat STOP-bord missen is echt moeilijk tenzij je blind bent.
Iedereen vind het blijkbaar ook normaal om te pinken wanneer ze de hoofdweg volgen en NIET te pinken om die te verlaten (ik pink voor de veiligheid in beide gevallen). HATELIJK!
Had onlangs ook eens voorrang van rechts en de vrouw die kwam aanrijden, maakte helemaal geen aanstalten om mij voorrang te geven. Ben dus langzaam verder blijven rijden half de weg op terwijl zij duidelijk hysterisch begon te doen naar mij toen ze moest stoppen. Ben haar keihard blijven aankijken toen ik m'n voorrang nam, terwijl ik met m'n duim over m'n keel ging.
Had onlangs ook eens voorrang van rechts en de vrouw die kwam aanrijden, maakte helemaal geen aanstalten om mij voorrang te geven. Ben dus langzaam verder blijven rijden half de weg op terwijl zij duidelijk hysterisch begon te doen naar mij toen ze moest stoppen. Ben haar keihard blijven aankijken toen ik m'n voorrang nam, terwijl ik met m'n duim over m'n keel ging.
Was dat er een beetje over? Moet ik hulp zoeken?
Nee, maar misschien heb je kans op een nieuwe job bij IS?
idd een nul vergeten hier. k zat met een tablet op het forum en die blijft maar verspringen van regel als ik aan het typen ben (zit nu op een pc, maar wel een qwerty mac... als het onleesbaar is a=q w=z m=; )
in gent ook eens meegemaakt met een voorrang van hoofdbaan. ik reed op de grote baan, uit de zijstraat komt een auto, stopt, ziet mij aankomen en rijd voor mijn neus de baan over. t ergste van al: diene erachter reed ook gewoon door zonder stoppen op kijken.
stoppen kon ik niet meer, dus reed ook gewoon door en verwachte mij aan de klop. smijt diene van rechts alles toe en zit kweetnie hoe erg naar mij zotte tekens te doen.
op diene moment wilt ge toch gewoon uitstappen en die gasten een paar keer met hunnen kop tegen hun stuur aankloppen
Buschauffeurs van de lijn moeten niet denken dat de wereld stopt met draaien als ze terug de weg opgaan.
Elke weekdag zit ik wel eens achter een bus en als ik kan rem ik ook af om die er op te laten rijden. Maar ze moeten niet denken dat 1 sec na de pinker op te zetten en ik op nog geen 50 meter van die bus ben zomaar plaats op te eisen.
Heb hem dat de volgende stop ook duidelijk gemaakt.
Ja, en dat schijnen de meeste van de chauffeurs niet te snappen dat ze enkel binnen de bebouwde kom voorrang hebben.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Het was inderdaad niet in bebouwde kom maar op een drukke baan. Ik kan wel begrijpen dat het frustrerend is voor de chauffeurs om dan er niet tussen gelaten te worden, maar een paar seconden geduld mag wel.
dat die bussen voorrang hebben, is voor mij geen probleem. Maar gelijktijdig de pinker opzetten en de straat oprijden, is wel wat teveel van het goede.
Het was inderdaad niet in bebouwde kom maar op een drukke baan. Ik kan wel begrijpen dat het frustrerend is voor de chauffeurs om dan er niet tussen gelaten te worden, maar een paar seconden geduld mag wel.
Dan zwijg ik . Buiten de bebouwde kom moeten ze maar wachten
Hij wilt de reputatie van de BMW rijder hoog houden he
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Nou, nee. Auto's die vanaf 1 januari 2015 gemaakt worden, moeten ook achterlichten gaan voeren bij DRL. Maar op alles wat tussen 2011 en 2015 gemaakt is blijft DRL zonder achterlicht gewoon toegestaan.
Snap het voordeel van brandende achterlichten niet echt. Het contrast met de remlichten wordt dan kleiner. Dat ze dan vele beter een lichtsensor verplichten zodat bij duisternis of vallende duisternis iedereen met lichten rijdt en deze laten werken in combinatie met de regensensor zodat bij hevige regen de lichten ook branden... En dan enkel nog een mistsensor uitvinden zodat er bij mist daadwerkelijk met mistlichten gereden wordt en die zich uitschakelen als er geen mist is. Zal wellicht nog komen nu allerhande camera's en radars in gebruik raken.
Comment