Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herinschrijving met verlopen keuring? Of keuring zonder nummerplaat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Herinschrijving met verlopen keuring? Of keuring zonder nummerplaat?

Ik krijg maar geen antwoord op mijn vraag die al sedert 30 april bij DIV ligt
    Ik vertrek voor een jaar naar het buitenland en wens mijn verzekering en verkeersbelasting tijdens deze periode niet te betalen.
    Men zegt mij dat de enige oplossing er in bestaat om mijn nummerplaat terug te sturen en zo mijn inschrijving te laten schrappen.
    Er stelt zich echter een probleem bij mijn terugkomst. Ik kan de wagen niet opnieuw laten inschrijven zonder keuringsbewijs en ik kan de wagen niet laten keuren zonder nummerplaat.
    Is dit correct?
    Is er een oplossing voor dit probleem?

Oorspronkelijk geplaatst door walterclaes Bekijk Berichten
    Ik krijg maar geen antwoord op mijn vraag die al sedert 30 april bij DIV ligt
    Ik vertrek voor een jaar naar het buitenland en wens mijn verzekering en verkeersbelasting tijdens deze periode niet te betalen.
    Men zegt mij dat de enige oplossing er in bestaat om mijn nummerplaat terug te sturen en zo mijn inschrijving te laten schrappen.
    Er stelt zich echter een probleem bij mijn terugkomst. Ik kan de wagen niet opnieuw laten inschrijven zonder keuringsbewijs en ik kan de wagen niet laten keuren zonder nummerplaat.
    Is dit correct?
    Is er een oplossing voor dit probleem?
    Uw verzekeraar kan uw wagen terug inschrijven, je krijgt een nieuwe nummerplaat en je gaat nadien naar de gewone keuring Voor deze procedure moet u wel eens naar een DIV-antenne (met de papieren die u van uw verzekeraar gaat krijgen - ingevuld inschrijvingsformulier + uw huidige inschrijvingsbewijs) , via de post gaat het ook maar zal het langer duren. Als je zelf tot bij een DIV-kantoor gaat heb je 's anderendaags uw nieuwe nummerplaat en ben je aan het rijden.

Deze procedure noemt: herinschrijving op naam van titularis. Je moet ook niet opnieuw BIV betalen.

Comment

Bedankt voor uw antwoord Tigra.
      Het is dus veel eenvoudiger dan ik dacht. Ik was er vast van overtuigd dat een inschrijving van een gebruikt voertuig slechts mogelijk was met een geldig keuringsbewijs.
      Het blijft wel wat raar dat ik de eerste dag(en) zal rondrijden zonder keuringsbewijs...

Comment

Maar je mag dan enkel van bij je thuis naar de garage of keuringstation rijden en terug.

Mij hebben ze altijd gezegd : rijden zonder keuringsbewijs = rijden zonder verzekering.
        En als ge dan komt ... hopelijk niet natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
          Maar je mag dan enkel van bij je thuis naar de garage of keuringstation rijden en terug.

Mij hebben ze altijd gezegd : rijden zonder keuringsbewijs = rijden zonder verzekering.
          En als ge dan komt ... hopelijk niet natuurlijk.
          neen, klopt niet je kan voor alles een keuring krijgen
          als je met vervallen keuring op weg bent naar keuring met een goede verzekering
          en je zou een ongeluk hebben met als reden een "zwaar" technisch gebrek aan wagen dan ben je wel de klos, maar dat doe je volgens mij ook niet

je mag met een "nieuwe" oldtimer (eerste keer inschrijven op je naam) naar de keuring rijden met verzekering voor deze + nr-plaat van je EIGEN daily !

Comment

Ik heb dezelfde vraag, maar dan met behoud van de nummerplaat.. Wil een uitgeschreven auto waarvan de keuring verlopen is terug inschrijven en keuren. Naar de keuring en daar een inschrijvingsformulier vragen + laten keuren, en dan met dat inschrijvingsformulier naar de verzekering?

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Volgens mij kan je gewoon inschrijven op papier. Dus gewoon een formulier vragen bij de verzekering en naar DIV of opsturen. "Herinschrijving op naam van titularis" vermelden en dan naar de keuring gaan.
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Volledige uitleg staat hier.

Comment

Working...