Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biv voor 2014 berekenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Biv voor 2014 berekenen

    Voor wie eens de BIV wil berekenen voor 2014 heb ik volgende gemaakt

    In excel komt dat op volgende formule neer=>

    =(((((297*1+9)/250)^6)*4500)+379)*0,1)
    €1422,31 Tov van €976 dit jaar.

    Waarbij:
    *297 staat voor de CO2 uitstoot.
    *1 standaardgetal enkel bij LPG wordt dit 0,88.
    *9 staat voor de toegevoegde co2 door onze overheid (in 2015 zal dit 13,5 zijn 2016 18 etc)
    *250 /6 / 4500 standaardgetallen opgelegd door de overheid.
    *379 komt uit onderstaande foto EURO1 voor een benzine.
    * 0,1 omdat de auto ouder is dan 108 maanden.



    Indien geen co2 uitstoot bekend is gaan ze uit van volgende tabel:


    Ik weet dat je een online tool hebt maar die gaat maar tot 30juni 2013
    Ik heb eens een paar wagens ingevoerd en sommigen schieten toch nog wel een 2a3000 omhoog (oudere wagens met een V8.)

    http://codex.vlaanderen.be/Portals/Codex/documenten/1021277.html

    Last edited by verbatim2; 06/10/2013, 01:51.
    Polo 6n 1.4

  • #2
    Om een concreet voorbeeld te geven.

    Audi R8 V8 09/2007 318g co2
    2013=> 7.787,97EUR
    2014=> 11446,52 => 10 000 is het maximum dat ze mogen aanrekenen.
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #3
      Hoewel uw cijfers op het eerste zicht juist lijken (ze komen uit het decreet ) vergeet u toch een paar zaken hierbij te vermelden.

      De cijfers worden jaarlijks aangepast aan de hoogte van de index (en dit op 1 juli), de eerste verhoging was er reeds in 2013 bijvb 10.000 max is nu 10281 max.

      Plus de jaarlijkse aanpassing van het CO² cijfer die befaamde x component en dit vanaf 1/1/2013 die jaarlijks 4,5gr CO² aan het "echte" CO² cijfer zal toevoegen (dus op 1/1/2014 CO² + 9gr).

      Het probleem dat je dus nu hebt met zelf een formule te maken is dat we nu niet meer beschikken over de juiste cijfers (want ze zijn aangepast aan de cijfers van de index) en dat je dus maar bij benadering kunt berekenen wat uiteindelijk op het aanslagbiljet zal staan.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

      Comment


      • #4
        Super dat wist ik niet! Ik vroeg me al af wat X was maar kon dit nergens vinden vanwaar heb je dit (raar dat ze dat niet in hun document zetten?)

        Waar heb je trouwens die 10281 vandaan? Dus dit passen ze 2* per jaar aan?
        Polo 6n 1.4

        Comment


        • #5
          De gegevens heb ik gehaald uit het decreet en dus ja er zijn twee momenten van aanpassing enerzijds 1/1 voor CO² en anderzijds 1/7 voor de index.

          Voor die 10.000 probeer eens een wagen in te voeren nieuw (op de simulatie) die duidelijk boven de 10.000 gaat en je zult zien dat het maximum nu ligt op die 10.281
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

          Comment

          Working...
          X