Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tot 7 controles op 60km snelweg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Poging tot moord precies.
    Dat onding zou er bij mij binnen de 10 minuten af liggen. Als dat volgens hetzelfde systeem werkt als vrachtwagenbegrenzers, hou ik zelfs nog 9 minuten over. Het is mijn privé-eigendom, er bestaan al genoeg regeltjes over hoe ik het dien te gebruiken als ik het op openbare plaatsen doe en technische restricties opleggen gaat me te ver.
    Van hogerhand wordt er al teveel gemoeid en te veel regeltjes opgelegd (niet alleen qua mobiliteit), meestal nog eens door onbekwame bureaucraten die enkel een schaarse groep blinde volgelingen hebben.
    Maar uw wagen zit al vol technische restricties, zou maar ééntje meer zijn hoor

    En nu even advokaat van de duivel spelen, waarom zou er als je op de openbare weg wilt rijden er geen Europese beperking op de maximum haalbare snelheid van een voertuig mogen zijn? (zonder mij uit te spreken welke snelheid dit dan zou mogen zijn) er zijn nu reeds overal (behalve die paar plaatsen in Duitsland, en er zijn er ook al heel wat minder dan vroeger) toch ook al maximum snelheden dat je mag rijden. Snelheid is bijvoorbeeld ook beperkt op snor- en bromfietsen, ondersteuning op electrische fietsen is ook beperkt tot 25 km/u, zoals je zelf weet is de snelheid van vrachtwagens hier beperkt tot 90 km/u,... dus de volgende logische stap is snelheid beperken van de wagens/motoren.
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

    Comment


    • #42
      Gaat niet zo eenvoudig zijn om wagens in snelheid te willen gaan begrenzen. Is zoals muziek in de wagen. Er zijn geen duidelijke regels over en je moet -in principe- op het moment zelf betrapt worden en dit met geijkte meettoestellen. Wij bouwen muziek in wagens die vlot over de 140-150 dB spelen. Dat mag maar je mag het niet op de openbare weg gebruiken. Of toch niet op dat geluidsniveau maar wel een "aanvaardbaar "geluidsniveau. Idem met wagens die +250 km/uur kunnen.

      Over die meervoudige flitscontroles kan ook weer veel gezeverd worden. Het is duidelijk dat het hier enkel dient om de kassa te spijzen. Wat doe je eraan? Cruise control op 125-130 km/uur zetten en als een blinde hond half slapend achter het stuur gaan hangen. Op duurdere wagens gaan de lichten en ruitenwissers al automatisch, heb je een automaat die je zelfs niet meer voelt schakelen, remt de wagen in een noodsituatie zelf af, ziet de wagen wanneer je in slaap dreigt te vallen, krijg je een waarschuwing als je over een witte lijn dreigt te gaan enz. Een mens wordt er zo lui van dat hij zelfs geen richtingaanwijzers meer gaat gebruiken. Gaan die veelvuldige controles invloed hebben op de verkeersveiligheid? Believers zeggen van ja en non-believers zeggen van neen. Maar het belangrijkste is dat het gaat opbrengen en dat is wat vandaag bij de politici telt. Al de rest is het mooi verpakken van hun weeral extra bepamperde wetgevingen.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
        Cruise control op 125-130 km/uur zetten en als een blinde hond half slapend achter het stuur gaan hangen.
        Neen hoor! Wat je dan wel hebt is héél véél tijd om al de "kemels" gade te slaan van andere. Mensen die hersenloos rondrijden in de hoogste "ik-vorm" zonder enige kennis van verkeersinzicht en/of wetgeving.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment

        Working...
        X