Mededeling

Collapse
No announcement yet.

invoeren nederlandse auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• invoeren nederlandse auto

Hallo, welke stappen moet ik daar voor doen? mvg Roy
    1986 Audi 90 2.2
    1990 Audi 90 2.3 USA
    1990 Audi coupé 2.3
    1991 Audi 90 2.0
    2002 Audi A4 1.9 TDI

Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3

Stap 1: open www.google.com
    Stap 2: tik in invoeren Nederlandse auto
    Stap 3: blader wat door de resultaten

Voila.
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
      Stap 1: open www.google.com
      Stap 2: tik in invoeren Nederlandse auto
      Stap 3: blader wat door de resultaten

Voila.
      Wat een vriendelijke reactie, elkaar helpen is ook te veel gevraagd...
      1986 Audi 90 2.2
      1990 Audi 90 2.3 USA
      1990 Audi coupé 2.3
      1991 Audi 90 2.0
      2002 Audi A4 1.9 TDI

Comment

Welke papieren zitten er bij die auto?
        Ga met alle papieren langs bij je keuringsstation en zij gaan u de stappen uitleggen. Eerst en vooral naar de douane, die geven u een roos formulier met hun stempel op, keuring moet dan uw auto ofwel keuren voor tweedehands, of indien niet alle papieren aanwezig homologatiekeuring. Indien gewone tweedehandskeuring zet keuring hun stempel ook op dat roze formulier en kan je er mee naar je verzekeraar, die doet de rest. Indien homologatiekeuring kan het enkele maanden aanslepen en ga je nog minstens 1x terug moeten naar de keuring ermee + papieren opvragen bij de importeur van het merk. Indien homologatie afgerond is, ook gewoon tweedehandskeuring en stempel krijgen.
        Tweedehandskeuring op buitenlands voertuig moet in principe op dealerplaten, maar hier in Ieper hebben ze me nog gekeurd met mijn Duitse transitplaten.

Wel niet vergeten er voor te zorgen dat je wagen voldoet aan de Belgische eisen, in Nederland zijn niet alle regeltjes hetzelfde als hier.

Comment

Alle Nederlandse papieren zitten erbij met stempel "uitvoer" van de rdw. Mijn broer werkt bij een Vw-audi garage dus garage platen zijn geen probleem! Thanks!
          1986 Audi 90 2.2
          1990 Audi 90 2.3 USA
          1990 Audi coupé 2.3
          1991 Audi 90 2.0
          2002 Audi A4 1.9 TDI

Comment

Heb je er ook een CVO(Certificaat van overeenstemming) bij? In NL zit dit er standaard niet bij, is niet verplicht volgens de EG normen maar de Belgische keuring wil dit wél zien.
            Is eventueel aan te vragen via de Nederlandse of Belgische importeur.

Comment

Zo deed ik het (deeltjes) met mijn mercedes:

1) Auto kopen, aankoopfactuur. De eigenaar of zelfs jij mag naar de RDW gaan in Nederland om een uitvoeringsverklaring te ontvangen. Laat de eigenaar het doen
              2) Om de wagen in België te krijgen is de beste optie maar de niet legale, nummerplaten aanhangen van je andere wagen of van een familielid, en laten verzekeren! Je bent nog wel altijd in fout, maar het risico nemen waard. Andere optie is transitplaten of laten takelen.
              3) Ga naar de douane daar moet je uw auto aangeven, je hebt de uitvoering nodig enzo. De wagen zelf moet je niet tonen.
              4) Gelijkvormigheid halen, via de hoofdzetel van het merk, Mercedes was Brussel. Doet dit niet met de keuring, dan kan dat 3 maand duren...
              4) Laten keuren, dit zal enkel met garageplaten kunnen... Dus verwacht hier weer wat geldverlies bij.
              4) DIV gaan voor inschrijving.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wauwdi Bekijk Berichten
                Wat een vriendelijke reactie, elkaar helpen is ook te veel gevraagd...
                Geef toe dat uw topic een schoolvoorbeeld is van iemand die te lui is om 10 minuten actief te zoeken en het daarom maar hier komt vragen...
                sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Zelfs met de zoekfunctie hier op het forum had ge binnen 8minuten antwoord op al uw vragen, daar zijn volgens mij al tig topics over.

Comment

Working...
                  X