Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boete uit Italië: betalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Boete uit Italië: betalen?

Hallo,

Gisteren zaten we samen met de familie en m'n nonkel vertelde dat hij vorige week een boete heeft ontvangen voor verkeerd parkeren in Italië.

De feiten slaan op hun vorige zomervakantie, bijna een jaar geleden dus.

Ik weet dat Frankrijk samenwerkt met België om er zo voor te zorgen dat de boetes effectief betaald worden, maar hoe zit dat met Italië, welk gevolg zal er worden gegeven wanneer hij z'n boete niet betaalt?

Alvast bedankt.

Olivier

Als je verkeerd kunt parkeren en gesnapt wordt, betaal dat toch gewoon. Over hoeveel EUR spreken we hier?
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Een paar jaar geleden heb ik ook een boete gekregen uit Italië omdat ik in Milaan door een straat gereden was waar je maar op bepaalde uren door mocht of zoiets. Na lang twijfelen en meningen van anderen te vragen heb ik toch maar de €110 betaald. Ik had geen goesting om ooit bij een volgend bezoek aan Italië hiermee geconfronteerd te worden.

Of Italië bepaalde overeenkomsten heeft met België ivm boetes weet ik niet.

Parkeerboete uit Kroatië heb ik echter nooit betaald, ook al ging het maar om €10.

Comment

Als hij de eerste 2-3 jaar niet meer naar Italië gaat, zou ik me daar niets van aantrekken. Het is ook niet zo dat de nummerplaat daar geseind staat, dus zelfs als hij al gaat, moet het al toevallig zijn dat ze hem stoppen en laten betalen. Ik zou dat risico eigenlijk wel nemen, zeggen dat je nooit een brief kreeg en ter plekke betalen in geval van controle ter plaatse.

Comment

Hij heeft de brief wel gekregen per aangetekende zending...

Weet niet precies over welk bedrag het gaat, minder dan 100EUR in ieder geval..

Comment

Als hij nog met diezelfde auto naar Italië gaat : betalen.
            Anders niet.
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Het is niet zijn eigen auto die geverbaliseerd werd.

Hij heeft toen een scooter gehuurd en daarmee verkeerd geparkeerd blijkbaar...

Comment

Gerust geweten of < 100 € uitsparen ? Wat een dilemma...

Sent from my iPad using Tapatalk
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik betaal niets van boetes in het buitenland. Nooit geen problemen gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    Ik betaal niets van boetes in het buitenland. Nooit geen problemen gehad.
                    Nooit geen probleem...........................das dus altijd problemen

Comment

Opletten dat de boete niet verhoogd door het niet betalen.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                        Opletten dat de boete niet verhoogd door het niet betalen.
                        Ook al word dat een miljoen ze gaan u toch niet komen halen.

Comment

Neen, dat niet. Maar wel uw voertuig afpakken als ge aan hun grens wil oversteken.
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                            Neen, dat niet. Maar wel uw voertuig afpakken als ge aan hun grens wil oversteken.
                            Ander nummerplaat aanvragen eh kost minder.

Comment

Working...
                            X