Vandaag stonden er plotseling parkeerverbod borden thv onze woning. Dit verbod gaat morgen al in. Blijkt het dus van de overbuur te zijn die verhuist. Nu vraag ik me af wat hij zou gedaan hebben indien ik op reis was en de wagens niet kon verplaatsen? Is 1 dag op voorhand wel legaal? Moet dit niet geruime tijd (14 dagen of zo?) op voorhand aangekondigd worden?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Parkeerverbodsbord plaatsen één dag op voorhand? Is dit geldig?
Collapse
X
-
Parkeerverbodsbord plaatsen één dag op voorhand? Is dit geldig?
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”Labels: Geen
-
normaal gezien is dat 24 uur op voorhand en zeker geen 14 dagen
-
Hangt inderdaad af van gemeente tot gemeente en is geregeld in het politiereglement.
Voor het zetten van dergelijke borden heb je een vergunning nodig van de politie.
Soms dien je de borden zelf te plaatsen en soms doet de politie dat zelf (of gemeentearbeider)
Bij het plaatsen van de borden worden de nummerplaten van de reeds geparkeerde wagens opgeschreven, en deze zullen nooit een boete krijgen als ze er nog staan tijdens het parkeerverbod. (ook takelen zal niet rap gebeuren)
Voor anderen is het parkeerverbod wel van toepassing.
Als je dus zeker wil zijn dat er niemand zal staan tijdens de gewenste periode dien je best de borden tijdig te plaatsen.
Comment
-
Hier ook al meegemaakt, we waren op weekend en toen we thuiskwamen waren ze overal verbodsborden omwille van een wielerwedstrijd de dag erop. Waren we een dag langer weggeweest hadden ze wss mijn vriendin haar auto gesleept. Ik heb dat toen ook eens nagevraagd en blijkbaar mag dat 24u op voorhand. De meeste gemeentes doen het wel eerder maar die gemeentearbeiders zijn niet altijd van de rapste hier, zou dat elders ook zo zijn :-) ?sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Dat is het hem juist. Indien je niet thuis bent kan je je wagen ook niet verzetten. Indien reglementair geparkeerd, mag men dan zo maar je wagen wegslepen? En wegslepen = meestal schade aan je voertuig. Hoe zit dat daar dan weer mee?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
De kosten zullen wel niet voor u zijn, maar men mag uw wagen dan wel slepen.
Hoe het zit met eventuele schade weet ik niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk BerichtenDe kosten zullen wel niet voor u zijn, maar men mag uw wagen dan wel slepen.
Hoe het zit met eventuele schade weet ik niet.
Comment
-
Toen wij destijds verhuisden, zei de politie/gemeente dat ze die borden met plezier komen zetten. maar dat ze helemaal geen rechtsgeldigheid hebben.
Als dat niet voor de gemeenteraad komt als tijdelijke verkeersmaatregel, kunnen ze niet beboeten en/of wegslepen.
Bi ons stonden ze er twee dagen voor de verhuis.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Om geen nieuw topic te openen.
Moet bij zo een tijdelijk parkeerverbod niet begin en einddatum op het bord staan (evt ook uren)?
Stond hier een bord met alleen de begindatum op en geen einddatum. Mag dat ?Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenHet lijkt mij zo dat als er geen einddatum staat dat de geldigheid van dat bord eeuwigdurend is (net zo of ze zouden een "vast" verkeersbord geplaatst hebben) of tot ze het bord weer weg halen...Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Het lijkt mij dat je teveel zoekt, het feit dat die borden er staan is genoeg om ze rechtsgeldig te maken, zie het een beetje als een weg die tijdelijk afgesloten is bij werken bijvoorbeeld die borden zijn ook tijdelijk maar er staat meestal ook geen begin en einddatum op (heel soms wel bij een bepaalde festiviteit bijvoorbeeld, of wielerwedstrijd of speelstraat.... maar meestal niet).Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenToen wij destijds verhuisden, zei de politie/gemeente dat ze die borden met plezier komen zetten. maar dat ze helemaal geen rechtsgeldigheid hebben.
Als dat niet voor de gemeenteraad komt als tijdelijke verkeersmaatregel, kunnen ze niet beboeten en/of wegslepen.
Bi ons stonden ze er twee dagen voor de verhuis.
Wij moeten tijdens de jaarlijkse kermiskoersen ook altijd wagens en aanhangers naar mijn ouders verplaatsen,kilometers verderop.
Maar tijdens de koersen staan er hier altijd wel enkele bezoekers langs de baan geparkeerd.Daar wordt niks van gezegd.Flikken genoeg die er die dagen langs rijden.
En wij als stomme onnozelaars die borden maar respecteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomasV Bekijk BerichtenHangt dat niet van het gemeentereglement af? Ik weet dat wij ze voor het werk van een week op voorhand tot een dag op voorhand plaatsen. Soms zelfs een uur op voorhand maar da's dan zonder vergunning
Ook werken ze in heel wat gemeenten met een lijst. Dus op het moment dat ge de borden gaat plaatsen, dan moet ge alle nummerplaten noteren die op dat stuk staan. Als dan de periode in gaat en er staat nog altijd één van die nummerplaten tussen, moet de aanvrager van het parkeerverbod de sleepkosten betalen, anders is het voor de overtreder. Belachelijke regel eigenlijk en super makkelijk te omzeilen door gewoon nummerplaten te verzinnen. Hoe groot moet dan de kans zijn dat er net op dat moment die verzonnen nummerplaat daar gaat staan
Edit: Beeimwee was me voor ivm dit verhaal, maar tot nu toe zijn deze wagens ook verplaatst. Ze zullen al sneller de nummerplaat opvragen en gaan aanbellen bij die mensen ipv te laten slepen.
Comment
-
Hangt er ook van af welke soort borden ze gebruiken.
Die oude plate borden, zonder rand, zijn niet meer geldig.
Het moeten borden zijn met een omgebogen rand van 2,5 cm.
Plakt men de datum op het ronde bord, ipv er onder, is dat ook niet geldig.
Allemaal hier meegemaakt tijdens de Rally. Politie die achteraf reclameerde, maar borden waren wel geplaatst door de gemeente.
Alle uitgeschreven boetes waren dus ongeldig.
Comment
Comment