Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nauwkeurigheid nieuwe mobiele trajectcontrole

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
    My GOD... hoe is het mogelijk om zulke stommiteit te vertellen.
    Het staat op het internet, het moet dus waar zijn En als 1 dubieuze link niet volstaat, kan er altijd een tweede gevonden worden. Iets minder dubieus, maar wel meer politiek gekleurd. De vraag rest: wie vertelde nu de stommiteit...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Verdorie... die foto is genomen tegen Zolder? Ben daar geflitst onlangs en heb totaal niets gezien. Let steeds op wagens die langs de baan staan. Tja, zoiets zie je niet he.
      Bij wetenschappelijke testen is gebleken dat je hersenen (niet specifiek de uwe, maar die van ieder mens dus) tot 60% van hetgeen je ziet langs de weg gewoonweg niet registreren. Het lijkt voor u dus alsof je dat nooit gezien hebt. Vandaar dat je soms auto's of mobiele flitsers, die er wel degelijk staan, niet ziet. Je hersenen klasseren dat gewoon als onbelangrijk en het wordt niet verwerkt. Die waarde kan tot 85% stijgen als je zit te gsm'en of met je GPS bezig bent in je wagen. (handsfree of niet, blijft hetzelfde) Uit diezelfde reeks testen blijkt overigens dat mutlitasken dikke bullsh*t is. Je hersenen doen dat gewoon lijken alsof je aan het multitasken bent in de wagen, maar in werkelijkheid ben je een verstrooide bestuurder die niks opmerkt en veel details over het hoofd ziet, wat dan weer tot ongevallen leid.
      Let's face it, de enige manier om helemaal geen boetes te krijgen is aan de snelheid rijden die toegelaten is, maar we weten allemaal hoe moeilijk sommigen dat daarmee hebben.

      Comment


      • #23
        Ik heb geen probleem met het rijden van de toegelaten snelheid, ik heb een probleem met de toegelaten snelheid

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
          Ik heb geen probleem met het rijden van de toegelaten snelheid, ik heb een probleem met de toegelaten snelheid
          Volgens de werking van een vrij land (of toch schijnvrij land) mag jij problemen hebben met elke wet die er bestaat, je mag hem zelfs overtreden, alleen moet je kunnen leven met de represailles als je betrapt wordt natuurlijk.
          Zijn er dan momenten waar de maximum snelheid omhoog zou kunnen? Natuurlijk, maar dan wordt het een wankele koord waarop je danst en vormt dit een groot platform voor uitvoerige rechtzaken, waarbij 1 partij het zo interpreteert en een andere partij nog anders. Als je er echt eens goed over gaat nadenken, is er, in de huidige maatschappij waar iedereen lekker egoïstisch is (dat moet je trouwens zelfs niet proberen ontkennen, dat is gewoon een feit), geen enkele mogelijkheid om ook maar een klein beetje vrijheid van keuze te geven inzake verkeer. Ik vind het persoonlijk begrijpelijk dat zelfs de beste verkeersdeskundigen kiezen voor een uniforme snelheidslimiet die altijd en overal geldt.
          Het wordt natuurlijk een volledig andere zaak als je anderen betrekt bij een ongeval door een mogelijke fout van u, dan neem je de vrijheden van iemand anders weg door hem niet de optie te geven zich te onttrekken uit het ongeval. Of keer de rollen gerust om, iemand die met veel te hoge snelheid tegen u knalt, ik veronderstel dat weinig mensen dat graag hebben. Leuke stof om over na te denken hé
          Ben ik daarmee voorstander van veel wetten en plichten, zeker niet, maar sommigen moeten er gewoon zijn om mensen tegen zichzelf te beschermen en vooral anderen te beschermen tegen minder verantwoorde mensen.
          En laten we het er al zeker over eens zijn dat, in de huidige tijd, je de maximum snelheid nog met moeite kan halen, want alles staat vol files.

          Comment


          • #25
            Mij gaat het niet over tijdelijk verhogen van maximumsnelheden hier en daar maar over het permanent verlagen overal wat men tegenwoordig doet.
            Zelfs bij ons in Limburg, volledig omringd door weilanden, vind je nog met moeite een zone waar je 90 mag.

            Comment


            • #26
              hier hebben ze een paar jaar geleden een prachtig stuk baan van 2x 2 rijvakken waar je 90 mocht aangepast naar 1x1 waar je 70 mag en de gewonnen ruimte opgevuld met paaltjes en betonnen verhogingen...
              waarom? geen idee er is geen enkel huis langs die baan en de fietspaden liggen afgezonderd
              lets have some more member berries

              Comment


              • #27
                Als je inkomens afhankelijke boetes wil , dan :

                -heb je nog niet goed nagedacht want bvb bedrijfsleiders , zelfstandigen en vrije beroepen hebben vaak op papier amper het bestaansminimum doordat ze kunnen gebruik maken v allerlei financiële en fiscale constructies waar werknemer normaal geen aanspraak kan op maken .
                Denk bvb aan studiebeurzen : kinderen v arbeiders vallen soms uit de boot hiervoor omdat ouder(s) net paar euro teveel jaarloon hebben , terwijl kinderen v artsen , notarissen of andere vrije beroepen of zelfstandingen wel studiebeurs krijgen ondanks het feit dat hun ouder(s) zich veel riantere levensstijl enn goede boekhouder kunnen permitteren dan die werknemer(s) die net paar euro teveel jaarloon heeft om in aanmerking te komen .

                Heb tijdje terug nog iemand ve kinderopvang de opmerking horen maken " hoe duurder de wagen waarmee de kinderen naar de crèche gebracht worden , hoe minder de ouders betalen voor hun kinderopvang " , dus dat zal ook wel zoiets zijn als bovenstaande

                -tenzij je natuurlijk zelf tot de vrije beroepen , zelfstandigen of ondernemers behoort en laag belastbaar inkomen overhoudt door fiscale spitstechnologie .


                Dus met inkomensafhankelijke boetes zou het wel eens kunnen als jij als werknemertje ( arbeider of bediende ) 20 per uur te snel flitspaal passeert met oud Fiesta-tje of clio-tje en erna passeert meneer directeur ook 20 per uur te snel zelfde flitspaal met z'n(op naam vd vennootschap of zaak ingeschreven ) Bentley , Maybach of Veyron , jij een veel hogere boete krijgt dan die laatste en vooral dat het U financieel veel meer pijn zal doen dan meneer directeur die eens glimlachten zegt "leuk weer een kiekje voor in m'n album" als de bode of secretaresse de Pro Justitia op z'n bureau legt .

                En voertuig dat op naam v vennootschap of bedrijf is ingeschreven voor "zakelijk gebruik" kunnen ze ook niet zo makkelijk in beslag nemen als voertuig waarvan de bestuurder de eigenaar is .


                Dus : als je hervorming vraagt , kijk dan eerst eens verder dan je neus lang is en onthou altijd het volgende : "de Staat wil minstens dezelfde inkomsten uit accijnzen , taksen , belastingen , boetes enz blijven incasseren en nog liever meer incasseren dan voorheen "

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  hier hebben ze een paar jaar geleden een prachtig stuk baan van 2x 2 rijvakken waar je 90 mocht aangepast naar 1x1 waar je 70 mag en de gewonnen ruimte opgevuld met paaltjes en betonnen verhogingen...
                  waarom? geen idee er is geen enkel huis langs die baan en de fietspaden liggen afgezonderd
                  Ik wil niet moeilijk doen, maar ge zijt de arcering nog vergeten .....

                  Comment

                  Working...
                  X