Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe test kilometerheffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nieuwe test kilometerheffing



    Zowel Nederland als Duitsland hebben de invoering van een kilometerheffing voor personenwagen uitvoerig getest én ook afgevoerd.

    Blijkbaar vindt Vlaanderen het nodig om hieromtrent ook nog eens een duur onderzoek te financieren.

    Blijkbaar ontbreekt het hen aan intelligentie om de bevindingen van de buurlanden te bestuderen.

  • #2
    Hier gaan ze gewoon geld rekenen bovenop je jaarlijkse rijtaks waarschijnlijk.

    Comment


    • #3
      Tja men moet toch kunnen verantwoorden dat het rekeningrijden geen succes is geworden in Vlaanderen en daardoor op een andere manier geld uit onze zakken moet komen halen.
      www.skodaforum.eu

      Comment


      • #4
        Hoe gaan ze dat praktisch in zijn werk laten gaan? Ik weiger een extra "zender" te laten inbouwen...

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
          Hoe gaan ze dat praktisch in zijn werk laten gaan? Ik weiger een extra "zender" te laten inbouwen...
          Camera's met nummerplaatherkenning langs de weg. Kunnen ze in één klap ook trajectcontrole mee doen.

          Winter is coming...

          Comment


          • #6
            Tja al die oude kramen die in brussel en omstreken rondrijden kunnen dat niet betalen.
            En degenen met een vrij laag inkomen hebben er ook veel meer last van dan anderen.

            Nu kan je nog kiezen voor een kleine motor maar als je met die kmheffing pakweg 1cent per km betaald maakt niet uit of je nu met een 4 of 12 cilinder rijdt hé? Die mat 12 gaat eens goed lachen de gewone mens met 4 kan zijn auto langs de kant laten staan bij wijze van spreken
            Polo 6n 1.4

            Comment


            • #7
              België is in Brussel en omgeving begonnen met een proef om rekeningrijden in te voeren.







              Belgen gaan kilometerheffing uitproberen
              :



              de Belgen zijn mooi wel de sjaak. Op 17 februari start in België namelijk een proef. Rond Brussel gaan bijna 1200 automobilisten twee maanden rondkarren met een satnav die registreert waar en wanneer ze rijden. En dat gaat ze geld kosten ook. Op de snelweg 5 cent per kilometer, in stedelijke gebieden 9 cent en andere wegen buiten de bebouwde kom 6,5 cent.


              De Morgen liet haar rekenwonders erop los en die kwamen tot de conclusie dat een ritje Brussel-Mechelen in de spits al snel zo’n €1,70 gaat kosten.

              Rij je buiten de spits, dan hoef je de helft minder af te tikken.


              Of het systeem er ook echt komt, is nog niet duidelijk. De Belgen zijn not amused. Volgens de VAB, de Vlaamse automobilistenbond, kost het gebbetje de automobilist al gauw een goeie rug extra per jaar. Een andere vereniging, Touring, denkt daar anders over. Die vindt het de eerlijkste belasting.


              http://www.autoblog.nl/nieuws/belgen-gaan-kilometerheffing-uitproberen-64905#post-64905



              Online petitie tegen rekeningrijden telt al meer dan 100.000 handtekeningen :


              Een online petitie die vrijdagochtend werd gelanceerd tegen het project van rekeningrijden telde zondagavond al meer dan 100.000 ondertekenaars. 'Het is ontoelaatbaar dat we verplicht worden om te betalen om ons te verplaatsen naar het werk of familie of vrienden te bezoeken', zegt Jean-Michel Libotte, auteur van deze petitie.



              Rit in de stad kost straks 9 cent per kilometer :

              http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/1789145/2014/02/07/Rit-in-de-stad-kost-straks-9-cent-per-kilometer.dhtml







              Het kan misschien op korte termijn goedkoper lijken dan rijtaks + BIV te betalen , maar besef heel goed dat de staat nooit minder inkomsten wil enkel steeds meer inkomsten .

              Denk maar aan het biodieselverhaal :op het biogedeelte moest aanvankelijk minder accijns betaalt worden maar ter compensatie werd op het andere deel de accijns verhoogd .

              En stel dat je speciaal op een ander uur vertrekt om de spitsuren te ontwijken en er gebeurt een ongeval ofzo waardoor je alsnog in de spitsuren uitkomt ?

              Of dat iedereen uur vroeger vertrekt om spitstarief te ontlopen en de spitsuren schuiven op ?

              Enige goede oplossingtegen files lijkt me dat werkuren veranderen : ipv kantooruren v 08u tem 16u of 09u tem 17uu dat men kantoren in 2 ploegen openhoudt bvb in de vroege van 07u tem 13u en in de late van 14u tem 21u .

              we leven tenslotte in een 24uren economie hé .

              Comment


              • #8
                De SP.a -die eerst voorstander was v dit project- trekt haar staart in omdat het er op lijkt dat rekeningrijden enkel zal dienen om staatskas te spijzen en mensen met lager inkomen moeilijk te maken met auto te gaan werken .

                En de groenen geven er natuurlijk milieu-draai aan zoals gewoonlijk ook al is er geen enkele garantie dat geld dat door kilometerheffing geïnd wordt effectief zal gebruikt worden ter verbetering vd wegeninfrastructuur ,mobiliteit of openbaar vervoer

                Van Besien: "Milieu is geen prioriteit meer voor sp.a"

                http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1790288/2014/02/09/Van-Besien-Milieu-is-geen-prioriteit-meer-voor-sp-a.dhtml


                Voorspellingen over de kilometerheffing in spe :

                HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

                Comment

                Working...
                X