Vanaf 1/01/2020 loopt Gent eindelijk gelijk met Antwerpen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LEZ Antwerpen
Collapse
X
-
Onder de naam beboet, de zoveelste verdoken belasting. Wegblijven dus.
Als de binnenstad leeg gaat lopen, leegstand van winkels, gaan ze wel iets uitvinden om het daar op te steken.
Om politiek te bedrijven heb je dan ook geen enkel diploma nodig.
Comment
-
Volgens mij zal de binnenstad echt niet leeglopen en het zal ook niet zorgen voor leegstand en commerciële achteruitgang.
Al bij al is het een kleine minderheid die in principe de LEZ niet zal kunnen betreden.
Of die LEZ nu werkelijk de luchtkwaliteit significant zal verbeteren, is maar de vraag...
Mijn verwachtingen zijn laag: post #2 in dit topic geeft een indicatie waarom.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
Enkel mogelijk als de wagen ouder dan 40 jaar is. Kost 180 € jaarlijks.
Ze zullen het wel zien als iedereen z'n kat stuurt naar al die oldtimer meetings in A'pen.
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Registreer GRATIS jullie autogebruik op http://crowdon.eu zodat we met die info een kortgeding kunnen aanspannen waarin we de rechter vragen de huidige regelgeving buiten werking te stellen totdat er een nieuwe wordt voorgelegd die door alle partijen wordt gedragen.
In bericht # 192 vindt je iets meer info.
Op de website wordt de ganse procedure duidelijk uitgelegd.
Comment
-
Dus je mag wel de LEZ binnenrijden, zolang je maar betaald.
De zoveelste schud-de-automobilist-zijn-zakken-leeg-operatie.
Niks mag, zolang je maar afdokt, dan mag alles.
Comment
-
Het is genuanceerder dan dat. Betalen kan tot 2020 enkel voor Euro 3 diesels. Vanaf 2020 Euro 4 en vanaf 2025 Euro 5. Wat niet wegneemt dat het eigenlijk niet echt goed te praten valt.
De stad bekijkt dat als een soort van ‘gunstmaatregel tegen betaling’. Als je dan toch doorgaat met de LEZ had het volgens mij beter geweest om die overgangscategorieën gewoon uit te sluiten.
Comment
-
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring of tips ivm het naplaatsen van een roetfilter op een Euro 3 diesel? En met het aanvragen van de bijbehorende premie?Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
antwerpse rand niet blij dat de lijn de oudere bussen op hun lijnen zet...
“De communicatie over de beslissing om bussen naar provinciesteden zoals Mol, Westerlo, Heist-op-den-Berg, Tremelo of Aarschot te verkassen, omdat ze in Antwerpen door het invoeren van de lage-emissiezone niet langer mogen rondrijden wegens te vervuilend, is ongelukkig geweest”, geeft Astrid Hulhoven, woordvoerder van De Lijn, toe. “We hadden de steden en gemeenten, die toch onze partners op het terrein zijn, moeten inlichten en dat is niet gebeurd.”
ze kunnen hun gemeente mss zelf ook lez maken !
Comment
-
Ook Mechelen weert de vuile auto
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170120_02685192
Lage-emissiezone keldert verkoop oude dieselauto’s
http://www.gva.be/cnt/dmf20170119_02...e-dieselauto-s
Spijtig voor de mensen, die nu in de problemen komen.
Maar als je de actualiteit volgde, kon je dit 10 jaar geleden als voorspellen.
EU besliste in 2003 al, dat diesel duurder dient te worden als benzine, in België verkoos, de media en de politiek, om hier geen ruchtbaarheid aan te geven.
Mijn collega’s in Nederland en Duitsland begrepen toen al niet, dat er in België, nog steeds zoveel diesels verkocht werden…
Comment
-
Eigenlijk allemaal onzin, die Euronorm en die lage emissie zone.
Mijn vorige wagen was een Seat Cordoba 1900 diesel, Euro 3, 132 gr Co²/km, niet toegelaten
Mijn huidige wagen Peugeot Boxer 2,2l diesel, Euro 5, 161 - 229 gr CO²/km, toegelaten
Het fijnstof in Antwerpen zal nu wel zakken.
Ze hadden beter een limiet gesteld op de hoeveelheid CO²/km, vb op 150 grCO²/km, maar ja, dan mogen de grote Mercedes luxe modellen niet meer binnen.
Comment
-
CO² en fijn stof zijn twee verschillende zaken he.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
met de 2002 door de lez om het systeem te checken
en hij is niet alleen
Wat als je met een BMW uit 1971, zonder enige euronorm, de lage-emissiezone in rijdt? Duurt het een week voor de eerste waarschuwingen in de bus vallen? Een maand? Of kan je zonder enige vaststelling nog maanden door de stad zoeven? Gazet van Antwerpen gaat de uitdaging aan.
Comment
-
Het is beter dat de autoconstructeurs een vervaldag zetten op de voertuigen, maar dat komt waarschijnlijk binnen enkele jaren automatisch.
We gaan terug in de tijd, waar alleen de welgestelde mensen een televisie en soms ook een auto hadden ...
Op termijn gaat de kloof alleen maar groter en groter worden, ik denk dat ik het niet meer ga zien, maar mijn kinderen ...Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...
Mijn recentst gespotte Europese plaat =
2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023
Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021
Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015
www.vanityplates.be
Comment
-
En iedereen maar klagen dat de president van Amerika een muur wil bouwen.
Wat is het verschil met deze maatregel, pure discriminatie, die iedereen zomaar toelaat?
Hoe lang voor ze opnieuw stadswallen gaan bouwen om het gepeupel buiten te houden?
Comment
-
Komaan, een auto is helemaal niet duur.
Voor 10.000€ heb je kleine benzineauto. Iedereen die dat wil betalen kan dat betalen.
Als je op 10 jaar je dieselauto niet opgereden krijgt, (lees >250.000km), dan had je beter iets anders gekocht.
En benzine auto's van >20 jaar oud die je weg moet doen, wat zijn die nog waard hé.
Maar het is inderdaad juist dat me minder auto's in de stad wil, en nee, de steden gaan niet leeg lopen, integendeel.
Kijk eens naar steden als Shanghai, Singapore etc.
Daar moet je superrrijk zijn om een auto, de taksen of de kosten van parkeren te kunnen betalen, gewoon omdat er geen plaats is als iedereen met de auto zou komen. En dus, wordt dat een schaars goed, en schaarse goederen worden duur.
De overheden doen dit niet om geld te verdienen, die boetes brengen geen zak op (als je er de kosten van de palen, systemen etc van af trekt). Het gaat om minder stof, en steden in het buitenland hebben bewezen dat het werkt.
Get a life. Durf trouwens wedden dat degene die hier het hardst reclameren het laatste jaar geen 3 keer in Antwerpen geweest zijn.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenEn iedereen maar klagen dat de president van Amerika een muur wil bouwen.
Wat is het verschil met deze maatregel, pure discriminatie, die iedereen zomaar toelaat?
Hoe lang voor ze opnieuw stadswallen gaan bouwen om het gepeupel buiten te houden?
Vond je het humor-topic niet meteen terug?Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
Vond je het humor-topic niet meteen terug?
Nu is heel België één groot Big Brother zonder dat ze je vragen om mee te doen en daar is weinig humor aan.
Comment
Comment