Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEZ Antwerpen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • benzfreak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
    Om het fijn stof te verminderen zijn drastische maatregelen nodig. Antwerpen gaat nog niet ver genoeg. 0 euro diesels horen thuis in een museum en niet op de openbare weg.
    Jij hoort ook niet thuis een op forum als dit, maar ja je zit hier ook hé.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik begrijp trouwens niet waarom die milieu zone beperkt is tot Antwerpen stad.Is fijn stof op het platteland dan minder schadelijk ? Dat ze gewoon de verkeersbelasting voor die milieuvervuilers fors verhogen. Bijvoorbeeld euro 0 : cc cilinderinhoud = aantal euro jaarlijkse verkeersbelasting. Dan verdwijnen die wagens vanzelf uit het verkeer en heb je al die slimme camera's niet nodig.

    Leave a comment:


  • WV.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
    Om het fijn stof te verminderen zijn drastische maatregelen nodig. Antwerpen gaat nog niet ver genoeg. 0 euro diesels horen thuis in een museum en niet op de openbare weg.
    Gij ook met u leeftijd

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Om het fijn stof te verminderen zijn drastische maatregelen nodig. Antwerpen gaat nog niet ver genoeg. 0 euro diesels horen thuis in een museum en niet op de openbare weg.

    Leave a comment:


  • WV.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
    Ik betaal al dik 400 euro rijtax per jaar, effe 350 euro extra gaan betalen om ergens te mogen rijden..
    Wat moet ik dan zeggen met mijn Euro 0 diesel. Ik werk op nog geen km van die grens ... het is al gelukkig een jaar uitgesteld ... En tegen volgend jaar heb ik waarschijnlijk een andere Daily.

    Leave a comment:


  • Ian
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Met een dagtarief van 20 euro kan ik nog leven aangezien ik misschien maar 2 of 3 keer per jaar in Antwerpen kom. Maar dan ga ik van die 20 euro ook goed gebruik maken. 50 rijden in 2e versnelling ipv in 4e bijvoorbeeld, stationair aan de verkeerslichten op 4000rpm laten draaien... Ik wil namelijk wel waar voor mijn geld.



    Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
    Ik betaal al dik 400 euro rijtax per jaar, effe 350 euro extra gaan betalen om ergens te mogen rijden..
    En dan betaal je uiteindelijk evenveel zoals wanneer je hem vanaf 1/1/2016 zou inschrijven? Maar degene die nu zo'n auto inschrijven en dus al duurdere taks betalen, mogen dan ook nog eens €350 extra ophoesten wss..

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
    Heeft niets met deze maatregel te maken. Waarom ik niet in Antwerpen rijdt: geen parking te vinden langs de straten. Betaalparking is heel duur. Slechte wegen, druk..
    Toen mijn ex daar studeerde vaak genoeg liggen kloten int stad. Ik was al vies lastig nog voor ik haar had gezien

    Maar ik sta wel achter het idee van de auto moet uit de stad
    2€ per uur valt toch goed mee? Andere steden zijn niet goedkoper denkik daarin.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • platten tuub
    replied
    Met een dagtarief van 20 euro kan ik nog leven aangezien ik misschien maar 2 of 3 keer per jaar in Antwerpen kom. Maar dan ga ik van die 20 euro ook goed gebruik maken. 50 rijden in 2e versnelling ipv in 4e bijvoorbeeld, stationair aan de verkeerslichten op 4000rpm laten draaien... Ik wil namelijk wel waar voor mijn geld.

    Leave a comment:


  • benzfreak
    replied
    Ik betaal al dik 400 euro rijtax per jaar, effe 350 euro extra gaan betalen om ergens te mogen rijden..

    Leave a comment:


  • Packard
    replied
    Antwerpen ...who cares ?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
    Dan is hun opzet geslaagd.


    Wat met euro 1 of zo op LPG?
    Heeft niets met deze maatregel te maken. Waarom ik niet in Antwerpen rijdt: geen parking te vinden langs de straten. Betaalparking is heel duur. Slechte wegen, druk..
    Toen mijn ex daar studeerde vaak genoeg liggen kloten int stad. Ik was al vies lastig nog voor ik haar had gezien

    Maar ik sta wel achter het idee van de auto moet uit de stad

    Leave a comment:


  • platten tuub
    replied
    Wat ik wel frappant vind is dat men de invoeringsdatum nu al voor de 2e keer hebben verlaat. Eerst ging het begin dit jaar zijn, dan ergens midden dit jaar, nu zou het begin 2017 zijn.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
    Eigenlijk is da fakking bullshit. Ofwel ontzeg je de toegang helemaal en geef je die mensen die toch in de zone rijden een boete (125€ is ruim genoeg) maar nu kunnen die auto's evenzeer nog gaan rondtoeren daar. Dat is geen milieu maatregel maar een extra taks.. Nu, mij zie je niet in Antwerpen met de auto tenzij het echt moet. Parking buiten het stad en de tram op
    Het werkt wel ontradend, zo'n extra taks.

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Euro 1 mag nog.

    Ik mag met mijn euro 2 tot 2025 dacht ik binnen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Ian
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
    Nu, mij zie je niet in Antwerpen met de auto tenzij het echt moet. Parking buiten het stad en de tram op
    Dan is hun opzet geslaagd.


    Wat met euro 1 of zo op LPG?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Eigenlijk is da fakking bullshit. Ofwel ontzeg je de toegang helemaal en geef je die mensen die toch in de zone rijden een boete (125€ is ruim genoeg) maar nu kunnen die auto's evenzeer nog gaan rondtoeren daar. Dat is geen milieu maatregel maar een extra taks.. Nu, mij zie je niet in Antwerpen met de auto tenzij het echt moet. Parking buiten het stad en de tram op

    Leave a comment:


  • elio
    replied
    Invoering is blijkbaar uitgesteld naar februari 2017 (bron: gva.be):
    Antwerpen heeft de modaliteiten vastgelegd voor de invoering van de lage-emissiezone. Vanaf 1 februari 2017 betalen vervuilende wagens 20 euro per dag of 350 euro per jaar voor toegang tot de zone. Zonder toelating betaalt een overtreder 125 euro en later 150 euro per inbreuk.






    Vanaf 1 februari 2017 zal Antwerpen officieel de eerste Belgische stad zijn met een lage-emissiezone (LEZ), die te oude en vervuilende wagens uit bepaalde delen van de stad zal weren. Met deze ingreep wil Antwerps mi­lieuschepen Ait Daoud (N-VA) de luchtkwaliteit in de binnenstad gevoelig verhogen.
    De invoering van de LEZ in het gebied binnen de Ring en op Linkeroever wordt met een jaar vertraging ingevoerd, maar het was wachten op het wettelijk kader dat de federale en de Vlaamse overheid moest creëren. Nu de definitieve datum is vastgelegd, begint de stad volgende maand met een grote informatiecampagne.
    Vier op de vijf wagens in België kunnen zonder problemen de LEZ inrijden. In het betrokken gebied zijn 8.000 tot 9.000 van de 75.000 ingeschreven wagens te oud en te vervuilend. Wie met een dieselwagen rijdt en net niet voldoet aan de toegangsvoorwaarden, moet een toelatingstarief betalen. In 2017 bedraagt dat tarief voor de Euro 3-diesels zonder roetfilter 20 euro voor een dag, en tot 350 euro voor een jaar.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    same here.
    golfke euro 0, benz euro3 zonder roetfilter. mag met geen van beide nog naar antwerpen. goed, dan zien ze mij daar niet meer en doe ik men geld wel elders op.
    wel jammer voor de mensen die daar dan wonen en zo een auto rijden.
    mijn buitenlandse vrouw kan ik belgie ook haar bankkaarten niet meer gebruiken, ... op 20min ben ik in Lille Frankrijk en we gaan daar wel winkelen dan. dat belgie blokkeerd wat ze willen, verlies gaan ze er aan hebben
    Hmm... als je op 20 minuten in Lille bent, en dus bijna tegen de Franse grens aan woont, waarom zou je dan in hemelsnaam naar Antwerpen karren? Lille is minstens zo plezant om te winkelen als Antwerpen. Anderzijds, naar Kortrijk rijden en de trein naar Antwerpen nemen is eens zo plezant als met de auto gaan. Want dan heb je geen last van file, parkeerplaats zoeken, en kom je ook nog eens frisser aan. Dat je buitenlandse bankkaarten niet kan gebruiken in België lijkt me sterk, want het Maestro-systeem wordt wereldwijd ondersteund. Ik kan er mee terecht in Johannesburg, ik kan er mee terecht in Chicago, ik kan er mee terecht in Gent. 't Zelfde geld voor VISA of Mastercard.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ik ga ervan uit dat de gezondsheidszorg in be overal gelijk is, ik hoor(de) alleen dat in de walen alles duurder wordt gefactureerd aan de ziekenfondsen voor zelfde ingrepen
    de levenstijl en het inkomen scheelt wel...en daaraan zie je dat de luchtkwaliteit minder belangrijk is dan hetgeen je zelf deels in handen hebt
    Gezondheidszorg is nog steeds Federaal. Je kan een verschil zien in de manier dat Walen geneigd zijn meer naar specialisten te gaan en vaker onderzoeken laten uitvoeren. Dat ziekenhuizen lekker factureren voor duurdere (soms nutteloze) onderzoeken zie je ook in Vlaanderen.

    Een bepaalde ingreep of procedure heeft een nomenclatuurnummer en daar hangen vaste bedragen aan vast.

    Fraude daarmee is bijvoorbeeld een tandarts die het trekken van een tand aangeeft terwijl hij enkel een vulling heeft gedaan of een thuisverpleegkundige die bij iemand een verband verwisselt, maar ook andere verzorging aanrekent die ze niet heeft uitgevoerd.

    Het riziv schorst regelmatig artsen en dergelijke voor zulke inbreuken.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Is de gezondheidszorg evenwaardig... Als ik sommige verhalen hoor uit de Walen...
    ik ga ervan uit dat de gezondsheidszorg in be overal gelijk is, ik hoor(de) alleen dat in de walen alles duurder wordt gefactureerd aan de ziekenfondsen voor zelfde ingrepen
    de levenstijl en het inkomen scheelt wel...en daaraan zie je dat de luchtkwaliteit minder belangrijk is dan hetgeen je zelf deels in handen hebt

    Leave a comment:

Working...
X