Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LEZ Antwerpen
Collapse
X
-
Guest repliedIk begrijp trouwens niet waarom die milieu zone beperkt is tot Antwerpen stad.Is fijn stof op het platteland dan minder schadelijk ? Dat ze gewoon de verkeersbelasting voor die milieuvervuilers fors verhogen. Bijvoorbeeld euro 0 : cc cilinderinhoud = aantal euro jaarlijkse verkeersbelasting. Dan verdwijnen die wagens vanzelf uit het verkeer en heb je al die slimme camera's niet nodig.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenOm het fijn stof te verminderen zijn drastische maatregelen nodig. Antwerpen gaat nog niet ver genoeg. 0 euro diesels horen thuis in een museum en niet op de openbare weg.
Leave a comment:
-
Guest repliedOm het fijn stof te verminderen zijn drastische maatregelen nodig. Antwerpen gaat nog niet ver genoeg. 0 euro diesels horen thuis in een museum en niet op de openbare weg.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenIk betaal al dik 400 euro rijtax per jaar, effe 350 euro extra gaan betalen om ergens te mogen rijden..
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenMet een dagtarief van 20 euro kan ik nog leven aangezien ik misschien maar 2 of 3 keer per jaar in Antwerpen kom. Maar dan ga ik van die 20 euro ook goed gebruik maken. 50 rijden in 2e versnelling ipv in 4e bijvoorbeeld, stationair aan de verkeerslichten op 4000rpm laten draaien... Ik wil namelijk wel waar voor mijn geld.
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenIk betaal al dik 400 euro rijtax per jaar, effe 350 euro extra gaan betalen om ergens te mogen rijden..
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenHeeft niets met deze maatregel te maken. Waarom ik niet in Antwerpen rijdt: geen parking te vinden langs de straten. Betaalparking is heel duur. Slechte wegen, druk..
Toen mijn ex daar studeerde vaak genoeg liggen kloten int stad. Ik was al vies lastig nog voor ik haar had gezien
Maar ik sta wel achter het idee van de auto moet uit de stad
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Leave a comment:
-
Met een dagtarief van 20 euro kan ik nog leven aangezien ik misschien maar 2 of 3 keer per jaar in Antwerpen kom. Maar dan ga ik van die 20 euro ook goed gebruik maken. 50 rijden in 2e versnelling ipv in 4e bijvoorbeeld, stationair aan de verkeerslichten op 4000rpm laten draaien... Ik wil namelijk wel waar voor mijn geld.
Leave a comment:
-
Ik betaal al dik 400 euro rijtax per jaar, effe 350 euro extra gaan betalen om ergens te mogen rijden..
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenDan is hun opzet geslaagd.
Wat met euro 1 of zo op LPG?
Toen mijn ex daar studeerde vaak genoeg liggen kloten int stad. Ik was al vies lastig nog voor ik haar had gezien
Maar ik sta wel achter het idee van de auto moet uit de stad
Leave a comment:
-
Wat ik wel frappant vind is dat men de invoeringsdatum nu al voor de 2e keer hebben verlaat. Eerst ging het begin dit jaar zijn, dan ergens midden dit jaar, nu zou het begin 2017 zijn.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenEigenlijk is da fakking bullshit. Ofwel ontzeg je de toegang helemaal en geef je die mensen die toch in de zone rijden een boete (125€ is ruim genoeg) maar nu kunnen die auto's evenzeer nog gaan rondtoeren daar. Dat is geen milieu maatregel maar een extra taks.. Nu, mij zie je niet in Antwerpen met de auto tenzij het echt moet. Parking buiten het stad en de tram op
Leave a comment:
-
Euro 1 mag nog.
Ik mag met mijn euro 2 tot 2025 dacht ik binnen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenNu, mij zie je niet in Antwerpen met de auto tenzij het echt moet. Parking buiten het stad en de tram op
Wat met euro 1 of zo op LPG?
Leave a comment:
-
Guest repliedEigenlijk is da fakking bullshit. Ofwel ontzeg je de toegang helemaal en geef je die mensen die toch in de zone rijden een boete (125€ is ruim genoeg) maar nu kunnen die auto's evenzeer nog gaan rondtoeren daar. Dat is geen milieu maatregel maar een extra taks.. Nu, mij zie je niet in Antwerpen met de auto tenzij het echt moet. Parking buiten het stad en de tram op
Leave a comment:
-
Invoering is blijkbaar uitgesteld naar februari 2017 (bron: gva.be):
Antwerpen heeft de modaliteiten vastgelegd voor de invoering van de lage-emissiezone. Vanaf 1 februari 2017 betalen vervuilende wagens 20 euro per dag of 350 euro per jaar voor toegang tot de zone. Zonder toelating betaalt een overtreder 125 euro en later 150 euro per inbreuk.
Vanaf 1 februari 2017 zal Antwerpen officieel de eerste Belgische stad zijn met een lage-emissiezone (LEZ), die te oude en vervuilende wagens uit bepaalde delen van de stad zal weren. Met deze ingreep wil Antwerps milieuschepen Ait Daoud (N-VA) de luchtkwaliteit in de binnenstad gevoelig verhogen.
De invoering van de LEZ in het gebied binnen de Ring en op Linkeroever wordt met een jaar vertraging ingevoerd, maar het was wachten op het wettelijk kader dat de federale en de Vlaamse overheid moest creëren. Nu de definitieve datum is vastgelegd, begint de stad volgende maand met een grote informatiecampagne.
Vier op de vijf wagens in België kunnen zonder problemen de LEZ inrijden. In het betrokken gebied zijn 8.000 tot 9.000 van de 75.000 ingeschreven wagens te oud en te vervuilend. Wie met een dieselwagen rijdt en net niet voldoet aan de toegangsvoorwaarden, moet een toelatingstarief betalen. In 2017 bedraagt dat tarief voor de Euro 3-diesels zonder roetfilter 20 euro voor een dag, en tot 350 euro voor een jaar.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtensame here.
golfke euro 0, benz euro3 zonder roetfilter. mag met geen van beide nog naar antwerpen. goed, dan zien ze mij daar niet meer en doe ik men geld wel elders op.
wel jammer voor de mensen die daar dan wonen en zo een auto rijden.
mijn buitenlandse vrouw kan ik belgie ook haar bankkaarten niet meer gebruiken, ... op 20min ben ik in Lille Frankrijk en we gaan daar wel winkelen dan. dat belgie blokkeerd wat ze willen, verlies gaan ze er aan hebben
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik ga ervan uit dat de gezondsheidszorg in be overal gelijk is, ik hoor(de) alleen dat in de walen alles duurder wordt gefactureerd aan de ziekenfondsen voor zelfde ingrepen
de levenstijl en het inkomen scheelt wel...en daaraan zie je dat de luchtkwaliteit minder belangrijk is dan hetgeen je zelf deels in handen hebt
Een bepaalde ingreep of procedure heeft een nomenclatuurnummer en daar hangen vaste bedragen aan vast.
Fraude daarmee is bijvoorbeeld een tandarts die het trekken van een tand aangeeft terwijl hij enkel een vulling heeft gedaan of een thuisverpleegkundige die bij iemand een verband verwisselt, maar ook andere verzorging aanrekent die ze niet heeft uitgevoerd.
Het riziv schorst regelmatig artsen en dergelijke voor zulke inbreuken.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIs de gezondheidszorg evenwaardig... Als ik sommige verhalen hoor uit de Walen...
de levenstijl en het inkomen scheelt wel...en daaraan zie je dat de luchtkwaliteit minder belangrijk is dan hetgeen je zelf deels in handen hebt
Leave a comment:
Leave a comment: