Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEZ Antwerpen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • CROWDON-LEZ

    Registreer GRATIS jullie autogebruik op http://crowdon.eu zodat we met die info een kortgeding kunnen aanspannen waarin we de rechter vragen de huidige regelgeving buiten werking te stellen totdat er een nieuwe wordt voorgelegd die door alle partijen wordt gedragen.
    Voorlopige Resultaten Autogebruik


    Diesels ouder dan 25 jaar:
    Vertegenwoordigen 19% van de wagens van 25 tot 40 jaar, en rijden wekelijks tussen 21 en 48 km, waarvan :
    – 54 % buiten de stadsregio,
    – en 11 % binnen de LEZ.
    Per rit worden er 2 à 3 bestemmingen bezocht.



    Diesels tussen 8 à 11 jaar
    Euro 3 & 4 diesels vertegen-woordigen 45 % van alle dieselwagens waarbij 55 % van de bestuurders ouder is dan 43 jaar.
    Hiervan rijden wekelijks :
    – 64 % gemiddeld 213 km,
    – 36 % gemiddeld 103 km.
    Daarvan wordt 82 % afgelegd buitende stadsregio en 11 % binnen de LEZ.



    Benzine-auto’s van 25 tot 40 jaar

    Vertegenwoordigen 80 % van de wagens, die wekelijks gemiddeld 59,8 km rijden, waarvan :
    – 67 % buiten de stadsregio,
    – en 17 % binnen de LEZ.
    Daarvan leggen per week:
    – 50 % minder dan 30 km,
    – 36 % tussen 30 km en 100 km,
    – 14 % meer dan 100 km af.
    85 % van de bestuurders zijn ouder dan 43 jaar.



    Old Timers 40++ jaar

    Rijden 17 maal per jaar, gemiddeld 130 km per rit, waarvan 45 % binnen een straal van 20km.
    Ze nemen 5 maal per jaar deel aan een Clubuitstap, waarbij ze 19 % buiten een straal van 20 km van hun woonst rijden.
    Leeftijd van eigenaars:
    – 52 % is jonger dan 55 jaar,
    – en 40 % ouder dan 65 jaar .

    Percentages werden opgemaakt aan de hand van ontvangen autogebruik-gegevens.
    Omdat er nog niet genoeg werden ingevuld zijn ze niet representatief.
    Maar we zijn wel op de goede weg.
    Deel dus ook uw gegevens met ons :
    http://crowdon.eu
    Last edited by ; 02/02/2017, 20:05.

    Comment


    • 't Probleem is hier dat vandaag: Antwerpen, zomer 2018 Mechelen dan Brussel, Gent en de kleinere steden zullen volgen als Ninove, Aalst... enz enz
      maw vroeg of laat treffen ze ieder van ons!
      en wij (moeten) dat gewoon allemaal maar slikken ?
      en wat zullen de resultaten zijn ?
      De échte waarheid zullen we nooit weten, maar hun ideeën worden werkelijkheid !
      België met de B van betalen ... :-(
      Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...

      Mijn recentst gespotte Europese plaat =
      2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023

      Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 =
      1-YXY-493 op een Renault te Haaltert op 27/02/2021

      Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat =
      073-CFC op een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015

      www.vanityplates.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door denewprof Bekijk Berichten
        België met de B van betalen ... :-(
        en moesten ze dan nog rondkomen met zo'n hoge belastingdruk maar dan nog zitten ze altijd met een tekort, wraakroepend

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
          Dus je mag wel de LEZ binnenrijden, zolang je maar betaald.
          De zoveelste schud-de-automobilist-zijn-zakken-leeg-operatie.

          Niks mag, zolang je maar afdokt, dan mag alles.
          Jij had liever dat men de toegang tot de zone helemaal verboden dus?
          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten

            Jij had liever dat men de toegang tot de zone helemaal verboden dus?
            Eigenlijk zou dat logischer zijn.

            Nu zit men 'weer' met het milieu als redenen iets in aan het voeren, maar als je maar afdokt vervuil je plots het milieu niet meer.
            Het is dus 'weer', op kap van het milieu, de zoveelste redenen om de stadskas te vullen.

            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

            Comment


            • er zijn zoveel p+r zones; ik rij zelf naar 't stad met den tram vanaf kleinen barreel

              Comment


              • Zo is dat bobo, opties genoeg. Ik vind dit in de eerste plaats een positief verhaal. Vanuit de federale overheid komt er geen duidelijk signaal. Elektrisch rijden wordt aangemoedigd, maar toch. Dit is vrij recht toe - recht aan. En ik snap als die ouw pékes met hunne Nissan Almera uit 1994 perfect, maar dit gaat zijn effect hebben op lange én korte termijn.

                Een leuk alternatief had ik gevonden dat er geen wagens meer ingeschreven konden worden met die lagere euronormen, maar ook daar had men op afgegeven. Zo is 't altijd wat!
                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                Comment


                • Men moet gewoon dringend komen met een km-heffing voor alle voertuigen, dan is dat heel snel opgelost.
                  Vaste kost per km (ten voordele van infrastructuur) + variabele kost per km afhankelijk van de uitstoot.

                  Het is niet correct dat een elektrische wagen, cng wagen of bepaalde plug-ins geen belasting moeten betalen terwijl ze even zeer in het verkeer staan en de infrastructuur gebruiken, dus er is absoluut een vaste kost per km nodig.

                  Daarnaast is een goed geoptimaliseerde kostprijs per km naargelang vervuiling een ideaal middel om mensen ZELF te doen overstappen op milieuvriendelijkere maatregelen. En zal dit een veel grotere impact hebben dan WEERAL vaste prijzen te hanteren. Iemand die met een oude vervuilende diesel veel km's aflegt is veel goedkoper af met gewoon die 350 euro per jaar extra te betalen dan een andere wagen aan te schaffen, en zal terwijl een hoop vervuilen. Terwijl het opa'ke dat af en toe met zijnen auto buiten komt, en dus amper vervuilt, nu weer keihard word gestraft. Terwijl het zeker niet beter is voor het milieu om voor die paar 1000km op jaarbasis een volledige auto te moeten gaan recycleren en een nieuwe te moeten bouwen.

                  Comment


                  • Je hebt een punt, maar elk systeem wat men implementeert zal negatieve gevolgen hebben voor een groep hè.
                    Hoe pak je bedrijfswagens aan in jouw voorbeeld? Of poolwagens? Het bedrijf betaalt en de werknemer doet maar op? Mag elke bedrijf zijn eigen regeltjes hiervoor verzinnen en de kost doorrekenen? Bedrijfswagens zijn de laatste jaren als stevig extra belast en zeker niet alleen op kap van de werknemer. Wat met mensen die vandaag 50km enkel pendelen naar hun werk met hun eigen wagen? Ga je die verplichten ander werk te zoeken? Veel komt terug op geld & angst voor verandering. Niet iedereen is vermogend genoeg om een recente, minder vervuilende wagen aan te schaffen.

                    Leuven heeft bv. een nieuw circulatieplan ingevoerd om auto's uit de stad te weren, maar zoiets lijkt me het zoveelste meerjaren plan wat beetje bij beetje helpt. Ik heb ergens wel respect dat men bij A'pen wel een statement durft maken en een duidelijk plan op tafel legt wat op korte termijn effect heeft.
                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                      Je hebt een punt, maar elk systeem wat men implementeert zal negatieve gevolgen hebben voor een groep hè.
                      Hoe pak je bedrijfswagens aan in jouw voorbeeld? Bedrijfswagens zijn de laatste jaren als stevig extra belast en zeker niet alleen op kap van de werknemer.
                      Niets stevig extra belast. Minder voordeel aan gegeven. Bedrijfswagens blijven fiscaal veel voordeliger dan loon. Als salariswagen zijnde, moet dit er gewoon uit dat dit goedkoper is dan loon. (En dan bedoel ik niet dat men minder moet verdienen, maar dat loon dan ook wel minder belast moet worden.) Het zou eens goed zijn dat dit duurder word voor de werknemer op bepaalde vlakken, en dan doel ik vooral op de tankkaart die men er bij krijgt, waarbij men op veel plaatsen gewoon voor ALLE verplaatsingen mag tanken op kosten van de werkgever, zelfs bij salariswagens.

                      Wat met mensen die vandaag 50km enkel pendelen naar hun werk met hun eigen wagen? Ga je die verplichten ander werk te zoeken? Veel komt terug op geld & angst voor verandering. Niet iedereen is vermogend genoeg om een recente, minder vervuilende wagen aan te schaffen.
                      Moet toch ook niet persé? De kosten moeten niet enorm omhoog, vergeet niet dat je met een km-heffing het zelfs goedkoper maakt om vaker van voertuig te wisselen, door het weglaten van de BIV. Al snap ik zeker de bezorgdheid. Eventueel kan men tijdelijk een verhoogde tegemoetkoming doen qua km-vergoeding, bv. in de 5 jaar na het invoeren van dit nieuwe systeem en verhoogde km-vergoeding voor woon-werk verkeer die stilaan afbouwt. Al zal het in de praktijk eerder zijn, gelijk met de huidige hervorming, dat alle nieuw ingeschreven wagens onder het nieuwe systeem vallen en dat oude wagens nog X aantal jaar in het oude systeem kunnen blijven zitten. Op die manier straf je niemand op het moment zelf, maar kan men er wel mee rekening houden bij de aanschaf van een volgende wagen.

                      Leuven heeft bv. een nieuw circulatieplan ingevoerd om auto's uit de stad te weren, maar zoiets lijkt me het zoveelste meerjaren plan wat beetje bij beetje helpt. Ik heb ergens wel respect dat men bij A'pen wel een statement durft maken en een duidelijk plan op tafel legt wat op korte termijn effect heeft.
                      Ja respect ergens wel, maar men moet het gewoon es over het hele land durven aanpakken.

                      Comment


                      • Als ze de inkomsten gebruiken om de prijzen van het openbaar vervoer te drukken dan is dit perfect voor mij. P+R en zo de stad in is toch veel relaxer.

                        Mijn moeder kan met haar euro3 Antwerpen nog mijden, Mechelen wordt moeilijker. Maar tegen dat zo is vinden we daar ook wel een oplossing voor. Zo lang die oude euro3 zijn werk doet is dit geen reden om die te vervangen, de prijs om met hetzelfde comfort aan een hogere euronorm rond te rijden weegt niet op tegen de occasionele kost van een bus of treinkaartjes.

                        Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • 2 maten van me hebben het ook vlaggen, ford focus 1999 tdci en 2004 mercedes c30 cdi, beide willen ze de roetfilter nainstalleren maar vinden geen plaatser

                          ik hoop dat er snel in rond apen een installateur zit, de subsiedies zijn vrij hoog en je kan voor een lage prijs nog 3 jaar doorkarren

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak

                            Jij had liever dat men de toegang tot de zone helemaal verboden dus?
                            Jup. Als het ze écht om het milieu te doen is; geen enkele auto meer binnen. Iedereen gelijk voor de wet. Behalve bewoners die niet anders kunnen natuurlijk.

                            E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                            Comment


                            • 97gr/km is mijn uitstoot volgens de technische controle! Minder dan de meeste nieuwe voertuigen uitspuwen... het is idd een dieselwagen van 2000, maar is correct met alles in orde. Waarom zou ik , zoals jullie mijn boete moeten betalen! Ik mag er zelfs niet meer in , tenzij een dagpas van 35 Euro, op jaarbasis "slechts 12.775 Euro", da's toch geen geld pw@telenet.be . GELDWOLVEN!!!!!

                              Comment


                              • 97gr/km is mijn uitstoot volgens de technische controle! Minder dan de meeste nieuwe voertuigen uitspuwen... het is idd een dieselwagen van 2000, maar is correct met alles in orde. Waarom zou ik , zoals jullie mijn boete moeten betalen! Ik mag er zelfs niet meer in , tenzij een dagpas van 35 Euro, op jaarbasis "slechts 12.775 Euro", da's toch geen geld pw@telenet.be . GELDWOLVEN!!!!!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door patwin456 Bekijk Berichten
                                  Ik mag er zelfs niet meer in , tenzij een dagpas van 35 Euro, op jaarbasis "slechts 12.775 Euro", da's toch geen geld pw@telenet.be . GELDWOLVEN!!!!!
                                  Je kan maar 8 dagpasjes per jaar en per nrplaat kopen hoor Daarna stromen de boetes binnen...
                                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door patwin456 Bekijk Berichten
                                    97gr/km is mijn uitstoot volgens de technische controle! Minder dan de meeste nieuwe voertuigen uitspuwen... het is idd een dieselwagen van 2000, maar is correct met alles in orde. Waarom zou ik , zoals jullie mijn boete moeten betalen! Ik mag er zelfs niet meer in , tenzij een dagpas van 35 Euro, op jaarbasis "slechts 12.775 Euro", da's toch geen geld pw@telenet.be . GELDWOLVEN!!!!!
                                    Het zou ook al heel dom zijn om regelmatig 35 Euro te betalen om met een oude auto te blijven rijden, daar koop je beter en goedkoper een nieuwe...straks is het overal LEZ dus je hoofd in het zand steken heeft weinig zin.

                                    Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                                    My other car is a sailboat .....no traffic jam

                                    Comment


                                    • Het principe achter de LEZ - iets waar niemand op zich iets zal tegen hebben - is discriminerend en klopt niet. Het resultaat is als je naar de experimenten in Duitsland kijkt bovendien verwaarloosbaar. Het aantal km's dat een auto aflegt is veel belangrijker, daarnaast is het ook heel twijfelachtig of een recentere diesel in the real world wel degelijk minder vervuilt dan een oudere. Vervolgens kan ik me niet voorstellen dat het wettelijk allemaal klopt : je mag naar de TC waar je goedegekeurt wordt, je mag wegenbelasting betalen en vervolgens mag je je eigen stad niet meer in. Ik dacht het niet. Ik zou dan ook iedereen willen oproepen om geen boetes te betalen, en de krachten te bundelen om actie te voeren, eventueel via de rechtbank, tegen deze maatregel.

                                      Comment


                                      • heel die lez dient er vooral toe een step change changing minds, de mensen moeten er inderdaad met zachte dwang gedwongen toe worden wat meer na te denken over hun daden, ik sta daar vol achter

                                        wij zullen in ons leven nog dingen veranderd gaan zien die we liever niet hebben, maar soms is't van moeten

                                        heb nu terugkijk tv en soms te veel tijd zo keek ik naar astrid en daar in haar droomwereld mogen open-haarden niet meer

                                        Comment

                                        Working...
                                        X