Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEZ Antwerpen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gastje
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    De industry wordt alsmaar kleiner en kleiner.

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Dat was al wel langer bekend dat het gewoon extra geldklopperij is

    Ik mag met mijn veelverbruikende naft nog tot 2025 in tstad


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • benzfreak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Najaar 2016


    Maar het is al wat versoepeld.


    Vanaf dan is het tot 2019, euro 1 voor benzines en euro 3met roetfilter of 4 diesels.


    https://assets.antwerpen.be/srv/asse...enging_LEZ.pdf
    Haha, mijn benz zou binnen mogen '' na betaling '' Dan weet je echt dat het niets met milieu te maken heeft volgens mij

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Nope die flauwekul zou voor oktober zijn

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Najaar 2016


    Maar het is al wat versoepeld.


    Vanaf dan is het tot 2019, euro 1 voor benzines en euro 3met roetfilter of 4 diesels.


    Leave a comment:


  • benzfreak
    replied
    Gaat diene zever nu in 1 januari?

    Leave a comment:


  • fcapri
    Guest replied
    ik heb heb het laatste jaar nog nooit zoveel km's gereden met de golf dan ervoor (30K gereden in 2015, 23K in 2014, 18K in 2013, ...)

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Goed nieuws!

    Leave a comment:


  • Phate
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

    men broer vandaag ook gezien en die was op pad met zijn bmw 730i uit 1988 en vandaag zei die me: "ik vind die oude bmw beter rijden dan men nieuwe oktavia". nog al ene die een 27jaar oud beest beter vind bollen dat zijn 6maand oude grote skoda
    Op zich is het toch ook niet direct vreemd dat een auto die oorspronkelijk een veelvoud van die skoda kostte en wellicht een performantere motor heeft dan die skoda (uitgaande van een lease 1.6 diesel motor), ook een stuk aangenamer rijd?

    Leave a comment:


  • metalpe
    replied
    Ik rij ook regelmatig met een golf uit 1997, maar goed rijden doet dat naar mijn gevoel toch niet hoor. Toch op alle vlakken slechter dan mijn Franse auto van 2 jaar oud

    Pas op, ik begrijp je keuze om met een oude wagen te rijden, mijn 2è auto komt ook uit 2003 en daar wil ik ook eeuwig mee doorrijden, maar om nu te zeggen dat die oude wagens per definitie beter rijden dan nieuwe vind ik toch te ver gaan. Zeker bij een oude golf. Een BMW 730 wil ik nog wel geloven. Goedkoper wel ja.

    Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • fcapri
    Guest replied
    dat hangt er dan toch sterk van merk tot merk af.
    ik ben begin dit jaar een week met een peugeot 208 naar duitsland gereden. NOOIT MEER. stuur te klein en veel te dicht op men gezicht OF de pedalen zaten te ver. daar kunt ge niet met een rechte houding inzitten. verbruik te hoog naar mijn goesting. ik was content om na een week die auto binnen te doen en in mijn golfke te stappen.
    het enige nadeel was de IMMENS harde koppeling van de golf. dat was het enige dat ik miste van de peugeot en ik wou dan ook direct mijn koppeling aanpassen naar hydrolish. 2uur later was dat al niet meer nodig en was de harde koppeling alweer gewend.

    en van al mijn firmawagens die ik heb gehad, is er geenenkele die ik privé zou willen. en heb er wat gehad.
    peugeot partner, renault clio, renault kangoo, citroen berlingo, opel combo, opel astra, vw caddy, citroen jumpy, renault megane gran tour.
    ik vond de 1.9platte diesels beter rijden dan die turbo en dci rommels.
    ik vind de opel combo één van de betere om in te rijden, en de megane gran tour was één van de makkelijkste om te laden en in te stappen.

    mijn vrouw zaagt al 2-3 jaar voor een jongere en ik weiger af te stappen van mijn golf. dit jaar dan toch de stap gezet om haar een benz Cklasse te kopen. en k moet zeggen dat die wel goed rijden. daar kunt ge ook uren in zitten zonder als een halve kreupele uit te stappen. maar kapitaal voor een euro5 benz heb ik helaas niet.
    dan blijf ik nog liever met men oergolf rijden of één van men oude fords (RWD fun) dan een jonge fransoos te kopen.

    men broer vandaag ook gezien en die was op pad met zijn bmw 730i uit 1988 en vandaag zei die me: "ik vind die oude bmw beter rijden dan men nieuwe oktavia". nog al ene die een 27jaar oud beest beter vind bollen dat zijn 6maand oude grote skoda
    Last edited by ; 01/11/2015, 19:25.

    Leave a comment:


  • WV.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
    Omdat je met je oude het stad niet meer in mag bijvoorbeeld?
    Ik ben akkoord dat die oude bakken echt zalig goed rijden, maar je moet afstappen van het feit dat een recentere auto zoveel slechter is want da's bullshit..
    Er zijn veel slechte oude bakken ook...

    Mag ik trouwens niet zeggen dat mijn 200D een fantastische auto is en waarschijnlijk voor mij de goedkoopste en beste gaat zijn die ik ooit in mijn bezit ga hebben...

    Ik rij meer dan 40.000km/ jaar bij mij moet een auto veilig goedkoop en betrouwbaar zijn. Nieuwe auto's gaan dat ook kunnen maar gaan stuk voor stuk veel duurder uitkomen dan mijn 200D !

    En het echte plezier haal ik nog steeds uit het auto rijden in een oude kar, zo'n nieuwe kar is niet iets voor mij.

    Ooit zal ik de overstap moeten maken, maar ik ga die zo lang mogelijk uitstellen.

    Leave a comment:


  • benzfreak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
    Misschien de manier om een firma Skoda mee naar huis te krijgen binnen een aantal jaar

    En waarom zou ik mijn spaargeld in slechtere recentere auto moeten steken...
    Omdat je met je oude het stad niet meer in mag bijvoorbeeld?
    Ik ben akkoord dat die oude bakken echt zalig goed rijden, maar je moet afstappen van het feit dat een recentere auto zoveel slechter is want da's bullshit..

    Leave a comment:


  • WV.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
    Recente daily kopen...
    Misschien de manier om een firma Skoda mee naar huis te krijgen binnen een aantal jaar

    En waarom zou ik mijn spaargeld in slechtere recentere auto moeten steken...

    Leave a comment:


  • Doa
    replied
    en geen VW/VAG

    Leave a comment:


  • benzfreak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
    Ik hoop dat dat nog lang gaat duren ... Anders geraak ik niet meer op het werk ...
    Recente daily kopen...

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    apen heeft veel centen nodig

    Leave a comment:


  • fcapri
    Guest replied
    aangezien vervuilende voertuigen die ingeschreven worden na jan 2016 al extra betalen omdat ze meer vervuilend zijn, dan krijg ik het toch niet meer aan verstand waarom die NOG MEER zouden gaan betalen als ze in antwerpen rijden.

    want eigenlijk mag je nog steeds in antwerpen rijden, je betaal alleen een bedrag voor die ene dag om er te rijden. maar je betaald nu al met je BIV en VB extra voor je vervuilende wagen. waarom dan NOG EENS???

    Leave a comment:


  • WV.
    replied
    Als het stadsbestuur op termijn zou beslissen om de lage-emissiezone van de binnenstad uit te breiden naar de districten, zal dat meteen in de praktijk kunnen worden gebracht.
    Ik hoop dat dat nog lang gaat duren ... Anders geraak ik niet meer op het werk ...

    Leave a comment:


  • Löwe
    replied
    Antwerpen maakt werk van uitgebreid cameranetwerk

    Antwerpen bouwt het stedelijke automatisch nummerplaatherkenningsnetwerk ANPR stelselmatig uit en dat zal normaal gezien in de loop van 2016 leiden tot een volledige ring van ANPR-camera's rond de binnenstad - het gebied binnen de Singel en op Linkeroever. Op die manier zal de regelgeving rond de geplande lage-emissiezone gehandhaafd kunnen worden. Maar de camera's zullen ook gebruikt kunnen worden voor politionele doeleinden.

    Vanaf 2017 volgt een nieuwe uitbreiding met een ring van camera's aan de stadsrand, langs invalswegen op de grens met de buurgemeenten.

    De ANPR-camera's (automatic number plate recognition) worden in cirkels geplaatst om op die manier alle voertuigen te kunnen controleren die het gebied in kwestie in- en uitrijden. Een eerste ring werd dit voorjaar al gerealiseerd rond de Diamantwijk, volgend jaar is dus het stadscentrum aan de beurt en in 2017 het volledige stedelijke grondgebied. Als het stadsbestuur op termijn zou beslissen om de lage-emissiezone van de binnenstad uit te breiden naar de districten, zal dat meteen in de praktijk kunnen worden gebracht.
    hln.be


    De eigenlijke invoering van de LEZ is blijkbaar al verlaat van begin 2016 naar 'in de loop van het najaar'.
    Last edited by Löwe; 30/10/2015, 21:23.

    Leave a comment:

Working...
X