Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEZ Antwerpen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ik woon op 100 meter van de R4 aan Gentbruggebrug. Wij zulllen dus zeker prijs hebben. Byebye M5. Of ik moet al een garagebox huren in Lochristi ofzo. Begin daar eens mee. Kan niet eens meer naar huis rijden. Manmanman
    vraag een attest euronorm op, M5 E34 is normaal euro2 , mag nog tot 31/12/24 gratis binnen dan...
    Regel gewoon uw zaakjes ipv nutteloos druk te doen zoals velen...

Comment

• gentbrugge het program

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_koen Bekijk Berichten

vraag een attest euronorm op, M5 E34 is normaal euro2 , mag nog tot 31/12/24 gratis binnen dan...
        Regel gewoon uw zaakjes ipv nutteloos druk te doen zoals velen...
        Je mag best wat beleefder zijn jongen.
        Het is is niet zo simpel als je wil laten uitschijnen. De auto is import en ik heb geen gva.
        Moet dan naar Bornem voor keuring. Allemaal geen goedkope aangelegenheid. Originele demper moet er weer onder die rot is, enz..
        Dus wat verder denken dan je eigen neus.
        Ik wil trouwens niet binnen. Ik rij al 15 jaar niet meer met de wagen in Gent. Maar als de lez uitbreiding er zou komen, kan ik dus niet meer vertrekken uit mijn eigen huis zonder veel geld te betalen en dat kan slechts 8x per jaar, mijn vrijheid afgenomen. Dat is reden om druk? te doen imo.
        Last edited by order66; 18/02/2020, 22:52.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• En als je nu een nummerplaat, toebehorend aan een ellendigetrieke auto, op je wagen hangt?

Dat zou dan toch moeten lukken?

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Elke M5 E34 op mobile waar de euronorm bij staat is Euro1.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Elke M5 E34 op mobile waar de euronorm bij staat is Euro1.
              Euro 2 is pas vanaf 1997 en zijn E34 M5 is van 1992, dus inderdaad euro 1. Enige LEZ zone die (voorlopig) redelijk is ten aanzien van oldtimers is Brussel. Daar laat men oldtimers vanaf de leeftijd van 30 jaar en ingeschreven op O-plaat toe in de LEZ-zone.

Of Mechelen waar men de LEZ van de baan heeft geschoven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten

Euro 2 is pas vanaf 1997 en zijn E34 M5 is van 1992, dus inderdaad euro 1. Enige LEZ zone die (voorlopig) redelijk is ten aanzien van oldtimers is Brussel. Daar laat men oldtimers vanaf de leeftijd van 30 jaar en ingeschreven op O-plaat toe in de LEZ-zone.

Of Mechelen waar men de LEZ van de baan heeft geschoven.
                Dank voor de bevestiging.

Brussel is tenminste een redelijke regeling.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                  En als je nu een nummerplaat, toebehorend aan een ellendigetrieke auto, op je wagen hangt?

Dat zou dan toch moeten lukken?

Met zo’n flip systeem.

Comment

Dank voor de bevestiging.

Brussel is tenminste een redelijke regeling.
                    Wel te nuanceren, want ik ga er van uit dat uw E34 M5 van na 1/7/1992 is (euro 1). Auto's van voor 1/7/1992 zijn euro 0

Euro 0 Voor 1/07/1992
                    Euro 1 Van 1/07/1992 tot 31/12/1996
                    Euro 2 Van 1/01/1997 tot 31/12/2000
                    Euro 3 Van 1/01/2001 tot 31/12/2005
                    Euro 4 Van 1/01/2006 tot 31/12/2010
                    Euro 5 Van 1/01/2011 tot 31/08/2015
                    Euro 6* Van 1/09/2015 tot 31/08/2019

Brussel krijgt van mij wel slechte punten qua aanduiding van die LEZ-zones. In een veldwegje van één auto breed en éénrichtingsverkeer, zou je halfweg ineens in de LEZ zone zitten. Gelukkig geen camera daar.

Maar op een andere plek staat er ook geen aanduiding op een kruispunt en als je daar de éénrichtngsstraat rechts neemt, rij je 100 meter verder recht op een camera (die werkt, want kreeg de eerste keer een verwittiging). Je kan daar niet keren, dus als je het niet kent, heb je prijs. En dat is even gek als in Gent, want het is in feite op een stukje om de stad uit te rijden en de Ring te nemen weg van Brussel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

Met zo’n flip systeem.
                      Binnenkort een LEZ-knop in je wagen. 100 meter voor de zone indrukken, nummerplaat switch,....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten

Euro 0 Voor 1/07/1992
                        Euro 1 Van 1/07/1992 tot 31/12/1996
                        Euro 2 Van 1/01/1997 tot 31/12/2000
                        Euro 3 Van 1/01/2001 tot 31/12/2005
                        Euro 4 Van 1/01/2006 tot 31/12/2010
                        Euro 5 Van 1/01/2011 tot 31/08/2015
                        Euro 6* Van 1/09/2015 tot 31/08/2019

die data die je doorgeeft zijn de verplichte, vanaf wanneer elke ingeschreven auto moet voldoen aan desbetreffende euronorm...mijn smartje was een 2008 euro 5, en mijn bluetec is een 2012 euro 6 (al sinds 2010 eu6 in feite)

als het een ingevoerde duitse wagen is, kan een auto (zeker) in die tijd al lang een hogere norm (al dan niet optioneel en duitsers gingen er ook vaak voor, die hadden een milieubewustzijn - mss gesjoemeld welliswaar ) hebben dan in belgie was verplicht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

Binnenkort een LEZ-knop in je wagen. 100 meter voor de zone indrukken, nummerplaat switch,....
                          Knoppeke indrukken? In deze tijd moet dit toch beter kunnen

Comment

Na de regensensor, lichtsensor, de nummerplaat-switch-sensor.

Comment

• ok, dan niet...
                              ik rij rustig verder met mijn jaren 80 oldtimers met Euro2 attest van constructeur.

Comment

Yep in mijne jonge tijd hadden we een ‘afstelknopje’ op onze Camino’s Alez. Mijn maten toch, want ik had nen MTX. En sommigen deden het nog met lasdopkes te steken aan de luchtfilter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Yep in mijne jonge tijd hadden we een ‘afstelknopje’ op onze Camino’s Alez. Mijn maten toch, want ik had nen MTX. En sommigen deden het nog met lasdopkes te steken aan de luchtfilter
                                  Ik had een gaatje geboord in de houder van mijn gashendel. Discreet pinnetje erin en plots een korte gas

Comment

Ik had een gaatje geboord in de houder van mijn gashendel. Discreet pinnetje erin en plots een korte gas
                                    Toen ze mijne op de rollen hebben gezet had ik de choke laten opstaan en maar tot 5de geschakeld. Een originele MTX had 5 vitessen, maar ik had een MBX blok er onder liggen met 6 vitessen Normaal ging die 110km/u, maar op de rollen was het maar 75km/u op die manier. Ben wel mogen voorkomen met een maandje rijverbod ... toen ik auto had ... en 13800fr mogen afdokken.

Voor het milieu was hij wat minder, want ik had er goeie crossolie in zitten en vrienden die 5 min na mij over de steenweg kwamen, wisten meteen aan de doemp die er nog hing dat ik al voorbij was

Comment

• Ze kunnen allemaal m'n kl#ten kussen die LEZ's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        Ze kunnen allemaal m'n kl#ten kussen die LEZ's
                                        Dus als ik het goed begrijp gaan ze u niet de lez spellen

Comment

Zo is dat. Jammer genoeg woon ik graag waar ik nu woon, en heb er 25 jaar in geïnvesteerd. Maar als dit voorstel erdoor komt stop ik met de hobby. Ben die zinloze geldklopperij spuugzat. Totaal geen zin om mij daar nog in te frustreren.

Die Antwerpse schepen durft dan nog zeggen dat mensen geen recht hebben op oldtimers in het artikel. Wat een arrogantie.
                                          'tis maar een idee.....maar eigenlijk zouden ze daar in Gent allemaal moeten opkomen tegen de pleziervaart, die stoten daar ook nogal wat uit in de binnenstad en dat is wel toegelaten. Welnu, dat zouden ze toch ook moeten verbieden ? Die hebben minder dan euro0. Watteeuw een open brief schrijven dat er discriminatie is van autobezitters tov. booteigenaren.

Comment

Working...
                                          X