Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEZ Antwerpen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
    Is de n-va niet de baas in Antwerpen? Misschien toekomstig nieuws voor heel Vlaanderen als die in 2014 aan de macht komen?
    goh zoals ik al zei is het mannekke veel belangrijker dan de partij hoor. In Dessel ook een NVA burgemeester al jaren en die is prima hoor. Is echt een bangelijk aangename gemeente. Maar Bartje DeWever is net zoals Bartje Somers van Mechelen een egotripper denk ik die mediageil is en graag megalomaan denkt. Neem nu bvb het stationsproject in Mechelen....weer zo een Somers project die enkel geld zet op dikke nekken die een historische loft willen in het stadscentrum of tuig die er niets meezitten in krotten in de rand te wonen...maar de gewone mens....die lacht hem uit. Ik ben zo blij in Mechelen weg te zijn. Ik naar Dessel en m'n ouders naar Heist o/d Berg. Als m'n familie en m'n vriendin niet in Mechelen zouden wonen zou ik het net als Antwerpen zo veel mogelijk links laten liggen (letterlijk en figuurlijk)
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • #42
      Zijn er eigenlijk cijfers in % bekend van het aantal wagens hier in België volgens leeftijd van de wagens? Dan bedoel ik aantal wagens van 0-5 jaar oud, 5-10 jaar, 10-15 jaar en ouder dan 15. Want als ik in het dagelijks verkeer rondkijk lijken de meeste wagens mij toch jonger dan 10 jaar.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
        Zijn er eigenlijk cijfers in % bekend van het aantal wagens hier in België volgens leeftijd van de wagens? Dan bedoel ik aantal wagens van 0-5 jaar oud, 5-10 jaar, 10-15 jaar en ouder dan 15. Want als ik in het dagelijks verkeer rondkijk lijken de meeste wagens mij toch jonger dan 10 jaar.

        Ik hou dat altijd in het oog als ik dagelijks opweg ben met mijn 200D van 22 jaar oud of er nog oudere rondrijden ... en das niet veel ... ik denk nog geen 10% van de dagelijkse auto's is ouder dan 20 jaar... rond Antwerpen.
        Benzine
        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
        Diesel
        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

        Comment


        • #44
          het stond in het filmpje

          22%

          Comment


          • #45
            De gemiddelde leeftijd van een auto in België is 7 jaar dacht ik ...

            22% van dagelijks ingeschreven auto's in België ouder dan 20 jaar zou ik veel vinden ! das 1 auto op de 5...
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

            '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

            '68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

            Comment


            • #46
              300.000 auto's zeiden ze op het nieuws.

              En wat benzine wagens betreft: alleen vanaf 1992

              Comment


              • #47
                En een beetje verderop staat de ring dagelijks 's morgens en 's avonds potdicht. Dat terwijl Vlaanderen eindeloos talmt over een oplossing.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  En een beetje verderop staat de ring dagelijks 's morgens en 's avonds potdicht. Dat terwijl Vlaanderen eindeloos talmt over een oplossing.
                  Daar hadden ze tien jaar geleden al aan moeten begonnen zijn. Als ze nu eens werk maken van een betere verbinding E17-E19 (Breda), zou de vervuiling toch ook al sterk dalen?

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                    Door de lange wapper niet door te laten gaan staan we nu iedere dag constant stil op ring, waardoor er nog meer fijn stof vrij komt. Tegen 2016 heb ik toch niets zelf meer te zoeken in Antwerpen met mijn privé (oldtimer-daily). Ik vertrek naar de stille diepe kempen. En heb er nog geen minuut spijt van .
                    tereht opgemerkt, ze zouden beter eerst eens werk maken van een vlote doorstroming, fileprobleem aanpakken en dan met zo een details afkomen

                    eerst decenia lang diesels promoten door allerlei zotte regels en nu ...

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Zoals ik eerder al gezegd heb, maak van de dieselprijs de prijs van benzine en omgekeerd en een hoop milieuproblemen zijn opgelost. Dan zullen alleen de echte veelrijders voordeliger uit zijn met een diesel en zal de mentaliteit beginnen veranderen.
                      goed gevonden !

                      Comment


                      • #51
                        De maatregelen van de stad Antwerpen om vervuilende wagens vanaf 2016 uit de binnenstad te weren, zijn onvoldoende.
                        Dat zegt de Vlaamse Automobilistenbond (VAB). “Slechts 10% van het wagenpark zal worden geweerd, en dus niet 25%.
                        De stad laat vanaf 2016 enkel nog benzinewagens van na 1992, dieselwagens met een roetfilter van na 2001 en vrachtwagens
                        met een roet- filter van na 2000 gratis de zone tussen de Scheldekaaien en de Singel in.

                        Volgens N-VA-schepen Nabilla Ait Daoud zou een kwart van de auto’s daardoor moeten worden aangepast.
                        Maar Maarten Matienko, woordvoerder van VAB, zegt dat het cijfer een grove overschatting is.
                        “Antwerpen zegt dat tien procent van alle dieselwagens ouder is dan vijftien jaar. Dat klopt niet”, zegt Matienko.

                        “Op 3,2 miljoen wagens die in Vlaanderen zijn ingeschreven, zijn er 81.000 dieselwagens ouder dan vijftien jaar. Dat is 2,5%.
                        En er is nog een fout cijfer. De stad zegt dat 15% van de wagens dieselwagens zonder roetfilter zijn. In werkelijkheid is het 7%.
                        Dus in totaal komt niet 25% van het wagenpark in aanmerking, maar nog geen tien procent.”


                        gva.be

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          En een mentaliteitswijziging. Als morgen iedereen de auto laat staan voor verplaatsingen van pakweg onder de 3 km, 't zou al een pak properder zijn. Weg met de vervuilende chokerijders.
                          En wat lezen we vandaag:

                          "Ook voor de kleine verplaatsingen van 1 tot 3 kilometer wordt in 2 op de 3 gevallen de wagen genomen"

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            En wat lezen we vandaag:

                            "Ook voor de kleine verplaatsingen van 1 tot 3 kilometer wordt in 2 op de 3 gevallen de wagen genomen"

                            http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tsingenCrevits
                            Als men die mentaliteitswijziging zo belangrijk vindt (wat ik niet ontken) dan zal dat enkel werken als
                            men de stok financieel achter de deur steekt: gebruik belasten i.p.v. bezit en minder kwistig omspringen
                            met firmawagens/tankkaarten.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                              goh zoals ik al zei is het mannekke veel belangrijker dan de partij hoor. In Dessel ook een NVA burgemeester al jaren en die is prima hoor. Is echt een bangelijk aangename gemeente.
                              De Kris Qua horeca toch niet veel te zien in Dessel hoor, dan kunt ge beter in Retie rondhangen

                              Comment


                              • #55
                                Dus een oldtimer mag antwerpen niet meer binnen in 2016?
                                Polo 6n 1.4

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  En wat lezen we vandaag:

                                  "Ook voor de kleine verplaatsingen van 1 tot 3 kilometer wordt in 2 op de 3 gevallen de wagen genomen"

                                  http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tsingenCrevits
                                  Voor zo een korte afstanden haal ik mijn auto nog niet eens uit de garage, want dat is puur tijdsverlies.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                    Als men die mentaliteitswijziging zo belangrijk vindt (wat ik niet ontken) dan zal dat enkel werken als
                                    men de stok financieel achter de deur steekt: gebruik belasten i.p.v. bezit en minder kwistig omspringen
                                    met firmawagens/tankkaarten.
                                    Ze moeten de auto niet duurder maken, maar het openbaar vervoer goedkoper!
                                    Zorg voor goedkoper openbaar vervoer dat voldoende capaciteit heeft en dat op tijd rijd, en het gebruik ervan zal enorm toenemen (of denk je dat alle mensen voor hun plezier in de file gaan staan?)
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • #58
                                      Wat het bannen van vervuilende auto's betreft, het effect hiervan is minimaal, en dat heb verscheidene projecten in het buitenland reeds bewezen.
                                      En ieder individu dat het vermogen heeft om logisch te redeneren besteft dat, want de vervuiling blijft immers niet op de plaats hangen waar deze uitgestoten word, maar verplaatst zich.
                                      Zo zitten wij hier bij ons heel vaak met de rottige vervuiling geproduceerd in het ruhrgebied in Duitsland.
                                      Last edited by knight-rider; 19/09/2013, 07:35.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #59
                                        natuurlijk op bepaalde smog-dagen die er binnekort zullen aankomen zal't een beetje opbrengen

                                        hoeveel zou de boete bedragen ?

                                        Comment


                                        • #60
                                          Het feit dat men weer af komt met boetes bewijst nog maar eens dat dit weer een maatregel is die compleet zijn doel voorbij schiet. Het komt er weer op neer dat iets niet mag, maar indien je de kas spijst is het wel toegestaan.

                                          Wat gaat de volgende stap zijn? Een muur rond Antwerpen met toegangspoorten?

                                          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X