Oorspronkelijk geplaatst door order66
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LEZ Antwerpen
Collapse
X
-
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenZe kunnen allemaal m'n kl#ten kussen die LEZ's
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Ik had een gaatje geboord in de houder van mijn gashendel. Discreet pinnetje erin en plots een korte gasNormaal ging die 110km/u, maar op de rollen was het maar 75km/u op die manier. Ben wel mogen voorkomen met een maandje rijverbod ... toen ik auto had ... en 13800fr mogen afdokken.
Voor het milieu was hij wat minder, want ik had er goeie crossolie in zitten en vrienden die 5 min na mij over de steenweg kwamen, wisten meteen aan de doemp die er nog hing dat ik al voorbij was
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Yep in mijne jonge tijd hadden we een ‘afstelknopje’ op onze Camino’sAlez. Mijn maten toch, want ik had nen MTX. En sommigen deden het nog met lasdopkes te steken aan de luchtfilter
- Likes 1
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
Knoppeke indrukken? In deze tijd moet dit toch beter kunnenAlez. Mijn maten toch, want ik had nen MTX. En sommigen deden het nog met lasdopkes te steken aan de luchtfilter
Leave a comment:
-
ok, dan niet...
ik rij rustig verder met mijn jaren 80 oldtimers met Euro2 attest van constructeur.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
Knoppeke indrukken? In deze tijd moet dit toch beter kunnen
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Binnenkort een LEZ-knop in je wagen. 100 meter voor de zone indrukken, nummerplaat switch,....
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
Euro 0 Voor 1/07/1992 Euro 1 Van 1/07/1992 tot 31/12/1996 Euro 2 Van 1/01/1997 tot 31/12/2000 Euro 3 Van 1/01/2001 tot 31/12/2005 Euro 4 Van 1/01/2006 tot 31/12/2010 Euro 5 Van 1/01/2011 tot 31/08/2015 Euro 6* Van 1/09/2015 tot 31/08/2019
die data die je doorgeeft zijn de verplichte, vanaf wanneer elke ingeschreven auto moet voldoen aan desbetreffende euronorm...mijn smartje was een 2008 euro 5, en mijn bluetec is een 2012 euro 6 (al sinds 2010 eu6 in feite)
als het een ingevoerde duitse wagen is, kan een auto (zeker) in die tijd al lang een hogere norm (al dan niet optioneel en duitsers gingen er ook vaak voor, die hadden een milieubewustzijn - mss gesjoemeld welliswaar) hebben dan in belgie was verplicht
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
Met zo’n flip systeem.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Dank voor de bevestiging.
Brussel is tenminste een redelijke regeling.
Euro 0 Voor 1/07/1992 Euro 1 Van 1/07/1992 tot 31/12/1996 Euro 2 Van 1/01/1997 tot 31/12/2000 Euro 3 Van 1/01/2001 tot 31/12/2005 Euro 4 Van 1/01/2006 tot 31/12/2010 Euro 5 Van 1/01/2011 tot 31/08/2015 Euro 6* Van 1/09/2015 tot 31/08/2019
Brussel krijgt van mij wel slechte punten qua aanduiding van die LEZ-zones. In een veldwegje van één auto breed en éénrichtingsverkeer, zou je halfweg ineens in de LEZ zone zitten. Gelukkig geen camera daar.
Maar op een andere plek staat er ook geen aanduiding op een kruispunt en als je daar de éénrichtngsstraat rechts neemt, rij je 100 meter verder recht op een camera (die werkt, want kreeg de eerste keer een verwittiging). Je kan daar niet keren, dus als je het niet kent, heb je prijs. En dat is even gek als in Gent, want het is in feite op een stukje om de stad uit te rijden en de Ring te nemen weg van Brussel...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenEn als je nu een nummerplaat, toebehorend aan een ellendigetrieke auto, op je wagen hangt?
Dat zou dan toch moeten lukken?
Met zo’n flip systeem.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
Euro 2 is pas vanaf 1997 en zijn E34 M5 is van 1992, dus inderdaad euro 1. Enige LEZ zone die (voorlopig) redelijk is ten aanzien van oldtimers is Brussel. Daar laat men oldtimers vanaf de leeftijd van 30 jaar en ingeschreven op O-plaat toe in de LEZ-zone.
Of Mechelen waar men de LEZ van de baan heeft geschoven.
Brussel is tenminste een redelijke regeling.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenElke M5 E34 op mobile waar de euronorm bij staat is Euro1.
Of Mechelen waar men de LEZ van de baan heeft geschoven.
Leave a comment:
-
En als je nu een nummerplaat, toebehorend aan een ellendigetrieke auto, op je wagen hangt?
Dat zou dan toch moeten lukken?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_koen Bekijk Berichten
vraag een attest euronorm op, M5 E34 is normaal euro2 , mag nog tot 31/12/24 gratis binnen dan...
Regel gewoon uw zaakjes ipv nutteloos druk te doen zoals velen...
Het is is niet zo simpel als je wil laten uitschijnen. De auto is import en ik heb geen gva.
Moet dan naar Bornem voor keuring. Allemaal geen goedkope aangelegenheid. Originele demper moet er weer onder die rot is, enz..
Dus wat verder denken dan je eigen neus.
Ik wil trouwens niet binnen. Ik rij al 15 jaar niet meer met de wagen in Gent. Maar als de lez uitbreiding er zou komen, kan ik dus niet meer vertrekken uit mijn eigen huis zonder veel geld te betalen en dat kan slechts 8x per jaar, mijn vrijheid afgenomen. Dat is reden om druk? te doen imo.Last edited by order66; 18/02/2020, 21:52.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Ik woon op 100 meter van de R4 aan Gentbruggebrug. Wij zulllen dus zeker prijs hebben. Byebye M5. Of ik moet al een garagebox huren in Lochristi ofzo. Begin daar eens mee. Kan niet eens meer naar huis rijden. Manmanman
Regel gewoon uw zaakjes ipv nutteloos druk te doen zoals velen...
Leave a comment:
Leave a comment: