Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEZ Antwerpen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Yep, uitbreiding van de zoo.

Comment

Ik vind dit totaal onaanvaardbaar deze regel, auto's ouder dan 15 jaar betalen nog altijd volle pot taks. Als ik (voor bv onze s202, die is 15 jaar oud) volle pot taks moet betalen wil ik dezelfde rechten als alle andere bestuurders ! Eventueel een extra taks voor vervuilende auto's zou ik nog ergens kunnen begrijpen, maar dat er boven ons hoofd wordt beslist waar we met een bepaald type auto mogen rijden vind ik totaal onaanvaardbaar, evenveel betalen is evenveel rechten

Comment

Ik heb gisteren de discussie op volt gezien, die van NVA haalde allemaal ongeloofwaardige dingen boven. Ze wist niet wat antwoorden op de vraag wat er met de mensen moest gebeuren die geen geld hadden voor een nieuwere milieuvriedelijke auto. Daarop antwoorde ze dan moete ze hun oude diesel verkopen en een goedkope oude benzine kopen .
        Benzine
        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
        Diesel
        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
          Ik heb gisteren de discussie op volt gezien, die van NVA haalde allemaal ongeloofwaardige dingen boven. Ze wist niet wat antwoorden op de vraag wat er met de mensen moest gebeuren die geen geld hadden voor een nieuwere milieuvriedelijke auto. Daarop antwoorde ze dan moete ze hun oude diesel verkopen en een goedkope oude benzine kopen .
          Ik heb het ook gezien, dacht net hetzelfde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny Verwaest Bekijk Berichten
            De Kris Qua horeca toch niet veel te zien in Dessel hoor, dan kunt ge beter in Retie rondhangen
            inderdaad,dat is zo.....maar telkens ik in Witgoor kom valt de kalmte steeds op mij! ik blijf het een geweldig,rusig,aangenaam dorpke vinden.
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
              Gaan ze de luchthaven in deurne dan ook sluiten? Op gebied van fijn stof kan dat wel tellen denk ik zo....

met die paar vluchtjes per dag?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                Het feit dat men weer af komt met boetes bewijst nog maar eens dat dit weer een maatregel is die compleet zijn doel voorbij schiet. Het komt er weer op neer dat iets niet mag, maar indien je de kas spijst is het wel toegestaan.

Wat gaat de volgende stap zijn? Een muur rond Antwerpen met toegangspoorten?

was er vroeger ook al, zou top zijn als ze die niet hadden afgebroken (en dat meen ik serieus)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                  Ze krijgen 'exclusiviteit' over een deel van het stad. Dat is een voordeel van alle aard, in natura! Ook dat is een verrijking! Tleven en rijkdom is meer dan geld alleen.

Wanneer je een stuk van een mens zijn bewegingsvrijheid afneemt, dan is dat een verarming voor die persoon.
                  ja inderdaad wat met de wagen is natuurlijk de allerenigste manier om in dat exclusieve deel van de stad te geraken. toegang tot openbaar vervoer en fietsen worden ontzegd voor mensen met oude wagens, of wat?
                  bewegingsvrijheid af nemen is verarming voor die persoon.. dus iedere winkel wandelstraat en natuurreservaat is verarming van den belg in uw logica?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                    Die paar vluchtjes per dag stoten vele malen meer van die brol uit dan alle auto's die daar op een dag rijden samen.

Eigenlijk, als ze iets aan de uitstoot willen doen, dan zijn er drie zaken die ze moeten aanpakken: de luchtvaart, de scheepvaart en de industrie.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                      Die paar vluchtjes veroorzaken tijdens de spits anders best lange files. Heb 's avonds, komende van Mortsel, al vaak staan vloeken.

Comment

Eén auto op tien mag vanaf 2016 niet voorbij dit bord rijden:

Een wit bord met rode rand en in het midden een auto die drie zwarte rookpluimen achterlaat. Zo ziet het nieuwe verkeersbord eruit dat vervuilende auto’s vanaf 2016 moet weren uit ‘lage-emissiezones’. In Antwerpen, dat de spits afbijt, zal 10% van de auto’s de stad niet meer in mogen.

Een lage-emissiezone is een afgebakend deel van de stad waar oude, vervuilende voertuigen niet meer welkom zijn. Het initiatief zou de verontreiniging door uitstoot van fijn stof en andere schadelijke gassen moeten verminderen. Antwerpen bijt begin januari 2016 de spits af. Het is de bedoeling dat alle Vlaamse steden en gemeenten snel volgen.

Zodra de eerste borden opduiken in Antwerpen, start een grote sensibiliseringscampagne. “Het hele gebied binnen Schelde en Singel en allicht ook Linkeroever zullen lage-emissiezones worden. Wij zijn volop bezig met de voorbereidingen en er moeten nog een aantal knopen worden doorgehakt”, zegt Matthias Janssens, adviseur bij de Antwerpse schepen van Leefmilieu Nabilla Ait Daoud (N-VA).

Volgens de plannen die nu op tafel liggen, zal men allicht de euronormen 4 (of 3 plus roetfilter) voor dieselvoertuigen en 1 voor benzinewagens hanteren. “Maar elke stad zal autonoom kunnen beslissen”, zegt Janssens.

Voor Antwerpen zou het betekenen dat benzinewagens van voor het bouwjaar 1992 en diesels van voor het bouwjaar 2006 gebannen worden.
                        gva.be

Comment

Wat met oldtimers hé...op een o plaat weliswaar. Die zullen ze ook wel lekker bannen zeker.
                          Polo 6n 1.4

Comment

Het was te verwachten dat dit er ooit zou gaan komen.
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

In before discriminatie naar arme mensen die geen nieuwe auto kunnen kopen.

Comment

Die moeten dan maar het openbaar vervoer pakken he (volgens de redenering van die pipo's)

Wacht maar, het komt er ooit nog van dat er in de stadcentra geen enkele auto meer binnen zal mogen.

Comment

eerst steden, daara grotere gebieden, vb in CA US

Comment

Vraag is of de waarde van de auto's van voor 2006 dan zal kelderen. Niet dat die nog zo veel waard zijn maar misschien loont het wel de moeite om tijdig een auto van een paar jaar jonger te kopen?
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Aan de stadsrand een paar grote gratis parkings maken met gratis pendelbussen, 24/7 en gene (dagjes)toerist die nog in Antwerpen centrum komt met de auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                        Vraag is of de waarde van de auto's van voor 2006 dan zal kelderen. Niet dat die nog zo veel waard zijn maar misschien loont het wel de moeite om tijdig een auto van een paar jaar jonger te kopen?
                                        Vraag ik me ook wel af. Denk dat ik toch niet gauw nog een diesel pre 2006 zou kopen.
                                        Wat met bv. al die Golfjes TDI (IV, V), E46 diesels,... die nog rondrijden. Daar zullen zeker exemplaren tussen zitten die verre van versleten zijn maar toch de stad niet meer in mogen.

Comment

Ik denk dat er plots wel eens heel veel poolse en roemense platen zullen opduiken!
                                          Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                          X