Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LEZ Antwerpen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenJij hoort ook niet thuis een op forum als dit, maar ja je zit hier ook hé.Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenMeningen met enige bekommernis voor het milieu worden hier blijkbaar niet getolereerd. Je zal maar een kind met zware astma hebben.......
En denk je echt dat die plots van hun astma zullen genezen zijn door een klein aantal diesels te verbannen? In een dichtbevolkt land zoals dit met al die lintbebouwing in combinatie met een verzadigd wegennet gaat dat echt een marginaal klein verschil geven. Kijk maar eens naar Duitsland, waar in Berlijn al meerdere jaren een LE-zone is, verschil is amper een 0,3% als ik het goed heb.
Dus 0,3% minder kans op een astma aanval. Echt wel de moeite ja
PS: mijn neef heeft zelf vroeger astma gehad, terwijl hij nog steeds op dezelfde plek woont, in de kempen in een bosrijk gebied. Ik zie de jongen nu al wenen van geluk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenIk begrijp trouwens niet waarom die milieu zone beperkt is tot Antwerpen stad.Is fijn stof op het platteland dan minder schadelijk ? Dat ze gewoon de verkeersbelasting voor die milieuvervuilers fors verhogen. Bijvoorbeeld euro 0 : cc cilinderinhoud = aantal euro jaarlijkse verkeersbelasting. Dan verdwijnen die wagens vanzelf uit het verkeer en heb je al die slimme camera's niet nodig.Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenJij hoort ook niet thuis een op forum als dit, maar ja je zit hier ook hé.
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenMeningen met enige bekommernis voor het milieu worden hier blijkbaar niet getolereerd. Je zal maar een kind met zware astma hebben.......
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichtenm
En denk je echt dat die plots van hun astma zullen genezen zijn door een klein aantal diesels te verbannen? In een dichtbevolkt land zoals dit met al die lintbebouwing in combinatie met een verzadigd wegennet gaat dat echt een marginaal klein verschil geven. Kijk maar eens naar Duitsland, waar in Berlijn al meerdere jaren een LE-zone is, verschil is amper een 0,3% als ik het goed heb.
Dus 0,3% minder kans op een astma aanval. Echt wel de moeite ja
PS: mijn neef heeft zelf vroeger astma gehad, terwijl hij nog steeds op dezelfde plek woont, in de kempen in een bosrijk gebied. Ik zie de jongen nu al wenen van geluk...
Oorspronkelijk geplaatst door fcaprien waarom dan? stoot een oude diesel meer fijn stof uit dan een nieuwe? nee, de waardes dat die MAG uitstoten is alleen hoger.
(mijn dodge uit 1977 mocht bv een CO hebben van 3,5%. ik heb de op LPG kunnen afregelen op 0,48%, euro 1 = 2,7%, euro2/3 = 2,3%, euro4/5/6 = 1.0% CO. dus mijn dodge deed op vlak van CO aan de euro6 norm!!!. aangezien die op LPG draaide, stoor die ook amper fijn stof uit en LPG is niet zwavelarm, er zit er geen in).
Een nieuwe diesel zal minder ROET uitstoten,maar als je niet plankt met je oude diesel, stoot die ook weinig roet uit hoor
en voor CO2 moet ge het ook niet doen, mijn euro 0 golfke stoot rond de 118gr C02 uit IN PRAKTIJK
Comment
-
kinderen met astma komen vaker voor bij te hoge hygiene, in nl laten ze die lekker in de kinderboerderij ravotten tss dierlijk stof en dat helpt
ook wij vroeger die tss de rokende ooms en tantes zaten hadden minder last, nu is alles te schoon en gaan die bengels hun systeem bij het minste overreageren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenEn echt moderne diesels stoten een pak minder NOx uit ( veel wagens die in 2015 verkocht worden zitten erg dicht bij de nieuwe NOX norm, of duiken er zelfs onder (Golf VII, BMW 320d,..)
van bij introductie 2008 is de 350 bluetec beschikbaar eu6 met noxcat en heel de santeboetiek...waarom kopen meer mensen in be dat niet als ze er toch zoveel mee inzitten, en wachten ze tot 2015 om dan pas die schone motor te kopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenIk begrijp trouwens niet waarom die milieu zone beperkt is tot Antwerpen stad.Is fijn stof op het platteland dan minder schadelijk ? Dat ze gewoon de verkeersbelasting voor die milieuvervuilers fors verhogen. Bijvoorbeeld euro 0 : cc cilinderinhoud = aantal euro jaarlijkse verkeersbelasting. Dan verdwijnen die wagens vanzelf uit het verkeer en heb je al die slimme camera's niet nodig.
Oude auto's uit het stadscentrum houden heeft, buiten er geld aan verdienen, geen enkel nut voor het milieu. Ofwel laat je er niemand rijden, ofwel iedereen.
En als je die oude diesels hier uit het verkeer haalt, gaan die gewoon naar Afrika. En daar stoten die ook roet en fijn stof en toestanden uit, wat eveneens in de lucht komt en zich over de planeet verspreid.
Hypocriete milieulobby...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenkinderen met astma komen vaker voor bij te hoge hygiene, in nl laten ze die lekker in de kinderboerderij ravotten tss dierlijk stof en dat helpt
ook wij vroeger die tss de rokende ooms en tantes zaten hadden minder last, nu is alles te schoon en gaan die bengels hun systeem bij het minste overreageren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenIk begrijp trouwens niet waarom die milieu zone beperkt is tot Antwerpen stad.Is fijn stof op het platteland dan minder schadelijk ? Dat ze gewoon de verkeersbelasting voor die milieuvervuilers fors verhogen. Bijvoorbeeld euro 0 : cc cilinderinhoud = aantal euro jaarlijkse verkeersbelasting. Dan verdwijnen die wagens vanzelf uit het verkeer en heb je al die slimme camera's niet nodig.
De verkeersbelasting nogmaals verhogen? Want geld laten betalen verbetert het milieu..1986 Audi 90 2.2
1990 Audi 90 2.3 USA
1990 Audi coupé 2.3
1991 Audi 90 2.0
2002 Audi A4 1.9 TDI
Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3
Comment
-
BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapriwe gaan dat eens bekijken dan
bron: http://www.duurzame-mobiliteit.be/ar...er-dan-de-norm
NOX:
euro3: 0.5
euro4: 0.25
euro5: 0.18
dat zou betekenen dat een euro 5 tot 0.9 zou oplopen en dus MEER is dan een euro3 norm. echter mag die antwerpen WEL binnen en een euro3 niet. euro 0 mag zelf maar tot 0.7 gaan en dat wordt nog overschreden door de euro 5. als je dus een euro0 motor vind die wel volgens de norm rijd (quasi allemaal dus), dan mogen die antwerpen evengoed in als een euro5 die niet volgens de norm rijd. en aangezien hun europese testcyclus niet deugd, vind ik dat antwerpen op de 'foute' normen dus ook geen autos zou mogen weigeren (ofwel allemaal toelaten ofwel allemaal weigeren). er is maar één oplossing. een testcentrum maken en als uw auto in dat testcentrum slaagd, dan krijgt die een sticker op de ruit dat je Apen in mag rijden
schone tekening ook onder hier, linksboven de voorgestelde waardes, rechts de effectieve waardes. bij NOx (fijn stof en roet dus) produceert een euro 5 dus meer uitstoot in de praktijk dan een euro 0
de CO omlaag halen bij een euro0 norm is ook een kwestie van een vijske dicht te draaien, je boet dan wel vermogen in (mijn golf staat extreem dicht gedraaid). ik vind het al leuke voer voor een advocaat. immers weigeren ze de oude euro normen en mag men pas vanaf euro3 met roetfilter de LEZ nog in. echter heft mijn auto geen euronorm en is er nooit getest geweest waaraan die voldoet. waarom bestempelen ze die dan als euro0?
toen die normen in voege kwamen moesten vele merken NIKS doen om de norm te halen. vele motoren haalden de volgende euro norm al toen het nog niet verplicht was. oa voor euro 4 te halen werd overall gezegd dat het niet haalbaar was zonder roetfilter. echter zijn vele merken daar toch in geslaagd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenAls het mogelijk is een garage/stalling net buiten die zone zoeken. Je hobby niet laten afnemen door een bende groene idealisten.
breidt men best de lage emissiezone uit over gans het land. Iedereen heeft recht op gezondere , propere lucht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenOm dergelijke mistoestanden te vermijden
breidt men best de lage emissiezone uit over gans het land. Iedereen heeft recht op gezondere , propere lucht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenOm dergelijke mistoestanden te vermijden
breidt men best de lage emissiezone uit over gans het land. Iedereen heeft recht op gezondere , propere lucht.
Een auto van 20 jaar oud met amper 50000km is in mijn ogen nog steeds beter voor het milieu dan een auto van een jaar of 4 die al 300000km heeft en reeds moet vervangen worden door een andere, maar er word enkel gekeken naar de vervuiling wanneer de sleutel word omgedraaid, maar niet naar de vervuiling die een auto oplevert voor de productie en vernietiging1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
1987 volvo 340 GL (daily oldie)
2006 seat altea (daily)
Comment
-
Idd, maar dat wil dbr2 (die geen auto liefhebber is) niet snappen. Don't feed the troll.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
Comment