Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEZ Antwerpen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Namaz
    replied
    lol

Leave a comment:

• Liquid Li0n
    replied
    in juni gingen/moeten oldtimers 30 jaar zijn ipv 25 maar het is er weer stil rond

Leave a comment:

• bobo
    replied
    dan zal idd de wetgever de leeftijd wel optrekken naar 40, 25 jaar zijn ondertussen haast nieuwe auto's

Leave a comment:

• elio
    replied

Leave a comment:

• Liquid Li0n
    replied
    Vlaams Belang blijft zich verzetten tegen de lage-emissiezone (LEZ) die begin februari werd ingevoerd in Antwerpen. De oppositiepartij spreekt van een discriminerende maatregel en bereidt een klacht voor bij het Grondwettelijk Hof.

Leave a comment:

• Unterschlagen
    replied
    dat zijn open ended roetfilters, de filter efficientie is een stuk lager dan wat we sinds Euro 5 hebben.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    goegel geeft

bij deze een autoleven lang
    Stap in de wereld van Autobedrijf Dalhoeven, waar kwaliteit en betrouwbaarheid samenkomen. Onze zorgvuldig geselecteerde occasions delen graag elke bocht met

anderen houden het op 80k

Leave a comment:

• platten tuub
    replied
    Ik vraag mij vooral af hoe lang het duurt eer dat verstopt zit, aangezien er geen regeneratie is?

Leave a comment:

• bobo
    replied
    die filter 'maakt' die kleine deeltjes niet, directe inspuiting onder hoge druk wel

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Was het niet bewezen dat zo'n nageplaatste filter nog meer super kleine deeltjes doorlaat ? Dat het in feite nog slechter wordt hierdoor ?

Leave a comment:

• bobo
    replied
    stormloop op retrofit dpf, schauvliege trekt het budget op

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    das knap

Leave a comment:

• Haroddin
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Als uw auto echt een roetfilter had, dan zou je dat allang geweten hebben, 16 jaar rijden zonder problemen is onmogelijk (zeker met de begin modellen en vervanging max. 100.000 km)
    De eerste auto’s met roetfilter, (Europa) was volgens mij vanaf euro 4 en vooral euro 5....
    Nochtans stond in elke autotest begin jaren 2000 dat Peugeot hun 607 dieselmodellen standaard van een roetfilter voorzag, "du jamais vu". Wel moet er af en toe regeneratievloeistof bij, iets wat zonet terug gebeurd is. Ik haal ook elk jaar met glans de roettest bij de keuring, "waarde onder de meetdrempel", dus ja, ik ben wel zeker dat er 1 onder zit.

Terug on topic: ik heb dit weekend ook een mailtje naar info@slimnaarantwerpen.be gestuurd, ik vermoed dat dat ergens bij het Antwerpse bestuur uitkomt. Maandagvoormiddag had ik al antwoord:

Oorspronkelijk geplaatst door info@slimnaarantwerpen.be

Geachte heer

Wij hebben uw e-mail goed ontvangen en aandachtig gelezen.

Wij zijn ervan op de hoogte dat er soms een lichte afwijking kan zijn van de aanbevolen 0,005 g/km, bijvoorbeeld 0,006 g/km.
    U mag in dit geval uitzonderlijk 0,004 g/km noteren.
    Uw aanvraag zal alsnog goedgekeurd worden.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten

Klantenteam Lage-emissiezone (TV)
    Gemeentelijk Autonoom Parkeer-en mobiliteitsbedrijf Antwerpen
    Postadres: Grote Markt 1 | 2000 Antwerpen
    LEZ@stad.antwerpen.be | www.slimnaarantwerpen.be/LEZ
    Worth giving it a shot, en lukt dat niet of wordt het toch weer afgekeurd dan is het tijd om naar de importeur te stappen, met dank aan flappy

Leave a comment:

• flappy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Als uw auto echt een roetfilter had, dan zou je dat allang geweten hebben, 16 jaar rijden zonder problemen is onmogelijk (zeker met de begin modellen en vervanging max. 100.000 km)
    De eerste auto’s met roetfilter, (Europa) was volgens mij vanaf euro 4 en vooral euro 5....
    euhm, niet dus wat ge zegt. Als hij maar voldoende autosnelweg doet dan is een roetfilter nooit een probleem. Zelfs op dat kilometeraantal. Genoeg 607's fase I die nog steeds met hun eerste filter rondrijden met een kilometeraantal dat rond de 6 à 700.000 km ligt. Wat wel moet gebeuren is bij hem elke 80k de regeneratievloeistof bij vullen. Bij die van mij is dat elke 180K.

Haroddin: beste wat je kan doen is met de importeur van peugeot contact opnemen en je geval uitleggen. De filters laten inderdaad bijna niets door en dus zou je in theorie en praktijk zeker onder die grenswaarde vallen. Het zou te gek zijn mocht je nu daardoor je auto moeten verkopen.

Leave a comment:

• Rennfox
    replied
    http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...juit-a3108141/

Leave a comment:

• quovadis
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haroddin Bekijk Berichten
    Even dit hier neergooien: ik rij met een Peugeot 607 2.2 HDi van 2001 (euro3), die kwam voor zover ik weet standaard al met roetfilter. Ik zou dus de LEZ binnen mogen mits registratie. Nu doorloop ik die test op de site van de LEZ, kom op het punt dat ik mijn COC moet bekijken om daar de partikeluitstoot op te halen. Op mijn COC staat 0.006 mg/km partikels, wat meer is dan de < 0.005 vereist. Volgens die site/dat criterium heb ik dus geen roetfilter zitten!

Een snelle google zoektocht leverde oa deze hit op: http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?t=7305 => eigenlijk had er op mijn COC 0.001 moeten staan ipv 0.005 en dan had ik nu dit probleem niet. Iemand enig idee wat ik hier nu mee moet? Ik nam af en toe de waaslandtunnel om file op de ring te vermijden op weg naar de schoonouders, maar dat kan ik nu dus niet meer terwijl eigenlijk wel zou moeten...

Leave a comment:

• bobo
    replied
    er zijn helaas wel meer auto's die al voldeden aan betere normen, toen die normering nog niet bestond...lastig

Leave a comment:

• Haroddin
    replied
    Even dit hier neergooien: ik rij met een Peugeot 607 2.2 HDi van 2001 (euro3), die kwam voor zover ik weet standaard al met roetfilter. Ik zou dus de LEZ binnen mogen mits registratie. Nu doorloop ik die test op de site van de LEZ, kom op het punt dat ik mijn COC moet bekijken om daar de partikeluitstoot op te halen. Op mijn COC staat 0.006 mg/km partikels, wat meer is dan de < 0.005 vereist. Volgens die site/dat criterium heb ik dus geen roetfilter zitten!

Een snelle google zoektocht leverde oa deze hit op: http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?t=7305 => eigenlijk had er op mijn COC 0.001 moeten staan ipv 0.005 en dan had ik nu dit probleem niet. Iemand enig idee wat ik hier nu mee moet? Ik nam af en toe de waaslandtunnel om file op de ring te vermijden op weg naar de schoonouders, maar dat kan ik nu dus niet meer terwijl eigenlijk wel zou moeten...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
    In Rotterdam is de luchtkwaliteit sinds de invoering van de milieuzone slechter geworden, pure symboolpolitiek dit.
    En in Londen beter. Nu jij weer.

Of nu ik. De reden dat het in Londen wel beter is en in Rotterdam niet is omdat Londen écht de vervuilende wagens, ongeacht hun leeftijd, eruit haalde. Rotterdam weert net als Antwerpen enkel oudere auto's die zowiezo veel minder km's maken. Naast het feit dat het een discriminerende maatregel is, werkt het dus niet.

Leave a comment:

• elio
    replied
    Mortsel en co zitten er al op te azen om de LEZ uit te breiden: http://www.gva.be/cnt/dmf20170228_02...erpse-zuidrand
    BFOV gaat in de tegenaanval voor de oldtimereigenaars: http://www.gva.be/cnt/dmf20170228_02...missiezone-aan

Leave a comment:

Working...
X