Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEZ Antwerpen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
    De industry wordt alsmaar kleiner en kleiner.
    Maar de industrie is niet de grootste fijnstofproducent, de huishoudens zijn verantwoordelijk voor het leeuwendeel (verwarming woning en persoonlijk vervoer, net zoals voor CO2 samen goed voor 50%).
    De industrie is verantwoordelijk voor minder dan 20% van de fijnstofproductie (en CO2 productie). En bovendien is de industriële productie in 2014 niet achteruit gegaan tov van 2014. Het is bovendien Industrie, niet Industry. Van je betoog blijft dus nog over : "De wordt"
    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
      Maar de industrie is niet de grootste fijnstofproducent, de huishoudens zijn verantwoordelijk voor het leeuwendeel (verwarming woning en persoonlijk vervoer, net zoals voor CO2 samen goed voor 50%).
      De industrie is verantwoordelijk voor minder dan 20% van de fijnstofproductie (en CO2 productie). En bovendien is de industriële productie in 2014 niet achteruit gegaan tov van 2014. Het is bovendien Industrie, niet Industry. Van je betoog blijft dus nog over : "De wordt"
      Interessant! Heb je daar een bron van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Interessant! Heb je daar een bron van?
        Ik ben enkele weken gelden uitgenodigd om mee te denken aan nieuwe maatregelen die de lokale overheid (stad) kan ondernemen om de CO2-uitstoot te reduceren. Ik heb toen wat informatie meegekregen over CO2-productie.
        Fijn stof ligt hiermee grotendeels in lijn, google maar eens en je gaat dezelfde waarden terugvinden.

Comment

• Landbouw hoort er niet bij, dat is geen onderdeel van "de industrie". Dus ergens tussen de 12 en de 17%.
          De grootste producent van fijn stof is dus het gezin (verwarming woning en transport)

Comment

• ja, ik zette het er maar bij omdat we anders nog eens naar de landbouw kunnen wijzen om zelf kop in't zand te steken

Comment

• Ja, direct na de vraag te stellen dacht ik, waarom zoek ik het zelf niet even op. Huishoudens zijn inderdaad de grootste producent van fijn stof.

Qua CO2 uitstoot vind ik echter wel dat industrie, transport en energie elk een groter aandeel hebben dan huishoudens.

Comment

• nog steeds mixed feelings over het verketteren van de diesel

we worden super-oud intussen, co² is niet goed voor de wereld...fijn stof enkel plaatselijk en toch wordt een antwerpenaar die contenu een assenbak vol stof in zijn bek krijgt ouder dan een waal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                  Ja, direct na de vraag te stellen dacht ik, waarom zoek ik het zelf niet even op. Huishoudens zijn inderdaad de grootste producent van fijn stof.

Qua CO2 uitstoot vind ik echter wel dat industrie, transport en energie elk een groter aandeel hebben dan huishoudens.
                  Energie wordt ook voor een aanzienlijk deel geconsumeerd door de huishoudens. In de provincie Vlaams Brabant is het aandeel voor privé-transport en huishoudens goed voor 49%

Comment

Energie wordt ook voor een aanzienlijk deel geconsumeerd door de huishoudens. In de provincie Vlaams Brabant is het aandeel voor privé-transport en huishoudens goed voor 49%
                    Qua electriciteit zit het aandeel van huishoudens net onder de 20% welliswaar.

Comment

Om dan jaren later te moeten horen (of nooit) dat ze er ferm naast zaten met hun onderzoeken , enquetes , enz enz .

Comment

• Binnenkort verbod op houtkachels bij windstilte en mist.

Comment

• ik denk - maar das voor paarden die hebben daar de kop voor - ook wel dat ze graag het aandeel partikulier hoger inschatten om daar taxen op te kunnen heffen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ik denk - maar das voor paarden die hebben daar de kop voor - ook wel dat ze graag het aandeel partikulier hoger inschatten om daar taxen op te kunnen heffen
                            Ik denk dat je logisch denkt.

Comment

• Dus het gaat in vanaf november 2016 en niet januari 2016 ?
                              Goed, ik moet nog eens in een winkel in Antwerpen zijn, voor november lukt dat wel
                              Als ik er niet meer binnen mag zoek ik het wel ergens anders.

Comment

• same here.
                                golfke euro 0, benz euro3 zonder roetfilter. mag met geen van beide nog naar antwerpen. goed, dan zien ze mij daar niet meer en doe ik men geld wel elders op.
                                wel jammer voor de mensen die daar dan wonen en zo een auto rijden.
                                mijn buitenlandse vrouw kan ik belgie ook haar bankkaarten niet meer gebruiken, ... op 20min ben ik in Lille Frankrijk en we gaan daar wel winkelen dan. dat belgie blokkeerd wat ze willen, verlies gaan ze er aan hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  same here.
                                  golfke euro 0, benz euro3 zonder roetfilter. mag met geen van beide nog naar antwerpen. goed, dan zien ze mij daar niet meer en doe ik men geld wel elders op.
                                  wel jammer voor de mensen die daar dan wonen en zo een auto rijden.
                                  mijn buitenlandse vrouw kan ik belgie ook haar bankkaarten niet meer gebruiken, ... op 20min ben ik in Lille Frankrijk en we gaan daar wel winkelen dan. dat belgie blokkeerd wat ze willen, verlies gaan ze er aan hebben
                                  Andere grote steden zullen snel volgen, vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Binnenkort verbod op houtkachels bij windstilte en mist.
                                    Dan trekt de stoof zowiezo toch niet en is er geen goede verbranding, op zo'n momenten stoken wij op gas. En gelukkig hebben we geen verwarming op elektriciteit met de Trutteltax.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      nog steeds mixed feelings over het verketteren van de diesel

we worden super-oud intussen, co² is niet goed voor de wereld...fijn stof enkel plaatselijk en toch wordt een antwerpenaar die contenu een assenbak vol stof in zijn bek krijgt ouder dan een waal
                                      Is de gezondheidszorg evenwaardig... Als ik sommige verhalen hoor uit de Walen...

Comment

is niet moeilijk, ge kunt in vlaams-brabant niet bewegen zonder in een file te staan...

Comment

Working...
                                        X