Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEZ Antwerpen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Is de gezondheidszorg evenwaardig... Als ik sommige verhalen hoor uit de Walen...
    ik ga ervan uit dat de gezondsheidszorg in be overal gelijk is, ik hoor(de) alleen dat in de walen alles duurder wordt gefactureerd aan de ziekenfondsen voor zelfde ingrepen
    de levenstijl en het inkomen scheelt wel...en daaraan zie je dat de luchtkwaliteit minder belangrijk is dan hetgeen je zelf deels in handen hebt

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ik ga ervan uit dat de gezondsheidszorg in be overal gelijk is, ik hoor(de) alleen dat in de walen alles duurder wordt gefactureerd aan de ziekenfondsen voor zelfde ingrepen
      de levenstijl en het inkomen scheelt wel...en daaraan zie je dat de luchtkwaliteit minder belangrijk is dan hetgeen je zelf deels in handen hebt
      Gezondheidszorg is nog steeds Federaal. Je kan een verschil zien in de manier dat Walen geneigd zijn meer naar specialisten te gaan en vaker onderzoeken laten uitvoeren. Dat ziekenhuizen lekker factureren voor duurdere (soms nutteloze) onderzoeken zie je ook in Vlaanderen.

      Een bepaalde ingreep of procedure heeft een nomenclatuurnummer en daar hangen vaste bedragen aan vast.

      Fraude daarmee is bijvoorbeeld een tandarts die het trekken van een tand aangeeft terwijl hij enkel een vulling heeft gedaan of een thuisverpleegkundige die bij iemand een verband verwisselt, maar ook andere verzorging aanrekent die ze niet heeft uitgevoerd.

      Het riziv schorst regelmatig artsen en dergelijke voor zulke inbreuken.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        same here.
        golfke euro 0, benz euro3 zonder roetfilter. mag met geen van beide nog naar antwerpen. goed, dan zien ze mij daar niet meer en doe ik men geld wel elders op.
        wel jammer voor de mensen die daar dan wonen en zo een auto rijden.
        mijn buitenlandse vrouw kan ik belgie ook haar bankkaarten niet meer gebruiken, ... op 20min ben ik in Lille Frankrijk en we gaan daar wel winkelen dan. dat belgie blokkeerd wat ze willen, verlies gaan ze er aan hebben
        Hmm... als je op 20 minuten in Lille bent, en dus bijna tegen de Franse grens aan woont, waarom zou je dan in hemelsnaam naar Antwerpen karren? Lille is minstens zo plezant om te winkelen als Antwerpen. Anderzijds, naar Kortrijk rijden en de trein naar Antwerpen nemen is eens zo plezant als met de auto gaan. Want dan heb je geen last van file, parkeerplaats zoeken, en kom je ook nog eens frisser aan. Dat je buitenlandse bankkaarten niet kan gebruiken in België lijkt me sterk, want het Maestro-systeem wordt wereldwijd ondersteund. Ik kan er mee terecht in Johannesburg, ik kan er mee terecht in Chicago, ik kan er mee terecht in Gent. 't Zelfde geld voor VISA of Mastercard.

        Comment


        • Invoering is blijkbaar uitgesteld naar februari 2017 (bron: gva.be):
          Antwerpen heeft de modaliteiten vastgelegd voor de invoering van de lage-emissiezone. Vanaf 1 februari 2017 betalen vervuilende wagens 20 euro per dag of 350 euro per jaar voor toegang tot de zone. Zonder toelating betaalt een overtreder 125 euro en later 150 euro per inbreuk.






          Vanaf 1 februari 2017 zal Antwerpen officieel de eerste Belgische stad zijn met een lage-emissiezone (LEZ), die te oude en vervuilende wagens uit bepaalde delen van de stad zal weren. Met deze ingreep wil Antwerps mi­lieuschepen Ait Daoud (N-VA) de luchtkwaliteit in de binnenstad gevoelig verhogen.
          De invoering van de LEZ in het gebied binnen de Ring en op Linkeroever wordt met een jaar vertraging ingevoerd, maar het was wachten op het wettelijk kader dat de federale en de Vlaamse overheid moest creëren. Nu de definitieve datum is vastgelegd, begint de stad volgende maand met een grote informatiecampagne.
          Vier op de vijf wagens in België kunnen zonder problemen de LEZ inrijden. In het betrokken gebied zijn 8.000 tot 9.000 van de 75.000 ingeschreven wagens te oud en te vervuilend. Wie met een dieselwagen rijdt en net niet voldoet aan de toegangsvoorwaarden, moet een toelatingstarief betalen. In 2017 bedraagt dat tarief voor de Euro 3-diesels zonder roetfilter 20 euro voor een dag, en tot 350 euro voor een jaar.
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

          Comment


          • Eigenlijk is da fakking bullshit. Ofwel ontzeg je de toegang helemaal en geef je die mensen die toch in de zone rijden een boete (125€ is ruim genoeg) maar nu kunnen die auto's evenzeer nog gaan rondtoeren daar. Dat is geen milieu maatregel maar een extra taks.. Nu, mij zie je niet in Antwerpen met de auto tenzij het echt moet. Parking buiten het stad en de tram op

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
              Nu, mij zie je niet in Antwerpen met de auto tenzij het echt moet. Parking buiten het stad en de tram op
              Dan is hun opzet geslaagd.


              Wat met euro 1 of zo op LPG?

              E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

              Comment


              • Euro 1 mag nog.

                Ik mag met mijn euro 2 tot 2025 dacht ik binnen


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                BMW X5 45e

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                  Eigenlijk is da fakking bullshit. Ofwel ontzeg je de toegang helemaal en geef je die mensen die toch in de zone rijden een boete (125€ is ruim genoeg) maar nu kunnen die auto's evenzeer nog gaan rondtoeren daar. Dat is geen milieu maatregel maar een extra taks.. Nu, mij zie je niet in Antwerpen met de auto tenzij het echt moet. Parking buiten het stad en de tram op
                  Het werkt wel ontradend, zo'n extra taks.

                  Comment


                  • Wat ik wel frappant vind is dat men de invoeringsdatum nu al voor de 2e keer hebben verlaat. Eerst ging het begin dit jaar zijn, dan ergens midden dit jaar, nu zou het begin 2017 zijn.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                      Dan is hun opzet geslaagd.


                      Wat met euro 1 of zo op LPG?
                      Heeft niets met deze maatregel te maken. Waarom ik niet in Antwerpen rijdt: geen parking te vinden langs de straten. Betaalparking is heel duur. Slechte wegen, druk..
                      Toen mijn ex daar studeerde vaak genoeg liggen kloten int stad. Ik was al vies lastig nog voor ik haar had gezien

                      Maar ik sta wel achter het idee van de auto moet uit de stad

                      Comment


                      • Antwerpen ...who cares ?

                        Comment


                        • Ik betaal al dik 400 euro rijtax per jaar, effe 350 euro extra gaan betalen om ergens te mogen rijden..
                          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                          Current:
                          1987 Mercedes-Benz W124 200D
                          1979 Mercedes-Benz W123 280E
                          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                          Ex:
                          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                          1976 Mercedes-Benz W123 250
                          1987 Mercedes-Benz W124 230E

                          1979 Mercedes-Benz W123 300d
                          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                          1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                          1980 Mercedes-Benz W123 280
                          1989 Mercedes-Benz W124 230E

                          Comment


                          • Met een dagtarief van 20 euro kan ik nog leven aangezien ik misschien maar 2 of 3 keer per jaar in Antwerpen kom. Maar dan ga ik van die 20 euro ook goed gebruik maken. 50 rijden in 2e versnelling ipv in 4e bijvoorbeeld, stationair aan de verkeerslichten op 4000rpm laten draaien... Ik wil namelijk wel waar voor mijn geld.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                              Heeft niets met deze maatregel te maken. Waarom ik niet in Antwerpen rijdt: geen parking te vinden langs de straten. Betaalparking is heel duur. Slechte wegen, druk..
                              Toen mijn ex daar studeerde vaak genoeg liggen kloten int stad. Ik was al vies lastig nog voor ik haar had gezien

                              Maar ik sta wel achter het idee van de auto moet uit de stad
                              2€ per uur valt toch goed mee? Andere steden zijn niet goedkoper denkik daarin.


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                Met een dagtarief van 20 euro kan ik nog leven aangezien ik misschien maar 2 of 3 keer per jaar in Antwerpen kom. Maar dan ga ik van die 20 euro ook goed gebruik maken. 50 rijden in 2e versnelling ipv in 4e bijvoorbeeld, stationair aan de verkeerslichten op 4000rpm laten draaien... Ik wil namelijk wel waar voor mijn geld.



                                Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                Ik betaal al dik 400 euro rijtax per jaar, effe 350 euro extra gaan betalen om ergens te mogen rijden..
                                En dan betaal je uiteindelijk evenveel zoals wanneer je hem vanaf 1/1/2016 zou inschrijven? Maar degene die nu zo'n auto inschrijven en dus al duurdere taks betalen, mogen dan ook nog eens €350 extra ophoesten wss..

                                E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                  Ik betaal al dik 400 euro rijtax per jaar, effe 350 euro extra gaan betalen om ergens te mogen rijden..
                                  Wat moet ik dan zeggen met mijn Euro 0 diesel. Ik werk op nog geen km van die grens ... het is al gelukkig een jaar uitgesteld ... En tegen volgend jaar heb ik waarschijnlijk een andere Daily.
                                  Benzine
                                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                  Diesel
                                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                  Comment


                                  • Om het fijn stof te verminderen zijn drastische maatregelen nodig. Antwerpen gaat nog niet ver genoeg. 0 euro diesels horen thuis in een museum en niet op de openbare weg.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                      Om het fijn stof te verminderen zijn drastische maatregelen nodig. Antwerpen gaat nog niet ver genoeg. 0 euro diesels horen thuis in een museum en niet op de openbare weg.
                                      Gij ook met u leeftijd
                                      Benzine
                                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                      '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                      '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                      Diesel
                                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                      Comment


                                      • Ik begrijp trouwens niet waarom die milieu zone beperkt is tot Antwerpen stad.Is fijn stof op het platteland dan minder schadelijk ? Dat ze gewoon de verkeersbelasting voor die milieuvervuilers fors verhogen. Bijvoorbeeld euro 0 : cc cilinderinhoud = aantal euro jaarlijkse verkeersbelasting. Dan verdwijnen die wagens vanzelf uit het verkeer en heb je al die slimme camera's niet nodig.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                          Om het fijn stof te verminderen zijn drastische maatregelen nodig. Antwerpen gaat nog niet ver genoeg. 0 euro diesels horen thuis in een museum en niet op de openbare weg.
                                          Jij hoort ook niet thuis een op forum als dit, maar ja je zit hier ook hé.
                                          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                          Current:
                                          1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                          1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                          Ex:
                                          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                          1976 Mercedes-Benz W123 250
                                          1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                          1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                          1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                          1980 Mercedes-Benz W123 280
                                          1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                          Comment

                                          Working...
                                          X