Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LEZ Antwerpen
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenOm dergelijke mistoestanden te vermijden
breidt men best de lage emissiezone uit over gans het land. Iedereen heeft recht op gezondere , propere lucht.
Er zijn ook nog andere vervuilers: industrie, scheepvaart, luchtvaart,... maar daar doen ze niets tegen. Ergens wel begrijpelijk, want dat zorgt voor banen.
De autogebruiker is voor de staat gewoon makkelijk om zoveel mogelijk geld uit te slaan.
Comment
-
Het blijkt dat stad en vl. regering zich toch ook enigszins focussen op de haven en de bijhorende industrie en verkeer.
Er werd in 2008 een overkoepelend actieplan opgesteld. In 2013 werd dit geëvalueerd en waar nodig bijgestuurd.
Actie plannen is natuurlijk één ding, het ondernemen ervan iets anders.
Maar men kan toch stellen dat er minstens een aanzet is om ook de industrie te betrekken bij het probleem van de vervuiling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenAangezien we in een vrij land leven heeft iedereen ook het recht om zelf zijn auto te kiezen.
Er zijn ook nog andere vervuilers: industrie, scheepvaart, luchtvaart,... maar daar doen ze niets tegen. Ergens wel begrijpelijk, want dat zorgt voor banen.
De autogebruiker is voor de staat gewoon makkelijk om zoveel mogelijk geld uit te slaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenAlsof "de industrie' kan en mag doen wat ze wil. Die is al veel langer bezig met het reduceren van emissies. Zoek eens op milieueffectenrapport, milieuvergunning en BATNEEC.
De grootste boosdoener is de wegwerpmaatschappij. Zolang we niet duurzamer en bewuster dingen gaan maken en kopen blijft het probleem.
Daar gaan emissiezones en andere niet-constructieve maatregels niets aan veranderen.
Comment
-
Effe terug to the point:
ik heb een Mazda MX-5 van 1992 en Golf 1 Cabrio van 1979, maar met motor van Golf 2 GTI.
Met die Golf zal ik dus Antwerpen niet meer binnen mogen neem ik aan.
Die MX-5, weet iemand welke Euronorm die heeft? Op Autoweek vind ik niets terug van uitstoot en Euronorm.
Comment
-
Als het voor jullie een troost mag zijn, ook in Rotterdam hebben ze een lage emissie-zone.
Bij het binnenrijden wordt eerst je nummerplaat geregistreerd, vervolgens verschijnt deze wat verderop op een groot scherm nog wat verder heb je blauwe indicatie lijnen waarbij je nog de mogelijkheid hebt om als nog af te slaan en het centrum niet binnen te rijden. Doe je dit toch, geen nood, wat verderop word je toch geflitst en mag je wat in je brievenbus verwachten.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
van GVA.BE:
Antwerpen / Linkeroever - De Antwerpse meerderheid keurde de invoering van de lage-emissiezone goed. De oppositiepartijen pleitten voor sociale correcties en verstrenging, maar vingen bot.
Lage-emissiezone krijgt groen licht
Met de goedkeuring op de gemeenteraad gisteren kan de lage-emissiezone worden ingevoerd op 1 februari 2017. Vervuilende wagens worden dan geweerd uit het gebied binnen de Ring en op Linkeroever.
PVDA-gemeenteraadslid Dirk Van Duppen vindt het absurd dat Linkeroever mee in het gebied is opgenomen. Volgens hem is in deze wijk zo?n ingreep niet nodig. Bovendien vreest hij voor de sociale impact voor de vooral oudere inwoners op Linkeroever. ?26,7 procent van de inwoners is ouder dan 65 jaar?, zegt Van Duppen. ?Dit zijn meestal mensen met een oude wagen. Zij worden door het plaatsen van een roetfilter op zotte kosten gejaagd. Voor de sociale huurders is de lage-emissiezone echt een pestbelasting.?
Ook Vlaams Belang, sp.a en Groen zijn bezorgd over de sociale gevolgen en pleiten voor sociale maatregelen, zoals het gratis verstrekken van een abonnement voor De Lijn als alternatief voor de vervuilende wagen.
Freya Piryns (Groen) houdt een pleidooi voor strengere voorwaarden. ?Sommige vervuilende diesels zijn nog wel welkom in de lage-emissiezone?, zegt Piryns. ?Bovendien is er geen engagement om het gebied uit te breiden naar de districten buiten de Ring.?Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtenheb het effe opgezocht: buitenlandse auto's worden niet afgedwongen in Rotterdam
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenkinderen met astma komen vaker voor bij te hoge hygiene, in nl laten ze die lekker in de kinderboerderij ravotten tss dierlijk stof en dat helpt
ook wij vroeger die tss de rokende ooms en tantes zaten hadden minder last, nu is alles te schoon en gaan die bengels hun systeem bij het minste overreageren
Comment
-
Gent lost het probleem alvast anders op. Ze zeggen hier: de stad slibt dicht met al die auto's. Dus binnenkort kan je nauwelijks nog de stad binnen met de auto, iedereen moet aan de rand zo veel mogelijk overstappen op de fiets en het OV. Dat dit beter zal zijn voor fijn stof en NOx in het centrum hoeft geen betoog. Maar als je echt wilt, kan je met je antieke dieselstoof nog steeds binnen en buiten. Tja, de NV Gent pakt het duidelijk anders aan dan de NV-A(ntwerpen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcaprit is allemaal 1 GROOT EXCUUS om mensen met een goedkopere auto nog wat meer geld af te troggelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichtenik kan dit soort maatregelen enkel toejuichen. waarom zou iemand nog met een aftandse, zwaar vervuilende dieselwagen rijden als je voor een zacht prijsje al een nieuwe of jonge tweedehands dacia kunt hebben met een zeer propere motor??
Ik geniet van elke kilometer in mijn oude vervuilende dieselstoof. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt die in te wisselen voor een moderne auto, daar gaat geen enkele groene jongen iets aan veranderen. Dat heet liefhebberij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk BerichtenOmdat ze zo leuk zijn meneer
Ik geniet van elke kilometer in mijn oude vervuilende dieselstoof. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt die in te wisselen voor een moderne auto, daar gaat geen enkele groene jongen iets aan veranderen. Dat heet liefhebberij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenLiefhebberij ten koste van de volksgezondheid. Egoisme troef dus. Zo snel mogelijk al die roetblazers van de baan en dat kan jammer genoeg alleen maar door ze financieel te ontmoedigen door hoge taksen te heffen.
Comment
Comment