Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEZ Antwerpen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jij mag dat Egoïstisch vinden. Het zal mij een zorg zijn wat mijn auto uitstoot.
    Zoveel van die auto's rijden er toch niet meer rond, en hoe ouder ze worden hoe meer ze hier verdwijnen.

Comment

• Fcapri, geen idee waarom jij nog niet voor de FOD mobiliteit werkt. Hoe logisch kan het zijn.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
        Goh egoisme, kan je u ook bezien als egoist hé. Gaat uw wagen in DE halen omdat 't daar goedkoper is voor uwe portemonnee ipv de Belgische economie wat te steunen kunnen ze ook hoge taksen heffen op ingevoerde auto's.
        Ik steun de Europese economie door mijn auto in Europa aan te kopen en niemand heeft daar nadeel van op het vlak van gezondheid. Mijn volgende komt over 2 jaar weer uit Europa.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
          Ik steun de Europese economie door mijn auto in Europa aan te kopen en niemand heeft daar nadeel van op het vlak van gezondheid. Mijn volgende komt over 2 jaar weer uit Europa.
          En om de 2-4 jaar een nieuwe auto is wel goed voor 't milieu? Je vergeet zeker dat de productie van nieuwe auto's en slopen van oude auto's ook enorm milieubelastend is? Waar denk je dat al die oude bakken naartoe gaan? Vele blijven ook gewoon eventjes verderop in Oost-Europa verder bollen, of in den Afrik (waar uw oude afgedankte 'energieverspillende' wasmachines en tv's ook belanden). Maar da's te ver van uw bed zeker. Hypocriet...

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
            hangt er ook allemaal vanaf hoeveel ermee gereden wordt.
            de laatste 3,5jaar heb ik 4uur/dag met de trein gereden en 2uur met de fiets om op het werk te geraken. ik had thuis een dodge 5.2V8 op LPG staan.
            alleen jammer dat het openbaar vervoer in belgie zo "betrouwbaar" is, waardoor ik een golf 2 dieselke heb bijgekocht voor die paar ritten naar het werk.
            natuurlijk begin je dan al eens te tellen. die dodge heeft een propere verbranding op LPG, maar die verbruikt 22liter. de golf verbruikt 4liter. dus die golf werd meer en meer gebruikt om te gaan winkelen enzo waardoor de dodge nog maar een goeie 1500-2000km/jaar aflegde. t is zo erg geworden dat ik de dodge na 9jaar trouwe jaren heb verkocht.

hadden de treinen betrouwbaar geweest, ik had men golf misschien allang verkocht en een benzineauto gehad (met 266km woon werk verkeer per dag zou ik er niet aan denken daily een benzine in te schrijven).
            nu ben ik van werk lokatie veranderd en rijd ik elke dag met de fiets naar het werk. dus wie vervuilt meer? mijn auto die een 5tal dagen/mand naar het werk rijd op hele slechte weer dagen (350km/maand of 4000km/jaar met een oldtimer golfke), of de buur met zijn nieuwe euro6 diesel die 120 000km/jaar aflegd...

hetzelfde met gepensioneerden die 1000km/jaar afleggen om eens de kleinkinderen te bezoeken met hun 20jaar oud nafjte/dieselke. moet je die ook extra gaan afstraffen voor hun vervuilende wagen?
            km heffing invoeren en die koppelen aan een vervuilingsfactor van de auto.
            voorbeeld:
            120 000km x 0,1 (euro 6) x 6ct/km = 720€ wegenbelasting
            4 000km x 2 (euro 0) x 6ct/km = 480€. zou je dit afleggen met een euro 6, kost je dat 24€ belasting per jaar.
            zou je 40 000km met die euro 0 afleggen, dan betaal je 4800€. geloof mij, niemand blijft met een oude wagen veel km's rijden dan, en diegenen die amper rijden, hoeven hem er niet voor weg te doen.
            mensen moeten dan zelf uitmaken vanaf welke km stand het goedkoper is om jonger te rijden.
            Op deze manier zou ik geen enkel probleem hebben met een kilometervergoeding.
            Maar als die er gaat komen, dan zullen de werkelijke bedragen spijtig genoeg wel heel wat hoger gaan liggen.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• LEZ botst op Privacycommissie

De Privacycommissie heeft bedenkingen bij het plan van de stad Antwerpen om vanaf februari 2017 een lage-emissiezone voor voertuigen in te voeren. Om die zone te controleren,
              wil Antwerpen gebruikmaken van een witte lijst van toegelaten voertuigen. De Privacycommissie wil dat de stad werkt met een zwarte lijst van auto's die er niet in mogen omdat die veel korter is.

Volgens de stad levert dat echter problemen op voor de ANPR-camera's. Zij koos voor een witte lijst vanwege de buitenlandse voertuigen.
              Die kunnen zich vooraf registeren en worden dan automatisch herkend door de camera's als ze de LEZ in rijden. De software kan op dit moment geen onderscheid maken tussen Belgische en buitenlandse voertuigen.

De stad heeft nu de tijd om te werken aan een tegenreactie. Als de privacycommissie het been stijf houdt, moet de software achter het systeem opnieuw ontwikkeld worden, wat voor vertraging zal zorgen.
              deredactie.be
              hln.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                En om de 2-4 jaar een nieuwe auto is wel goed voor 't milieu? Je vergeet zeker dat de productie van nieuwe auto's en slopen van oude auto's ook enorm milieubelastend is? Waar denk je dat al die oude bakken naartoe gaan? Vele blijven ook gewoon eventjes verderop in Oost-Europa verder bollen, of in den Afrik (waar uw oude afgedankte 'energieverspillende' wasmachines en tv's ook belanden). Maar da's te ver van uw bed zeker. Hypocriet...
                Zeker is dat goed!!! Die wagen van 2 of 4 jaar gaat NIETnaar svhroot maar iemand met een nog oydere wagen gaat deze gebruiker ter vervanging!!!!

Comment

• Groen licht voor lage-emissiezone

De privacycommissie heeft geen bezwaren meer rond de invoering en de handhaving van de lage emissiezone in Antwerpen. Daarmee wordt de invoeringsdatum van 1 februari 2017 gehaald.

De privacycommissie floot in april de stad Antwerpen nog terug. De controle is gebaseerd op nummerplaatherkenning door camera’s en geldt dus voor alle auto’s.
                  En dat kon volgens de commissie niet door de beugel.

De stad Antwerpen werkte samen met Vlaanderen een nieuwe werkwijze uit waarbij rekening werd gehouden met de bezwaren rond privacy.
                  De stad stuurt de gedetecteerde kentekens via de Vlaamse Dienstenintegrator (die toeziet op de privacy) naar de Vlaamse overheid,
                  waar het wordt gecontroleerd en via de Dienstenintegrator krijgt de stad de kentekens die in overtreding zijn terug. Dit beperkt het aantal verwerkte gegevens tot wat minimaal noodzakelijk is.
                  gva.be

Comment

• is er nu een uitzondering voor oldtimers, nee zeker?
                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                      is er nu een uitzondering voor oldtimers, nee zeker?
                      Enkel mogelijk als de wagen ouder dan 40 jaar is. Kost 180 € jaarlijks.

Comment

• In Brussels gewest wordt het beter geregeld voor de oldtimer autoliefhebber

Fehac FederatieJuly 18 at 1:19pm ·
                        Op 2 juni 2016 werd bekend dat Brussel vanaf 2018 een Lage Emissie Zone zal invoeren. Dat is in België de aanduiding voor een milieuzone.
                        De BFOV, de Belgisch...e Federatie voor Oude Voertuigen, de Belgische zusterorganisatie van FEHAC heeft over de instelling van deze Lage Emissie Zone overlegd met de Brusselse Minister voor Leefmilieu Fremault.
                        Onze collega’s van de BFOV hebben Minister Fremault geconfronteerd met dezelfde argumenten die wij als FEHAC hier in Nederland gebruiken en konden er op 12 juli vernemen dat er een uitzondering voorzien is in het voorontwerp van de wetteksten voor klassieke auto’s vanaf 30 jaar.
                        FEHAC feliciteert de BFOV met het behaalde succes. Na Duitsland en Frankrijk is nu ook in België een uitzondering voor klassieke voertuigen gemaakt. Nederlandse gemeentes lijken zich met hun halsstarrige weigering om rekening te houden met klassieke voertuigen meer en meer internationaal te isoleren.

Comment

• Vanaf 18 september kunnen betrokken auto eigenaars zich op http://crowdon.eu aansluiten tot een actiegroep met het doel via crowdfunding een rechtszaak aan te spannen.
                          Niet om het LEZ concept af te schaffen, wel om, onder andere, (a) doelmatige alternatieven te bekomen die het gedwongen afstaan van een voertuig effectief, rechtvaardig en draaglijk maken, (b) voor Oldtimers een soepeler beleid en een uitbreiding naar een nationale vergunning voor hetzelfde toegangstarief, en (c) autos (benzine & diesels) die door installatie van een filter voldoen aan de norm “Euro5b” en “Euro6b”, wel toegang te verlenen tot de LEZs.

Aan betrokken eigenaars in Vlaanderen wordt gevraagd om een beperkte vragenlijst in te vullen over hun autogebruik. We hopen daaruit analyses te maken die de door de overheid opgegeven aantallen en feiten weerleggen en daardoor het LEZ-protest geloofwaardigheid bieden in de rechtbank.

Comment

• Stad Antwerpen heeft een website gelanceerd waarmee automobilisten zich kunnen registreren voor de lage-emissiezone (LEZ) die op 1 februari 2017 wordt ingevoerd. Niet iedereen moet dat doen. De website bevat ook een test, zodat meteen duidelijk zou zijn of een voertuig nog binnen mag.

De meeste voertuigen met Belgische en Nederlandse nummerplaat mogen automatisch binnen. Dat geldt bijvoorbeeld voor benzinewagens met Euronorm 1 of hoger en dieselwagens met euronorm 4 of hoger. Ook dieselwagens met euronorm 3 met een roetfilter mogen de zone nog inrijden. Een test op de nieuwe website biedt volgens de stad duidelijkheid.

Sommige categorieën van voertuigen mogen pas binnen na online registratie. Het gaat onder andere om voertuigen met aanpassingen voor mensen met een handicap, een diesel met roetfilter die werd geïnstalleerd zonder een Vlaamse premie.

Ook buitenlandse nummerplaten moeten zich registeren. Dat geldt evenwel niet voor Nederlandse voertuigen die voldoen aan de LEZ-normen. De stad heeft toegang tot een Nederlandse overheidsdatabank en kan zo zien wie de LEZ mag binnenrijden.

Een registratie vereist dat bewijsstukken digitaal worden ingediend. Wie geen pc heeft, kan vanaf 14 november terecht bij tijdelijke registratiepunten.

gva.be

Comment

• Ze maken er wat van ...
                              Benzine
                              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                              Diesel
                              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• In Rotterdam is de luchtkwaliteit sinds de invoering van de milieuzone slechter geworden, pure symboolpolitiek dit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                  In Rotterdam is de luchtkwaliteit sinds de invoering van de milieuzone slechter geworden, pure symboolpolitiek dit.
                                  En in Londen beter. Nu jij weer.

Comment

• De stad is gestart met het plaatsen van zogenaamde vooraankondigingsborden op 58 locaties. Ze zijn louter informatief.
                                    De officiële verkeersborden die effectief de grenzen van de lage-emissiezone aangeven, worden pas in januari geplaatst.

Comment

• dat is wel laat... wanneer wordt er beboet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                        dat is wel laat... wanneer wordt er beboet?
                                        Ik vermoed direct van bij de start (1 februari)

Comment

• Blijkbaar is de uitzondering voor oldtimers er niet doorgekomen. Jammer
                                          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Working...
                                          X