Die schepen van antweirp dat er mee begonnen is houd zich ondertussen al een jaar of 2 stil over alles wat LEZ is.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LEZ Antwerpen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Als het stemmen kost aan groen, wat sowieso het geval zal zijn, zal het lachen hen wel vergaan.
vergeleken met dat clubje is bdw een doetje
- Likes 1
Comment
-
nochtans heeft pvda wel gelijk als het aankomt op die 35 + 9 firma auto's van de 9 vlaamse ministers. Dat ze dure auto's mogen hebben, ok. Maar waarom die extra auto's? Die staan daar niet gratis en waarschijnlijk ook nog per auto een chauffeur voorzien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtennochtans heeft pvda wel gelijk als het aankomt op die 35 + 9 firma auto's van de 9 vlaamse ministers. Dat ze dure auto's mogen hebben, ok. Maar waarom die extra auto's? Die staan daar niet gratis en waarschijnlijk ook nog per auto een chauffeur voorzien.
Maar onze vriend Jos gooit wel met wat bedragen lijkt me. Een XC90 voor 2,5k per maand bijvoorbeeld. Mijn V90 is pak minder in lease, met een hoog jaarlijks kilometergebruik.
En het zijn geen 35 auto's voor de ministers alleen. Dat zijn ook auto's die behoren aan de medewerkers van de kabinetten.
Maar wat transparantheid kan wel ja.
Net zoals ze bij PVDA trots zijn op hun gewoon loon, maar ze storten wel alles terug naar de partij, die er alleen maar beter van wordt. Waarom storten ze dat geld niet naar goede doelen als ze zo politiek correct willen zijn.
Of eerst zijn ze Pro-lez want de vervuilers (lees: de rijken) moeten betalen! tot hun frank valt en ze vooral hun eigen kiesvee raken met oudere diesels.Last edited by kefkie; 24/02/2020, 17:40.BMW X5 45e
Comment
-
met dat loon dat wordt teruggestort worden mensen aangenomen voor de partij. Ok het blijft financiering, maar op zijn minst 'delen' ze in de winst.
maar dat van die auto's blijf ik toch een zure vinden...
LEZ is voor mij ook een maat voor niets
Comment
-
één van de zaken van een LEZ is vooral dat het weeral een symbooldossier is dat te weinig op voorhand uitgezocht is, zoals heel vaak het geval in de politiek.
Het is interessanter om autoverkeer in de stad in het algemeen te ontraden en deftige alternatieven te voorzien.
Elders hier op het forum zijn er nog wat lovende woorden naar voren gekomen over steden gelijk in Denemarken of bepaalde Nederlandse steden. Waar je duidelijk ziet dat fiets en openbaar vervoer sterk gepromoot worden, veilig en bruikbaar zijn. Als je dit succesvol doorvoert, dan komen er vanzelf een stuk minder auto's in de stad(skern) terecht, waardoor het probleem direct vele malen minder is. Naast dat dit ook vele andere voordelen heeft. Kijk bv. naar het aantal files in Brussel/Antwerpen, dat is voor niemand efficiënt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichtenéén van de zaken van een LEZ is vooral dat het weeral een symbooldossier is dat te weinig op voorhand uitgezocht is, zoals heel vaak het geval in de politiek.
Het is interessanter om autoverkeer in de stad in het algemeen te ontraden en deftige alternatieven te voorzien.
Elders hier op het forum zijn er nog wat lovende woorden naar voren gekomen over steden gelijk in Denemarken of bepaalde Nederlandse steden. Waar je duidelijk ziet dat fiets en openbaar vervoer sterk gepromoot worden, veilig en bruikbaar zijn. Als je dit succesvol doorvoert, dan komen er vanzelf een stuk minder auto's in de stad(skern) terecht, waardoor het probleem direct vele malen minder is. Naast dat dit ook vele andere voordelen heeft. Kijk bv. naar het aantal files in Brussel/Antwerpen, dat is voor niemand efficiënt.
Het probleem is dat er in België te weinig deftige alternatieven voorzien worden en er alleen aan ontraden (of extra belasten) gedaan wordt.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenMaar onze vriend Jos gooit wel met wat bedragen lijkt me. Een XC90 voor 2,5k per maand bijvoorbeeld. Mijn V90 is pak minder in lease, met een hoog jaarlijks kilometergebruik.
.
(cijfers parlement, wagens van ministers zelf en dienstwagens kabinetten)
Jan Jambon (N-VA) 740Le iPerformance (2016) € 2.446,85 Hilde Crevits (CD&V) 740Le iPerformance (201 € 2.493,19 Bart Somers (Open Vld) VOLVO XC90 plug in (2019) € 1.482,31 Ben Weyts (N-VA) BMW 530i Touring (201 € 1.624,59 Zuhal Demir (N-VA) MERCEDES E 350e (2017) € 2.108,20 Wouter Beke (CD&V) BMW 530e iPerformance (201 € 2.292,14 Matthias Diependaele (N-VA) VOLVO XC 90 Twin Engine (2016) € 1.617,15 Lydia Peeters (Open Vld) VOLVO S90 T8 Twin Engine (2017) € 2.117,88 Benjamin Dalle (CD&V) S90 T8 Twin Engine (2019) € 1.383,5 Jan Jambon (N-VA) Volvo XC90 1916,82 Jan Jambon (N-VA) Mercedes E220 Bluetec 1253,44 Jan Jambon (N-VA) Ford Fiesta nvt (aangekocht) Jan Jambon (N-VA) Toyota Auris nvt (aangekocht) Ben Weyts (N-VA) Jaguar I-Pace 1570,65 Ben Weyts (N-VA) Volvo S90 983,68 Ben Weyts (N-VA) Hyundai Ioniq EV 620,43 Bart Somers (Open Vld) Alfa Romeo Giulia 1319,38 Bart Somers (Open Vld) Volkswagen Passat 1408,98 Bart Somers (Open Vld) Ford Mondeo nvt (aangekocht) Bart Somers (Open Vld) Toyota Auris nvt (aangekocht) Bart Somers (Open Vld) BMW 225xe iPerformance 830,71 Hilde Crevits (CD&V) Audi A6 Limousine € 1.072,79 Hilde Crevits (CD&V) CITROËN C1 nvt (aangekocht) Zuhal Demir (N-VA) VOLVO V70 € 1.028,96 Zuhal Demir (N-VA) VOLVO V40 € 545,57 Zuhal Demir (N-VA) FIAT 500L Pop € 448,35 Wouter Beke (CD&V) VOLVO XC 60 € 473,45 Wouter Beke (CD&V) OPEL Astra € 1.505,95 Wouter Beke (CD&V) FORD Grand C-Max € 562,85 Last edited by N-D-D-V-D-B; 26/02/2020, 09:52.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Luchtvervuiling neemt net toe na invoering lage-emissiezone in AntwerpenIn de eerste zes maanden van 2017 waren er in Antwerpen meer dagen dat de toegelaten norm voor fijn stof werd overschreden in vergelijking met vorig jaar. Opmerkelijk, want Antwerpen heeft sinds februari een lage-emissiezone (LEZ) die net moet zorgen voor een betere luchtkwaliteit. Dat schrijft Gazet van Antwerpen. Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege (CD&V) reageert voorzichtig in de krant.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenorder, das een artikel van 2017“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenTut tut, nu is alles rozengeur en maneschijn in Antwerpen.
Een mail van de BFOV gisteren. Die doen wel moeite, geeft toch wat hoop
.LEZ update Vlaanderen Het was de afgelopen maanden weer wat in LEZ-land! Een politieke partij (SPA) veranderde het geweer van schouder en begon plots de sociale gevolgen van de LEZ in vraag te stellen wat haar coalitiepartners in Gent (Open VLD, Groen en CD&V) er dan toch niet van weerhield om de uitbreiding van hun LEZ in het vooruitzicht te stellen (weliswaar na evaluatie…..).
Vanaf het ontstaan van de eerste LEZ in Vlaanderen (Antwerpen) heeft de BFOV zich daar op alle mogelijke manieren tegen verzet. Wij organiseerden op het Antwerp Classic Salon van 2017 reeds een petitie met duizenden handtekeningen (waaronder nota bene deze van oud-burgemeester Cools en Guy Verhofstadt), maar de toenmalige bevoegde schepen Nabila Daouid (N-VA) had daar geen oor naar en weigerde elke dialoog. Burgemeester De Wever verkondigde tegenover iedereen dat er geen nieuwe uitzonderingen voor oldtimers zouden komen.
We hadden toen al snel begrepen dat we er niet gingen komen met nieuwe petities, protestritten en uithalen op sociale media naar de beleidsmakers door hun ontslag te eisen. Men zou kunnen denken: baat het niet dan schaadt het niet, maar wij verkozen de weg van het discreet lobbywerk en het overleg met de beleidsmakers, met daaraan gekoppeld het voeren van gerechtelijke procedures om ons gelijk zo nodig via de rechtbank af te dwingen. In Antwerpen steunden wij een aantal beroepen van oldtimereigenaars tegen hun GAS-boete en in Gent stelden wij een annulatieberoep in voor de Raad van State, ook al duurt dat soms wel meer dan 2 jaar alvorens de Raad een uitspraak doet. De procedures in Antwerpen kenden tot nu toe geen succes maar werden voorlopig opgeschort in afwachting van een aanpassing van het LEZ-uitvoeringsbesluit op Vlaams niveau.
Ondertussen, en uitsluitend dank zij ons lobbywerk, waren wij er immers in geslaagd de gevraagde uitzondering in Brussel te bekomen en meerdere Vlaamse politieke partijen vlak voor de verkiezingen van 2019 te overtuigen een vrije toegang tot de LEZ voor alle oldtimers onder O-plaat ouder dan 30 jaar in hun partijprogramma op te nemen (N-VA (weliswaar in extremis), Vlaams Belang, Open VLD en PVDA hebben dat ook gedaan).
Dat hebben wij vlak voor de verkiezingen ook aan al onze leden laten weten, maar beloften zijn natuurlijk niets waard als ze ook niet gerealiseerd worden. Tot ons groot genoegen mochten wij echter vaststellen dat de uniformisering van de LEZ voor oldtimers in het Vlaams Regeerakkoord werd opgenomen en dat ons lobbywerk dus niet zonder resultaat was gebleven. Onze eerste prioriteit is nu er bij de enige terzake bevoegde Minister van Omgeving Demir (N-VA) op aan te dringen het Regeerakkoord uit te voeren en het uitvoeringsbesluit aan te passen. Dan zouden de hangende gerechtelijke procedures ook overbodig worden. Inmiddels hebben wij hierover een zeer constructief en lang gesprek gevoerd op haar kabinet. Meerdere mogelijke pistes werden verkend zoals een verbeterde controle op het oneigenlijk gebruik van de O-plaat, een eventueel apart regime voor dieselwagens, een toelating voor eigenaars van oldtimers die in de LEZ wonen om zich via de kortste weg naar buiten en terug binnen te begeven, uitstootnormen bij de technische keuring, inschakelen van de bestaande camera’s voor opvolging, enz... Kortom: een globale aanpak waarbij de overheid ook in staat wordt gesteld haar gewijzigd beleid te rechtvaardigen zonder het mikpunt te worden van klimaatextremisten waarvoor begrip. Er werd ons beloofd dat Minister Demir haar voorstellen na reflectie tegen uiterlijk eind mei zal overmaken.
We houden u verder op de hoogte.
Peeter Henning
CEO BFOVLast edited by order66; 06/03/2020, 11:53.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_koen Bekijk Berichtenok, dan niet...
ik rij rustig verder met mijn jaren 80 oldtimers met Euro2 attest van constructeur.
Ik wil een peugeot van 96 inschrijven (net gekeurd, geen euro norm bekend bij de keuring)
Bij de DIV zullen ze dit dus als Euro 1 inschrijven omdat ie van 96 is. Nattevingerwerk dus.
Ondertussen weet ik dat dezelfde wagens in NL allemaal als Euro2 bekend zijn bij RDW.
Hoe heb je dit attest kunnen bekomen, bij de constructeur ? En DIV heeft dat aanvaard ?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenen als ge naar peugeot zelf belt?
ergens iets raar met de goekeuringstypenummers in Belgie, overal zie je dat europees 1/1/96=euro2 maar in België moeten ze weer raar doen.
Comment
Comment