Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Woon-werkverkeer Antwerpen(Deurne)-Leuven??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik doe elke dag waregem (tegen kortrijk) naar bevekom (driehoek leuven, waver,joidogne) en dat is met de auto niet te doen.

de trein heeft ELKE dag vertraging bij mij. t begint met de eerste in waregem om 4h27. sinds een maand is die zelf vervroeg tot 4h26. t schone is, als ge op da perron staat, is die daar NOOIT om4h27. het lukt die nooit om tegen 4h28 te vertrekken en dan halen ze der nog ne minuut af.
    in gent is de trein op tijd, in brussel ook.
    savonds is die van leuven op tijd, in gent is die ELKE dag 5min te laat. der is genen dag dat die om tijd is (16h44 op spoor 4).

ik lees de krant op de trein, kijk een filmke/serie op de gsm of gps, speel een spelleke of slaap gewoon. je zit er langer in, maar je rust ook uit.

in de auto erger je je rot, val je soms in slaap (=niet goed), sterk afhankelijk van het weer of ongelukken. er is zo een uur bij. met de trein moet er al veel gebeuren om 1h later te zijn.

met de auto zou ik 266km/dag doen of 5500 op een maand, kost een 200liter diesel om met de huidige prijs 272euro (en dan rijd ik superzuinig).
    de trein is volledig betaald door werk, en op de fietsroute van leuven naar beauvechain krijg ik nog eens 150€ fietsvergoeding/maand. scheelt hem dus toch al 430€/maand en heb geen onderhoud of banden voor de wagen te betalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Allemaal goed en wel die "fiets", maar als je geen douche hebt op het werk is dat knap vervelend.
      Begrijp ik volkomen.

Nu, een bus deo in uw rugzak en 't is ook in orde hé.

Comment

Allemaal goed en wel die "fiets", maar als je geen douche hebt op het werk is dat knap vervelend.
        Inderdaad, anders zou ik het ook af en toe doen. Maar fietsen in Brussel is eigenlijk levensgevaarlijk.

Ben het wel niet eens met de stelling dat de trein minder stress geeft. Overvol, lawaai, mensen die te dicht tegen je aanleunen, vertragingen,...
        Dat hangt misschien af van het traject. Op mijn traject heb ik geen last van de eerste drie argumenten die je aanhaalt. En vertragingen, tja, die heb je met de auto ook door de files... 't Is niet kwaad bedoeld hoor, maar zulke argumenten worden vaak aangehaald door mensen die zelden of nooit met de trein gaan, gewoon om te rechtvaardigen dat ze met de auto in de file staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
          Inderdaad, anders zou ik het ook af en toe doen. Maar fietsen in Brussel is eigenlijk levensgevaarlijk.
          Dat went snel hoor, je moet uiteraard wel super geconcentreerd blijven. Ik rij wel eens met de MTB in Antwerpen centrum, 't is toch zo zalig om overal als eerste aan de verkeerslichten te staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Dat went snel hoor, je moet uiteraard wel super geconcentreerd blijven. Ik rij wel eens met de MTB in Antwerpen centrum, 't is toch zo zalig om overal als eerste aan de verkeerslichten te staan.
            Er is wel nog een verschil tss A'pen centrum en Brussel als fietser denk ik.

Leest de TS hier eigenlijk nog mee? @SteffidP: Heb je gesolliciteerd voor die job in Leuven?

Comment

Er is wel nog een verschil tss A'pen centrum en Brussel als fietser denk ik.
              Alles went!

Comment

Alles went!
                Dat heeft iemand mij ook ooit gezegd over elke dag in de file staan. Maar persoonlijk kan ik hier toch niet aan wennen hoor. Ik blijf het super frustrerend vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  ik doe elke dag waregem (tegen kortrijk) naar bevekom (driehoek leuven, waver,joidogne) en dat is met de auto niet te doen.

de trein heeft ELKE dag vertraging bij mij. t begint met de eerste in waregem om 4h27. sinds een maand is die zelf vervroeg tot 4h26. t schone is, als ge op da perron staat, is die daar NOOIT om4h27. het lukt die nooit om tegen 4h28 te vertrekken en dan halen ze der nog ne minuut af.
                  in gent is de trein op tijd, in brussel ook.
                  savonds is die van leuven op tijd, in gent is die ELKE dag 5min te laat. der is genen dag dat die om tijd is (16h44 op spoor 4).

ik lees de krant op de trein, kijk een filmke/serie op de gsm of gps, speel een spelleke of slaap gewoon. je zit er langer in, maar je rust ook uit.

in de auto erger je je rot, val je soms in slaap (=niet goed), sterk afhankelijk van het weer of ongelukken. er is zo een uur bij. met de trein moet er al veel gebeuren om 1h later te zijn.

met de auto zou ik 266km/dag doen of 5500 op een maand, kost een 200liter diesel om met de huidige prijs 272euro (en dan rijd ik superzuinig).
                  de trein is volledig betaald door werk, en op de fietsroute van leuven naar beauvechain krijg ik nog eens 150€ fietsvergoeding/maand. scheelt hem dus toch al 430€/maand en heb geen onderhoud of banden voor de wagen te betalen
                  Dan hoeft die kazerne dichterbij huis toch niet?
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Begrijp ik volkomen.

Nu, een bus deo in uw rugzak en 't is ook in orde hé.
                    Zoveel zal men wel niet zweten zeker als je een elektrische fiets gebruikt.
                    den borre

Int3x0r

Comment

Dat heeft iemand mij ook ooit gezegd over elke dag in de file staan. Maar persoonlijk kan ik hier toch niet aan wennen hoor. Ik blijf het super frustrerend vinden.
                      Buiten in de file staan natuurlijk. Omdat ge daar mega uw kas aan 't opvreten zijt.
                      Als ge dat op de velo doet, dan trapt ge efkes ne per uur of vijf rapper. Die frustraties vliegen er vlotjes uit dan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Zoveel zal men wel niet zweten zeker als je een elektrische fiets gebruikt.
                        Nee, nagenoeg niks. Ik rij dikwijls met m'n vrouw mee naar haar werk, die rijdt dan 25 met die elektrische fiets. En da's precies op nen brommer dat die zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                          Dan hoeft die kazerne dichterbij huis toch niet?
                          semmerzake zou leuk zijn, dan neem ik de fiets en heb ik GEEN treinen meer. zelfde vergoeding (misschien iets meer), meer uitslapen, absoluut geen ergernis meer. en als ik de auto neem, zou ik de dodge pakken ipv de diesel. kan ik jullie eens ne goeie zomer geven door nog wa CO2 in de lucht te pompen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                            Kom me maar verwelkomen, 'k voel me daar een beetje ingesloten.
                            'k Woon nog langs de Schelde op een mooie uitvalsbasis die naar alle richtingen van het land goed zit, of het nu Gent, Hasselt of Brussel is.
                            Alleen Leuven is me een brug te ver, puur door het fileverkeer rond Brussel.
                            Had er als het ware een aparte rijstrook met doorgaand verkeer richting Leuven geweest, moest ik niet verhuizen.
                            Tja, als je van Leuven naar die andere grootsteden wil moet je meestal over Brussel, da's idd wel het nadeel...

Maar, hier is nog veel natuur en de vrouwen zijn schoon! Da's ook een meerwaarde he

Comment

De oplossing komt er aan.

den borre

Int3x0r

Comment

En als je dan toch met de fiets zou gaan.

den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                X