Hallo,
ik ben van plan een jonge tweedehands wagen te kopen.
Vereisten: zware motor en break
PS: ik koop de wagen particulier (via lease is dit een heel ander verhaal)
Ik heb al lang mijn oog gelegd op de BMW 320d (betaalbaar en taksen goed te doen), maar met de nieuwe BIV (die vanaf 2014 100% via de CO2 regeling werkt) kan ik gerust een 330d of 335d of 328i kopen en blijft de BIV laag!!!
Waar het voorheen 4900 euro was, wordt dit nu een goeie 500 euro.
Klopt dit??? Want ik kan het haast niet geloven!!!
En de verkeersbelasting is nog altijd gebaseerd op CC? dus tot 3000cc eigenlijk goed betaalbaar!
Heb ik het correct voor dat er dus zowel op BIV als op verkeerstaks niet meer gekeken wordt naar Kw/pK???
Graag reactie indien hetgene ik hierboven stel correct is, en zo ja, waarom koopt niet iedereen een 4 jaar oude wagen met zware motor en lage CO2?
Thx!
ik ben van plan een jonge tweedehands wagen te kopen.
Vereisten: zware motor en break
PS: ik koop de wagen particulier (via lease is dit een heel ander verhaal)
Ik heb al lang mijn oog gelegd op de BMW 320d (betaalbaar en taksen goed te doen), maar met de nieuwe BIV (die vanaf 2014 100% via de CO2 regeling werkt) kan ik gerust een 330d of 335d of 328i kopen en blijft de BIV laag!!!
Waar het voorheen 4900 euro was, wordt dit nu een goeie 500 euro.
Klopt dit??? Want ik kan het haast niet geloven!!!
En de verkeersbelasting is nog altijd gebaseerd op CC? dus tot 3000cc eigenlijk goed betaalbaar!
Heb ik het correct voor dat er dus zowel op BIV als op verkeerstaks niet meer gekeken wordt naar Kw/pK???
Graag reactie indien hetgene ik hierboven stel correct is, en zo ja, waarom koopt niet iedereen een 4 jaar oude wagen met zware motor en lage CO2?
Thx!
Comment