Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BIV vanaf 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BIV vanaf 2014

    Hallo,

    ik ben van plan een jonge tweedehands wagen te kopen.
    Vereisten: zware motor en break

    PS: ik koop de wagen particulier (via lease is dit een heel ander verhaal)

    Ik heb al lang mijn oog gelegd op de BMW 320d (betaalbaar en taksen goed te doen), maar met de nieuwe BIV (die vanaf 2014 100% via de CO2 regeling werkt) kan ik gerust een 330d of 335d of 328i kopen en blijft de BIV laag!!!
    Waar het voorheen 4900 euro was, wordt dit nu een goeie 500 euro.
    Klopt dit??? Want ik kan het haast niet geloven!!!

    En de verkeersbelasting is nog altijd gebaseerd op CC? dus tot 3000cc eigenlijk goed betaalbaar!

    Heb ik het correct voor dat er dus zowel op BIV als op verkeerstaks niet meer gekeken wordt naar Kw/pK???

    Graag reactie indien hetgene ik hierboven stel correct is, en zo ja, waarom koopt niet iedereen een 4 jaar oude wagen met zware motor en lage CO2?

    Thx!

  • #2
    De BIV gaat vanaf 2014 idd gebaseerd worden op CO2, verkeersbelasting blijft volgens mij bij het oude.

    Het zou me wel niet verwonderen als ze het nog ff uitstellen om wat extra te verdienen. Hebben ze bij de huidige regeling ook gedaan.

    Comment


    • #3
      Voor zware dieselmotoren is deze nieuwe BIV idd zeer voordelig.


      Enkel voor zware benzinemotoren, bv op een Porsche Cayenne turbo, of een M3/M5, is de BIV duurder geworden.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

      Comment


      • #4
        Mijn gedacht;

        Een diesel zal in de toekomst qua jaarlijkse wegenbelasting, wanneer die vergroend wordt, zwaarder uitkomen dan benzine. België is nu al veroordeeld door Europa omdat ze te weinig doen om de diesels van de baan te krijgen (wat overdreven uitgelegd maar ge snapt wa ik bedoel).

        Comment


        • #5


          Verkeersbelasting blijft bij het oude maar er is vergroening op komst dus hou u maar vast voor sommige wagens!
          Hoewel ik zou het eerlijker vinden als dat per km zou zijn....je betaald immers al genoeg voor de co2 via de BIV.
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
            ...je betaald immers al genoeg voor de co2 via de BIV.
            CO2 betaal je vooral via het verbruik
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

            Comment

            Working...
            X