Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ondertunneling R11 bij Luchthaven Antwerpen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ondertunneling R11 bij Luchthaven Antwerpen

    Vanaf 2016 zal het verkeer op de R11 (Krijgsbaan) ter hoogte van de Luchthaven Antwerpen door een tunnel rijden.
    Sinds begin mei 2013 voert het Agentschap Wegen en Verkeer de voorbereidende werken uit voor de ondertunneling.
    Nog dit najaar beginnen de eigenlijk bouwwerken.
    Naast de aanleg van een tunnel in de R11 wordt er ook een nieuwe fietsverbinding aangelegd tussen Mortsel en Borsbeek.
    En het kruispunt Krijgsbaan/Heirbaan in Mortsel wordt veiliger gemaakt.
    De werken zullen ongeveer 2 jaar duren. Al die tijd blijft de Krijgsbaan open.
    Het verkeer kan dan over een tijdelijke omleidingsweg vlak naast de werf. Ook fietsverkeer blijft mogelijk op een veilige manier.



    Bron en extra info + beelden: http://wegenenverkeer.be/werken/onde...aven-antwerpen
    Last edited by Löwe; 27/09/2015, 00:42.

  • #2
    En gaat dit de luchthaven nu eindelijk ook iets bijbrengen? Of gaan allerhande actiecomités weer roet in de ogen strooien?
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #3
      Uiteraard gaat het de luchthaven niets bijbrengen, ze vermijden gewoon dat het verkeer moet stoppen telkens een vliegtuig gaat landen of opstijgen.
      Gaan ze ook maar 1 rijstrook in elke richting maken zoals op de tekening?
      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

      1976 Volkswagen Kever 1200L
      1990 Volvo 344
      1991 Mercedes W124 230CE
      2016 Skoda Octavia van 't werk

      Verkocht
      1980 Volkswagen Derby CLS
      1990 Mercedes W124 230CE
      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

      Comment


      • #4
        In Mortsel is er ook maar 1 rijstrook .........of je er nu 1 of 2 maakt , je zal net zo lang moeten aanschuiven als nu :

        Als je van Deurne komt moet je net na de brug op 1 vak .........als dat dan voor de brug gaat worden dan verschuift het aanschuiven gewoon. ( behalve voor die 1ne auto die thv Massive naar links moet...)

        Rij je naar Deurne dan heb je pas net voor het licht van de Quick/Carrefour een 2e rijstrook ......enkel thv Massive kan je enkele auto's "pakken" als je geluk hebt met het licht daar....

        Heb vroeger die weg een tijdje moeten nemen en als je een andere weg deed (omrijden + sluipwegen...) was je 99 keer op 100 sneller...


        best is om die weg dus te mijden .

        Comment


        • #5
          Mortsel moet je steeds vermijden; ik stond daar gisteren op zondag nog in de file. Gewoon een ramp dat verkeersbeleid daar. Gooi alles op 1 rijstrook, zet de verkeerslichten niet synchroon van elkaar en je zorgt voor een groene omgeving met kilometers verkeer met auto's die staan aan te schuiven. Nu zoekt het gemeentebestuur daar een manier om de overblijvende die-hards (die niet anders kunnen) via een ringweg (op grondgebied Boechout en Borsbeek) volledig uit Mortsel te bannen. Goed bezig!

          Comment


          • #6
            Deurne moet een tweede Mortsel worden vrees ik. Getuige hiervan is de August Van de Wielelei dat nu ook 1 rijstrook heeft in elke richting waardoor je 's morgens en 's avonds lang moet aanschuiven als je richting de Ruggeveldlaan rijdt. Hetzelfde verhaal met die Ruggeveldlaan, zeker met dat stuk waar ze nu een dienstspoor aan het aanleggen zijn..
            De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

            1976 Volkswagen Kever 1200L
            1990 Volvo 344
            1991 Mercedes W124 230CE
            2016 Skoda Octavia van 't werk

            Verkocht
            1980 Volkswagen Derby CLS
            1990 Mercedes W124 230CE
            2008 Renault Espace 2.0 dci 130

            Comment


            • #7
              Deze is bijna een feit.
              Vanaf april kunnen charters nu vanuit Antwerpen naar zuidelijke bestemmingen vliegen.


              Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                En gaat dit de luchthaven nu eindelijk ook iets bijbrengen? Of gaan allerhande actiecomités weer roet in de ogen strooien?
                Laat het uit aub. Als het slecht weer is met harde wind, nemen de vliegtuigen naar Zaventem een andere route en passeren over kapellen, ranst, Lier, etc. Die vliegen op meer dan 2km hoogte nog en dat maakt al best wat kabaal zo elke 2 minuten.

                Als ze daar in Deurne gaan uitbreiden, ondergaat heel de provincie antwerpen en ook Vlaams Brabant hetzelfde lot.

                Sluiten die zooi. Dient toch voornamelijk als prive luchthaven voor joden met hun diamanten (niet dat ik iets tegen joden heb) .

                Comment


                • #9
                  60.000 passagiers wil Jet Air voor Alicante, Malaga en Palma de Mallorca, het gaat dus ocharme over 1 a 2 vluchten per dag met toestellen van max. 112 passagiers. Massatoerisme zal het daar nooit worden met die infrastructuur, korte landingsbaan, beperkte parkeermogelijkheden, kleine terminal enz. Dus het zal wel meevallen met heel de provincie Antwerpen en Vlaams Brabant hetzelfde lot.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                    60.000 passagiers wil Jet Air voor Alicante, Malaga en Palma de Mallorca, het gaat dus ocharme over 1 a 2 vluchten per dag met toestellen van max. 112 passagiers. Massatoerisme zal het daar nooit worden met die infrastructuur, korte landingsbaan, beperkte parkeermogelijkheden, kleine terminal enz. Dus het zal wel meevallen met heel de provincie Antwerpen en Vlaams Brabant hetzelfde lot.
                    Het is een begin hé. Met de ondertunneling kunnen ze in principe later de baan verlengen.

                    Ik wil hier geen tweede Zaventem.

                    Comment


                    • #11
                      Zelfs als men de landingsbaan verlengt, kan er nog geen deftig vliegtuig landen, de infrastructuur is er niet naar, het wordt nooit een 2e Zaventem en ook geen Charleroi of Oostende, ik heb vrij kort bij de luchthaven gewoond + nog eens een spoorlijn + de ring, ik vond het allemaal nog wel meevallen. Volgens mij is er meer hinder van het spoor en ring dan van de luchthaven ook met kleine uitbreiding. Nachtvluchten moeten ze natuurlijk niet gaan organiseren, maar waarom zouden ze met bestemmingen op max. 2 uur vliegen.
                      Last edited by ; 30/12/2014, 10:55.

                      Comment


                      • #12
                        Ik woon op een 2a3 kilometer (vogelvlucht) van de Luchthaven van zaventem. Kan aan mij liggen maar ik merk die vliegtuigen zelf niet eens, zo hard storen die niet.

                        Heb meer last als ik op mijn appartement in Gent zit, continue sirenes van Politie etc snachts.
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Laat het uit aub. Als het slecht weer is met harde wind, nemen de vliegtuigen naar Zaventem een andere route en passeren over kapellen, ranst, Lier, etc. Die vliegen op meer dan 2km hoogte nog en dat maakt al best wat kabaal zo elke 2 minuten.

                          Als ze daar in Deurne gaan uitbreiden, ondergaat heel de provincie antwerpen en ook Vlaams Brabant hetzelfde lot.

                          Sluiten die zooi. Dient toch voornamelijk als prive luchthaven voor joden met hun diamanten (niet dat ik iets tegen joden heb) .
                          Hoe kom je daar bij? Deurne of Antwerp airport heeft geen enkele mogelijkheid om een tweede Charleroi te worden, laat staan een tweede Zaventem. 😕


                          Sent from somewhere, using Tapatalk.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Laat het uit aub. Als het slecht weer is met harde wind, nemen de vliegtuigen naar Zaventem een andere route en passeren over kapellen, ranst, Lier, etc. Die vliegen op meer dan 2km hoogte nog en dat maakt al best wat kabaal zo elke 2 minuten.

                            Als ze daar in Deurne gaan uitbreiden, ondergaat heel de provincie antwerpen en ook Vlaams Brabant hetzelfde lot.

                            Sluiten die zooi. Dient toch voornamelijk als prive luchthaven voor joden met hun diamanten (niet dat ik iets tegen joden heb) .
                            Komaan zeg,

                            Ik woon dichter dan u tegen Zaventem en vrijwel onder een opstijgroute als het de alternatieve configuratie is (vrijwel de helft vh jaar). Buiten de occasionele Boeing 747 cargovlucht merkt ge daar werkelijk bijna niets van en die cargovlucht das dan gewoon omdat die volgeladen is en dus lager vliegt owv het gewicht dat die omhoog moet krijgen.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                              Komaan zeg,

                              Ik woon dichter dan u tegen Zaventem en vrijwel onder een opstijgroute als het de alternatieve configuratie is (vrijwel de helft vh jaar). Buiten de occasionele Boeing 747 cargovlucht merkt ge daar werkelijk bijna niets van en die cargovlucht das dan gewoon omdat die volgeladen is en dus lager vliegt owv het gewicht dat die omhoog moet krijgen.
                              Vorige jaar waren ze aan een landingsbaan van Zaventem aan het werken. Toen vlogen er hier best veel vliegtuigen over. Je kon die vrij goed horen, zeker buiten. Dat elke paar minuten en voor uren lang. Het was gewoonweg storend.

                              Nu is het enkel bij heel harde wind.

                              Comment


                              • #16
                                Allé dan gaat die PLC binnen 2 jaar buiten dienst - Zal een actie minder zijn in de controle toren.
                                U hoeft dit niet te lezen.

                                Comment


                                • #17
                                  In mijn tijd als ik nog jong was :p woonde ik met mijn ouders in de blokken aan de luchthaven. Toen steeg er ook al een boeing 737 op en paar keer per dag vanaf 's morgens +-8u00.
                                  Mijn vader woont er nu nog steeds trouwens. Buiten 1 minuut lawaai als die voorbijkomt hoor je bijna niets. Mij stoort dat echt niet!

                                  En wat Zaventem betreft..... die bouwgronden rondom de luchthaven zijn goedkoper dan elders in het land verkocht. De mensen hebben er zelf voor gekozen om daar te wonen. Daarna komen zagen dat er teveel lawaai is en actiegroepen oprichten
                                  2014 Bmw 118d Estorill //M
                                  2000 Bmw 320d
                                  2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                                  2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                                  https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                                  Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                                  http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                                  Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

                                  Comment


                                  • #18
                                    ik geef dragon meer dan gelijk.
                                    als je de foto's ziet van de oprichting van de lucht havens waren er in de wijde omgeving amper huizen te bespeuren.

                                    dus 99% van de mensen die er nu wonnen zijn er komen wonnen toen de lucht haven er al was.
                                    is in mijn ogen een argument om elke klacht te seponeren. ( ze moesten er maar niet komen wonnen, en ja het is er goedkoop en dat heeft een reden en kunde met die reden niet leven bol het dan gvd af.)

                                    ik woon ook op een paar minuten van Deurne en heb er totaal geen last van en zie ook regelmatig vliegtuigen over vliegen.
                                    net zo voor die klagers van de sinksefoor en vele discotheken die bij opening buiten de stads kern lagen maar door de uitbreiding van de kernen nu midden er in liggen.
                                    http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                                    http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                                    http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mensen moeten gewoon over iets kunnen klagen.
                                      Als er niks is om over te klagen dan zoeken ze wel iets.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #20
                                        Luister hé. Ik woon in ranst. Dat is ver van die luchthaven en nog veel verder van Zaventem. Het is hier geen goedkope grond. Hier passeren nooit vliegtuigen.

                                        Als hier door zo een uitbreiding wel om de haverklap vliegtuigen laag gaan overvliegen, dan heb ik wel reden om te klagen.

                                        Andere situatie dan iemand die goedkoop in Zaventem gaat bouwen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X