Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ondertunneling R11 bij Luchthaven Antwerpen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik woon dichter bij de luchthaven dan u maar zeker niet op goedkope grond.
    Als ze grotere vliegtuigen gaan toestaan dan is de kans dat ik ze ga horen als ik buiten ben groot.

Maar ik ben 200% zeker dat ik meer ga horen van de zotte auto's die tegen veel te hoge snelheid door onze wijk scheuren. Dat verkeer is enorm toegenomen sins de verbouwingen in Mortsel.

En de luchthaven is wel belangrijk voor Antwerpen. Ook al zeggen die groene mensen van niet.
    http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
    http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
    http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Luister hé. Ik woon in ranst. Dat is ver van die luchthaven en nog veel verder van Zaventem. Het is hier geen goedkope grond. Hier passeren nooit vliegtuigen.

Als hier door zo een uitbreiding wel om de haverklap vliegtuigen laag gaan overvliegen, dan heb ik wel reden om te klagen.

Andere situatie dan iemand die goedkoop in Zaventem gaat bouwen.
      Veel last zal je het afgelopen jaar van de luchthaven zeker niet gehad hebben, http://www.gva.be/cnt/dmf20150103_01...sch-dieptepunt
      Lijkt me wel de max als je in de Vosstraat opstijgende vliegtuigen kan gaan spotten. De dag dat er daar ééntje door zijn remmen trapt zal wel spectaculaire gevolgen hebben. Toch blijft het voor Antwerpen en het verkeer op de E19 een goede zaak. Al wat ze daar van de snelweg kunnen weghalen tussen Antwerpen & Brussel is meegenomen.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Volgens het agentschap Wegen en Verkeer zullen de werken begin 2016 afgerond zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
          Volgens het agentschap Wegen en Verkeer zullen de werken begin 2016 afgerond zijn.
          Oei, vertrekken de vliegtuigen dan niet volgende maand? Of kan het één wel zonder het andere?

Sent from somewhere, using Tapatalk.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Oei, vertrekken de vliegtuigen dan niet volgende maand? Of kan het één wel zonder het andere?

Sent from somewhere, using Tapatalk.
            Een goeie vraag...

Comment

De bouw van de tunnel is bijna afgerond.

Vanaf 14/09/2015 wordt het wegdek van de Krijgsbaan tussen de tunnel het kruispunt met de Heirbaan in Mortsel aangepakt.
              Na de werken zal het verkeer in beide richtingen over één rijstrook beschikken, zoals dat nu al het geval is richting Borsbeek.
              Het asfalt van de rijweg wordt volledig vervangen en er komt een nieuw aanliggend dubbelrichtingsfietspad gescheiden door een stootband.

Gelijktijdig met de heraanleg van de Krijgsbaan tussen de tunnelmond kant Mortsel en de Heirbaan vinden er ook werken plaats aan de noordkant van de tunnel (kant Borsbeek).
              Daar wordt de aansluiting gemaakt van de Krijgsbaan naar de tunnelinrit en wordt de keerlus boven de tunnelmond aangelegd.

De heraanleg van de Krijgsbaan is onderverdeeld in twee grote fases van telkens ongeveer 5 weken en een korte derde fase.

Fase 1 (14 september- eind oktober): er wordt gewerkt op de rijweg aan de kant van de luchthaven (rijrichting van Mortsel).

Fase 2 (eind oktober – 27 november): er wordt gewerkt aan de rijweg aan de kant van Fort 3 ,(richting van Borsbeek).

Fase 3: (28-29 november): er wordt geasfalteerd over de volledige breedte van de weg. De Krijgsbaan is dan afgesloten voor alle verkeer.

De werken aan de noordelijke tunnelmond vinden gelijktijdig plaats.
              wegenenverkeer.be

Comment

Ge kunt daar al boeken met Jetairfly naar Barca,enkel donderdags en 's zondags .Wel het dubbele dan Ransart maar dan heb je wel een valies van 25 kg. En hoever is het rijden ?
                Ryanair moest daar landen,ik kom direct .
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                  Ge kunt daar al boeken met Jetairfly naar Barca,enkel donderdags en 's zondags .Wel het dubbele dan Ransart maar dan heb je wel een valies van 25 kg. En hoever is het rijden ?
                  Ryanair moest daar landen,ik kom direct .
                  Laat het uit. Ik wil hier geen drukke vlieghaven in m'n buurt krijgen.

Comment

Sorry voor mijn mening. Maar de luchthaven was er voor u. ( ik woon ook binnen een redelijke straat van Deurne en ik hoor ook vliegtuigen over vliegen) en als de luchthaven moet groeien voor het voort bestaan te verzekeren dan moet dat maar.
                    http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                    http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                    http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
                      Sorry voor mijn mening. Maar de luchthaven was er voor u. ( ik woon ook binnen een redelijke straat van Deurne en ik hoor ook vliegtuigen over vliegen) en als de luchthaven moet groeien voor het voort bestaan te verzekeren dan moet dat maar.
                      Kromme redenering. De luchthaven was er al, maar voorzien op kleine vliegtuigen die mij niet storen. Als ze dat uitbreiden naar grotere vliegtuigen dan is dat een nieuwe situatie.

Beetje zoals een smal straatje voor u woning die ze plots uitbreiden tot een ringweg.

Comment

Ondertunneling R11 op 14/12/2015 open voor verkeer

Het verkeer op de Krijgsbaan (R11) in Antwerpen zal vanaf 14 december de nieuwe ondertunneling aan de luchthaven van Deurne kunnen gebruiken. Dat meldt het Agentschap Wegen en Verkeer. In beide richtingen zal het verkeer in de tunnel beschikken over één rijstrook en een pechstrook. Het volledige infrastructuurproject in de buurt zal in het voorjaar van 2016 klaar zijn.

De 420 meter lange ondertunneling van de R11 was nodig om de luchthaven te laten voldoen aan de meest recente internationale veiligheidsvoorschriften. Die stipuleren dat luchthavens in het verlengde van hun start- en landingsbanen een obstakelvrije veiligheidszone moeten hebben.
                        gva.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Kromme redenering. De luchthaven was er al, maar voorzien op kleine vliegtuigen die mij niet storen. Als ze dat uitbreiden naar grotere vliegtuigen dan is dat een nieuwe situatie.

Beetje zoals een smal straatje voor u woning die ze plots uitbreiden tot een ringweg.
                          dingen veranderen he, ik woon tussen de scholen, toen ik daar ging wonen had haast geen enkele 18-jarige een auto en kwamen de kindjes met de fiets...nu komt haast geen enkele kleine nog met de velo maar wordt gebracht en in mijn ogen heeft elke 18-jarige een auto

groot verschil tegen 15 jaar terug, en nix aan te doen

Comment

Ik weet niet waar jij geleeft hebt. Maar als ik mijn vader hoor had in zijn vrienden kring iedereen een auto op mijn leeftijd. Of toch minstens een brommer. Als ik zie in mijn vrienden kring minder als de helft die ouder als 18 heeft een auto. 1 of 2 hebben b rijbewijs en gebruiken af en toe de auto van mama of papa en de rest heeft zelfs nog geen rijbewijs. Dus snap niet waar jij haalt dat elke 18 jarige een auto heeft. Ik heb zelf een auto en gebruik die 2keer in de week. Voor de rest alles me de velo.
                            RIP Den borre!

Comment

is een vakschool automekaniek

Comment

Ik volg ook autotechnieken maak u punt...
                                RIP Den borre!

Comment

dat elke 18 jarige automechanica in 2015 in mijn ogen een auto heeft terwijl dat in 1997, toen ik mijn kot kocht, niet was

in 1997 hadden wij daxen camino's en vespas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                                    Ik weet niet waar jij geleeft hebt. Maar als ik mijn vader hoor had in zijn vrienden kring iedereen een auto op mijn leeftijd. Of toch minstens een brommer. Als ik zie in mijn vrienden kring minder als de helft die ouder als 18 heeft een auto. 1 of 2 hebben b rijbewijs en gebruiken af en toe de auto van mama of papa en de rest heeft zelfs nog geen rijbewijs. Dus snap niet waar jij haalt dat elke 18 jarige een auto heeft. Ik heb zelf een auto en gebruik die 2keer in de week. Voor de rest alles me de velo.
                                    Feit blijft wel dat er nu veel meer 18 jarige een auto hebben dan pakweg 10 jaar geleden. Ik hoor de leerkrachten op school dat ook vaak zeggen. Op de leerlingen parking van mijn school stonden 10 jaar gelden hoop en al 5 auto's. Terwijl nu die parking met momenten vol staat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

toen ik 18 had 1 leerling zijn eigen auto

een fiat x1/9

Comment

Mijn klas 6TA (autotechnieken) zitten me 7 in de klas 5man is 18+ ik heb een eigen auto, een heeft een vast rijbewijs(momenteel wel een rijverbod) maar geen eigen wagen, 2 met en verlopig rijbewijs en dan een die daar niet mee bezig is. Leerkrachten bij ons op school zeggen dat er veel minder leerlingen met de auto komen dan enkele jaren terug. Wat ze wel zeggen is dat de leerlingen nu roekelozer rijden.

Maar nu terug on topic:
                                        Ik gelof daar niets van da da de 14de open gaat. Week geleden was der zelfs nog geen baan gelegt.
                                        RIP Den borre!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                                          Maar nu terug on topic:
                                          Ik gelof daar niets van da da de 14de open gaat. Week geleden was der zelfs nog geen baan gelegt.
                                          Vreemd, ik ben nog niet ter plaatse geweest maar het volledige wegdek zou aangelegd worden in het weekend van 14 en 15 november.

Comment

Working...
                                          X