Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biv en verkeersbelasting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Biv en verkeersbelasting

Stel

Op 1/11/2013 schrijf ik 2 auto's voor de eerste keer in op mijn naam.
    2*BIV
    2*verkeersbelasting

Auto 1 blijft ingeschreven.
    Auto 2 is gewoon inschrijven en direct terug uitschrijven (biv verhoogt volgend jaar nog maar eens)

Wanneer kan ik beide overschrijvingen verwachten?
    Ik dacht dat de biv pas een maandje later toekwam? (dus de nrplaten kan ik pas insturen na een dikke maand?)
    En met auto 2 kom ik niet op de baan dus betaal ik de verkeersbelasting gewoon niet?
    Zolang de biv voldaan is is het goed voor mij...
    Polo 6n 1.4

Die verkeersbelasting zal je toch moeten betalen, zolang die auto ingeschreven is.
    Snap niet waarom je die eerst wil inschrijven en direct terug uitschrijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Die verkeersbelasting zal je toch moeten betalen, zolang die auto ingeschreven is.
      Volgens de wet wel ja maar die auto blijft staat waar die staat dus die komt niet op de baan dus ook geen controle mogelijk vandaar mijn vraag als ik niet betaal then what? Vrij zeker niets dus
      Ik moet enkel de biv betalen als ik de auto volgend jaar wil inschrijven moet ik die niet meer betalen...

en trouwens

dus waarom zou ik dat niet mogen?

Snap niet waarom je die eerst wil inschrijven en direct terug uitschrijven
      Als eens gezien wat een fortuin het kost om iets in te schrijven met +300gram co2 volgend jaar nog eens +33%
      Last edited by verbatim2; 23/09/2013, 21:50.
      Polo 6n 1.4

Comment

Andere mogelijkheid auto 2 schrijf je in op 1/11/2013 (zal niet gaan wat is een feestdag dus op 4/11/2013 schrijf je auto 2 in) en je vraagt nr plaat op die wagen aan. Op 15/11/2013 vervang je die wagen door wagen 1 (die ingeschreven blijft). Je zult inderdaad 2 maal BIV moeten betalen en inderdaad 2 maal wegentaks maar je zult normaal gezien zul je de wegentaks van wagen 2 (dus de eerst ingeschreven wagen) terug krijgen.

Het niet betalen van de wegentaks kun je proberen maar dan zullen ze toch nog komen aankloppen hoor (en als je lang genoeg wacht klopt de deurwaarder werkelijk aan je deur aan) en de rekening zal alleen maar oplopen.

De rekening voor de BIV en wegentaks krijg je normaal zo'n 6 weken na de inschrijving van je voertuig.
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
          Andere mogelijkheid auto 2 schrijf je in op 1/11/2013 (zal niet gaan wat is een feestdag dus op 4/11/2013 schrijf je auto 2 in) en je vraagt nr plaat op die wagen aan. Op 15/11/2013 vervang je die wagen door wagen 1 (die ingeschreven blijft). Je zult inderdaad 2 maal BIV moeten betalen en inderdaad 2 maal wegentaks maar je zult normaal gezien zul je de wegentaks van wagen 2 (dus de eerst ingeschreven wagen) terug krijgen.

Het niet betalen van de wegentaks kun je proberen maar dan zullen ze toch nog komen aankloppen hoor (en als je lang genoeg wacht klopt de deurwaarder werkelijk aan je deur aan) en de rekening zal alleen maar oplopen.

De rekening voor de BIV en wegentaks krijg je normaal zo'n 6 weken na de inschrijving van je voertuig.
          Mooie uitleg maar ik me afvraag

Als je auto 2 inschrijft en na pakweg 14dagen de nrplaat overzet naar auto1 wordt auto2 dan niet automatisch uitgeschreven? (of is het 1dag ingeschreven toch biv betalen)
          En met het nieuwe inschrijfbewijs moet ik voor auto 1 ook sowizo 30 euro betalen?

En stel dat ik het op safe speel
          Ik schrijf ze beiden tegelijk in (1000 biv + 500 vb + 30 nummerplaat)
          En auto 2 schijf ik uit nadat ik de biv betaald heb (28/12/2013)=> 500*2/12 => 415 euro krijg ik dan terug of nemen ze 3 maanden?
          Polo 6n 1.4

Comment

zal niet lukken volgens mij, je zal aanmaningen, deurwaarder krijgen ...

maar BIV + taks heeft bij ons toch ook 2 maanden geduurt voor deze in de bus zat

Comment

Biv krijg je enkel terug indien je de wagen binnen een bepaalde termijn (dacht 3 maanden) verkoopt voor export. De rest van jou trucjes zullen allemaal niet werken, je zal moeten betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Biv krijg je enkel terug indien je de wagen binnen een bepaalde termijn (dacht 3 maanden) verkoopt voor export. De rest van jou trucjes zullen allemaal niet werken, je zal moeten betalen.
                Verkopen voor export is niet voldoende hoor in art 105 van de met inkomstenbelasting gelijkgestelde belastingen kun je lezen:

Artikel 105
                Ontheffing van belasting wordt verleend voor de in artikel 94, 1°, 2° en 3°, vermelde voertuigen, luchtvaartuigen en boten die binnen zes maanden na inschrijving overeenkomstig artikel 99, §§ 1 en 2, of na uitreiking van een vlaggebrief overeenkomstig artikel 99, § 3, worden overgebracht naar een andere lidstaat van de Europese Gemeenschap en er onder een definitieve regeling worden ingeschreven of van een vlaggebrief voorzien.
                Dus binnen de 6 maanden na inschrijving moet de wagen opnieuw zijn ingeschreven in een andere lidstaat van de Europese Unie.
                En het ging bij TS niet zozeer om de teruggave BIV wel om het niet moeten betalen van de jaarlijkse verkeersbelasting. Het inschrijven en betalen van BIV is in 2013 voordeliger voor TS dan in 2014 en gezien BIV slechts éénmalig is voor dezelfde titularis zou zelfs indien hij het voertuig onmiddelijk terug uitschrijft dit hem voordeliger uitkomen.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                X